[FreeBSD 6.0]installatie problemen bij mounten /usr

Pagina: 1
Acties:

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 12:44

madwoody

Connection reset by ME

Topicstarter
Ik ben hier al een tijdje bezig om FreeBSD 6.0 stable aan de praat te krijgen. Wat er fout gaat is nadat de partities zijn aangemaakt en hij de /usr probeert te mounten dit op 1 of andere manier niet lukt. Het gebeurd nadat je hebt gekozen vanaf welk type media je freebsd wilt installeren en op yes hebt gedrukt bij de melding dat het de laatste kans is om iets te veranderen. Eerst zie ik dat hij /usr wilt gaan mounten met de volgende argumenten: newsfs -U -O2 (zoiets was het ongeveer, is nogal snel weg). Daarna krijg ik de volgende melding:

code:
1
/mnt/dev/ad0s1f on /mnt/usr : invalid argument

Leuke is dat hij daarna zegt dat het filesystem succesvol is gemaakt en gaat verder met de installatie maar halverwege alsnog stopt en zegt dat de disk vol is.

In het systeem zit een lege 200GB schijf en bij het installeren pak ik alles default. (dus standaard installatie en voor partities gebruik ik auto default). Heb op Google al gezocht maar niet het gewenste resultaat gevonden. Het ligt volgens mij ook niet aan de drive geometry.

Wat wel opvallend is, is dat FreeBSD 5.4 niet dit probleem heeft en gewoon installeert.

Als iemand een idee heeft waar het aan zou kunnen liggen hoor ik hte graag.

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

Topicstarter
Heb net FreeBSD 5.4 erop gezet maar die geeft toch ook problemen. Na de installatie krijg ik een hele hoop van dit soort meldingen:

code:
1
ad0: WARNING - WRITE_DMA UDMA ICMC error (retrying request) LBA=18238519
.

Misschien toh drive geometry fout? :S al pakt ie niet de instellingen die in mn bios staan.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Staat LBA 48 aan ?? In je BIOS kan je dat instellen als het goed is.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

Topicstarter
hij stond al op LBA. Ik heb daarna nog een keer automatisch geprobeerd maar zelfde probleem. Nu heb ik hem weer op LBA gezet en de drive geometry goed gezet.

Alleen ik heb zojuist gemerkt dat ie de installatie nergens goed afmaakt en reboot. Bij installatie stopt ie opeens en geeft de volgende melding:
code:
1
2
3
Panic: Initiate_write_inodeblock_ufs2: already started.
Cannot dump. No dump device defined
Automatic reboot 15 seconds - press a key on the console to abort
Dit kan ook die voorgaande melding verklaren omdat de installatie halverwege af brak in FreeBSD 5.4.

Ik begin nu echter het idee te krijgen dat het moederbord (Asus K7V met via KT133 chipset) misschien wel helemaal geen 200GB disks aan kan. Echter is hiervoor geen bios update beschikbaar aangezien de laatste er al op staat.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

madwoody schreef op woensdag 05 april 2006 @ 02:58:
Ik begin nu echter het idee te krijgen dat het moederbord (Asus K7V met via KT133 chipset) misschien wel helemaal geen 200GB disks aan kan. Echter is hiervoor geen bios update beschikbaar aangezien de laatste er al op staat.
Zeg dat dan :)

Dit kan je heel simpel checken :

Als je een 686A SouthBridge hebt dan heb je maximaal ATA66 en als het een 686B is dan heb je maximaal ATA100 B)

Ik hoop alleen dat ik het me goed herinner ... mijn pa had namelijk ooit een ECS K7VZA 1.x en die had dus een A en de 3.x de B.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• madwoody

madwoody

Connection reset by ME

Topicstarter
Ik heb dus 686A. Dit betekent dus geen ondersteuning voor 200GB schijven? Lame :P

Pagina: 1