Volledige HDD kopiëren naar andere HDD zonder image

Pagina: 1
Acties:
  • 857 views sinds 30-01-2008

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-02 02:14

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand hoe je je volledige HDD kan kopiëren naar een andere HDD zonder een image te gebruiken?

Alvast bedankt,

PcExpert

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ja gewoon in windows explorer alles kopieren?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm, knippen & plakken :P?

Wat is de reden dat je geen image wil/kunt gebruiken?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:16
Ghosten?

Wat wil je precies?

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Dat gaat steeds fout, Maar als je kopiëren en plakken doet start de schijf niet automatisch op

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Gunner schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:11:
Ja gewoon in windows explorer alles kopieren?
Dat kan niet wanneer je geboot bent van de schijf die je wilt kopieeren, dan zijn er een hoop files die open zijn en daarom niet gekopieerd kunnen worden..
Je kan in ghost een disk to disk maken, dan kopieerd Ghost alles zonder tussenkomst van een image.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

IceStorm

This place is GoT-like!!!

pcexpert schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:13:
Dat gaat steeds fout, Maar als je kopiëren en plakken doet start de schijf niet automatisch op
Je hebt er dan een stuk meer aan om die fout op te gaan lossen lijkt me. Beschrijf het probleem eens wat specifieker.

Verwijderd

Met ghost heb je een optie Disk to Disk !

sluit de HDD aan die je wilt copieren, en sluit de HDD aan waar het op moet, dan kan je met Norton Ghost van disk to disk copieren, let wel goed op dat je je source en destination goed doet , anders copier je de lege schijf op de "volle" schijf 8)7

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Thanks, het werkt! :)

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• My-life
Probeer de volgende keer zelf eerst te zoeken.
Dit probleem was makkelijk op te lossen zonder een topic te openen.
Je hebt nu al 13 topic geopent waarvan er 8 opslot zijn gegaan als ik goed geteld heb.

Lees even de regels en de FAQ door. Daaruit kun je ook een hoop leren zodat je misschien nog een keer een hele goede 'pcexpert' wordt ;) .

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ShellGhost schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:13:
[...]

Dat kan niet wanneer je geboot bent van de schijf die je wilt kopieeren, dan zijn er een hoop files die open zijn en daarom niet gekopieerd kunnen worden..
Je kan in ghost een disk to disk maken, dan kopieerd Ghost alles zonder tussenkomst van een image.
Was meer sarcasme ;)

Verwijderd

My-life schreef op maandag 03 april 2006 @ 11:21:
Probeer de volgende keer zelf eerst te zoeken.
Dit probleem was makkelijk op te lossen zonder een topic te openen.
Je hebt nu al 13 topic geopent waarvan er 8 opslot zijn gegaan als ik goed geteld heb.

Lees even de regels en de FAQ door. Daaruit kun je ook een hoop leren zodat je misschien nog een keer een hele goede 'pcexpert' wordt ;) .
ben jij van de topic care-police squad ? die man / jongen wil wat te weten komen en als hij daarbij zoveel opent kan dat toch ? ik doe t zelfde hoor ..

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:32:
ben jij van de topic care-police squad ? die man / jongen wil wat te weten komen en als hij daarbij zoveel opent kan dat toch ? ik doe t zelfde hoor ..
Laten we even eerlijk wezen hier. De topics die meneer 'pcexpert' op GoT heeft geopend blonken nou niet echt uit van enige inzet (gezien het aantal slotjes), wat toch wel verwacht wordt van een gebruiker op Gathering of Tweakers. Dan kan je op wat kritiek rekenen.

Users die alleen maar topics openen zien GoT meer als helpdek, sit back and wait for the answers. Lijkt me niet echt de bedoeling

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 03-04-2006 16:13 ]

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Bedankt TsMikos

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• My-life
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

Forumgedrag / Huisregels

* Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, manuals en gezond verstand zijn goeie hulpmiddelen).
* Gebruik de search en lees de sub-forum Policy-/FAQ's voordat je een topic opent.
* Plaats je topic in het juiste sub-forum.
* Gebruik een duidelijke topictitel, en geef duidelijk aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of wil gaan proberen.
* Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
* Plaats geen onzinnige replies.
* Wees te allen tijde behulpzaam en toon respect naar anderen en het forum.
Lees alles in de FAQ. Dit zijn regels waarmee je akkoord bent gegaan op het moment dat je jezelf hier hebt aangemeld.

Met punt 3 bedoelen ze ook niet dat je het topic in 3 verschillende sub-fora moet starten en dan hopen dat de goede erbij zit.

En bedankt Gunner.

Verwijderd

GOT is ook in feite een helpdesk! maar met dat sit back and wait is niks van sprake, hij vroeg toch ook niet kan iemand een programma maken of een hele handleiding voor me maken zodat ik dit en dat doen ?

ik gebruik GOT als helpdesk, als ik iets niet weet maak ik een thread, als ik iets weet en iemand anders niet, dan zet ik het neer...
GOT is dan toch een helpdesk

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

voor die gene welk dit topic met de search vind:

Gebruik een life linux cd zoals Knoppix, en gebruik het programma "dd" :)

[ Voor 3% gewijzigd door Four op 03-04-2006 16:59 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Ik heb laatst zo alles van 1 schijf naar een andere gekopieerd, knippen & plakken dus (met een bartPE schijf omdat het NTFS was), en het startte gewoon op. :D Het wil dus wel degelijk. Als het niet op wil starten kun je gewoon met een Windows XP cd Fixmbr ofzo doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 17:02 ]

• ShellGhost
Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:01:
Ik heb laatst zo alles van 1 schijf naar een andere gekopieerd (met een bartPE schijf omdat het NTFS was), en het startte gewoon op. :D Het wil dus wel degelijk. Als het niet op wil starten kun je gewoon met een Windows XP cd Fixmbr ofzo doen.
Logisch, omdat windows zelf nog niet gestart was... :)

Verwijderd

ShellGhost schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:01:
[...]

Logisch, omdat windows zelf nog niet gestart was... :)
Ja ik denk inderdaad dat het je niet lukt als windows gestart is omdat er dan bestanden open staan die je dan dus niet kunt kopieren. Oplossing is dus een bartPE of knoppix schijf oid gebruiken

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je met knippen-plakken niet te maken met de rechten in NTFS? Of worden die gewoon klakkeloos meegenomen?

• ShellGhost
dog4life schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:05:
Heb je met knippen-plakken niet te maken met de rechten in NTFS? Of worden die gewoon klakkeloos meegenomen?
Nee, daar heb je geen last van...
Als je het al lukt om systeembestanden te copieeren terwijl windows draaid... :)

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ShellGhost schreef op maandag 03 april 2006 @ 17:07:
[...]

Nee, daar heb je geen last van...
Als je het al lukt om systeembestanden te copieeren terwijl windows draaid... :)
Dat snap ik, aangezien dat oa hierboven staat ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten eerst heeft dit niks met hardware te maken, maar met Software Algemeen. En ten tweede laat je nérgens in je topicstart blijken wát je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem cq de vraagstelling. En dát is hier op GoT juist net niet de bedoeling ;) Dit is jou inderdaad eerder een aantal malen duidelijk gemaakt. Bij deze doe ik het voor de laatste keer: neem het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] aandachtig door om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.