Toon posts:

X800 GTO2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb v/d week een X800 GTO 2 gekocht. Omdat deze kaart goed over te klokken zou zijn.
Dit wou ik gaan proberen, maar dit lukt niet. Als ik hem maar iets omhoog zet krijg ik al strepen en loopt hij vast. Met de koeling is niks mis, zit een zalman op, en daarboven draait ook nog een cooler.
Als ik de pipelins omhoog wil zetten lukt dit ook niet. Hoe doen jullie dat overclocken met deze kaart? Ik heb al gekeken op het forum, maar zag geen duidelijk antwoord staan.

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Zit de koeler er goed op?
Niet teveel koelpasta of zoiets??

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat zit allemaal goed

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Hoe heet wordt het geheugen van de kaart?
Wordt dat ook gekoeld door een fan of zitten daar ook heatsinks op?

Verwijderd

Topicstarter
Ja wordt gecoold met heatsinks, en daarboven hang nog een cooler. 39 graden wordt dat.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13
[rml][ OC] Sapphire X800 GTO² --> x850xt PE topic[/rml]
hier kun je beter kijken, een speciale topic erover.

Zet eens je kast open, en klok hem dan over. Krijg je nu nog steeds strepen?
Ook kun je eens proberen de videokaart cooler eraf te halen, en er weer goed op te monteren. Doe er niet teveel koelpasta onder, en zorg dat het oppervlak helemaal recht is op de core. Zorg daarna dat de cooler er helemaal recht opzit.

Als dit niet helpt, kun je ook even proberen de standaard cooler erop te zetten, kijken of het dan wel werkt

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-06 09:22
Als je het gto2 topic had doorgelezen, dan was je tot de conclusie gekomen dat veel winkels niet de gto2 met r480 core meer verkopen, maar één met een r430 en zonder pci-e power connector.

De echte gto2 heeft een rode pcb. Post eens een pic van de jouwe en dan kunnen we je verder helpen ;)

succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de sapphire x800 gto2.
Deze kaart is zonder extra connector.
Dus pech? ;(

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
yep....

edit: link van grannymark is oud dit is de nieuwe...

[ Voor 90% gewijzigd door MeMoRy op 02-04-2006 12:51 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet zo mooi dan :(
Daarvoor had ik hem juist gekocht, omdat het zo;n goeie overclock kaart was.

• MeMoRy
Misschien kan je hem nog terugbrengen... je hebt bij alle aankopen 8 dagen bedenkgarantie... Hopelijk heb je niets gedaan waardoor je je garantie kwijt zou kunnen raken.

Ik vind het vervelend voor je. Het is ook een echte rotstreek van Sapphire... Net alsof je een ferrari denkt te kopen en je krijgt een trabant met een ferrari sticker erop...

Je bent niet het enige slachtoffer...

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad niet leuk nee. Maar bedankt voor jullie goeie reacties :)

Verwijderd

Ik heb onlangs de gto versie (dus niet de gto2) gekocht. Was niet te unlocken, maar was wel zeer goed over te klokken; loopt nu op 600/560. Weet je zeker dat alles goed is ingesteld en voltages/temp goed zijn.

Verwijderd

ik heb toen ook snel in het begin een x800 gto² besteld, maar doe niet egt veel met dat overclocke. heeft iemand een pic van die nieuwe x800 gto²?

• MeMoRy
Een pic van de oude staat in de topic waar ik naar link in een van de eerder posts naar verwijs... misschien ook beter om de discussie in die topic door te zetten. Een aantal mensen met die kaart hebben die namelijk bookmarked staan en zullen dus sneller met de juiste antwoorden kunnen komen.

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Het schijnt zo te zijn dat de GTO2 's die je nu nog kunt kopen anders zijn dan een maandje of 4 geleden. Niet te unlocken, slechter te overclocken. Ik heb er toevallig een van de bovenste plank gekregen een maandje of 2 geleden. Die was standaard al unlocked en draait nu dus op X850 XT-PE.

Is het niet toevallig zo dat elle pipelines al open staan?

[ Voor 11% gewijzigd door Bram77 op 03-04-2006 01:29 ]

Pagina: 1