UPS 1500VA voldoende voor Proliant server

Pagina: 1
Acties:

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:40
Goedemorgen,

Voor de HP proliant server die hier staat (ML350), moet ik een UPS aanschaffen. Ik heb vervolgens een tijdje op internet gezocht en kwam ik deze tegen:

APC RS1500VA <-- klik

Eerste vraag: is 1500VA (865 watt) voldoende voor deze server? Ik dacht van wel, maar ik vraag het hier toch nog maar even voor de zekerheid...

Tweede vraag: Zit hier ook shutdown software bij? Er staat wel "cd met software" bij, maar niet wat voor een software... Misschien dat jullie daar achter kunnen komen/toevallig weten?

[ Voor 3% gewijzigd door draayertje op 04-04-2006 09:53 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je moet zorgen dat je weet hoeveel stroom je server verbruikt. Als ik op de site van HP kijk heb je daar een leuke tool tussen zitten (Power calculator). Zoek hiermee je server op, en voer de gevraagde waarden in. Nu kan je zien hoeveel stroom hij 'vreet'. Dan ga je naar APC.com en zoek je daarbij de goede UPS (dus ook met remote shutdown software).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kortgezegd : JA.

Wj hebben hier ook 2 ML350 G3 Servers waarvan een Win2K3 en de andere Novell NetWare draait en zitten ook 2 maal 1500VA bij voor het geval dat.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ligt er compleet aan hoelang je wilt dat de Server door kan draaien op de UPS.. Meer VA's in de UPS, hoe langer de Server door kan draaien... De capaciteit van de UPS moet voldoende zijn, voor minimaal een nette shutdown. De shutdowntime van de server zul je dus moeten weten. Let erop ook op dat bv. een database server eerst zijn cache en logfiles netjes weg wil schrijven.

Meest mooie is, om bijvoorbeeld eerst 10 minuten op UPS te draaien. Als er dan nog geen live-power is, dan pas een shutdown. Voor een korstondige dip in de stroomvoorziening hoeft een server nl. niet down te gaan.

edit:

Even vlug gekeken naar de link van Outerspace. Een standaard ML350G3 verbruikt ongeveer 550VA. Volgens het Runtime schema op de site van APC. Kan de server ongeveer (geschat) 17 minuten doordraaien, voordat dit type UPS leeg is. Let er ook kop dat dit sterk afhankelijk is van de conditie van de accu's.

Of deze tijd voldoende is, moet je zelf beoordelen....

[ Voor 30% gewijzigd door Question Mark op 04-04-2006 12:25 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:40
Bedankt allemaal voor de reacties & tips. Ik ben voor de APC RS1500VA gegaan. Hij staat nu vrolijk naast de server te draaien. 17 minuten is ruim voldoende.