Hey
Dit wordt meteen mijn 1ste p0st
Ik heb een nieuw systeempje En een paar vragen .
Ik stel ze meteen in 1 topic.
Stuff :
AMD 3000 + ADA3000DAA4BW
DFI Lanparty NF4 Ultra-D
Sapphire 1600 Pro 256 Mb
Nog geil DDR 512 560 geheugen
Maxtor 120 GB 7200
Huntkey LW-6400H 400 W
Ik heb de std drivers geinstallerd
Nieuwste Dfi bios
Ati 6.5
Win Xp Pro Sp2 NL
Bij het uitpakken van de cpu zag ik 2 vlekjes ( zie foto )
Nu is mijn vraag wat is dat ?

Dan het volgende.
Bij het dfi mobo is er een soort temp control voor je fans je kan dit wel regelen met smart gardion ofzo, maar cpu fan en fan2 blijven toch af en toe stil staan, dit is omdat de temp onder de 25 Celcius komt.
Hoe kan je dit veranderen ? want ik neem aan dat meer mensen hier last van hebben.
Dan het echte probleem ik heb deze videokaart Sapphire Radeon X1600 PRO PCI-E 256MB DDR2 DVI-I TV-OUT.
Ik wil hem graag een xtje oc'en , kheb de std koeler al veranderd ( werd veelste warm 58 Celcius)
nu met de gemodde cooler 35 Celicius.
Maar als ik de gpu mhz of de mem mhz wil ophogen krijg ik in zwart beeld en even later is alles weer in orde. Maar de clock veranderingen zijn weer terug gedraaid.
Heb al verschillende tools geprobeert namelijk : ati tool/ ati tray tool/ rivatuner enz.
Niks werkt.. toen kwam ik bij het verhaal dat de kaart gelocked zou zijn.
Dus ik heb me bios geflashed naar een zelfde kaart , hij deed het gewoon maar kom hem niet overclocken en bij artifact test kreeg ik artifacts.Toen de bios weer gedowngrade..
En nu loopt ie gewoon weer normaal alles doet nog perfect, maar ik wil tog graag dat ik een keertje een oc kan draaien
Kan iemand mij helpen, Of heeft iemand dezelfde problemen vragen als mij ?
Laat je horen !!!
Dit wordt meteen mijn 1ste p0st
Ik heb een nieuw systeempje En een paar vragen .
Ik stel ze meteen in 1 topic.
Stuff :
AMD 3000 + ADA3000DAA4BW
DFI Lanparty NF4 Ultra-D
Sapphire 1600 Pro 256 Mb
Nog geil DDR 512 560 geheugen
Maxtor 120 GB 7200
Huntkey LW-6400H 400 W
Ik heb de std drivers geinstallerd
Nieuwste Dfi bios
Ati 6.5
Win Xp Pro Sp2 NL
Bij het uitpakken van de cpu zag ik 2 vlekjes ( zie foto )
Nu is mijn vraag wat is dat ?

Dan het volgende.
Bij het dfi mobo is er een soort temp control voor je fans je kan dit wel regelen met smart gardion ofzo, maar cpu fan en fan2 blijven toch af en toe stil staan, dit is omdat de temp onder de 25 Celcius komt.
Hoe kan je dit veranderen ? want ik neem aan dat meer mensen hier last van hebben.
Dan het echte probleem ik heb deze videokaart Sapphire Radeon X1600 PRO PCI-E 256MB DDR2 DVI-I TV-OUT.
Ik wil hem graag een xtje oc'en , kheb de std koeler al veranderd ( werd veelste warm 58 Celcius)
nu met de gemodde cooler 35 Celicius.
Maar als ik de gpu mhz of de mem mhz wil ophogen krijg ik in zwart beeld en even later is alles weer in orde. Maar de clock veranderingen zijn weer terug gedraaid.
Heb al verschillende tools geprobeert namelijk : ati tool/ ati tray tool/ rivatuner enz.
Niks werkt.. toen kwam ik bij het verhaal dat de kaart gelocked zou zijn.
Dus ik heb me bios geflashed naar een zelfde kaart , hij deed het gewoon maar kom hem niet overclocken en bij artifact test kreeg ik artifacts.Toen de bios weer gedowngrade..
En nu loopt ie gewoon weer normaal alles doet nog perfect, maar ik wil tog graag dat ik een keertje een oc kan draaien
Kan iemand mij helpen, Of heeft iemand dezelfde problemen vragen als mij ?
Laat je horen !!!
[ Voor 3% gewijzigd door iNSANiTi op 14-12-2007 01:53 ]
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz