Ik heb een box 100m CAT5e UTP kabel gekocht, incl. krimptang en RJ-45 connectors.
Inmiddels heb ik 7 kabels geknipt en gemonteerd, maar wat ik ook probeer, ik krijg GEEN verbinding op geen enkele manier.
Ik heb een aantal test-kabels geknipt van ongeveer 1m en heb die:
- aangesloten op m'n laptop en chello modem (direkt) = geen link lampje
- aangesloten op m'n laptop en wireless router = geen link lampje
- aangesloten op m'n wireless router en chello modem = geen link lampje
Dit heb ik herhaald met alle 7 gemonteerde kabels.
Als ik de spanning test op de kabels (spanning getest op elke individuele ader) dan werken alle adertjes in de kabel....
De kleuren volgorde:
1. Oranje-wit
2. Oranje
3. Groen-wit
4. Blauw
5. Blauw-wit
6. Groen
7. Bruin-wit
8. Bruin
Dit heb ik in de connector geplaatst van links naar rechts waarbij het lipje van de connector naar beneden wijst.
Als ik de verbinding test met een oudere CAT5 kabel die ik nog heb liggen dan werkt het gelijk.. op zowel de laptop als de PC.
Is er iets bijzonders aan de hand met CAT5e? Heb ik speciale CAT5e connectors nodig? Is de kleurenvolgorde anders? Moet ik firmware upgraden van de router?
Ik wordt gek!!!!
Inmiddels heb ik 7 kabels geknipt en gemonteerd, maar wat ik ook probeer, ik krijg GEEN verbinding op geen enkele manier.
Ik heb een aantal test-kabels geknipt van ongeveer 1m en heb die:
- aangesloten op m'n laptop en chello modem (direkt) = geen link lampje
- aangesloten op m'n laptop en wireless router = geen link lampje
- aangesloten op m'n wireless router en chello modem = geen link lampje
Dit heb ik herhaald met alle 7 gemonteerde kabels.
Als ik de spanning test op de kabels (spanning getest op elke individuele ader) dan werken alle adertjes in de kabel....
De kleuren volgorde:
1. Oranje-wit
2. Oranje
3. Groen-wit
4. Blauw
5. Blauw-wit
6. Groen
7. Bruin-wit
8. Bruin
Dit heb ik in de connector geplaatst van links naar rechts waarbij het lipje van de connector naar beneden wijst.
Als ik de verbinding test met een oudere CAT5 kabel die ik nog heb liggen dan werkt het gelijk.. op zowel de laptop als de PC.
Is er iets bijzonders aan de hand met CAT5e? Heb ik speciale CAT5e connectors nodig? Is de kleurenvolgorde anders? Moet ik firmware upgraden van de router?
Ik wordt gek!!!!