Toon posts:

[Exchange W2K3] Mail forwarden naar meerdere mailboxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik heb een klant die een beetje argwanend is naar zijn personeel (heel verhaal, maakt verder niet uit)

Ik heb nu de mail van elke gebruiker laten forwarden naar zijn mailbox. Zij hebben nu sinds kort Blackberry toestellen.

De mail van de gebruikers moet dus ook daar naar geforward worden. Maar nu komt het.

Je kan in exchange een mailbox maar naar 1 gebruiker forwarden! en ik wil dus naar 2!

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Heb zowel hier als op google en technet gezocht, maar heb niet gevonden...

Had zelf het volgende bedacht:

Mailbox personeel door forwarden naar mail-enabled contact (voor de externe blackberry account), en die weer forwarden naar de mailbox van de klant.

Maar vind dit niet helemaal de oplossing die ik wil hebben. beetje onoverzichtelijk...

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Je kunt forwarden naar een distribution groep waar je alle medewerkers in zet. Maar volgens mij zijn dit verbodeb praktijken ivm privicy wetgeving...

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Dit is illegaal zonder toestemming of medeweten van de betreffende medewerkers.
Deze kunnen nu zonder problemen een rechtzaak beginnen wegens schending van de privacy.
De rechter zal ze waarschijnlijk hun gelijk geven...

Dit is geen slimme zet om te doen...
Hier kan een hoop gezeik van komen...

Ik zou hier heel erg voorzichtig mee om gaan, sterker nog, hem af te raden om het te doen...

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

In exchange is er de mogelijkheid om alle verzonden mail (of inkomend erbij zit, durf ik niet met zekerheid te zeggen uit mijn hoofd), op te slaan in een aparte mailbox.

Je geeft hem hier rechten op, en klaar is kees.

Zoals al eerder aangekaart, dit mag niet zomaar volgens de wet.

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:41

Mauzer

Wololoo

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1118929

Graag verwijs ik de heren die over privacy willen beginnen naar dit topic. Ik ben in mijn zoektoch naar het andwoord op bovenstaand topic zovaak gestruikeld over de reacties van mensen die beginnen over de vraag of dit wel ethisch verantwoord is enzovoorts.

Hierbij neem ik dan ook even de vrijheid om de moderator van SA te quoten uit dat topic:
sanfranjake schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 21:36:
Laten we het hele privacyverhaal maar achterwege laten. Het gaat hier niet om het ethische maar om het technische deel. De discussie mag dus verder ontopic over de mogelijkheden voor topicstarter. Ik kan zo nog wel wat redenen bedenken om een mailbox te willen monitoren, bijvoorbeeld als deze voor systeemprocessen wordt gebruikt bijvoorbeeld. Het wel of niet toegestaan zijn is een andere discussie, en die zou wellicht in een forum als Werk en Inkomen of Stuffis Generalis beter op z'n plaats zijn in een apart topic.

Wololoo

Verwijderd

Topicstarter
klant en personeel is hiermee bekend!

Het is inderdaad een technisch probleem!

Het gaat dus om forwarden naar meerdere gebruikers.

Ga die distrubitielijst even proberen! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok was precies wat ik zocht!

Thanx!

kan een slotje op...
Pagina: 1