Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:41
Schaapje_BlaaT schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:51:
Kan iemand mij vertellen wie mij dat huis in Anvil kan verkopen? de dame op de troon blijkbaar niet
Je kunt haar ook omkopen (of gebruik je speechcraft skills) om haar verder op het onderwerp in te laten gaan.
spoiler:
Het huis kost volgens mij 10.000 Gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
3R!K schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:17:
heb ff vraagie:

spoiler:
ik heb gelezen in een topic dat de paard Shadowmere een hele goede en snelle is die nooit dood gaat, ik wou graag weten waar hij is of bij welke guild/missie je die krijgt
spoiler:
als je de dark brotherhood joint na een aantal missies word je door iemand geroepen als je die missie voltooid krijg je een shadowmere van hem.. maar ga er vanuit een stuk of 5 a 10 missies later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R!K|IA
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-07-2006
Alper15 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:23:
[...]

spoiler:
als je de dark brotherhood joint na een aantal missies word je door iemand geroepen als je die missie voltooid krijg je een shadowmere van hem.. maar ga er vanuit een stuk of 5 a 10 missies later.
spoiler:
deed ik moest toen iedereen vermoorden van de black hand en die ook gehaald

"mijn pctje :D" MK:ds friendcode: 429557057186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90915

ARGH, Oblivion blijft nog steeds crashen na het ingame laden van een gebied/wait/gebouw. Iedere keer is het ongeveer de derde keer dat ik iets moet laden sinds het starten van het spel. Geen enkele fix die op de Oblivion forums staat heeft tot nu toe gewerkt :\ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3R!K|IA
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-07-2006
Anoniem: 90915 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:50:
ARGH, Oblivion blijft nog steeds crashen na het ingame laden van een gebied/wait/gebouw. Iedere keer is het ongeveer de derde keer dat ik iets moet laden sinds het starten van het spel. Geen enkele fix die op de Oblivion forums staat heeft tot nu toe gewerkt :\ .
heb je aan de ini file gezeten?

"mijn pctje :D" MK:ds friendcode: 429557057186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128052

Dat had ik ook, en toen hebik starforce verwijdert en tot nu toe geen crashes meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90915

Ik heb volgens mij niets met de ini gedaan, en starforce heb ik ook niet :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

8)7

Kom er net achter dat je Will-o-the-wisps kan killen met Silver arrows |:( Zit je daarvoor constant heen en weer te rennen tot je genoeg magick hebt voor Electric Touch 8)7 Bestwel irri :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:23

Orac

Ik mis je papa.

jaapstobbe schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 16:26:
nog een week van 3 tentamens 2 mondeling en een report en dan geeft mn vriendin mn DVD van oblivion weer terug...IK VERGA
:D Een heel verstandige vriendin heb jij. _/-\o_ Je mag je vriendin op je blote knietjes bedanken, want als je Oblivion gaat spelen dan hoef je niet eens de moeite te doen om op te komen voor je tentamens. Succes en sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Kan iemand dit aan de Startpost toevoegen?
http://guides.ign.com/guides/702493/
Een goede overzichtelijke guide met screenshots.(is nog niet helemaal af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167592

IGN guides zijn alleen voor betalende members...

Die niet. _/-\o_ my bad :P

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 167592 op 31-03-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 20:04

MethodP

baanaan

man ik zit echt te twijflen wat ik moet doen, uGridstoLoad op 5 of op 9 zetten , tjeck de verschillen in graphics, maar ook in fps!!!

Afbeeldingslocatie: http://methodp.me.funpic.de/Untitled11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://methodp.me.funpic.de/Untitled12.jpg

*hopeloos* :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Anoniem: 153515 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:54:
Weet iemand of je ook kan taunten net als in Morrowind? ( dat de NPC waarbij je taunt je dus eerst aan gaat vallen en jij zo geen bounty krijgt als je hem dood maakt )
Het kan op de volgende manier, maar werkt niet bij iedereen (oa niet bij guards) (ik zet in spoiler balken omdat misschien niet iedereen het wil weten):

spoiler:
Via de speechcraft-minigame kun je de disposition niet alleen verhogen, maar ook verlagen. Tot 0 zou genoeg moeten zijn voor de meeste mensen om je aan te vallen ;) Ik kwam hier achter nadat ik de missie met de corrupte watchman had voltooid:

Ik ging voor de gein die kerel die gearresteerd wordt zo laag mogelijk doen, aangezien hij je toch al haat, toen hij me opeens aanviel :P
MethodP schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:17:
man ik zit echt te twijflen wat ik moet doen, uGridstoLoad op 5 of op 9 zetten , tjeck de verschillen in graphics, maar ook in fps!!!

[afbeelding]

[afbeelding]

*hopeloos* :'(
Als die 29 constant is zou ik het wel weten... Op negen dus.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 31-03-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:07
voxx schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 21:24:
[...]

:D Een heel verstandige vriendin heb jij. _/-\o_ Je mag je vriendin op je blote knietjes bedanken, want als je Oblivion gaat spelen dan hoef je niet eens de moeite te doen om op te komen voor je tentamens. Succes en sterkte!
Ik heb tentamenweek, moest vandaag nog een paper inleveren met TES4 gewoon in de dvd-rom drive. Tot nu toe gaat het nog allemaal prima, discipline mensen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Prachtig dit spel! Echt briljant. Er had toch wel wat meer volk in de steden mogen zijn overigens. Het doet wat niet levendig aan. Ook onderweg kom je haast nooit iemand tegen, terwijl je dat op sommige locaties wel zou verwachten (bijv. wegen in de buurt van de imperial city, daar zou je het drukker verwachten).

De graphics zijn helemaal top, maar je hebt er wel een goede videokaart voor nodig. Eigenlijk is een 6800GT al te weinig. Ik hoop dat er snel benchmarks komen voor dit spel. Als een 7800GS veel beter blijkt te presteren in Oblivion, dan wil ik misschien tegen de zomer overstappen op die kaart (ik zit AGP gebonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je mensen killed in dorpjes komen er dan eigenlijk were nieuwe mensen wonen? Aangezien ik in imperial city al aardig wat mensen in hun slaap heb vermoord om hun spullen te jatten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PHiXioN schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:00:
[...]

Ik heb tentamenweek, moest vandaag nog een paper inleveren met TES4 gewoon in de dvd-rom drive. Tot nu toe gaat het nog allemaal prima, discipline mensen! _/-\o_
Moest vandaag twee kortje stukjes inleveren (ca. 10 A4'tjes samen), maar de computer mag de komende week helemaal niet aan... 4 belangrijke toetsen :/ Anders kan ik t toch niet laten, of word ik wel door iets anders afgeleid. Dit is me even té belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 31-03-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Laatst online: 07-05 20:04

MethodP

baanaan

Anoniem: 171278 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:43:
[...]

Als die 29 constant is zou ik het wel weten... Op negen dus.
helaas heb ik dus niet die constant 29 :p
zelfs als ik bij gebouwen met mensen ben, zakt ie dramatisch, naar 15, soms 10!
mijn vraag is , als ik 2 x 512 mb xtra koop, en dan dus een opstelling van 4 x 512 mb ram in me pc heb, dit veel verschil hieraan gaat geven. tis toch weer 80 euries , zou zonde zijn als er weinig gebeurde
nu heb ik overigens 2 x 512 kingston dus, en 2 x 256 van 2 verschillende merken, dit werkt dus niet echt optimaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:52
Damn!

Kom ik met mn athlon 3000 GF6600GE en 1GB geheugen en dan ziet het er nog gewoon uit als morrowind.

Ik ga maar morrowind eerst uitspelen. Misschien heb ik tegen die tijd weer geld voor Oblivion en de benodigdheden.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MethodP schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:18:
[...]

helaas heb ik dus niet die constant 29 :p
zelfs als ik bij gebouwen met mensen ben, zakt ie dramatisch, naar 15, soms 10!
mijn vraag is , als ik 2 x 512 mb xtra koop, en dan dus een opstelling van 4 x 512 mb ram in me pc heb, dit veel verschil hieraan gaat geven. tis toch weer 80 euries , zou zonde zijn als er weinig gebeurde
nu heb ik overigens 2 x 512 kingston dus, en 2 x 256 van 2 verschillende merken, dit werkt dus niet echt optimaal :(
Hmm... Is dat geheugen wel allemaal PC3200? Ik heb hier 1GB, ik denk niet dat 2GB een enorme boost zal geven. Ik heb m hier ook op 5 staan, zo erg stoort het me niet. Heb je de grass density al teruggeschroefd? Dat maakte bij mij echt een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153515

Anoniem: 171278 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 22:43:
[...]

Het kan op de volgende manier, maar werkt niet bij iedereen (oa niet bij guards) (ik zet in spoiler balken omdat misschien niet iedereen het wil weten):

spoiler:
Via de speechcraft-minigame kun je de disposition niet alleen verhogen, maar ook verlagen. Tot 0 zou genoeg moeten zijn voor de meeste mensen om je aan te vallen ;) Ik kwam hier achter nadat ik de missie met de corrupte watchman had voltooid:

Ik ging voor de gein die kerel die gearresteerd wordt zo laag mogelijk doen, aangezien hij je toch al haat, toen hij me opeens aanviel :P
Ok bedankt, ik zal het morgen is uitproberen. Want als ik nu nog oblivion ga doen wordt het wel erg laat voordat ik naar bed ga. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Main quest vraag: waar kan ik glow dust vinden van de will o the wisp??? (Azuras statue enzo)
Ben trouwens net Warlock aan de Mage University geworden, lekker je eigen spells maken!! Magic rules!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33599

Calvin&Hobbes schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:31:
Main quest vraag: waar kan ik glow dust vinden van de will o the wisp??? (Azuras statue enzo)
Ben trouwens net Warlock aan de Mage University geworden, lekker je eigen spells maken!! Magic rules!
je moet
spoiler:
will o the wisp killen, zijn glow dust oprapen en bewaren in je inventory. Dan moet je van dusk till dawn (is volgens mij zonsondergang of opgang ben ik even vergeten) het beeld aanraken en dan krijg je een quest

dacht dat ik na 7en het beeld aanraakte. BTW gekke is, ik stond te wachten voor het beeld en heb paar uur geprobeerd en gebeurde telkens maar niks.. toen was ik maar gaan fast travellen en vervolgens weer teruggekeerd naar dat beeld doet ie het gvd wel?!

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 33599 op 31-03-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-05 16:12

H3llSiNG

Meh.

Ik gebruik veel healing met magic maar vind mn mana veel te snel achteruit gaan, zijn er manieren om dit te trainen.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33599

ben te voet iets van 7 caves / dungeons tegengekomen die ik nog moet doen. erg fijn dat ik zo kan zien welke dat waren 8)7
Mn kaart is inmiddels een grote vlek aan dungeons/caves/portals etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan iemand me vertellen wanneer/hoe ik custom spells kan maken? bvd.
H3llsing schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:42:
Ik gebruik veel healing met magic maar vind mn mana veel te snel achteruit gaan, zijn er manieren om dit te trainen.
Als je levels omhoog gaat, pak vooral will/int. Verder is het mischien handig om boog/zwaard in het begin erbij te gebruiken. Of touchspells met heavy armor (werkt ook lekker snel, touch = veel dmg). :)

[ Voor 77% gewijzigd door marshallq op 31-03-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 115092 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:09:
De graphics zijn helemaal top, maar je hebt er wel een goede videokaart voor nodig. Eigenlijk is een 6800GT al te weinig. Ik hoop dat er snel benchmarks komen voor dit spel. Als een 7800GS veel beter blijkt te presteren in Oblivion, dan wil ik misschien tegen de zomer overstappen op die kaart (ik zit AGP gebonden).
Heb zelf gisteren een 512MB X1600Pro gekocht voor mijn AGP (ca 145 euro) aangezien ik een Ti4200 had. De dubbele prijs voor een 7800GS vond ik toch wat te veel en omdat Oblivion shaderintensief schijnt te zijn doet deze kaart het wel goed voor dat geld. Let trouwens ook op dat in benchmarks vaak de OC versies van de 7800GS gebencht worden, en die zijn weer 30-100 euro duurder... :/

Vandaag ook Oblivion eindelijk binnen en was een beetje verbaasd dat het met bijna alles op high op 1920x1200 nog wil draaien (HDR aan, AA uit). Helaas houd ik dan op het terrein net na de sewers (buiten dus) maar een frame of 5 per seconde over (schatting), maar het ziet er wel :9~ uit! Toch maar terug naar wat lagers in ieder geval. Dan krijg ik er door mijn LCD in ieder geval gratis AA bij ;)

Had de 'intro' dungeon op 1280x800 gespeeld (vloeiend) maar helaas wordt er dan 1280x1024 ingesteld met balken, zodat ik wel veel van mijn LCD-panel resolutie moet missen - zwarte balken links en rechts, en ook nog eens boven en onder :'(. Zal nog eens experimenteren wat het mooiste resultaat geeft.
Ik vind die grids=9 niet eens veel mooier. Je ziet daar veel te duidelijk de herhalende textures. Wellicht is 7 een mooie tussenoplossing ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 82384 op 01-04-2006 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 06:50
damn zit ik ff gruwelijk vast nu;
spoiler:
Ik zit in de tempel van de Mythic Dawn en ik moet dat boek jatten. Zodra ik het pak komt iedereen uit die hele complex op me af en ga ik dood als een malle, ik kan me namelijk lastig verdedigen met slechts een silver knife. Ik kan ook geen uitweg vinden, de gate naar de uitgang is gelocked met een key.

Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35113

marshallq schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 23:51:
Kan iemand me vertellen wanneer/hoe ik custom spells kan maken? bvd.
Arcane University. Als je via 't torentje doorloopt; buiten, helemaal achterin. Je kan alleen nieuwe spells maken op basis van wat je al weet. Dus als je een spell hebt voor bijvoorbeeld "Paralyze, 3 seconds", dan kun je er eentje maken die zeven seconden duurt. Je krijgt ook netjes te zien hoeveel Magicka het kost om 'm te casten en wat voor skill-level je in een bepaalde tak moet hebben om 'm te kunnen gebruiken. In principe is alles wat je custom maakt goedkoper dan gelijkwaardige spells die je bij een trainer haalt. Bovendien kun je ook leuker combineren. Sinds ik m'n Paralyze spell heb combineer ik 'm non-stop met alle Touch spells en Invisibility. Niets is nog bedreigend; je kan rustig de hele situatie inschatten, even naar de mob sneaken, verlammen, paar keer flinke damage erop doe en weer onzichtbaar voordat 'ie opstaat; Magicka opladen en weer gaan totdat 'ie dood is.

Trollen blijken helemaal slap te zijn; was er eerst bang van, maar nu was het even verlammen, twee keer een 45pt Fire Damage touch erover en hopla, dood. :)

De vallen blijven me trouwens verbazen; het is soms net een geweldige Indiana Jones-achtige film waar je in zit. :D

Vooral in de ruïnes is het altijd raak. Punten uit de vloer en het dak, ballen die naar beneden vallen, spijkers die uit pilaren komen. Nou is alles bij mij lichtblauw, omdat ik daar m'n night-eye ring omdoe, maar als ik een mooi verlicht stukje tegenkom doe ik 'm altijd af om even te genieten van de geweldig mooie inrichting. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vx/tes4/ruin.jpg

En het mooiste zwaard wat ik tot nu toe ben tegengekomen: de Glass Claymore.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vx/tes4/glass-claymore2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vx/tes4/glass-claymore.jpg

Mijn Blade skill zuigt echt enorm, dus ik heb 'm meteen voor een leuk bedrag verkocht, maar ik moest wel screenshots nemen; het is echt een kunstwerk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56
cool die zwarte cape en zon pale mage :P laat me raden je doet lightning en zegt '
"so be it, Jedi..."

Afbeeldingslocatie: http://www.netmoon.com/starwars/image/actors/palpatin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik ben eigenlijk nooit zo weg van die Claymores. Moet ik een hoop defence van m'n schild missen. Heerlijk zo'n schild als je een beetje een hoge blocking skill hebt (93). Bijna alles wordt goed teruggeslagen. Moet trouwens maar weer eens verder gaan met de main-quest. Ik heb alleen Kvatch nog maar ontzet. Deze game is zo gigantisch groot dat ik maar heen en weer blijf dwalen. Geniaal. En dan de graphics. Om van te smullen, mag ook wel met mijn systeem.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Waar kan je in godsnaam magic items rechargen?
In Morrowind moest je ze laten repairen, maar hier vind ik het echt niet :x

En waar verkopen ze Elven stuff, ik zoek een leuke Elven Bow om te laten enchanten maar ik vind ze nergens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
Desolation Angel schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:33:
Waar kan je in godsnaam magic items rechargen?
In Morrowind moest je ze laten repairen, maar hier vind ik het echt niet :x

En waar verkopen ze Elven stuff, ik zoek een leuke Elven Bow om te laten enchanten maar ik vind ze nergens :(
bij bepaalde dudes in de mageguild. "always keep your magical equipment charged"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

drooger schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:45:

spoiler:
Je moet praten met z'n vrouw, uiteindelijk moet je uitzoeken waar hij is. Ga naar de inn, bij een van de poorten, persuade de eigenaar en de rest wordt vanzelf wel duidelijk, ik ga niet alles verklappen ;)
wie zijn vrouw? dode nr 1 of dode nr 2?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

wat me wel opvalt is de gigantishe hoevelheid ruined forts d-:

alsof ze er een hobby van hebben gemaakt om van kasteel naar kasteel te verhuizen d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154414

Ik heb sinds vanmiddag ook deze game, heb nu een tijdje zitten spelen en t is allemaal wel heel mooi en zo. Alleen heb ik erg veel last van laggy beeld. alsof ik maar 512 mb geheugen in mn pc heb ofzo. Heb de instellingen natuurlijk wel redelijk hoog staan maar dacht dat dat ook wel kon...
speel op 1280x1024, met die distance dingen op ongeveer 90%. HDR en geen AA...vsync uit of aan maakt niets uit. achaduwfiltering uit. en texturesize op high.
Ook heb ik die tweaks uit de startpost gedaan alleen helpt t niet veel. Is mn systeem echt niet genoeg voor high settings of zal t eerder aan mn bijna volle hard disk oid zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-02 20:17
Quest: Knights of the White Stallion (zit muurvast en denk dat het een glitch is)
spoiler:
Die orc die meeloopt zegt dat wanneer het Middas is, na middernacht die orc naar die tempel gaat om zn spullen te droppen. Ik ben hem precies 1 keer(de eerste keer dat ik enterde) tegen gekomen en toen liet ik hem gaan. Wanneer ik om dezelfde tijd een week later weer ga kijken is hij er net maar zijn guards wel en zijn kist is ook aangevuld met veel goud.

Middas after midnight bedoelen ze toch Middas ochtend toch? Dus vanaf de minuut dat het Middas is.

Wat kan ik doen? 3 weken wachten en hij komt maar niet terug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:30:
cool die zwarte cape en zon pale mage :P laat me raden je doet lightning en zegt '
"so be it, Jedi..."

[afbeelding]
Nu nog hopen op een lightsaber mod >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154823

Anoniem: 154414 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:39:
Ik heb sinds vanmiddag ook deze game, heb nu een tijdje zitten spelen en t is allemaal wel heel mooi en zo. Alleen heb ik erg veel last van laggy beeld. alsof ik maar 512 mb geheugen in mn pc heb ofzo. Heb de instellingen natuurlijk wel redelijk hoog staan maar dacht dat dat ook wel kon...
speel op 1280x1024, met die distance dingen op ongeveer 90%. HDR en geen AA...vsync uit of aan maakt niets uit. achaduwfiltering uit. en texturesize op high.
Ook heb ik die tweaks uit de startpost gedaan alleen helpt t niet veel. Is mn systeem echt niet genoeg voor high settings of zal t eerder aan mn bijna volle hard disk oid zitten?
Heb je vsync aan, zoja zte et eens uit. Het hoort geen verschil te maken, maar bij mij verhelpt het toch wel de plotselinge framedrops.

btw die glass claymore heb ik ook @ Fibberish.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 154823 op 01-04-2006 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

okay net helaas gebeten door een vampier hoe voorkom ik dat ik daadwerkelijk een vampier word.

Heb ik NU nog geen zin in d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Wat gaat hier mis?
M'n Char. is het volgende

Een Nord met birthsign Mage.
Strength & Endurance
Major skills:
Armorer
Athletics
Blade
Heavy Armor
Alchemy
Destruction
Restoration

grootste probleem:
Ik ben nu lvl 14 en heb nog 3 lvls tegoed als ik ga slapen.
Het probleem is dat als ik nu 2 of 3 lvls omhoog ga de game nu wel heel erg moeilijk wordt (2 vijanden tegelijk en ik leg het loodje), als ik dat niet doe is alles nog goed te doen.

Ook kan ik erg weinig dragen, max 405 op het moment.
Ik heb nu orcish heavy gear 2 zwaarden en een boog+paar pijlen en kan nog maar 70 extra gewicht dragen, niet erg handig om een beetje te looten.

Ik heb er nu zo'n 33 uur op zitten en heb pas de eerste Oblivion gate gedaan en vrees nu voor het ergste.
Dit begint m'n spelplezier een beetje te bederven terwijl de game zo machtig mooi begon ;(

Heeft iemand tips??

[ Voor 11% gewijzigd door Mutatie op 01-04-2006 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Weet iemand wat deze doet? Ik heb hem uit Mercerand, waar die undead king oid is. Hij is niets waard en ik kan er niks mee enchanten :?
Afbeeldingslocatie: http://www.crazy4angie.com/test/oblivion/ScreenShot17.jpg

Wabbajack :D :D 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.crazy4angie.com/test/oblivion/ScreenShot18.jpg

Mooie verzameling, of niet? ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.crazy4angie.com/test/oblivion/ScreenShot19.jpg
killingdjef schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:42:
Quest: Knights of the White Stallion (zit muurvast en denk dat het een glitch is)
spoiler:
Die orc die meeloopt zegt dat wanneer het Middas is, na middernacht die orc naar die tempel gaat om zn spullen te droppen. Ik ben hem precies 1 keer(de eerste keer dat ik enterde) tegen gekomen en toen liet ik hem gaan. Wanneer ik om dezelfde tijd een week later weer ga kijken is hij er net maar zijn guards wel en zijn kist is ook aangevuld met veel goud.

Middas after midnight bedoelen ze toch Middas ochtend toch? Dus vanaf de minuut dat het Middas is.

Wat kan ik doen? 3 weken wachten en hij komt maar niet terug :'(
Middas is volgens mij een dag, niet een tijdstip :P

[ Voor 49% gewijzigd door Angeloonie op 01-04-2006 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wabbajack :D :D 8)7
wat doet wabbajack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Mutatie schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:47:
Wat gaat hier mis?
M'n Char. is het volgende

Een Nord met birthsign Mage.
Strength & Endurance
Major skills:
Armorer
Athletics
Blade
Heavy Armor
Alchemy
Destruction
Restoration

grootste probleem:
Ik ben nu lvl 14 en heb nog 3 lvls tegoed als ik ga slapen.
Het probleem is dat als ik nu 2 of 3 lvls omhoog ga de game nu wel heel erg moeilijk wordt (2 vijanden tegelijk en ik leg het loodje), als ik dat niet doe is alles nog goed te doen.

Ook kan ik erg weinig dragen.
Ik heb nu orcish heavy gear 2 zwaarden en een boog+paar pijlen en kan nog maar 70 extra gewicht dragen, niet erg handig om een beetje te looten.

Ik heb er nu zo'n 33 uur op zitten en heb pas de eerste Oblivion gate gedaan en vrees nu voor het ergste.
Dit begint m'n spelplezier een beetje te bederven terwijl de game zo machtig mooi begon ;(

Heeft iemand tips??
simpel.
je jumpt in 1x 3 lvls omhoog.
jij gaat in 1x van lvl 14 naar lvl 17.
jouw vijanden gaan ook in een keer 3 lvls omhoog net als hun wapens en armor opeens 3 lvls omhoog gaan.
maar jij draagt nog steeds dezelfde oude spullen die nu 3 of meer lvls achteraan hinken.
Dus ik zou kijken of je niet ergens betere armor kunt krijgen want nu jij 3 lvls hoger bent is je max wapen en armor cap ook omhoog gegaan.
Bij bepaalde lvls gaat je armor cap en die vna je vijanden niet veel omhoog (vooral na lvl 22 nauwelijks) maar bij jouw lvl kan ik em goed voorstellen dat dat de reden is.

Kan ook goed zijn dat je nu tegne andere monsters vecht (bepaalde monsters beginnen pas echt vaak vanaf een bepaald lvl op te duiken) en sommige monsters hebben meer HP of kunnen zich beter weren dan andere.

dat je niet veel spullen kunt dragen zal er wel aan liggen dat de spullen die je nu bij je hebt best veel wegen (full set or armor 2 zwaarden etc) kijk ook even fo je niet onnodige potions etc bij je hebt en andere spullen ik kwam zo eens erachter dat ik 50 veertjes troep bij me had.
Des te verder je kunt in je heavy armor skill des te minder zal je gedragen armor wegen.
Als je heavy armor master bent zal de armor die je draagt 0 veertjes wegen en dat merk je.

@Angeloonie
spoiler:
bewaar die great welkyn stone die is nog zeer belangrijk en nu je hem al hebt bewaar je je een hoop loop werk.
hij si belangrijk voor de MQ

[ Voor 5% gewijzigd door Deadsy op 01-04-2006 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Angeloonie schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:53:
Weet iemand wat deze doet? Ik heb hem uit Mercerand, waar die undead king oid is. Hij is niets waard en ik kan er niks mee enchanten :?
[afbeelding]
oeh, zou je mij kunnen vertellen waar je die deadric armour vind? en het liefst een complete set :D

[ Voor 26% gewijzigd door Fiddle op 01-04-2006 02:01 ]

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gewoon, Wabbajack :D

spoiler:
random creature on touch :+
Bigbot schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:58:
[...]

@Angeloonie
spoiler:
bewaar die great welkyn stone die is nog zeer belangrijk en nu je hem al hebt bewaar je je een hoop loop werk.
Mooi :) Thanks!
Fiddle schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 02:00:
[...]

oeh, zou je mij kunnen vertellen waar je die deadric armour vind? en het liefst een complete set :D
Was van zo'n runensteen in een veld, tijdelijk (zie rechtsbovenin)

Ik vind Deadric echt lelijk overigens :X

[ Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 01-04-2006 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Nu online
Bigbot schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:58:
[...]

simpel.
je jumpt in 1x 3 lvls omhoog.
jij gaat in 1x van lvl 14 naar lvl 17.
jouw vijanden gaan ook in een keer 3 lvls omhoog net als hun wapens en armor opeens 3 lvls omhoog gaan.
maar jij draagt nog steeds dezelfde oude spullen die nu 3 of meer lvls achteraan hinken.
Dus ik zou kijken of je niet ergens betere armor kunt krijgen want nu jij 3 lvls hoger bent is je max wapen en armor cap ook omhoog gegaan.
Bij bepaalde lvls gaat je armor cap en die vna je vijanden niet veel omhoog (vooral na lvl 22 nauwelijks) maar bij jouw lvl kan ik em goed voorstellen dat dat de reden is.

Kan ook goed zijn dat je nu tegne andere monsters vecht (bepaalde monsters beginnen pas echt vaak vanaf een bepaald lvl op te duiken) en sommige monsters hebben meer HP of kunnen zich beter weren dan andere.

dat je niet veel spullen kunt dragen zal er wel aan liggen dat de spullen die je nu bij je hebt best veel wegen (full set or armor 2 zwaarden etc) kijk ook even fo je niet onnodige potions etc bij je hebt en andere spullen ik kwam zo eens erachter dat ik 50 veertjes troep bij me had.
Des te verder je kunt in je heavy armor skill des te minder zal je gedragen armor wegen.
Als je heavy armor master bent zal de armor die je draagt 0 veertjes wegen en dat merk je.

@Angeloonie
spoiler:
Ik snap idd dat die 3 lvls tegelijk het wel moeilijk maken maar in zulke mate had ik niet verwacht.
Het beste kan ik dus eigenlijk 1lvl up, gear zoeken, weer lvl up, gear zoeken etc. tot het weer gelijk is getrokken?
Als ik het nu goed begrijp gaat de game vanaf een bepaalde lvl alleen nog om de stats en niet meer om de gear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
Fiddle schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 02:00:
[...]

echt goed deadric spull ga je pas na lvl 20 vinden.
voor lvl 20 zull je erg zwakke deadric wapens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
Mutatie schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 02:06:
[...]

Ik snap idd dat die 3 lvls tegelijk het wel moeilijk maken maar in zulke mate had ik niet verwacht.
Het beste kan ik dus eigenlijk 1lvl up, gear zoeken, weer lvl up, gear zoeken etc. tot het weer gelijk is getrokken?
Als ik het nu goed begrijp gaat de game vanaf een bepaalde lvl alleen nog om de stats en niet meer om de gear?
meh niet helemaal.
de eerste 15 tot 20 lvls gaat het om je stats en om je gear.
en vooral zulk een grote sprong in lvls zal veel invloed kunnen hebben in e gear.
ook omdat je opeens eraan moet wennen dat de vijanden opeens 3 lvls sterker zijn.

na lvl 20 zull je in sommige major skills wel master zijn waardoor je een kleine boost krijgt.
maar na lvl 25 merk ik zelf dat de vijanden niet veel moeilijker worden.
sommige zijn easy (omdat ze slechte armor hebben) en andere weer moeilijker (omdat ze zich erg goed verdedigen en erg weinig dmg nemen)
dus na lvl 25 vind ik zelf dat het meer skill based is.
maar dat hangt dan weer sterk af van je vijand.

helemaal om je stats zal het toch nooit gaan omdat voor je het weet je door 3 ventjes word aangevallen die door puur je encumberen en paar van je stats drainen.
en op dat punt gaat het dan weer puur om je skill en om je beslissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Die Arena is echt simpel, mijn ventje kan aardig springen, dus bunnyhop ik op een pilaar bij de ingang en schiet ik van 3 meter hoog alles af met pijl en boog en wat vuurballen. Destruction en Marksmanship schieten omhoog en iedereen legt het loodje 8)7

Zodoende sta ik nu pardoes oog in oog met de laatste tegenstanders voordat ik mezelf Champion mag noemen: een zwaardvechter, mage (schiet met spells) en een archer. Nu ben ik daar dus niet echt veilig meer en zal ik daadwerkelijk aan de bak moeten, maar ze slaan me in vijf seconden aan gort. :P

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90608

een geweldige game. ik gebruik nooit fast-travel, omdat het gewoon mooi is om rond te rijden. helaas vind ik het erg vervelend dat de guards en npc's soms tijdens je nachtelijke lootrondes nog eens raar willen reageren. je hebt veel sneller een rennende wachter achter je aan. ook het gebruik van een boog wordt bij een hoger level moeilijk(er). maar omdat mijn personage een thief achtige ranger lightarmorpaladin destr/illu mage is, kan ik alle kanten op ;)

maarnu... ik heb alle tweaks gebruikt.. ook verscheidene die een grote performanceboost gaven en die ik vond op t forum genoemd uit de TS. ook http://www.atomicmpc.com....sp?SCID=27&CIID=36222&p=1 heb ik helemaal gevolgd. maar niets schijnt echt te helpen. ik merk bij een enkele tweak max een verschil van 3-5 fps, terwijl er toch echt veel minder gras is (ik zie de tweaks werken, maar niet in fps).

sys: zie sig.

fps ligt buiten rond de 30-40, 1024, geen aa, fades op 1/2, bloom aan, shadows op grass/bomen uit. shadow filtering op low. spec distance op 3/4, viewdistance max, grassdistance 2/3, mingrass 130 ipv 80, water(detail) settings op medium + water tweak + 'better water' plugin.

heeft er iemand enig idee waarom al die tweaks geen of maar zo weinig invloed schijnen te hebben? of heeft iemand hetzelfde probleem (opgelost)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Laatst online: 18-02 20:17
Angeloonie schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 01:53:
Middas is volgens mij een dag, niet een tijdstip :P
klopt, maar die buckaroo weigert op zijn date te komen. Een date met mijn 21 attack +20 firedamage on hit claymore, that is!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130680

Wat nou ga je een ijzer handel beginnen :+

Leuke speelgoed voor mellee attacker in spee. Ik ben zelf een Redguard Knight. Ik ben het spel op nieuw begonnen, dit omdat mijn HDD bad clusters had, dus vervangen moest worden.

Mijn vraag is, waar kan je het beste beginnen als je de sewers hebt verlaten. :?

De vorige keer was ik naar Brunel gegaan, maar ik denk niet dat dit echt de plaats is waar je de eerste quest's kan gaan beginnen of maakt dat niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:52

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Quests kom je overal tegen, maakt echt heel weinig uit. Ik ben zelf een flink aantal uur bezig geweest met de mage guild-quests en arcane university quests. Heeft niks met de main quest te maken maar...
spoiler:
Hell yeah, Arch-Mage _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 11:05
Ik zit hiero met een probleempje: Ik wil de thieves guild joinen maar daarvoor heb je picklocks nodig en laat ik nou net door mijn vooraad heen zijn :'( . Waar kan ik picklocks vinden? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 20:06

GG85

.......

Iemand enig idee hoe ik in Pale Pass kan komen? Ik moet daar voor de countess van Bruma(?) een amulet vinden, je krijgt een map en een journal mee van iemand en moet daarmee je weg langs een aantal landmarks zien te vinden (een statue bvb) totdat je bij Pale Pass komt, maar ik heb geen idee waar ik heen moet.
De journal zegt west via een small pad totdat ik bij de statue kom en dan north maar ik kan die statue nergens vinden, iemand?

Oh ja, wat is het beste om willpower omhoog te krijgen zodat ik meer mana heb? Alchemy, Conuration of die andere Willpower skill?

[ Voor 14% gewijzigd door GG85 op 01-04-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 10:35

drooger

Falen is ook een kunst.

Iemand enig idee hoe ik in Pale Pass kan komen? Ik moet daar voor de countess van Bruma(?) een amulet vinden, je krijgt een map en een journal mee van iemand en moet daarmee je weg langs een aantal landmarks zien te vinden (een statue bvb) totdat je bij Pale Pass komt, maar ik heb geen idee waar ik heen moet.
De journal zegt west via een small pad totdat ik bij de statue kom en dan north maar ik kan die statue nergens vinden, iemand?
spoiler:
Je wordt naar een plaats gestuurd ergens rechtsboven bruma, als je op die plaats bent, moet je naar links lopen en als je ziet dat er een dungeon vlakbij is, dan moet je daar naartoe gaan. Zo heb ik het ongeveer gedaan.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80011

Weet iemand toevallig een rijke vendor te vinden?

Ik beschik over een schild t.w.v. 13000 gold en wil ik liever niet voor 800 gold (max. prijs van de Slash & Smash verkoper) verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manzor90
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik zit nu met een bounty van 1(!) op mijn kop omdat ik per ongeluk een boek versleept heb naar een andere plek in iemands huis. Die vent komt op mijn af en zegt Stop Thief! en nu heb ik dus allemaal guards achter mij aan terwijl ik niks heb gestolen, het kwam gewoon per ongeluk 8)7.

Wat kan ik doen om van die bounty af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145261

Die 1 gold betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

betalen of zitten, keuze lijkt me simpel

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 14:22
inderdaad gewoon betalen, wel eerst al je gestolen spullen op de grond leggen anders worden die ingenomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

-Eraser- schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:58:
inderdaad gewoon betalen, wel eerst al je gestolen spullen op de grond leggen anders worden die ingenomen ;)
of gewoon de guards omkopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134162

Ik heb nu zo'n 'basement key' gevonden weet iemand waar die basement zit in Bruma? Ik moet daar de Mythic Dawn opsporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-05 14:22
spoiler:
Je moet ff met die captain [oid] in Bruma castle praten, en dan moet je naar het huis van Jearl, en dan via dat huis in de basement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
kitman schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 09:48:
Ik zit hiero met een probleempje: Ik wil de thieves guild joinen maar daarvoor heb je picklocks nodig en laat ik nou net door mijn vooraad heen zijn :'( . Waar kan ik picklocks vinden? }:O
Lockpicks ;)
Lees de startpost eens. Er is al tig keer gevraagd waar je lockpicks kan vinden.. Ik haal ze gewoon uit dungeons enzo.

[ Voor 14% gewijzigd door Syntagma op 01-04-2006 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Hallo mensen, het volgende wat ik ga vragen komt misschien je neus uit...
en ik had ook waarschijnlijk alle oblivion 1/tm 7 na kunnen gaan... om het 1 en ander te vergelijken maar sorry daar heb ik geen zin in.

No-way dat ik op het moment in staat ben om mijn pc up te graden, ik heb nog niet zo lang een server en laptop gekocht..
Ik moet het dus even rustig doen.

Ik heb een AMD Athlon 64 3200+
2GB DDR400
X800XL 256mb
Xi-Fi geluidskaartje

de rest is niet zo bijzonder neem ik aan...

Ik kan natuurlijk afgaan op de recommendid specs, een schepje bovenop doen en dan vergelijken maar in het praktijk valt het altijdddddd anders.

so met zulke specs 1280x1024 op HIGH detail zonder fsaa/AA, gaat dat lukken?
Zoniet dan wacht ik lekker met het aanschaffen van spelletje..

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

rusteloos schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:34:
Hallo mensen, het volgende wat ik ga vragen komt misschien je neus uit...
en ik had ook waarschijnlijk alle oblivion 1/tm 7 na kunnen gaan... om het 1 en ander te vergelijken maar sorry daar heb ik geen zin in.

No-way dat ik op het moment in staat ben om mijn pc up te graden, ik heb nog niet zo lang een server en laptop gekocht..
Ik moet het dus even rustig doen.

Ik heb een AMD Athlon 64 3200+
2GB DDR400
X800XL 256mb
Xi-Fi geluidskaartje

de rest is niet zo bijzonder neem ik aan...

Ik kan natuurlijk afgaan op de recommendid specs, een schepje bovenop doen en dan vergelijken maar in het praktijk valt het altijdddddd anders.

so met zulke specs 1280x1024 op HIGH detail zonder fsaa/AA, gaat dat lukken?
Zoniet dan wacht ik lekker met het aanschaffen van spelletje..
Als je ziet dat mensen met een 7800gtx al moeite hebben met het draaien in high detail :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ok, dat is toch gewoon regelrecht een pats-post of wat?

kom op, kijk gewoon hoe het draait, ik draai hier met een 9800 Pro op 1024x768 en view distance max incl distant terrain.

je bent wel een beetje ziek als je een spel weigert te kopen omdat het niet op 1280x960 draait op je PC :)
babba schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:39:
[...]

Als je ziet dat mensen met een 7800gtx al moeite hebben met het draaien in high detail :X
ja joh? wtf.. Ik zit op dit moment te denken over een nieuwe PC (niet alleen door veroudering, maar gewoon omdat mn hardware stervende is :) ), maar dat is toch wel een beetje een schok :)

Verder is het echt zo'n heerlijk spel. Ik heb mn thieves guild bug op weten te lossen door me via de construction set alsnog de quest te geven die ik al had moeten hebben en inmiddels heb ik de Dark Brotherhood ook afgemaakt. Alleen 1 ergernisje bij de DB:
spoiler:
je 4e of 5e Dead Drop is een gast die allergisch is voor Mead. Als ie dat drinkt wordt ie paralyzed en ik heb het in de CS gecheckt, er is echt een script voor. Maar hoe krijg je die gast in GODSNAAM zover dat ie iets drinkt dat jij op tafel zet... Ik heb geprobeerd bij hem thuis de wijn in de kast te vervangen met mead, in een Inn de mead ergens neergepleurd. niks helpt, uiteindelijk gewoon maar gemold :S

De MQ heb ik eigenlijk nog nauwelijks gedaan, ik heb net die eerste quest gedaan die je aan het begin mee krijgt. Verder alleen nog maar Thieves Guild, Dark Brotherhood en random dungeons gedaan.

Tipje voor de mensen die graag hun armour uitstallen en netjes op planken leggen:
gebruik de construction set om iemand waar je al spells kan kopen de spell "Test Telekinesis" te geven. Die kan je vervolgens voor 0g bij em kopen en dat is een 60 seconden duurende manier om een wapen of stuk armour door de lucht te laten zweven, naar je toe en van je af bewegen etc. Zo kan je heel mooi alles uitstallen. Spelbederving vind ik het niet, ik gebruik die spell puur om mn huis er leuk uit te laten zien en buiten dat helemaal niks.

[ Voor 92% gewijzigd door GTOfire op 01-04-2006 11:52 ]

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusteloos
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-10-2012
Neen joh, begrijp me niet verkeerd.
Hoe kan ik nou patsen met hardware van de vorige generatie (ik heb me zooi niet eens in me sig staan), hahaha.

Ik wil het spel op 1280 omdat het mijn native reso is...
op minimaal high, zoniet dan wacht ik liever op het apegape effect.
Ben bovendien niet ene al te RPG fan, dus die 60 euro spendeer ik liever aan wat anders (op het moment)

[ Voor 6% gewijzigd door rusteloos op 01-04-2006 11:52 ]

SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

ja sorry, ik loop met een PC van 4-5 jaar oud ofzow, dus als ik Athlon 64 3K-nogwat zie heb ik meteen al het idee van 'uber' :)
maar als ik het in 1024 draai zonder problemen zal 1280 bij jou wel lukken. Ja, soms heb ik wel even FPS drops als ik me omdraai en er moet ineens een hele stad renderen. Maar ach, ik heb dr persoonlijk nooit last van als het gebeurt.

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 10:18
Is er een manier om de subtitles in het spel langer in je beeld te laten staan?

Soms praat je met poppetjes, en is er geen gesproken tekst, enkel subtitles.

Als je poppetjes hoort praten, blijven de subtitles ook langer in beeld, tot hij is uitgepraat.
Maar als je hem nix hoort zeggen, en enkel subtitles ziet, zijn die in een flits van je scherm weer af.

Mis zo veel relevante informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had het al eerder gevraagd maar helaas nog geen andwoord hoe voorkom ik dat ik vampier word want dat is iets waar ik totaal geen behoefte aan heb momenteel.
Komt met mijn volgende charachter wel d-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 07:08
Hallo ik heb het spel net ook, en heb het even gespeeld.
Ik heb net die amulet afgeven. Maar wat me opvalt is dat ik iets van een kwatier moest lopen. Of doe ik wat fout |:( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

ARGH ;( :(

M'n game crashed ineens elke keer als ik mijn huis in Anvil wil verlaten ;( Great, andere save is 4,5 uur game time eerder ;(

Heb meteen geen zin meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161338

eventjes een tip i.v.m. lockpicks:

spoiler:
spoiler:
tijdens de missie om bij de thiefsguild te komen kan je voor 5 gold lockpicks kopen van die kerel van the thievsguild (met die torch in zijn hand), ik weet niet hoeveel hij erbij heeft maar toen ik er al 150 van hem had gekocht waren ze nog niet op... dus zoek je veel lockpicks: eerst van die kerel een hoop kopen en als je eenmaal bij de thievesguild zit kan je bij de fence in Bruma ook nog eens 100 lockpicks kopen (ik heb er nu zo'n 260!)
Anoniem: 63800 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:59:
ik had het al eerder gevraagd maar helaas nog geen andwoord hoe voorkom ik dat ik vampier word want dat is iets waar ik totaal geen behoefte aan heb momenteel.
voordat je het word (dus nadat je al gebeten of aangevallen bent) heb je nog een aantal dagen om naar een tempel te gaan en dan krijg je het niet geloof ik..

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 161338 op 01-04-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Ook een paar keer gehad, Angeloonie... gewoon weer oppakken en verder gaan (en veel, heel veel saven :P)

Ben gister bij wat vampires geweest (ruine ten zuide van Chorrol, vlakbij Hackdirt)... even wat nieuwe equipment gehaald, 2 leuke bows, glass long sword, en wat mithril armor
Inmiddels ook 2 extra obliviongates gesloten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161338 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:16:
eventjes een tip i.v.m. lockpicks:

spoiler:
spoiler:
tijdens de missie om bij de thiefsguild te komen kan je voor 5 gold lockpicks kopen van die kerel van the thievsguild (met die torch in zijn hand), ik weet niet hoeveel hij erbij heeft maar toen ik er al 150 van hem had gekocht waren ze nog niet op... dus zoek je veel lockpicks: eerst van die kerel een hoop kopen en als je eenmaal bij de thievesguild zit kan je bij de fence in Bruma ook nog eens 100 lockpicks kopen (ik heb er nu zo'n 260!)

[...]

voordat je het word (dus nadat je al gebeten of aangevallen bent) heb je nog een aantal dagen om naar een tempel te gaan en dan krijg je het niet geloof ik..
Betere tip: Koop er 5 en leer ze te gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 10:54
Heb er 30 gekocht, kan ze prima gebruiken. Het probleem is meestal dat ik te ongeduldig ben :P

Zit nu wel meestal rond de 40 lockpicks :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82757

Anoniem: 63800 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:59:
binnen de eerste 3 dagen nadat je gebeten werd naar een kerk gaan om je te healen
en NIET SLAPEN

indien de 3dagen over zijn, zul je op zoek moeten naar een speciale heks of zo (of een mod afhalen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161338

Anoniem: 128052 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:26:
[...]

Betere tip: Koop er 5 en leer ze te gebruiken :P
ja dat zou ik wel willen leren maar dat systeem werkt bij mij voor geen meter...?? alleen de very easy sloten krijg ik open.. zodra er meer pinnetjes omhoog moeten lukt het niet met mijn muis.. doe ik misschien iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82757 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:29:
[...]

binnen de eerste 3 dagen nadat je gebeten werd naar een kerk gaan om je te healen
en NIET SLAPEN

indien de 3dagen over zijn, zul je op zoek moeten naar een speciale heks of zo (of een mod afhalen ;))
hartelijk bedankt ik lag in de arena te pitten en werd gebeten maar ff snel naar de kerk en een schietgebedje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
Anoniem: 161338 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:29:
[...]

ja dat zou ik wel willen leren maar dat systeem werkt bij mij voor geen meter...?? alleen de very easy sloten krijg ik open.. zodra er meer pinnetjes omhoog moeten lukt het niet met mijn muis.. doe ik misschien iets verkeerd?
Het lukt dan niet met je muis? Dat snap ik niet :P

Je moet gewoon de momenten pakken dat het pinnetje langzaam omhoog gaat en dan klikken :P

Is gewoon een kwestie van geduld. ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

GTOfire schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:41:
Tipje voor de mensen die graag hun armour uitstallen en netjes op planken leggen:
gebruik de construction set om iemand waar je al spells kan kopen de spell "Test Telekinesis" te geven. Die kan je vervolgens voor 0g bij em kopen en dat is een 60 seconden duurende manier om een wapen of stuk armour door de lucht te laten zweven, naar je toe en van je af bewegen etc. Zo kan je heel mooi alles uitstallen. Spelbederving vind ik het niet, ik gebruik die spell puur om mn huis er leuk uit te laten zien en buiten dat helemaal niks.
Interessant. :)

Heb de construction set ook geinstalleerd maar ik weet niet precies hoe je daar mee moet werken. Bovendien wil ik niet per ongeluk een bestand/setting "foutief" veranderen. :o

Heb je tips en is er bijvoorbeeld een bestand wat je kunt backuppen en terugzetten mocht je een foute instelling gemaakt hebben? :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie speelt Oblivion met een gamepad?
Wat voor gamepad gebruiken jullie? Hoe speelt het?

En dit is voor de PC-gebruikers bedoeld, jullie Xbox-wiseguys :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:39
Gisternacht teruggekomen uit de kroeg en met mn zatte klote ff een paard gejat en helemaal van Anvil naar Leyawiin gelopen (lees: gelopen; niet in galop dus :+ ).

Daar was ik wel ff mee bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.picfront.com/images/weatherwizard9ne.jpg

wanneer komt dit uit :9~ :9~ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is het? Een mod?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en wie wil er nu geen beer/wolf/leeuw als huisdier :D

http://www.elderscrolls.c...ndex.php?showtopic=319448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Anoniem: 82384 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 00:20:
[...]

Heb zelf gisteren een 512MB X1600Pro gekocht voor mijn AGP (ca 145 euro) aangezien ik een Ti4200 had. De dubbele prijs voor een 7800GS vond ik toch wat te veel en omdat Oblivion shaderintensief schijnt te zijn doet deze kaart het wel goed voor dat geld. Let trouwens ook op dat in benchmarks vaak de OC versies van de 7800GS gebencht worden, en die zijn weer 30-100 euro duurder... :/

Vandaag ook Oblivion eindelijk binnen en was een beetje verbaasd dat het met bijna alles op high op 1920x1200 nog wil draaien (HDR aan, AA uit). Helaas houd ik dan op het terrein net na de sewers (buiten dus) maar een frame of 5 per seconde over (schatting), maar het ziet er wel :9~ uit! Toch maar terug naar wat lagers in ieder geval. Dan krijg ik er door mijn LCD in ieder geval gratis AA bij ;)

Had de 'intro' dungeon op 1280x800 gespeeld (vloeiend) maar helaas wordt er dan 1280x1024 ingesteld met balken, zodat ik wel veel van mijn LCD-panel resolutie moet missen - zwarte balken links en rechts, en ook nog eens boven en onder :'(. Zal nog eens experimenteren wat het mooiste resultaat geeft.

[...]

Ik vind die grids=9 niet eens veel mooier. Je ziet daar veel te duidelijk de herhalende textures. Wellicht is 7 een mooie tussenoplossing ;)
Inderdaad.. Ik kan ook bevestigen dat een X1600Pro een geweldige, niet te dure grafische kaart is voor dit spel. In de PC van mn pa zit er eentje. Die 512mb versie van Mycom. Echt een top kaartje :Y) . Oblivion er ook op getest en dat draait prima! Bijna net zo goed als op een 6800GT.

Maar voor mij is dat natuurlijk gene upgrade om er een X1600pro in te zetten. Dan ga ik er op achteruit. Vandaar die 7800GS. Het zou nog beter zijn als die 7900GT op AGP komt of de X1800XL of zo, ook prima.

Heeft hier iemand trouwens ervaring met de 84.25 beta drivers van Nvidia? Die zouden geoptimaliseerd zijn voor oblivion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
Wat is dit nou :/

Net level 13 en krijg opeens will o wisps en zwarte beren en trollen achter me aan :|

Die beren en trollen vallen nog mee.... maar die kolere will o wisps.... mijn 20 pnt dmg fireshot doet het kutbeest niks!

Met de katana aanvallen heeft 0,0 nut.

Begint nogal irritant te worden dit meelevelend systeem...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Angeloonie schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 12:05:
ARGH ;( :(

M'n game crashed ineens elke keer als ik mijn huis in Anvil wil verlaten ;( Great, andere save is 4,5 uur game time eerder ;(

Heb meteen geen zin meer :(
Das crap.

Ik heb mezelf aangeleerd om met welk programma dan ook altijd met veel save files te werken en veel te saven. Ik heb heb met Oblivion een stuk of 10 save games, en ik save elke 5 minuten. Want ik zou ook geen zin hebben om weer 4,5 uur overnieuw te doen, dubbel werk is crap.
J0J0 schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:11:
Wat is dit nou :/

Net level 13 en krijg opeens will o wisps en zwarte beren en trollen achter me aan :|

Die beren en trollen vallen nog mee.... maar die kolere will o wisps.... mijn 20 pnt dmg fireshot doet het kutbeest niks!

Met de katana aanvallen heeft 0,0 nut.

Begint nogal irritant te worden dit meelevelend systeem...
Met een lang magisch zwaard, ook zonder charges, kun je ze wel redelijk makkelijk killen, als je maar blijft bewegen, en laat ze niet dichtbij komen en dingen uit je zuigen. Ook kun je zilveren pijlen gebruiken.

Ik wordt af en toe zwaar ge-owned door een bruine beer, nu op level 17 :)

Niet altijd even relaxed dat mee-levellende systeem inderdaad, maar het blijft wel knokken iig. En ik hoop dat op veel hogere levels de verhoudingen globaal toch wat meer jou kant op gaan.

Iemand al al die 10 ayleid statues gevonden? (ik heb er nu 2)

[ Voor 48% gewijzigd door maratropa op 01-04-2006 13:17 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 10:35

drooger

Falen is ook een kunst.

Ik vind dat ook wel eens irritant, omdat ik niet een geweldig armor heb voor vechten. Heb dat outfit van dark brotherhood(light armor), maar dat gaat erg snel kapot en ik kan het niet repareren, omdat ik geen journeyman in armoring ben. :(

Die beren blijven dan vol op me in meppen, maar meestal spring ik dan op een steen en pak m'n vertrouwde pijl&daedra boog.

Ik sta trouwens nu voor de 1e oblivion gate, 'k dacht dat ik ook maar eens bezig zou moeten gaan met de main quest.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
gladiool schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 13:13:
[...]

Das crap.

Ik heb mezelf aangeleerd om met welk programma dan ook altijd met veel save files te werken en veel te saven. Ik heb heb met Oblivion een stuk of 10 save games, en ik save elke 5 minuten. Want ik zou ook geen zin hebben om weer 4,5 uur overnieuw te doen, dubbel werk is crap.
Ik heb er 40 @ 14H
Gewoon als ik iets belangrijk ga doen ff een nieuwe save maken, kost niets, zo'n ding is maar 1mb+ ;)
En natuurlijk quicksaven F5 en loaden F9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
Ik zit ook nog met dat light armor van de dark brotherhood :P Is bij mij ook allemaal stuk :/ Ik kan geen goede enchanted light armor vinden :S

Eerste oblivion gate? Dan heb jij het waarschijnlijk over west weald bears, die zijn vrij slap :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
knip

[ Voor 98% gewijzigd door Bulls op 01-04-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

zowaar mn 1ste quest waar ik een beetje vast in zit:

spoiler:
Thief Guild quest, ik moet dan bij iemand in Waterfront in Imperial City "Bust" in een cupboard verstoppen en dan vervolgens die Lex (zon guard) over halen om dat huis ff te checken, maar ik kreeg hem niet zover :(

iemand enig idee? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
spoiler:
Briben of je speechcraft gebruiken ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36714

rusteloos schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:51:
Neen joh, begrijp me niet verkeerd.
Hoe kan ik nou patsen met hardware van de vorige generatie (ik heb me zooi niet eens in me sig staan), hahaha.

Ik wil het spel op 1280 omdat het mijn native reso is...
op minimaal high, zoniet dan wacht ik liever op het apegape effect.
Ben bovendien niet ene al te RPG fan, dus die 60 euro spendeer ik liever aan wat anders (op het moment)
Ik heb bijna een zelfde systeem als jij (AMD64 3400+, X800 Pro) maar op 1280x1024 draaien wordt een probleem denk ik. Maar op 1024x768 moet het wel lukken, ik heb het ook op die resolutie draaien en dan met 2xAA, Bloom en textures op Large. Binnen haal ik gemiddeld 30-40 en buiten blijft het altijd boven de 25 en dat vind ik genoeg voor Oblivion. Ondanks dat ik ook een native resolutie van 1280x1024 heb op mijn TFT valt het na een tijdje spelen haast niet meer op dat ik op 1024x768 draai.

En tja... zelf zou ik niet zo gaan focussen op graphics want Oblivion is veel meer dan dat, ook al ziet het er natuurlijk super uit.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.