Ik ben hier al een tijdje bezig om FreeBSD 6.0 stable aan de praat te krijgen. Wat er fout gaat is nadat de partities zijn aangemaakt en hij de /usr probeert te mounten dit op 1 of andere manier niet lukt. Het gebeurd nadat je hebt gekozen vanaf welk type media je freebsd wilt installeren en op yes hebt gedrukt bij de melding dat het de laatste kans is om iets te veranderen. Eerst zie ik dat hij /usr wilt gaan mounten met de volgende argumenten: newsfs -U -O2 (zoiets was het ongeveer, is nogal snel weg). Daarna krijg ik de volgende melding:
Leuke is dat hij daarna zegt dat het filesystem succesvol is gemaakt en gaat verder met de installatie maar halverwege alsnog stopt en zegt dat de disk vol is.
In het systeem zit een lege 200GB schijf en bij het installeren pak ik alles default. (dus standaard installatie en voor partities gebruik ik auto default). Heb op Google al gezocht maar niet het gewenste resultaat gevonden. Het ligt volgens mij ook niet aan de drive geometry.
Wat wel opvallend is, is dat FreeBSD 5.4 niet dit probleem heeft en gewoon installeert.
Als iemand een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen hoor ik hte graag.
code:
1
| /mnt/dev/ad0s1f on /mnt/usr : invalid argument |
Leuke is dat hij daarna zegt dat het filesystem succesvol is gemaakt en gaat verder met de installatie maar halverwege alsnog stopt en zegt dat de disk vol is.
In het systeem zit een lege 200GB schijf en bij het installeren pak ik alles default. (dus standaard installatie en voor partities gebruik ik auto default). Heb op Google al gezocht maar niet het gewenste resultaat gevonden. Het ligt volgens mij ook niet aan de drive geometry.
Wat wel opvallend is, is dat FreeBSD 5.4 niet dit probleem heeft en gewoon installeert.
Als iemand een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen hoor ik hte graag.
Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl