Het 7800GS Topic Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.491 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:04:
En bij deze heb je die dus wel aangewakkert :) ,Vooral zien het feit dat ATI het b.v wel voor elkaar krijgt om HDR en AA tegelijk te kunnen gebruiken met de huidige topkaarten.Nvidia dus niet,helaas.

Wat het punt is,iedereen heeft verchillende ervaringen met ATI,Nvidia.Ik heb met beide al problemen gehad,dus dat zegt niks.Ik heb hier een 6600gt die nog nooit 100% heeft gelopen,maar een 9800 pro,die het al 2 jaar goed doet enz.

Kortom het zegt weinig allemaal...
Mja zo blijven we bezig idd. :P

nVidia kan niet HDR + AA ?

Bedoel je dat ze dan wat slechter presteren ofzow? Het gaat wel gewoon zo ver ik weet.

Maar ik basseer mijn ervaringen puur op praktijk en met de reviews bedoelde ik te zeggen dat ze daar toevallig genoeg bevestigd werden.
Ik heb in mijn directe werkomgeving natuurlijk ook talloze mensen die verdiept zitten in het computerwereldje en deze bevestigen allemaal dezelfde ervaringen.

Maar zoals ik al zei... het blijven beide kaarten met mooie technologie, ik oordeel niet op de technische prestatie (Die 3 fps/avg waar het de laatste jaren steeds om draait boeit me geen hol).
Maar kwa gebruikservaring vind ik nVidia veel fijner in omgang.

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 24-04-2006 00:35 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde dus dat Nvidia en HDR +AA(full scene) niet tegelijk aankan, apart(dus b.valleen HDR)wel ,maar niet tegelijk.

Lees dit maar eens door:

http://www.hardware.info/...GT_en_7600_GT_Test/634/13

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
Kortom het zegt weinig allemaal...
Klopt :). Zelf hou ik wel erg van de beeldkwaliteit van ati. Heb een upgrade gedaan van x800xt pe naar de 7800gs enkel om de driverproblemen die ati onder linux gaf; die zijn echt verschrikkelijk. Hoewel de drivers van ati onder linux erg verbeterd zijn de afgelopen 2 jaar qua 3d versnelling zit er nu al een paar 'generaties' lang een bug in waardoor X crasht. Ik begrijp gewoon niet waarom ze dat niet verhelpen.
Ben dus maar weer naar nivida overgestapt. Beeldkwaliteit was wel even wennen, maar dat kun je met een nivida-kaart toch redelijk instellen. Ik draai nu allerlei linuxdistro's waarbij me opvalt dat de nvidia-driver sneller werkt in 2d, en heb verder win2k als gaming-platform. De 7800gs is echt zeer snel t.o.v. de x800xt pe; beeldkwaliteit is bij de 7800gs goed in te stellen met een vleugje digital vibrance bv., FSAA was die x800xt pe echt beter in.
Maar dan betreft het nog mijn eigen waarneming. Anderen zullen daar misschien weer anders over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02 10:38
Ja en ik wil niet lullig overkomen.

Maar misschien ziet Bokko wel iets over het hoofd.

Een andere hardwarematige oorzaak bedoel ik dus misschien.
Dit sluit ik ook niet uit!
Het is heel goed mogelijk dat ik iets niet goed doe, de vraag is alleen wat.
En daarom vraag ik in dit forum om jullie mededenken en suggesties, hopende zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

Eind van de middag zal ik mijn bios settings van mijn mobo bekend maken, mischien staat hierin iets fout?

Nogmaals wat settings betreft in de games die ik speel, ik heb echt alles op medium gezet en op 1024x768 en toch is het resultaat niet bevredigend (geen HDR aan etc).
Wel 6100 tot 6200 punten in 3DMark2005

Mijn processor (3200+) zou toch voldoende moeten zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door bokko! op 24-04-2006 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
bokko! schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:14:
[...]

Dit sluit ik ook niet uit!
Het is heel goed mogelijk dat ik iets niet goed doe, de vraag is alleen wat.
En daarom vraag ik in dit forum om jullie mededenken en suggesties, hopende zo snel mogelijk tot een oplossing te komen.

Eind van de middag zal ik mijn bios settings van mijn mobo bekend maken, mischien staat hierin iets fout?

Nogmaals wat settings betreft in de games die ik speel, ik heb echt alles op medium gezet en op 1024x768 en toch is het resultaat niet bevredigend (geen HDR aan etc).
Wel 6100 tot 6200 punten in 3DMark2005

Mijn processor (3200+) zou toch voldoende moeten zijn?
Nee je processor is geen probleem in dit geval. En aan de settings ligt het ook niet. Hebbie de NGO's al geprobeerd icm Driver Cleaner?

Ik begin echt aan het einde van mn latijn te komen :/ je had em toch al een paar keer geformat he?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Bokko heb je dit al gelezen:
DJ_The_SP schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:44:
[...]
@Bokko! : Je speelt toch niet met Vertical Sync aan he?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
DJ_The_SP schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:36:
Bokko heb je dit al gelezen:

[...]
Nee, deze heb ik uit.

Ik heb mijn pc gisteren geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd.
Hierna direct de Nforce2 drivers voor mijn mobo, de NGO drivers voor mijn videokaart en windows update gedraait.

3DMark2005 geprobeerd en tegen de 6100 punten behaald.

Vanavond ga ik de spellen opnieuw installeren en uitproberen.
Als ik BF2 installeer krijg ik de vraag of ik DX9c wil installeren, dit kan ik toch gewoon doen? Hij update dan toch gewoon de oudere bestanden bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Nogmaals de vraag: Moet ik in de bios van mijn mobo "Fastwrite" aan of uit zetten?
En wat is AGP spread spectrum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
bokko! schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:13:
Nogmaals de vraag: Moet ik in de bios van mijn mobo "Fastwrite" aan of uit zetten?
En wat is AGP spread spectrum?
Kijk eens hier
en
Spread Spectrum

Options : Enabled, Disabled, 0.25%, 0.5%, Smart Clock

When the motherboard's clock generator pulses, the extreme values (spikes) of the pulses creates EMI (Electromagnetic Interference). The Spead Spectrum function reduces the EMI generated by modulating the pulses so that the spikes of the pulses are reduced to flatter curves. It does so by varying the frequency so that it doesn't use any particular frequency for more than a moment. This reduces interference problems with other electronics in the area.

However, while enabling Spread Spectrum decreases EMI, system stability and performance may be slightly compromised. This may be especially true with timing-critical devices like clock-sensitive SCSI devices.

Some BIOSes offer a Smart Clock option. Instead of modulating the frequency of the pulses over time, Smart Clock turns off the AGP, PCI and SDRAM clock signals when not in use. Thus, EMI can be reduced without compromising system stability. As a bonus, using Smart Clock can also help reduce power consumption.

If you do not have any EMI problem, leave the setting at Disabled for optimal system stability and performance. But if you are plagued by EMI, use the Smart Clock setting if possible and settle for Enabled or one of the two other values if Smart Clock is not available. The percentage values denote the amount of jitter (variation) that the BIOS performs on the clock frequency. So, a lower value (0.25%) is comparatively better for system stability while a higher value (0.5%) is better for EMI reduction.

Remember to disable Spread Spectrum if you are overclocking because even a 0.25% jitter can introduce a temporary boost in clockspeed of 25MHz (with a 1GHz CPU) which may just cause your overclocked processor to lock up. Or at least use the Smart Clock setting as that doesn't involve any modulation of the frequency.
En dat allemaal na 2 seconden google (subtiele hint... :Y) )

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

eigenlijk zou er nog een Gaat-als-een-tiet-versie moeten uitkomen van die BLISS...
Gainward BLISS 7800GS 512MB GoldenSample GLH ofzo...jezus wat een naam....

straks hebben we een Ati GeForce FX8800LE GTS Ultra PRO Goldensample GLH Xtreme XTX Superclocked Copper Edition

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 24-04-2006 14:43 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

bokko! schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:11:

Als ik BF2 installeer krijg ik de vraag of ik DX9c wil installeren, dit kan ik toch gewoon doen?
Hij update dan toch gewoon de oudere bestanden bestanden?
Jup.
En anders download je zef DX9c ff van ms.com :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Deathchant schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:41:
eigenlijk zou er nog een Gaat-als-een-tiet-versie moeten uitkomen van die BLISS...
Gainward BLISS 7800GS 512MB GoldenSample GLH ofzo...jezus wat een naam....

straks hebben we een Ati GeForce FX8800LE GTS Ultra PRO Goldensample GLH Xtreme XTX Superclocked Copper Edition
Aangezien de Golden Sample 24 pipes heeft, is dat al de Gaat-als-een-tiet versie imo. :P
DeMoN schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:44:
[...]

Jup.
http://www.microsoft.com/directx >:)

Maaruh, DirectX zal idd kijken naar version numbers enzo, en dan updaten waar nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Da_maniaC op 24-04-2006 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
DeMoN schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:44:
[...]

Jup.
Ja... dacht al dat dit niets uit maakte, maar ben gewoon hopeloos op zoek naar de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nou DJ, Gainward gebruikt de GoldenSample tekst om aan te geven dat ze op hogere speeds kunnen, wat ze tevens ook garanderen.
De GOES LIKE HELL tekst gebruiken ze indien ze sneller geheugen gebruiken, dus bjivoorbeeld 1,2ns geheugen i.p.v. 1,4ns, zodat de GoldenSample memoryspeeds nog iets opgeschroefd kunnen worden.

Maar die 24pipes doen het em idd wel. Bekt wel lekker als je EN 24 pipes hebt EN hogere speeds EN ook nog eens sneller geheugen (GLH) :)

Man ik vind het verrekte moeilijk, maar ik denk dat ik de rit uitzit met mijn 6800GT GoldenSample totaan de DX10 gen.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

bokko! schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:13:
[...]

Ja... dacht al dat dit niets uit maakte, maar ben gewoon hopeloos op zoek naar de oplossing.
Heb je btw meerdere spellen getest? Aangezien je 3DMark score gewoon goed is..

Zelf draai ik Linux maar had dus ergens op een HD nog Windows XP staan. Die HD heb ik in mijn PC geramd en een dualboot gemaakt. Vervolgens zonder reinstall alle hardware opnieuw laten herkennen en ff een nvidia drivertje neergehaald.

Het resultaat is dat ik nu bijv. FEAR en dat soort spellen gewoon vloeiend op high-res speel.
COD 2 bijv. ook :) Gaat helemaal perfect. Ik heb een 7800GS XFX XT.

Zou het dus niet aan een bepaald spel kunnen liggen?
3DMark heb ik btw niet eens getest thuis, kan me ook niet boeien. Als die spellen maar een speelbaar aantaal FPS'jes blijven spugen :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Deathchant schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:14:
Man ik vind het verrekte moeilijk, maar ik denk dat ik de rit uitzit met mijn 6800GT GoldenSample totaan de DX10 gen.
Dat is een heel wijs besluit.

Tenzij je geintresseerd bent in een 1 maand oude XFX 7800GS Extreme Edition, voor 300 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
DJ_The_SP schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:58:
[...]

Tenzij je geintresseerd bent in een 1 maand oude XFX 7800GS Extreme Edition, voor 300 euro. ;)
Of hier eentje van nog geen week! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

JA maar die van jou doet het toch niet goed. :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
DJ_The_SP schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:07:
JA maar die van jou doet het toch niet goed. :+ :P
Bij jou wel! :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was even heel blij met de nieuwe drivers, maar toch weer die crash... pfff wordt er nu echt wel moe van... toch maar terug gaan naar alternate denk ik :/

Edit: ff een hulp vraag bij XFX zelf gedaan, kijken wat hun als reactie geven.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DJ wat is ermee dan? Kaputt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Helemaal niks mis mee :)

Hij OC'ed maximaal tot 475 / 1390 artifactvrij in Atitool.
(In games had ik bij de 488 / 1440 ook geen arties).

Maar ik wil een Gainward 7800GS Golden Sample gaan halen, dus wil hem gewoon verkopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokko!
Ik heb zojuist Oblivion geïnstalleerd.

Nu is hij goed te spelen op 1280x1024 met settings op "HIGH" en HDR "AAN" _/-\o_
Liever wel een paar FPS meer gehad, maar het is goed speelbaar.

Nu ga ik BF2 installeren en uitproberen.....

Zou het dan toch allemaal goed komen ;)

Edit: Ook BF2 speelt perfect op1280x1024 met alle instellingen op "HIGH"

Ik weet niet wat er in eerste instantie fout is gegaan, maar begin nu toch mijn vertrouwen wel weer terug te krijgen in deze kaart. _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door bokko! op 24-04-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
bokko! schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:06:

Nu is hij goed te spelen op 1280x1024 met settings op "HIGH" en HDR "AAN" _/-\o_

Ik weet niet wat er in eerste instantie fout is gegaan, maar begin nu toch mijn vertrouwen wel weer terug te krijgen in deze kaart. _/-\o_
Hé hé, eindelijk :) gefeliciflapstaart.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-09 11:59
Wat vinden jullie hiervan, is dit netjes?

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1977735

De NVidia Coolbits OC heeft de optimale OC waarden ingesteld op 504 MHz / 1417 MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Coromoto schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:23:
Wat vinden jullie hiervan, is dit netjes?

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1977735

De NVidia Coolbits OC heeft de optimale OC waarden ingesteld op 504 MHz / 1417 MHz.
Niet slecht!!
Alleen je Xeon haalt je score erg naar benee... :/ helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bokko! schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:06:

Ik heb Oblivion ook weer geinstalleerd en die werkt wel weer okay (teminste het eerste half uur, nog niet langer kunnen testen).
Maar cs & cs:Source crashen steeds..

Bah als die kaart het nou gewoon wel of niet zou doen zou ik teminste makkelijk een besluit kunnen nemen om hem terug te brengen of niet.

Edit: dit is trouwens met de allerlaatste drivers, niet de NGO.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
DJ_The_SP schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:58:

Als je wat aan de prijs zou kunnen doen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of the Gainward BA7800GS-512 weer in nederland te koop is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit zo'n

Gainward BLISS 7800GS Silent 512MB GS+ Retail, TV-Out, 2xDVI

Ik heb nog geen leverancier in NL gezien . . . .

. . . . . dus ik heb hem maar in DL besteld >:)

Een paar weekjes nog, precies tijdens vakantiegeld-tijd \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

de GS+? De GoldenSample dus...en waar heeft u deze besteld? Bij alternate.de kost ie maar 10 euro meer dan de gewone versie. Maar daar staat dat ze in april nog komen dus...

Ik heb definitely besloten om de rit maar uit te zitten met mijn 6800GTGS tot volgend jaar .
Ik ga dan maar direct voor een nieuwe config: mobo, CPU en graka in 1.

offtopic:
PS, ik heb een P4C800Deluxe i.c.m. KHX3200AK2 1 gig dualchannel geheugen van Kingston. Ik wilde nog 2 GIG erbij bestellen -> KHX3200AK2/2G, ik vraag me af of dit gaat werken op mijn moederbord...mijn huidige mem, moet 0.1V meer hebben om op 2-3-2-6 te kunnen draaien. Ik weet niet hoe het zit als ik 1 gig in de eerste dualchannel-slotjes heb en 2 gig in de 2e dualchannel-slotjes. Ik wil weten of het sowieso gaat werken, en ten 2e wil ik weten of ze dan ook allen dualchannel 2-3-2-6 draaien. Ik heb in het verleden al veel problemen gehad met dit geheugen op mijn moederbord, maar dus opgelost met een 0.1V voltage increase. Weet iemand hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:20:
de GS+? De GoldenSample dus...en waar heeft u deze besteld?

Bij alternate.de
[...]
Jup EXPLICIET de BLISS 7800 GS+ GoldenSample, met 512 Mb èn 24 pipes open etc. etc. etc.

De plus erachter dus idd. Alleen is hij pas over een paar weken (2 à 3) leverbaar, maar de kans is heel groot dat ik hem idd ook krijg (nagevraagd).

PS / om heel specifiek te zijn:
Gainward 7876-BLISS 7800GS Silent 512MB GS+ Retail, TV-Out, 2xDVI

Aangezien ik de kans niet al te groot acht dat er nog een betere kaart komt voor AGP, en omdat deze kaart toch redelijk zeldzaam zal worden in de toekomst, heb ik hem maar gekocht. Vanwege deze dingen vermoed ik dat ie redelijk "waardevast" zal blijven, als ik er normaal mee omga . . . mocht ik hem kwijt willen dan hè :P

En BTW: ik moest toch een nieuwe voor mijn Dual Xeon :)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
de GS+? De GoldenSample dus...en waar heeft u deze besteld? Bij alternate.de kost ie maar 10 euro meer dan de gewone versie. Maar daar staat dat ze in april nog komen dus...

Ik heb definitely besloten om de rit maar uit te zitten met mijn 6800GTGS tot volgend jaar .

offtopic:
PS, ik heb een P4C800Deluxe i.c.m. KHX3200AK2 1 gig dualchannel geheugen van Kingston. Ik wilde nog 2 GIG erbij bestellen -> KHX3200AK2/2G, ik vraag me af of dit gaat werken op mijn moederbord...mijn huidige mem, moet 0.1V meer hebben om op 2-3-2-6 te kunnen draaien. Ik weet niet hoe het zit als ik 1 gig in de eerste dualchannel-slotjes heb en 2 gig in de 2e dualchannel-slotjes. Ik wil weten of het sowieso gaat werken, en ten 2e wil ik weten of ze dan ook allen dualchannel 2-3-2-6 draaien. Ik heb in het verleden al veel problemen gehad met dit geheugen op mijn moederbord, maar dus opgelost met een 0.1V voltage increase. Weet iemand hier meer van?
Jah, mijn 6800Gt is nu ook weg naar de pc boer om te checke of hij toch wel ECHT kapot is..
Ik weet dat dt mn laatste agp wordt dus het voelt niet zo goed om nu een 7800gs te kopen en die maar anderhalf jaar te gebruiken omdat je als je up wilt graden TOCH een pci mobo moet kopen..
als mn kaart dus echt kapot is kan ik eigenlijk geen andere kant meer uit dan een 7800gs kopen..
Dilemma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

offtopic:
Dual channel werkt alleen als je 2 keer of 4 keer hetzelfde aantal geheugen tot je beschikking hebt.

512+512+1024+1024 zal dus niet in Dual channel draaien.

Je kan dus beter nog 2 keer 512 pakken als je over een poos een nieuwe pc wil gaan kopen.
(Ga ik wel vanuit aangezien je nu s478 + AGP hebt en het DDR geheugen straks ook niet meer over te nemen is).
4 x 512 is ook sneller ten opzichte van 2 x 1024 dus...

En 2 gieg geheugen moet je zeker nog wel even mee vooruit kunnen wederom om dezelfde reden dat je over 1,5 - 2 jaar of misschien zelfs eerder toch wel een andere pc koopt.
(Andere snelle DX10 graka betekend iig PCi-e = nieuw mobo en dus ook nieuwe proc + geheugen).
Ik ga er iig niet vanuit dat er snelle/heftige DX10 kaarten op AGP uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens er zijn nog veel meer voordelen aan een graka als de Bliss GS+, maar dan moet je die wel gebruiken. Ik bijvoorbeeld doe redelijk veel met de AviSynth frameserver, en die kent allerlei plugins waarvan er een aantal op de shaders van graka's draaien. En uit de praktijk blijkt dan meer pipes == hogere snelheden.

Zo is er bv. een pluging die HDR voor beeldbewerking mogelijk maakt (voor encoderen/restoreren van Hi8 filmjes die een beperktere kleurruimte/helderheidsruimte hebben), en een multi-color-plane 3D termporal cleaner (mooi woord :P). Deze plugins draaien op de graka zon 20 tot 30 keer sneller dan op de CPU, en da's de moeite waard :o

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

DJ_The_SP schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:06:
[...]

Dual channel werkt alleen als je 2 keer of 4 keer hetzelfde aantal geheugen tot je beschikking hebt.

512+512+1024+1024 zal dus niet in Dual channel draaien.

Je kan dus beter nog 2 keer 512 pakken als je over een poos een nieuwe pc wil gaan kopen.
(Ga ik wel vanuit aangezien je nu s478 + AGP hebt en het DDR geheugen straks ook niet meer over te nemen is).
4 x 512 is ook sneller ten opzichte van 2 x 1024 dus...

En 2 gieg geheugen moet je zeker nog wel even mee vooruit kunnen wederom om dezelfde reden dat je over 1,5 - 2 jaar of misschien zelfs eerder toch wel een andere pc koopt.
(Andere snelle DX10 graka betekend iig PCi-e = nieuw mobo en dus ook nieuwe proc + geheugen).
Ik ga er iig niet vanuit dat er snelle/heftige DX10 kaarten op AGP uitkomen.
UIteraard bedoelde ik ook dat als ik een nieuwe config ga kopen dat het dan PCI-E wordt en ook een graka met PCI-E natuurlijk :)
Ik was niet van plan een AGP kaart DAN te kopen. Ik wacht gewoon op DX 10 en de kaarten die dan uitkomen en dan koop ik me een heel nieuw systeem...ik heb nu een tagan480watt, dus dat moet genoeg zijn.

offtopic:
Maar volgens mij klopt hetniet helemaal wat je zegt over datzelfde aantal mem...je moet in 1 paar dualchannelsloten 2 identieke modules hebben. In het andere paar dualchannelsloten mag je zelfs andere amount en zelfs ander merk dualchannel zetten.

Stel je hebt sloten A1 A2 B1 B2.....
Dan kun je in A1 en B1 2 identieke modules zetten van 512 MB bijvoorbeeld Kingston en in sloten A2 en B2 kun je dan 2 identieke modules zetten van 1024 MB van bijvoorbeeld GeiL.
Ik heb het namelijk geprobeerd met infineon geheugen...

DJ, je zegt dus ook dat 4x512 beter is dan 2x1gig (uitgaande van geheugenmodules met dezelfde specs)...
Aangezien ik zeer zeer tevree ben met mijn 2x512 nu, ben ik niet van plan deze te verkopen. Dus als ik het doe, doe ik meteen 2gig erbij kopen, dan heb ik dus 3 gig...misschien gebruik ik die 2x512 wel voor wat anders, maar dan heb ik wel 2 gig. En DDR400 is nu ook nog goed in een A8NSLi32 bijvoorbeeld...ik weet niet wanneer nieuwe CPU sockets en nieuwe DDR sloten gaan komen...maar dat zie ik dan wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

De geheugencontroller van de chipset kan alleen in dual of quad channel mode werken als alle modules van dezelfde capaciteit zijn.

En 4 x 512 is daarom ook beter dan 2 x 1 GB omdat je zo meerdere slots gebruikt en de bandbreedte nog eens toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

offtopic:
aha...dan ga ik dit nog even uitzoeken. Niet voor jou persoonlijk, maar voordat ik iets koop dan moet ik eerst zeker weten dat ik iets koop wat ikzelf heb uitgezocht...in dat geval dan pak ik exact dezelfde modules weer, want die kosten 99 euro. (toendertijd 280 euro voor betaald).
Misschien beter dan 229 euro voor 2x1GB.

Maar back ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb de afgelopen tijd dit topic in de gaten gehouden en zit er dus ook zeer sterk aan te denken om zo'n 7800gs te kopen. Alleen zijn er de laatste tijd wat twijfels ontstaan bij mij.

Ik heb een:
amd64 3000+ (zit een zalman cooler op, maar loopt nog steeds stock snelheid)
Asus K8V moederbord
1 gig DDR RAM pc 3200
Sapphire 9800 pro 128 mb
360 W voeding (weet nog niet hoeveel amperes etc op 12V lijn, moet k nog meten)

Mijn vraag is het volgende:

Er zijn eigenlijk 3 varianten:

7739-BLISS 7800GS Silent 512MB AGP
7876-BLISS 7800GS Silent 512MB GS+
en de "gewone" 7800 GS 256 MB (ik ben niet geinteresseerd in OC versions etc.)

Ik zit dus te denken aan die GS+ , maar zou mijn systeem niet een behoorlijke bottleneck zijn voor die kaart? Hierover staat niets in de startpost want dat gaat alleen over de "gewone" 7800GS?

Ben benieuwd of 1 van jullie een idee heeft want heb me de pleuris gegoogled en reviews gelezen maar het is mij niet echt duidelijk.

P.S Dit is mijn eerste post hierzo, heb wel veel gelezen, maar brand me aub niet af op onvolledige info etc heb mijn best gedaan zelf te zoeken en zoveel mogelijk info te verschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:52:
360 W voeding (weet nog niet hoeveel amperes etc op 12V lijn, moet k nog meten)
Jij wil Amperes gaan meten?

Dat lijkt me zeer onverstandig. :)

Ofwel, dan komt er zwarte rook uit je meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:53:
[...]

Jij wil Amperes gaan meten?

Dat lijkt me zeer onverstandig. :)

Ofwel, dan komt er zwarte rook uit je meter.
Lol ben btje noob met die shit, maar me pa heeft daar wel verstand van en voordat ik zoiets doe lees ik wel eerst ff duidelijk hoe k het moet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Om even de rest van je vragen te beantwoorden:

De GS+ is eigenlijk de Golden Sample van de Bliss (512 MB) versie.

Deze zal ook niet bottlenecken in je systeem.

Een gewone 7800GS bottlenecked al niet meer bij een Sempron 2800+ dus... :)

--

Over de stroom meting:

Als je de Wet van Ohm en Wet van Kirchoff goed kent dan zul je snappen dat stroom meten met een multimeter niet goed voor de meter is.
Een multimeter heeft een weerstand van zelfs 10 Mega Ohm of meer, en zal dus zo goed als de maximale stroom uit je voeding trekken.
De multimeter is hier echter totaal niet voor gebouwd (Vaak zie je ook de stickers 5 of 10 Ampere max).
Maar een beetje fatsoenlijke voeding moet daar wel overheen komen.

Ik zou proberen specificaties op te gaan zoeken van je voeding.

De enige manier dat je echt kan gaan meten is met een regelbare weerstand die alle stroom op zal nemen en dan aan de hand van de spanningsval en weerstandgrootte de stroom berekenen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je snelle reply _/-\o_ . Wat ik met trouwens wel afvraag is of die prijs van GS+ (weet dat dat een goldensample is, zoals ik al zei: heb het nodige gelezen) op alternate.de wel klopt, maar 10 euro duurder lijkt me erg vaag. Ook als ik het vergelijk met andere shops die de kaart hebben aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:01:
Thnx voor je snelle reply _/-\o_ . Wat ik met trouwens wel afvraag is of die prijs van GS+ (weet dat dat een goldensample is, zoals ik al zei: heb het nodige gelezen) op alternate.de wel klopt, maar 10 euro duurder lijkt me erg vaag. Ook als ik het vergelijk met andere shops die de kaart hebben aangekondigd
Hottopic FTW. :)

Ik heb bij Alternate nog nooit een foutieve prijs gezien dus lijkt me dat het gewoon klopt.

Waarschijnlijk gaat de prijs van de gewone Bliss versie nog verder zakken.

[ Voor 17% gewijzigd door Da_maniaC op 26-04-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is 400 euri dan best een nette prijs voor die kaart, als je hem qua prestatie mag vergelijken met een 7900GT. Kan niet wachten totdat die uitkomt >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Inderdaad, 24 Pipelines + een overclock zou het iig een 7800GTX maken.

Dus stiekem is het gewoon een 7800GTX.

De vergelijking met de 7900GT gaat redelijk op, maar die heeft wel weer wat meer nieuwe technieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je toch gelijk hebt met die 400 euro, want ik kom hem hier zelfs tegen voor 370 euro (als de ABN valuta omrekener klopt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ja maar alle prijzen daar zijn volgens mij zonder BTW. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
was deze al voorbij gekomen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Heb zojuist een de Gainward 7800GS Bliss GS+ (24 pipes) besteld voor €473,- (inc verzendkosten etc.)
Nu maar afwachten of ze 'm kunnen leveren...

Trouwens... ik heb het internet afgezocht naar foto's van de "bovenkant"van de 7800 bliss versies!!
Heeft iemand nog iets kunnen vinden?

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.de/pix/prodpic/450x450/j/jbgwa1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.de/pix/prodpic/450x450/j/jbgwa1_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.de/pix/prodpic/450x450/j/jbgwa1_2.jpg

nog een linkje van zomaar een site met gegevens : http://www.overclockers.c...ogue_7800_Series_363.html

[ Voor 49% gewijzigd door HENNEP op 26-04-2006 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je hem dan besteld voor 473,- euro inc BTW en verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 20:29
Mijn overclock, standard door nvidia optimale settings:

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1980403

Dus de 7000 kan ik makkelijk voorbij, maar heb dat niet nodig voor men games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 18:50
Heb de XFX 7800GS Extreme Edition besteld.
Zal wel een review geven zodra ik hem binnen heb. (waarschijnlijk vrijdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:19:
Ja maar alle prijzen daar zijn volgens mij zonder BTW. ;)
En volgens mij niet de prijs is:
£218.95
£257.27 Inc VAT

VAT is dacht ik BTW en dan kom ik dus op 370 euro inc BTW

Helaas hebben ze volgens mij niet de mogelijkheid om te verzenden buiten de UK |:(

*EDIT Ze beweren dat het een golden sample is, maar volgens de barcode die erbij vernoemd staat betreft het een gewone 512 GS

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:37:
Ziet er mooi uit zo'n

Gainward BLISS 7800GS Silent 512MB GS+ Retail, TV-Out, 2xDVI

Ik heb nog geen leverancier in NL gezien . . . .

. . . . . dus ik heb hem maar in DL besteld >:)

Een paar weekjes nog, precies tijdens vakantiegeld-tijd \o/
Waar heb je hem besteld? En wat voor antwoord kreeg je over de levertijd etc? Zit er ook aan te denken om hem in duitsland te bestellen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

473 euro? dat is echt belachelijk veel. Al is het een GoldenSample van koningin beatrix herself....473 is echt teveel...maar goed. Gainward maakt altijd verrekt goeie kaarten maar levering is zwaar onder de maat. Ik heb ook lang moeten wachten voor mijn 6800GTGS, maar ik denk dat je rekening kunt houden met half mei-eind mei, eer die 7800GS Goldensample leverbaar is. Ik weet wel dat alternate en komplett.nl de zaken zijn waarbij je Gainward producten het beste kunt kopen.
Of je moet de grens over. Ik ga altijd naar PCC in Aken. info@pcc-gmbh.de
Vriendelijke mensen en praten nederlands. Ik heb daar een P4 2.6GHZ met flinke korting gekregen en mijn huidige gainward. Zij weten ook exact de barcodes enzo dus als je em daar koopt, krijg je wel de goeie.

Alhoewel ik nu genoeg geld heb en het verrekte verleidelijk is om een 7800GS van gainward te kopen, wacht ik netjes op de DX10 generatie en koop een kompleet nieuwe config. Naar het schijnt komt er eind dit jaar een MEGA intel processor uit die AMD op alle gebieden verslaat....ben benieuwd...
Ik heb nu nog maar 1 GIG KHX3200AK2 geheugen besteld voor 100 euro. Heb ik iig 2 gig nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Deathchant schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:49:
473 euro? dat is echt belachelijk veel. Al is het een GoldenSample van koningin beatrix herself....473 is echt teveel...maar goed. Gainward maakt altijd verrekt goeie kaarten maar levering is zwaar onder de maat. Ik heb ook lang moeten wachten voor mijn 6800GTGS, maar ik denk dat je rekening kunt houden met half mei-eind mei, eer die 7800GS Goldensample leverbaar is. Ik weet wel dat alternate en komplett.nl de zaken zijn waarbij je Gainward producten het beste kunt kopen.
Of je moet de grens over. Ik ga altijd naar PCC in Aken. info@pcc-gmbh.de
Vriendelijke mensen en praten nederlands. Ik heb daar een P4 2.6GHZ met flinke korting gekregen en mijn huidige gainward. Zij weten ook exact de barcodes enzo dus als je em daar koopt, krijg je wel de goeie.

Alhoewel ik nu genoeg geld heb en het verrekte verleidelijk is om een 7800GS van gainward te kopen, wacht ik netjes op de DX10 generatie en koop een kompleet nieuwe config. Naar het schijnt komt er eind dit jaar een MEGA intel processor uit die AMD op alle gebieden verslaat....ben benieuwd...
Ik heb nu nog maar 1 GIG KHX3200AK2 geheugen besteld voor 100 euro. Heb ik iig 2 gig nu...
Over de beschikbaarheid, tja, deze kaart is simpelweg zwaar gewilt. Al de mensen met FX53 @ Socket940 met AGP die willen er wel een, en die hebben bijna altijd het geld wel. Het zou me niet verbazen dat de grote (voornamelijk Engelse, Duitse en Amerikaanse) shops het leeuwendeel van het aanbod op vreten. En daar zijn wij dan natuurlijk de dupe van.

Over de upgrade, tja, lastig parket. Ik weet in ieder geval dat zodra DX10 er eenmaal is (duurt nog een tijd vanwegen vertragingen) het ook nog een ruime periode zal duren tot dat er goede, betaalbare vidkaarten zijn die het ondersteunen. En nóg veel langer duurt het voordat er een fatsoenlijk game aanbod is. Ook het Conroe en SocketAM2 gebeuren moet nog helemaal los barsten. Ik denk dat we zeker een vol jaar (waarschijnlijk meer) moeten wachten voordat de eerste intressante onwikkelingen volwassen zijn geworden. Wil je zo lang wachten met je 6800GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

tja het zal wel moeten...ik ga nu op het moment niet een nieuw mobo+mem+graka+CPU kopen. Ik kan het zeker betalen, maar heb andere prio's.
Ik moet een nieuwe auto hebben, want ik weet niet hoelang mijn Peugeot 205 1.9GTi het nog volhoudt qua carosserie...
Dus en als ik die heb, moet ik gaan sparen voor samen te gaan wonen, want ik heb al 8 jaar een vriendin nu en het wordt hoog tijd om thuis op de rotten :)

En daarna kan ik pas echt sparen voor een nieuwe config...kijk, 400 euro kan ik wel missen voor een 7800GS, maar ik moet ook een nieuwe CPU dan (kep maar een 2.6GHZ). Maar als ik nu een config moet kopen ben ik zeker 1000 euro kwijt en dat heb ik nu hard nodig voor mijn auto. Ik heb het geluk dat ik zeker 1200 per maand kan sparen dus...hoe langer ik dat volhoud, hoe sneller ik mijn auto heb, hoe sneller ik samenwoon, hoe sneller ik een nieuwe config kan kopen.

Maar ja, ik vind dat we sowieso achtergesteld worden wat betreft leveringen. Ergens ook logisch, ik zou als producent ook eerst de grote landen willen verkopen, daar zij snel de meeste producten in grote aantallen afnemen. Maar ja...ik weet nog dat ik toen een van de gelukkigen was in nederland die een 6800GT GS had toen...maar ja, kep em in duitsland gekocht...Ik denk dat je toch niet kunt voorkomen dat wij altijd alles later krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Deathchant op 26-04-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

473 is imo redelijk. Je moet wel bedenken dat deze graka 512Mb GDDR3 geheugen heeft, en niet zoals alle anderen 256Mb.

Kijk maar naar PCI-E kaarten. Daarvan zijn de 512 Mb GDDR3 versies ook een stuk duurder (ongev. 100 euro dacht ik) dan de 256Mb versies.

Daarnaast is de GoldenSample Plus uitgerust met een GT(X) chip, met alle 24 pipelines geopend. En ook dat maakt hem weer duurder.

Kortom: Beide zaken bij elkaar genomen, dus 512Mb en GT(X)-chip, lijkt me de 473 (inclusief transport/verzending/verzekering) wel goed.

/me heeft hem dus ook voor 473 (inclusief alles) besteld.

Als alles goed gaat komt ie over een week of 3 :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Bij welke winkel is dit dan?

En waarom niet bij Alternate.de? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 19:28:
473 is imo redelijk. Je moet wel bedenken dat deze graka 512Mb GDDR3 geheugen heeft, en niet zoals alle anderen 256Mb.

Kijk maar naar PCI-E kaarten. Daarvan zijn de 512 Mb GDDR3 versies ook een stuk duurder (ongev. 100 euro dacht ik) dan de 256Mb versies.

Daarnaast is de GoldenSample Plus uitgerust met een GT(X) chip, met alle 24 pipelines geopend. En ook dat maakt hem weer duurder.

Kortom: Beide zaken bij elkaar genomen, dus 512Mb en GT(X)-chip, lijkt me de 473 (inclusief transport/verzending/verzekering) wel goed.

/me heeft hem dus ook voor 473 (inclusief alles) besteld.

Als alles goed gaat komt ie over een week of 3 :)
G_M_C, ik wil jou even spreken via MSN als dat kan... ik heb namelijk een vraagje
to add me : intenszz at hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind 473 echt te duur. Als je kijkt naar de NORMALE...die kost 400....en dan ga je 73 euro meer uitgeven voor het goldensample certificaat? dacht het niet :)
Het is normaal dat GS modellen hooguit 30 euro duurder zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Deathchant schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:04:
ik vind 473 echt te duur. Als je kijkt naar de NORMALE...die kost 400....en dan ga je 73 euro meer uitgeven voor het goldensample certificaat? dacht het niet :)
Maar wel die 4 Extra pipelines.

Van mij hadden ze het een 7800 GSX mogen noemen. :P
(Maar misschien klopt suzuki dan bij ze aan de deur).

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 26-04-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Deathchant schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:04:
Ik vind het ook duur, maar bedenk je dit eens in:
24p8v + 90nm => überclockbaar => 10.000 3dmark2005's :o
Zon 400€ zou ik er zeker voor over hebben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HENNEP schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:02:
[...]
G_M_C, ik wil jou even spreken via MSN als dat kan... ik heb namelijk een vraagje
to add me : intenszz at hotmail.com
Well . . .

Ehhmm . . .

/me doet niets met MSN

Het is zelfs één van de eerste dingen die ik meteen van mijn machines verwijder. Sorry

Wel ben ik regelmatig te vinden op irc://irc.sorcery.net/NGS
Da's het kanaal van mijn DPC-subteam :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin nu nog meer te twijfelen.

Als ik een pci bordje met een amd64 processor zou nemen (s939) plus een 7900GT en een nieuwe voeding dan kom ik uit op: ongeveer 480 euro.

Wat ik ervan begrepen uit de reviews is dat de 7900GT 256 MB de 7800GTX 512 MB versie vaak voorbij gaat. Dus zou die de 7800GS+ ook voorbij gaan qua prestatie :?

Moraal van het verhaal voor 80 euro meer heb ik dan 2 amd64 3000 systemen >:) (1tje met 9800pro en 7900 GT)

*EDIT ff voorde duidelijkheid ik heb dus nog een oud systeem met alles erop en eraan alleen brak mobo+cpu+videokaart

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Als je een nieuwe windows installatie geen enkel probleem vind zou ik ook 80 euro blijleggen en een systeem kopen met een 7900GT. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Wat hebben jullie voor temperaturen? Mijn XFX gaat richting de 70graden op stock of overgeklokt (maakt niet uit vreemd genoeg). En idle tussen de 45 en 50 graden, afhankelijk hoe warm het in de kamer is :). De vorige werd ook al zo heet. Nou zou je denken.. slechte airflow, maar ik heb toch redelijk wat fans erin zitten, en m'n cpu word stressed niet warmer dan 34graden@3,5Ghz net als m'n moederbord.

[ Voor 13% gewijzigd door Pkunk op 26-04-2006 23:58 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Timlog schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:56:
Wat hebben jullie voor temperaturen? Mijn XFX gaat richting de 70graden op stock of overgeklokt (maakt niet uit vreemd genoeg). En idle tussen de 45 en 50 graden, afhankelijk hoe warm het in de kamer is :). De vorige werd ook al zo heet. Nou zou je denken.. slechte airflow, maar ik heb toch redelijk wat fans erin zitten, en m'n cpu word stressed niet warmer dan 34graden@3,5Ghz net als m'n moederbord.
Ik kom niet boven de 65 graden uit. Maar ik zit hier wel met een open kast. 48-50 graden idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 20:29
XFX 7800 GS Extreme kom ik nooit boven de 60 graden stressed, ook al is ie overclocked of niet, idle is ie tussen 40 - 42 :) maar ik heb gezien dat de ventilator van de videokaart maar tegen 80% van de snelheid draait in everest heb ik dat gezien, kan je dat ook zien met rivatuner om zeker te weten ?

[ Voor 49% gewijzigd door Skoop op 27-04-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timlog schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:56:
Ik heb ergens (in een eerder deel, of meer in het begin van dit deel) gelezen dat een paar fabrikanten nog een stukje beschermend folie hadden laten zitten op de werkelijke koeler (dus tussen de werkelijke koeler en de "frontplaat" met hun logo).

Misschien is dat bij ook nog zo ?

EDIT: Gevonden, en het ging daarbij idd om oa. XFX kaarten.
Zie: 3ddie in "7800 GS AGP - 2e leven voor je AGP setup..."

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
Grappig.

Ik belde zojuist met **** om te vragen hoe het zat.

Als je deze verwijderd: is ook meteen je garrantie weg.
Heb dus een email gestuurt naar het betreffende bedrijf; vraag me af wat voor antwoord ik krijg van de manager.

EDIT:

Mensen, ik heb ook al in het Welk voeding heb je nodig topic gepost maar tot nu toe nog geen antwoord gekregen of mijn huidige 380 watt voeding (Coolermaster) genoeg zal zijn voor mijj toekomstige 7800GS ED van XFX.
Als ik het goed heb, zit er 16a op de 12 volt lijn.
Ik draai onder andere:
P4 3.2
1gig ram x2 512
pci sound card
1x ide schijf
standaard muis/toetsenbord
dvd drive van Sony

[ Voor 48% gewijzigd door Killion op 27-04-2006 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal leuk en aardig;

Maar als je kans ziet om het goed te verwijderen, zonder enige (zichtbare) schade te veroorzaken, dan denk ik niet dat er ook maar enig probleem zal zijn met de garantie. Simpelweg omdat het de fabrikant/verkoper helemaal opvalt dat je die folie hebt verwijderd . . . toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nou als jij voor 480 euro een s939 mobo plus een AMD CPU plus een 7900GT ergens kunt uithalen, please let me know :)

Dan moet je toch een el cheapo mobo hebben en een AMD CPU a la aarsholomio he? :)
Of misschien een CPU wat NET genoeg is om de 7900GT niet onder te laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer/mevrouw,

U kunt deze kaart alleen schriftelijk bij ons bestellen:
Artikelnummer JBGWA2 Gainward 512MB DDR3 7876-Bliss GS+
A € 459,00 incl. BTW (excl. Verzendkosten).

Aldus alternate.nl naar aanleiding van een mailtje van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:14:
nou als jij voor 480 euro een s939 mobo plus een AMD CPU plus een 7900GT ergens kunt uithalen, please let me know :)

Dan moet je toch een el cheapo mobo hebben en een AMD CPU a la aarsholomio he? :)
Zoals je had gezien is mijn huidige systeem een amd64 3000 met asus k8v. Ik ben dan ook bij het nieuwe systeem uitgegaan van dezelfde specs.

Ik zal binnekort ff opsommen wat de kosten zijn. Leverancierssite ligt nu tijdelijk plat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:19:
Geachte heer/mevrouw,

U kunt deze kaart alleen schriftelijk bij ons bestellen:
Artikelnummer JBGWA2 Gainward 512MB DDR3 7876-Bliss GS+
A € 459,00 incl. BTW (excl. Verzendkosten).

Aldus alternate.nl naar aanleiding van een mailtje van mij
Kijk aan :) Het mag nog wel wat goedkoper, maar dit gaat wel de goede richting op.

Trouwens, de 6800Ultra was in het begin ook 500€. Als high end AGP kaart is dit een best mooie introductieprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op donderdag 27 april 2006 @ 12:23:
[...]

Kijk aan :) Het mag nog wel wat goedkoper, maar dit gaat wel de goede richting op.

Trouwens, de 6800Ultra was in het begin ook 500€. Als high end AGP kaart is dit een best mooie introductieprijs.
Sorry verkeerd gekopieerd en geplakt, dit stond er dus nog bij onder:

Er staat echter vooralsnog wel een onbekende levertermijn voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op donderdag 27 april 2006 @ 11:14:

Asus A8N5X 68 euro
AMD Athlon 64 3000+ Venice 1.8 GHz, 2000 MHz, Boxed 114 euro
Asus VGA GeForce 7900 GT 256 MB 291 euro
Q-Tec Dual Fan Gold 550 Watt 27 euro

bron: www.sallandautomatisering.nl

Ik kom hierbij op een totaal van 500 euro (schijnbaar rekenfoutje gemaakt met die 480 euro)

Maar ja als de 7800GS+ als 460 euro kost kan ik er beter 40 euro bij leggen, dan heb k dus 2 amd 64 3000 systemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:07:
[...]

Asus A8N5X 68 euro

bron: www.sallandautomatisering.nl

Ik kom hierbij op een totaal van 500 euro (schijnbaar rekenfoutje gemaakt met die 480 euro)

Maar ja als de 7800GS+ als 460 euro kost kan ik er beter 40 euro bij leggen, dan heb k dus 2 amd 64 3000 systemen.
mja ik zou alleen geen q-tec voeding nemen als ik jouw was en ook geen sweex.
er zijn genoeg goede voedingen die ook niet veel kosten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:07:
[...]
offtopic:
Asus A8N5X 68 euro
offtopic:
Da's nou niet echt het lekkerste systeem wat ik ooit heb gezien. Het bevat
= geen geheugen,
= geen harddrive
= geen optical drives
Kortom, het is niet eens een systeem te noemen.

En dan hebben we het nog niet over de kwaliteit van sommige componenten QTec voeding en dat mobo zijn niet echt "je-dat".

Daarbij, de GS+ heeft 512MB Geheugen (GDDR3). Dus je vergelijkt dus ook nog eens een beetje appels met peren. Vergelijk dan met een 7800/7900 GT(X) die óók 512 Mb geheugen heeft, en die kosten al snel richting de 5 à 600 euro.

Dus samengevat: Die hele vergelijking van jou gaat ab-so-luut geheel niet op, en is imho behoorlijk "loos".

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geheugen harddisk en wat je allemaal opnoemde heb ik nog. Dus 1 gig geheugen pc3200 erbij. Misschien moet ik een andere voeding nemen ja. En volgens de reviews is er niets mis met dat moederbordje? Ik geef niet veel om extra functies zolang het maar stabiel en leuk loopt.

En ik vergelijk zeker geen appels met peren aangezien de 7900GT 256mb bijna bij alle test gelijk of soms zelfs sneller is als de 7800GTX 512mb.

Correct me if im wrong

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:23:
Het geheugen harddisk en wat je allemaal opnoemde heb ik nog. Dus 1 gig geheugen pc3200 erbij. Misschien moet ik een andere voeding nemen ja. En volgens de reviews is er niets mis met dat moederbordje? Ik geef niet veel om extra functies zolang het maar stabiel en leuk loopt.

En ik vergelijk zeker geen appels met peren aangezien de 7900GT 256mb bijna bij alle test gelijk of soms zelfs sneller is als de 7800GTX 512mb.

Correct me if im wrong
Dan nog is het een kromme vergelijking . . . "Ik heb de helft nog liggen" . . .

Als het mogelijk zou zijn dat ik "nog de halft had liggen" van die GS+, had ie voor mij mss wel 250 gekost ("want ik heb zelf nog 256 MB GDDR3 liggen ....").

Dat jouw vergelijking puur voor jou alleen toevallig klopt . . .tja . . . maar dat wil helemaal niet zeggen dat "in het algemeen een 2e systeem met een 7900 goedkoper is". Want dat wordt haast bijna door jou gesuggereerd, en zo wordt het ook door mensen opgevat.

Vandaar dat ik e.a. recht zet/in perspectief plaats.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Killion schreef op donderdag 27 april 2006 @ 10:15:
Grappig.

Ik belde zojuist met **** om te vragen hoe het zat.

Als je deze verwijderd: is ook meteen je garrantie weg.
Heb dus een email gestuurt naar het betreffende bedrijf; vraag me af wat voor antwoord ik krijg van de manager.
Bullshit. :)

Ik heb contact gehad met XFX en die hebben bevestigd dat door het verwijderen van de folie de garantie niet vervalt.
Ze hebben ook gezegd dat dit mede is omdat het in de nieuwe revisie's verdwenen is.
(Was gewoon nutteloze fabrikatie).
Ze hebben het zelfs ergens in een persbericht gezegd geloof ik.

Dus ik weet niet welke winkel het tegen je heeft gezegd, maar waarschijnlijk zitten ze gewoon te bluffen omdat ze bang zijn dat alle leken zelf de folie gaan verwijderen en dat niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 14:30:
[...]

Dan nog is het een kromme vergelijking . . . "Ik heb de helft nog liggen" . . .

Als het mogelijk zou zijn dat ik "nog de halft had liggen" van die GS+, had ie voor mij mss wel 250 gekost ("want ik heb zelf nog 256 MB GDDR3 liggen ....").

Dat jouw vergelijking puur voor jou alleen toevallig klopt . . .tja . . . maar dat wil helemaal niet zeggen dat "in het algemeen een 2e systeem met een 7900 goedkoper is". Want dat wordt haast bijna door jou gesuggereerd, en zo wordt het ook door mensen opgevat.

Vandaar dat ik e.a. recht zet/in perspectief plaats.
Je hebt volkomen gelijk wat betreft je 2e systeem verhaal. Dit komt inderdaad voor mij mooi uit en kan niet bij iedereen.

Maar als je het alleen voor 1 systeem wilt doen dan ziet het er ongeveer als volgt uit volgens mij:

Asus A8N5X 68 euro

De voeding laat ik buiten beschouwing want die zou je ook met een 7800GS+ moeten halen (aangezien de 7900GT ongeveer hetzelfde verbruik heeft als een 7800GS+)

Als ik bovenstaand rijtje optel kom ik op 473 euro uit. De overige onderdelen (harddisk, geheugen, diskettedrive, dvd, etc etc.) kun je gewoon uit je bestaande AGP systeem halen.

Ik dacht dat jij ook 473 euro in totaal kwijt was of niet?

De 2 voordelen van mijn opsomming is dat jij nog met een AGP systeem blijft zitten en ik een pci-express systeem heb voor hetzelfde geld en met dezelfde prestaties. Mijn systeem is dan alleen iets meer toekomstgericht (eventuele latere uitbreidingen)

EN ik houd nog een moederbord en cpu over (in mijn geval dus een ASUS k8V + amd64 3000+ s754)

Ik ga dit setje dus inbouwen in een andere pc omdat ik nog geheugen, harddisk etc heb liggen. Maar iemand anders zou het nog kunnen verkopen om marktplaats dus al met al ben je dan voordeliger uit? Ja toch of niet 8)7

Ik heb hier lang over nagedacht maar dit is volgens mij toch echt het beste/goedkoopste? Dus volgens mij is alleen als je geen zin hebt in al dat gedoe wat ik hierboven beschrijf de 7800GS+ een goed alternatief.

Nogmaals correct me if im wrong, ik kan ook wat over het hoofd zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja . . . ach . . . wat moet ik zeggen . . .

Voor mij ligt de situatie heel anders inderdaad. Ik prik hem in mijn Dual Xeon voorlopig, omdat ik hem voor een flink deel van de tijd ga inzetten bij mijn video-encoding/AviSynth scripting.

En kan hem altijd nog overprikken naar mijn Northwood 3.0, die helemaal klaar is voor prima overclock (GSkil geheugen/Hyper 48 koeler etc etc etc). Voor de gamez dus :)

Wat dat betreft ben ik nog wel voorzien van prima machines die deze kaart wel aan het werk kunnen houden, en nog wel eventjes mee kunnen. En wat dat betreft is 473 incluis alles een aanvaardbaar bedrag voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach uiteindelijk blijft het idd per persoon verschillend. In sommige gevallen zal de 7800GS+ voor iemand stukken voordeliger zijn. Ik laat alleen even zien dat je je niet blind moet staren (dit deed ik ook tot 3 dagen terug) op de 7800GS+ voor dat geld, want vaak kun je voor hetzelfde geld ook al een overstap maken en soms zelfs voordeliger gezegd.

Maar ja iedereen kan voor zichzelf de afweging maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2006 @ 18:05:
Ach uiteindelijk blijft het idd per persoon verschillend. In sommige gevallen zal de 7800GS+ voor iemand stukken voordeliger zijn. Ik laat alleen even zien dat je je niet blind moet staren (dit deed ik ook tot 3 dagen terug) op de 7800GS+ voor dat geld, want vaak kun je voor hetzelfde geld ook al een overstap maken en soms zelfs voordeliger gezegd.

Maar ja iedereen kan voor zichzelf de afweging maken :9
Precies.

Ik lees verhalen van mensen met dual xeon/opteron workstation systemen, gebaseerd op oudere, AGP based chipsets. Zulke workstations kosten een paar duizend euro :+ Als je daarin een dikke 7800GS+ in knalt, heb je ineens een up-to-date game systeem, in plaats van een "leuke server en workstation, maar ongeschikt voor het echte gamen" systeem ;) . En die 450€ kan er dan nog wel vanaf, als je PC zelf 3500€ kostte, niewaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
del maar :z

[ Voor 98% gewijzigd door FDMK op 27-04-2006 19:02 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
DJ_The_SP schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:16:
[...]

Bullshit. :)

Ik heb contact gehad met XFX en die hebben bevestigd dat door het verwijderen van de folie de garantie niet vervalt.
Ze hebben ook gezegd dat dit mede is omdat het in de nieuwe revisie's verdwenen is.
(Was gewoon nutteloze fabrikatie).
Ze hebben het zelfs ergens in een persbericht gezegd geloof ik.

Dus ik weet niet welke winkel het tegen je heeft gezegd, maar waarschijnlijk zitten ze gewoon te bluffen omdat ze bang zijn dat alle leken zelf de folie gaan verwijderen en dat niet kunnen.
Salland automatisering is toch wel bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

HAHAH, dat maakt het nog mooier. :D

Ik heb bij hun toevallig een XFX 7800GS EE, geretourneerd waarvan ik het folietje heb verwijderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had trouwens Alternate duitsland gebeld en zij kunnen de GoldenSample leveren in 5 dagen.
Ik heb het over de Gainward 7876-BLISS 7800GS Silent 512MB GS+

http://www.alternate.de/h...etails.html?artno=JBGWA2&

Ze zeiden dat het een beperkte levering was en dat rond 10 mei de volgende komt. En de prijs is toch een stuk aantrekkelijker dan 473 euro he??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Alternate Duitsland rekent alles EX BTW.

[ Voor 135% gewijzigd door HENNEP op 28-04-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
HENNEP schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:11:
maar luister eens, die bij alternate kun je idd bestellen voor 399 euro, maar wat denk je dat de verzendkosten voor alternate zijn naar nederland? bel alternate maar eens ;)

473.50 cent om totaal te zijn!
473.50 cent is nog altijd maar €4,70. Maar je bedoeld natuurlijk €47,35 ;)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP

HENNEP

Just Someone

Timlog schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:13:
[...]

473.50 cent is nog altijd maar €4,70. Maar je bedoeld natuurlijk €47,35 ;)
typo's bestaan gelukkig nog he ;)

en de verzendkosten zijn 14.50 onder rembours en de btw is rond de 60 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

@ Alternate.de kwestie:

http://members.home.nl/djthesp/alternate_de.jpg

Als je goed kijkt zie je dat de prijs dus Incl. BTW is.
( Incl 16% MWST. )
Net zoals alle andere prijzen bij Alternate.nl en bij Alternate.de.

Als ik me goed herinner zijn de verzendkosten daarnaast 27,00 euro naar Nederland.
(Ik heb er een maandje terug met ze over gemailed).
Dus ja, ze zijn goedkoper.

[ Voor 11% gewijzigd door Da_maniaC op 28-04-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Iemand die ik ken heeft een 7800GS gekocht. Als hij de (x64) drivers probeert te installeren krijgt ie helaas de volgende foutmelding:

"The NIVDIA Setup program could not locate any drivers that are compatible with your current hardware. Setup will now exit."

Hoe kan dit?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Waarschijnlijk zit er in de huidige nvidia x64 drivers nog geen support voor de 7800Gs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Het probleem deed zich ook bij de x32 drivers voor (na het posten geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
laat hem deze driver is proberen:
ftp://evga.com/Driver/8456XP64.exe (64bit)

weet je wel zeker dat hij op een 64bit win xp draait? anders moet die even deze downloaden:
ftp://evga.com/Driver/8456XP2K.exe (32bit)

dit zijn de allernieuwste drivers bron: http://forums.guru3d.com/showthread.php?p=1727333

[ Voor 18% gewijzigd door tjtristan op 28-04-2006 21:47 ]

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.