Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Verwijderd
Rivatuner?HENNEP schreef op zondag 07 mei 2006 @ 01:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
zoals je ziet heb ik mijn 7800GS+ op de maximum clock settings van expertool kunnen draaien zonder problemen....![]()
7779 punten is niet slecht.. nu nog maar een OC tool vinden waarmee ik hoger kan clocken.. iemand enig idee?
p.s. GMC jij hebt 'm ook via Alternate besteld?
Startpost.HENNEP schreef op zondag 07 mei 2006 @ 01:20:
[afbeelding]
[afbeelding]
zoals je ziet heb ik mijn 7800GS+ op de maximum clock settings van expertool kunnen draaien zonder problemen....
7779 punten is niet slecht.. nu nog maar een OC tool vinden waarmee ik hoger kan clocken.. iemand enig idee?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
zodra ik bijv F5h heb toegevoegd in de .cfg file, dan zie ik idd 24 pipes staan!
maar zodra ik bij Customize op Hardware monitoring klik dan crasht Rivatuner....
is dit veel voorkomend?
trouwens volgens jouw info moet ik bij de NV47 die F5h plaatsen(rivatuner herkent 'm als NV49 met 24 pipes!). alleen dan werkt rivatuner het idd beter... maar zover ik weet heb ik de NV49 core (7900gt core)
Maar zodra ik bij de cfg file bij NV49 die F5h info plaats dan herkent Rivatuner mijn core idd als NV49 maar dan met 16 pipes????

Verwijderd
Althans, je kan wel hier en daar wat codes verwisselen, maar dat wil niet meteen zeggen dat je die kaart ook hebt (hij detecteert adv die codes, dus theoretisch kan je hem ook als een 7900GTX laten herkennen ... het zegt dus in principe niets over wat je daadwerkelijk hebt).
Als je het echt zeker wilt weten zal je naar het opschrift op de GPU zelf moeten kijken, door de koeler te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Maar ik weet niet hoe goed jouw modding-skillz zijn, want je moet het he-le-maal onzichtbaar weten te doen (anders heb je een probleem mocht een RMA nodig zijn). Aan de andere kan, als je wèl geheel onzichtbaar kunt werken, dan kan je meteen de standaard pasta's en heatpads vervangen door Artic Silver 5 (of een andere hele goede pasta). Wss krijg je dan nog een betere koeling ook.
Maar goed, kijken naar de GPU, zal duidelijkheid geven over welke chip er nou daadwerkelijk "onder de kap zit". En aan de hand daarvan kan je eventueel zoeken naar de juiste code voor in RivaTuner.
Wachten op een nieuwe release is makkelijker en veiliger. MAar dan denk ik wel dat we ffies een verzoek op hun forum moeten plaatsen om de BLISS GS+ toe te voegen. Want het is tenslotte echt wel een andere kaart dan een "gewone" 7800GS, en dus moeten er ook andere codes worden toegevoegd denk ik
PS: Ik denk dat ik pas volgend weekend aan het inbouwen toekom. Want ik ga voor de zekerheid toch ook maar eventjes een iets zwaardere voeding aanschaffen. Wat overigens goed uitkomt, want ik heb nog een leuk "office-PC'tje" in elkaar te zetten (Dual P3-1000), en daarvoor had ik een iets betere voeding nodig+een betere graka. En beide houd ik nu over na mijn eigen upgrade
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2006 11:43 ]
oh ja, ik heb mijn maximum overclock bereikt op de 7800GS+
Als ik ook maar 1 mhz hoger ga op de Core of Mem, dan krijg ik arti's te zien..
let wel dit is nog gewoon stock aircooling!
ik moet echt andere DDR geheugen halen.. denk DDR400 op CAS2!
Verwijderd
Verwijderd in "Het 7800GS Topic Deel 4"HENNEP schreef op zondag 07 mei 2006 @ 11:51:
hey GMC, had jij 'm nou ook bij Alternate besteld?
[...]

Mbt een vervolg:
We hebben momenteel last van een gruwelijke wildgroei van "grote" topics in VB. Dat leidt tot versplintering waardoor het erg moelijk is om zaken te vinden en tot dubbel werk in de (overigens voorbeeldige
Daarom het verzoek om ipv nog een losse 7800GS-topic gewoon een 7800/GS/GT/GTX - topic aan te maken, dat houdt het wat centraler en maakt het veel overzichtelijker voor iemand die naar iets zoekt
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.