Dit is mijn eerste mod waar ik in wil laten zien dat je met een brak van een kast toch nog iets moois kan maken. De kast is orgineel een zwarte MS-Tech LC-400 geweest, die ik nog gekocht heb voor ongeveer 60 euro. Ik ben deze mod inmiddels een halve maand geleden begonnen. Wat ik tot nu toe gedaan heb zal ik in de TS verwerken, de volgende updates volgen gewoon in het topic zelf. Ik heb toestemming van Sprite_Tm via email.

De computer zal gebruikt worden als server, de exacte specificaties:
- Asus A8V Deluxe
- AMD Athlon 64 3000+
- 2GB Geheugen
- 2x250GB RAID
- Asus Geforce FX5200 128MB
- Asus QuieTrack DVD-ROM
- Coolermaster eXtremepower 430W

Het is uiteraard de bedoeling om hem zo groen mogelijk te maken, dit door veel uv groen plexiglas, groene & uv CFFL's, groene fans e.d. te gebruiken.
Hieronder, onder het kopje 'Modden', staat al een beginnetje waar jullie kunnen zien dat er veel beschadigingen aan de kast zitten die allemaal gerepareerd, zonodig weggewerkt moeten worden.
Ook zal er het nodige las en spuitwerk gedaan moeten worden.

De kast in het begin, ik had hem al eens metalic groen gespoten wat er waarschijnlijk op blijft zitten.

Zonder panelen:

Hier zie je de lijmresten waar ik ooit het plexiglas van het zijpaneel mee vast heb gelijmd

Hier zie je 2 boorgaten waar ooit een radiator aan vast heeft gezeten, daaronder zie je nog een stuk afgebogen blik.

Wat krassen op de bovenkant die ook weggewerkt moeten worden.

Alle popnagels zijn eruit geboord, zie hier het resultaat.

Ik heb vandaag een begin gemaakt met het klaarmaken van de voor- en achterkant van de case. De standaart fanguards moeten uitgedremelt worden zodat er MeshX in kan. Als de MeshX erop zit komt er UV groen plexiglas voor dat aan de binnenkant gespoten word zodat je geen lelijke gaten e.d. die in de kast zitten meer ziet. Sommige gaten moeten dichtgemaakt worden met een stuk staal en wat plamuur.
Eerst even mijn werkplaatsje showen.

Overzicht.

Beginnen met het uitdremelen van deze geïntrigeerde fan guard.

Die is eruit.

Hier met de dremelvijl erlangs.

En dan is dit het resultaat. In deze gaten komt zilvere MeshX en natuurlijk een groene fans.

De voorkant.

Die is ook uitgedremelt. Daaronder zaten ooit USB aansluitingen, waardoor er een groot gat zit. Deze word gedicht met een stukje staal die erachter word gelast.

En waar de bedrading ooit heeft gelopen naar het front panel.

Aan de achterkant zaten 2 dingen die gedicht moesten worden, de kleine fan-guard en die aansluiten voor de printerpoort e.d.

Hier komen ook stukjes staal achter.

Zoals beloofd een update vandaag. Er is gewerkt aan mijn laswerk, het is nog niet optimaal maar de naadjes moeten nog geslepen worden en er komt nog plamuur over dus dat ziet niemand meer. Morgen ga ik nog aan het voor- en achterpaneel werken dus dan zien jullie het resultaat wel.
Het achterpaneel.

Het voorpaneel, je ziet een klein gaatje dat nog dichtgestopt moet worden met plamuur.

Dat waren de voor- en achterpanelen. Nu het zijpaneel.
Eerst dat middenstuk uitzagen met een luchtzaag.

Hoppa!

Navijlen met de dremel. Ik overweeg het toch om een échte Dremel te kopen met goede slijpschijfjes, want deze dingen slijten als een wremel?

Dan met de hoekvijl.

En het resultaat.

Er komen aluminium strips langs van 15×2mm. Afmeten.

Met heel precies meetwerk en gevijl krijg je dit.

Help me herinneren aan een totaalshot!
Ik heb hier de hele middag aan gewerkt, maar dan moet ik er ook bijzeggen dat het laatste stuk 2× verkeerd ging.

Ik ben wel aardig opgeschoten met het plamuren, eerst nog even de laspuntjes wat afslijpen:

Vervolgens krijg je deze plamuursubstantie.

Even mixen en dan krijg je dit:

Eerst de achterkant:

En de voorkant:

Föhnen, anders duurt het veelste lang voordat het droog is om te schuren

Dit verloopje aan de achterkant met plamuur erover, beetje blurry foto:

Dan schuren, maar safety first in verband met schadelijke schuurstofjes :):

Schuur schuur schuur:

Resultaat na de eerste keer schuren en plamuren, (het tweede resultaat komt in de volgende update):

De binnenkanten ook in de plamuur:
[ Voor 3% gewijzigd door Goesiman op 25-05-2006 09:57 ]
[CiP] Le Régional Built To Last.