nero355 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 11:05:
[...]
Same here : Snelste OS waar ik ooit mee heb gewerkt !!
Alleen is het ondertussen YellowCab ofzo en er is geen gratis versie of LiveCD helaas.
Vraag me ook af of het allemaal nog zo snel is ??
Dacht ik ook gelijk aan. Ik werk er zo nu en dan nog steeds mee (hobby).
Tis echt een fantastisch os. Boot binnen 10 seconden, en de interface is sneller dan linux ooit zou kunnen werken icm met X server.
Alleen zijn de browsers een beetje een probleem.....
- De gewone Mozilla browser werkt niet echt prettig.
- Firefox is niet heel stabiel. Bovendien maakt firefox niet gebruik van de native widgets van BeOS waardoor de interface traag werkt.
Maar: er is een browser genaamd quickfox. Die werkt redelijk stabiel en snel. Heel snel, aangezien deze vanuit een ramdrive wordt opgestart......
Als je Beos aan de slag wilt, heb je de volgende opties:
- Beos Developer edition. (gratis)
- Beos Max Edition (gratis)
- Yellowtab Zeta (betaald... tjek
www.yellowtab.com)
Zelf zou ik voor Beos Developper edition gaan.
Download daarna BONE via BeShare. Dit is een BSD gebaseerde tcp/ip stack welke oorspronkelijk bedoeld was om de originele stack te vervangen. Deze is echter nooit officieel uitegbracht, maar gelukkig gelekt voordat Be failliet ging. Gebruik hiervan is wel illegaal, maar ja.... Tis meer abandonware.... dus niemand zal er een boterham minder om eten. Bone installeren kan wel soms wel problemen geven, maar deze zijn gemakkelijk op te lossen.
Voordeel van Bone is dat het netwerk gebeuren merkbaar sneller werkt dan met de originele stack (netserver).
Download daarna van
www.bebits.com de quickfox browser.
Of ga voor linux... Daar heb je wel betere ondersteuning voor verschillende hardware....