Toon posts:

ASUS 7900 GTX Aux power

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi Tweakers,

ik heb onlangs een Geforce 7900GTX aangeschaft,

het volgende wanneer ik mijn VGA/PCI blauwe connector (rechthoekje wat bestaat uit 6 vierkantjes )pak van mijn Tagan 480 watt voeding en die in de aux power steek van de kaart ( zelfde rechthoek )

start mijn systeem niet meer op ( krijg ik een lange beep ) als ik het kabeltje van ASUS zelf pak ( very cheap dingetje ) start die wel gewoon op.

Na een kort eigen onderzoekje zag ik dat het rechthoekje van ASUS maar uit 5 gevulde vierkantjes bestaat ( en de zesde leeg laat ) en dat de Tagan aansluiting gewoon zes gevulde heeft.

dit betekend dus waarschijnlijk dat deze kabel niet compatible is met deze videokaart .

Wie heeft hier ook ervaring mee en heeft ASUS met een industrie standaard geknoeid?

Verwijderd

Je pakt toch niet de +12v kabel die in je moederbord moet hoop ik :? .
Ik had ook een Tagan 480, en daar zaten geen pci-express kabels aan, maargoed dat ligt eraan welke versie jij hebt. Ik had de Tagan 480-U01.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat doe ik idd niet ,

Ik heb de Tagan U15 Easyconn

en dat rechthoekje ziet er zo
uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tagan.de/gfx/connectors/2pci_express.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je kunt zien bestaat een rechthoekje uit zes vierkantjes bij de ASUS kabel voor de videokaart is het dus ook zo'n connector waarvan er een vierkantje niet gebruikt word.

Waarom wil ik die kabel van ASUS niet gebruiken simpel:
het rechthoekige connector ding van ASUS split zich op naar twee molex connetors en die nemen veel ruimte op mijn voeding in en bovendien kan ik dan geen gebruik maken van mijn combine 12 V rails op de Tagan voeding.

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag dus:

Heeft ASUS geknoeid met industrie standaards of zich er niet aangehouden?

komt er een kabel van Tagan die wel op mijn videokaart werkt?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Voor wat het waard is : De PCI-Express kabel van mijn Antec NEO Power werkt gewoon goed samen met mijn ASUS 1900XTX :)

ASUS kabeltje zit nog in het zakje !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• wizzzzzz
  • Laatst online: 16-07 14:35
nero355 schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:52:
Voor wat het waard is : De PCI-Express kabel van mijn Antec NEO Power werkt gewoon goed samen met mijn ASUS 1900XTX :)

ASUS kabeltje zit nog in het zakje !!
Dan zijn misschien de kabeltjes van de voeding van de TS niet goed ????

[ Voor 3% gewijzigd door wizzzzzz op 03-04-2006 12:54 ]

Verwijderd

Jep. Hier ondertussen de tweede EVGA 7800 GT CO en ook een XFX 6800 GS XXX getest en ze werken allemaal met het kabeltje uit m'n Chieftec 410 Watt voeding.

Ook mijn PSU heeft 6 kabeltjes in de PEG connector.

• nero355

nero355

wizzzzzz schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:54:
Dan zijn misschien de kabeltjes van de voeding van de TS niet goed ????
Ik hoop het niet voor hem, maar dat zou kunnen ja ... bij mij trouwens inderdaad ook 6 draadjes !!

[ Voor 9% gewijzigd door nero355 op 03-04-2006 13:00 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

heb je beide kabels al geprobeerd van je easycon voeding? (misschien 1tje verrot)
en heb je ook al beide uitgangen op je voeding geprobeerd? op je voeding heb je 2 pci-express uitgangen (voor sli)

meet ook even met een multimeter je pci express kabel en/of uitgang op je voeding door.
zelf heb ik ook een easycon, wel handig dat je overbodige kabels eruit kan laten, maar elke connector is eigenlijk 1 connector te veel (meer kans op fouten in de stroomkring zeg maar)

[ Voor 42% gewijzigd door randje op 03-04-2006 13:06 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Het verhaal van de TS klopt....

De standaard afspraak is dat alleen de buitenste paar draden 12V aanbieden, terwijl Tagan dit over alle 3 paar doet. Dit is de afspraak.
Eigenlijk is die middelste volgens mij voor de Vsense...

Je kan proberen om die 3e 12V los te halen, misschien doet hij het dan wel? edit: niet door door te knippen natuurlijk! Ben je je ganrantie kwijt... je kan door voorzichtig met een naald of passerpunt de uitsteeksels die het metalen contactje in de stekker houden naar binnen drukken en het er uit trekken.
edit2: als het werkt kan je dat ongebruikte contactje gewoon naast je stekker laten hangen... wel afplakken, zodat het niets kan raken en geen kortsluiting kan veroorzaken.

De tagan kabel heeft ook een extra voordeel: hij is magnetisch ontstoord en wordt ontkoppeld met 100 nF en 10 uF condensatoren. Heb je iets minder last van pieken en storing.

[ Voor 28% gewijzigd door MeMoRy op 03-04-2006 13:30 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
Is het bij beide PCI-E kabels zo? Heb je vast wel al geprobeerd.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je een niet deugend exemplaar van de voeding hebt. Want foutjes blijven nou eenmaal bestaan...

Als je de mogelijkheid hebt zou ik de pinnetjes even stuk voor stuk doormeten met een voltmeter en vergelijken met de PCI-E connector standaard die wel op internet te vinden is... Dan zie je snel genoeg of er iets fout is.

Want het lijkt me sterk dat Asus ineens vanaf de 7900GTX serie de PCI-E standaard gaat aanpassen naar een Asus standaard.

[ Voor 0% gewijzigd door Saeverix op 03-04-2006 13:31 . Reden: Pokeran was me al voor... :( ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het verhaal van Memory dus goed begrijp is Tagan de vreemde eend in de bijt???

of kan het idd zo zijn dat mijn kabel verrot is??

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Wel het PCIe kabeltje dat bij uit mijn broer zijn Antec TruePower 2.0 450W komt paste zelfs niet eens op zijn XFX 6800GS XXX... Ik wist niet dat er 2 verschillende types PCIe voedingconnectors waren... Maar ik denk eerder dat er iets fout is bij een van de 2... Ik was dus noodgedwongen van de meegeleverde kabel te gebruiken, met als gevolg dat ik te weinig molex had...

Verwijderd

Topicstarter
hoeveel kan zo'n kabel eigenlijk hebben voordat er een kabelbreuk ontstaat:

Mijn kast is gewoon een midi en aangezien de 7900GTX een loeier van een kaart is en de aux power helemaal op het eind zit, zit mijn hard-disk bay op 5-6 cm afstand van de connector.

ik neem aan dat jullie die kabel van tagan wel eens gezien hebben maar na die blauwe kop ( circa 3-4 cm ) is er bijna geen ruimte over en ik moet op de kabel er uberhaubt in te krijgen hem meteen fors afbuigen ( beetje kracht ) ik neem aan dat aangezien die kabels nogal stug zijn ( moet echt flink kracht zetten om ze uberhaubt beetje goed te buigen ) dat er niet zo snel een kabelbreuk optreed.

Komt een (eventuele ) kabelbreuk er ook uit als ik de kabel doormeet ???

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:06:
hoeveel kan zo'n kabel eigenlijk hebben voordat er een kabelbreuk ontstaat:

Mijn kast is gewoon een midi en aangezien de 7900GTX een loeier van een kaart is en de aux power helemaal op het eind zit, zit mijn hard-disk bay op 5-6 cm afstand van de connector.
Je zou is die van mij moeten zien :X

code:
1
2
3
       ||Harddisk 1||
||kaart||<--PCI-E connector die dus een beetje tussen de HD's in naar binnen steekt
       ||Harddisk 2||

Gelukkig blaast daar een Fan overheen :Y)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
Kabelbreuk is niet zo simpel als die van glasvezel of dunne twisted pair draadjes.
Je hebt het over 1,5-2,5 mm^2 kabels die ook niet massief zijn, maar uit een hoop om elkaar gedraaide koperdraadjes bestaat... als je die allemaal wilt breken en een zgn. kabelbreuk wilt veroorzaken, moet je de kabel heeel vaak heen en weer bewegen... van 1 keer de kabel onder een grote hoek buigen zal hij niet breken. Je hebt eerder de kans dat je de breden uit de stekker trekt.

Maar als je een kabelbreuk wilt meten (ik denk dus dat er geen is) dan moet je de kabel een beetje bewegen bij het meten.. als er een breuk is zie je dat pas meestal maar onder bepaalde hoeken, aangezien de twee helften van de breuk zo dicht bij elkaar zitten...

Hoe meer ik er over nadenk des te onlogischer het is: het is nooit zo dat alle koperdraadjes in de draad tegelijk breken. Die paar die overblijven zullen totaal niet in staat zijn de grote stroom te geleiden en zullen doorsmelten... zou een mooie vonk/brandplek in je draden geven.

Voor de duidelijkheid: er is maar 1 soort PCI-e voedingsconnector! Daar zijn heel duidelijke afspraken over gemaakt!.

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Well dat is vreemd, op m'n Asus 7800GTX TOP werkt et wel gewoon, met dezelfde modulaire voeding.. gewoon met die 6 pins PCI-E power connector :o

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:58
Ik denk na het lezen van het bericht van Meul dat jouw voeding gewoon niet helemaal fris is vanaf de fabriek. Gewoon even met verkoper mailen, en het verhaal vertellen. Duidelijk melden dat hij met de gewone voedingskabel die bij de videokaart zit wel werkt, maar niet met de PCI-E kabel aan de voeding.

(Desnoods zet je erbij hem getest te hebben met een andere PSU en dat het niet aan je videokaart ligt.) En mocht je de mogelijkheid hebben (bij vriend/kennis) om het echt ergens anders te testen zou ik dat zeker doen. Dan kun je je videokaart uitsluiten.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Beetje late reactie, maar je kan het ook met tagan even overleggen. De support van ze is gewoon heel goed :)
Pagina: 1