Het 7800GS Topic Deel 4

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.487 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
* Renegade! hoopt XanderD bezig is met een nieuw record met zijn 7800gs :)

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Vreemd.

Ik zit nu met die NGO Drivers op 490 / 1400 zonder artifacts.

Terwijl ik eerst op 475 / 1350 al arties kreeg. :*)

Zeer interessant dus... of de drivers zorger ervoor dat AtiTool niet meer werkt... :P

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
DJ_The_SP schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:38:
Vreemd.

Zeer interessant dus... of de drivers zorger ervoor dat AtiTool niet meer werkt... :P
stock cooling :P hoe warm word die dan

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Koeling is nog bij niemand een probleem geweest gelukkig.

Dingetje word 48 graden idle en 58 graden stressed ongeveer.

Coolbits zegt bij Optimale kloksnelheid: 488 / 1390.
(Doet me denken aan de 486 theshold. :)).

Ik zal hier eens ff mee gaan benchen.

[ Voor 38% gewijzigd door Da_maniaC op 09-04-2006 12:45 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
DJ_The_SP schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:38:
Vreemd.

Dus dat betekend dat je je vorige kaart misschien voor niets hebt weggedaan? lol :P

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
r_mnk schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:24:
De NGO-drivers werken bij mij ook. Heb een EVGA CO; met de oude drivers (de officiële van nVidia) kreeg ik de bekende crash wanneer ik op 460/1,35 draaide ('superclock' speeds), met de NGO-driver werkt het prima, geen crashes meer :)
Another satisfied customer :Y)
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:22:
hey xanderdrake... maar wat is je score op normale 3d05 settings nu dan? En krijg je de kaart nu hoger dan 500? En de artifact test met atitool? arti-vrij? :)

Zal straks zelf ook eens testen want ik kreeg boven de 485 artifacts in atitool en vanaf 490 vastlopers/uitvallende monitor wanneer draaiend in of 3d05 of spellen.
Ik weet niet precies meer wat ik op mn standaard 470/1400mhz snelheden haal, ik schat zon 6800+ punten. Op 486/1450mhz haal ik iig 7011 punten. Mn record op 7200 punten is op 500/1450mhz is artie-vrij ja :) en alles daaronder natuurlijk ook. ATiTool gaat helaas wel ernstig moeilijk doen zodra ik boven de 500mhz ga...
Ik ben bang dat er niet al te veel rek meer in zit. Wat mij ook weerhoud om verder te benchen zijn, ironisch genoeg, de drivers! Met deze NGO zut worden mijn scores niet meer opgenomen in de 3Dmark2005/2006 ladders :'( ! Dan kan ik wel records gaan halen, maar ik sta niet meer in de top10 enzo...
Renegade! schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:52:
* Renegade! hoopt XanderD bezig is met een nieuw record met zijn 7800gs :)
Ik wacht met verdere pogingen tot zodra 84.25 WHQL en geaccpteerd door Futuremark wordt. Wat ik nog wel kan doen is BIOS modden, zoals Timings en Geometric Delta speeds aanpassen :9

Dus nog even wachten, maar ik ben zeker nog niet klaar!
[edit] En bedankt voor jullie steun natuurlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 09-04-2006 12:57 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Renegade! schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:46:
[...]

Dus dat betekend dat je je vorige kaart misschien voor niets hebt weggedaan? lol :P
Daar lijkt het op, maar de 500 haal ik niet. Dat wil Coolbits niet doen iig.
(WS te lage spanning of stroom).

Anyway op 488 / 1390 had ik net: 6265.

Voor mij een nieuw record. :P ( Mijn CPU houd de zaak onwijs vast want ik zou rond de 6800 moeten zitten).

Maar daar komt binnenkort verandering in aangezien mijn vader mee wil betalen voor een Pentium Mobile en ik mijn Asus P4P800-E Deluxe + Asus CT-479 combo kan gaan gebruiken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 20:11:
Zo, naar een tijdje benchen is mijn hoogste score nog steeds 7036 :) Ik zat er aan te denken om over te schakelen naar PCI-Express. Weet iemand wat ik ongeveer voor mijn kaart kan vragen (die met stock koeling 486/1500 red)? 8)

*Sorry, gepost in 'hardware taxaties'*
ga je hem van de hand doen? of is ie al weg :9~

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die drivers haal ik 505-1495.. ZONDER artifacts..
3d05 score is dan maar 7011... mmm valt tegen... ik zal nog eens verder kijken ja! Mijn record staat op 7119.. en dat was op 496-1495 dus zal wel cpu iets zijn...

EDIT:
Als ik mijn cpu overclock kom ik wel hoger maarrr ik heb nu al 2x een vastloper(bsod) gehad...

melding is OF machine exception error OF driver_irq_not_less_or_equal en dan daarbij staat videoprt.sys...

iemand enig idee? Of is mijn ram aan gort van al dat getweak :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

het lijkt er meer op dat je cpu (je oc) onstabiel is.

Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3ddie schreef op donderdag 06 april 2006 @ 19:03:
Er is een cooler aangekondigd voor de 7800GS (en andere kaarten) de Arctic Accelero S1
[afbeelding]

[...]

Hij is zelfs passief _/-\o_
Hopelijk koeltie better dan de stock koeler, passive is meestal niet mijn ding :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

hebben jullie ook soms last van het volgende?

je speelt en spel. sluit het spel af.. maar ipv dat je je windows te zien krijgt zie je alleen maar rommel/garbled scrambled troep op je beeld maar systeem reageert nog wel overal op..

had ik dus net weer. dus ik denk HAH reboot? mooi niet! en druk op hibernate. en haal em vervolgens weer uit hibernation, is het beeld weer goed....

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

mvz schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:19:
hebben jullie ook soms last van het volgende?

je speelt en spel. sluit het spel af.. maar ipv dat je je windows te zien krijgt zie je alleen maar rommel/garbled scrambled troep op je beeld maar systeem reageert nog wel overal op..

had ik dus net weer. dus ik denk HAH reboot? mooi niet! en druk op hibernate. en haal em vervolgens weer uit hibernation, is het beeld weer goed....
Gebruik je de NGO-drivers? Zo niet, kun je die proberen? Wellicht zou dat het probleem verhelpen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hehe net ff wat leuks getest weer...

Deed ff een Video Stress Test bij HL2 Lost Coast.

1280 x 1024 + 6 x AA + 16 x AF + Alles op High.

66 FPS. gemiddeld.

Ik vond dat hij nogal stotterde dus ik had _alle_ onnodige applicaties ff gesloten...
(mIRC, Winamp, MSN, Maxmonkey, G15 LCD Monitor, Windows Defender).

Dus ik test wederom.... 73 FPS gemiddeld.

Het stotteren was weg en leuke FPS extra gemiddeld.

Toen dacht ik... hey laat ik HDR is aanzetten en kijken wat het doet.

Bleek dat HDR al aanstond. :o

Toen was ik super tevreden over mijn score.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
DJ_The_SP schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:17:
Hehe net ff wat leuks getest weer...

Deed ff een Video Stress Test bij HL2 Lost Coast.

1280 x 1024 + 6 x AA + 16 x AF + Alles op High.

66 FPS. gemiddeld.

Ik vond dat hij nogal stotterde dus ik had _alle_ onnodige applicaties ff gesloten...
(mIRC, Winamp, MSN, Maxmonkey, G15 LCD Monitor, Windows Defender).

Dus ik test wederom.... 73 FPS gemiddeld.

Het stotteren was weg en leuke FPS extra gemiddeld.

Toen dacht ik... hey laat ik HDR is aanzetten en kijken wat het doet.

Bleek dat HDR al aanstond. :o

Toen was ik super tevreden over mijn score.... :*)
Hieruit leid ik af dat hdr niet veel soeps is in die stresstest als je het niet eens merkt wanneer het aanstaat ;) Anders mooie score idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Haha, nou schijnbaar is er in een van de laatste updates wat verandert, wat betreft HDR.

Eerst was het eigenlijk overkill en nu ziet het er ontiechelijk mooi uit, alleen is het maar een klein verschil. (maar een effect is natuurlijk wel iets extra's).

Ik zat eigenlijk meer mijn score in de gaten te houden, en aan de hand daarvan dacht ik af te leiden dat het nog uitstond. :P
Maar dat was dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op maandag 10 april 2006 @ 17:53:
Haha, nou schijnbaar is er in een van de laatste updates wat verandert, wat betreft HDR.

Eerst was het eigenlijk overkill en nu ziet het er ontiechelijk mooi uit, alleen is het maar een klein verschil. (maar een effect is natuurlijk wel iets extra's).

Ik zat eigenlijk meer mijn score in de gaten te houden, en aan de hand daarvan dacht ik af te leiden dat het nog uitstond. :P
Maar dat was dus niet zo.
Ja, CS Source's HDR is geen OpenEXR HDR, dus het is niet zo zwaar en het is volgens mij ook wat minder heftig als bijv. FarCry @ HDR op niveau 7 tot 11. Maar natuurlijk wel een mooie toevoeging :)

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de Ageia PPU? Ik vind em steeds beter en beter worden, tenminste als we Ageia en de publicaties er omheen mogen geloven. Voor ons AGP gebruikers komt het ook mooi uit, de laatste upgrade die wel kan mee worden genomen naar toekomstige PCs! Ik heb filmpjes van Cellfactor gezien, zon PhysX accelerated only game. Ik kan het omschrijven met drie woorden:
Te f*cking geil :o
Kijk zelf maar es, het is het middelste filmpje: http://physx.ageia.com/footage.html

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik heb veel punten die eigenlijk _tegen_ de PPU zijn.

Namelijk;

1. De extra herrieschopper (fan) op de kaart.

2. De reden dat de kaart de 'looks' in mijn kast bederft.
(Ik heb een spiegelplaat zodat je de koeler van mijn graka mooi kan zien... :P).

3. nVidia en Ati zeiden dat ze bezig waren om extra PhysX support te gaan verwerken in hun drivers zodat de graka ook een deel van die berekeningen overneemt.
Dit vind ik een zeer goed alternatief aangezien dat ik net een nieuwe graka heb gekocht van meer dan 300 euro.

4. Al zouden ze het niet drivergebasseerd op hun grafische kaarten doen, verwacht ik dat deze binnekort wel op grafische kaarten zullen gaan verschijnen, waardoor ik geen extra kaarten in mijn pc heb hangen etc etc.

Ik ben dus van plan om deze rage voorlopig even over te slaan.

Is het voor mijn AGP systeem nou echt de laatste redding om een spel te kunnen spelen wat ik nog relaxter vind dan Half-Life 2 en FEAR... dan kijk ik natuurlijk wel even verder. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 10-04-2006 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:07
Is een leuk ding die PPU, alleen 200-250 euries is wel veel geld voor wat het nu echt is.

Zeker aangezien het de eerste versie is, zal niet lang duren voor er een Ageia2 Ageia 3 en Ageia integrated graphic cards,mobo's gaan zien, welke een stuk minder kosten!!

Maar dat het de toekomst is, PPU Accelerated games, daar ben ik van overtuigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
XanderDrake schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:18:
[...]

Ja, CS Source's HDR is geen OpenEXR HDR, dus het is niet zo zwaar en het is volgens mij ook wat minder heftig als bijv. FarCry @ HDR op niveau 7 tot 11. Maar natuurlijk wel een mooie toevoeging :)

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover de Ageia PPU? Ik vind em steeds beter en beter worden, tenminste als we Ageia en de publicaties er omheen mogen geloven. Voor ons AGP gebruikers komt het ook mooi uit, de laatste upgrade die wel kan mee worden genomen naar toekomstige PCs! Ik heb filmpjes van Cellfactor gezien, zon PhysX accelerated only game. Ik kan het omschrijven met drie woorden:
Te f*cking geil :o
Kijk zelf maar es, het is het middelste filmpje: http://physx.ageia.com/footage.html
Laat me zeggen flop van het jaar zo'n kaart. Ik verklaar je gek als je nu zo'n ding koopt, mijn cpu icm een high end videokaart zou al die dingen die ik daar zie ook kunnen dus ik zou liever 250(!) euro spenderen aan een nieuwe videokaart/cpu dan aan zo iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:27:
Ik heb veel punten die eigenlijk _tegen_ de PPU zijn.

Namelijk;

1. De extra herrieschopper (fan) op de kaart.
Volgens mij is die prima passief te koelen. De chip is zon 2,5 keer kleiner dan onze 7800GS core, verbruikt slechts 20watt en is waarschijnlijk een stuk lager geclockt, als de 7800GS passief kan, dan kan die PPU het zeker!
Enneuh, fanspeed @ 50% anyone :P ?
2. De reden dat de kaart de 'looks' in mijn kast bederft.
(Ik heb een spiegelplaat zodat je de koeler van mijn graka mooi kan zien... :P).
Hah :D jij bent serieus de eerste persoon van wie ik weet dat ie een spiegel in zn kast heeft staan! Niet al te veel mensen zullen daar last van hebben.
3. nVidia en Ati zeiden dat ze bezig waren om extra PhysX support te gaan verwerken in hun drivers zodat de graka ook een deel van die berekeningen overneemt.
Dit vind ik een zeer goed alternatief aangezien dat ik net een nieuwe graka heb gekocht van meer dan 300 euro.
Wat ik heb gelezen is, zoals ook op de T.net Frontpage stond, dat nVidia's huidige aanpak niet de berekeningen kan verwerken zoals de PPU. Vooral omdat een GPU niet beschikt over vector reken-units. Daardoor kunnen de features en effecten die je kan zien bij Cellfactor niet worden uitgevoerd. Lees ook hier.
Wat de prijs betreft: inderdaad, die is niet voor de poes. Maar daar heb ik drie dingen over te vertellen:
1. Prijzen dalen :> Een universeel feit, ik heb nog NOOIT iets gekocht voor mn PC met als prijskaart de richtprijs.
2. Ik verwacht dat nét als 3D kaarten er goedkopere/langzamere (/overclockbare :*) ) versies uit gaan komen.
3. Later verwacht ik ook meer concurrentie! nVidia heeft tegenwoordig ook MCE TV Tuners op zn productenlijst staan, waarom dan geen PPU? Het betekend alleen maar meer omzet en winst.
4. Al zouden ze het niet drivergebasseerd op hun grafische kaarten doen, verwacht ik dat deze binnekort wel op grafische kaarten zullen gaan verschijnen, waardoor ik geen extra kaarten in mijn pc heb hangen etc etc.
Zie verhaal The Inq.
Ik ben dus van plan om deze rage voorlopig even over te slaan.
Weet je, de eerste 3D kaarten (3dfx Voodoo) werden ook een rage genoemd :+
Renegade! schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:30:
Laat me zeggen flop van het jaar zo'n kaart. Ik verklaar je gek als je nu zo'n ding koopt, mijn cpu icm een high end videokaart zou al die dingen die ik daar zie ook kunnen dus ik zou liever 250(!) euro spenderen aan een nieuwe videokaart/cpu dan aan zo iets.
Het prijs-probleem heb ik al behandeld, ook moet je weten dat zowel de CPU als GPU niet de berekeningen kan doen zoals de PPU dat kan. Je kan dan wel een betere videokaart of processor kopen, maar de nieuwe übervette features die je in Cellfactor kan zien, kunnen huidige systemen gewoonweg niet produceren!

Verklaar me maar gek, maar weet dat gekken deze argumenten niet kunnen opsommen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
ik had een topic gemaakt over 7800GS ze zeiden dat ik het beter hier kon vragen dus komtie:

hallo,

ik heb dus kuuren met m'n XFX 7800GS XT

toen ik de kaart kreeg installeerde ik dus de drivers die erbij zaten (81.98)
ik kreeg dus naar een enige tijd gamen artifacts (strepen stukken die weg vallen en objecten waar een hele streep aan vast komt te zitten.

ik had een 3dmark05 score van ~5800

ik dus nieuwe drivers geinstalleerd en tadaa het probleem was weg.
ik 3dmark05 score meten
score: ~5100
ik denk wtf

ik heb windows opnieuw geinstalleerd ALLE drivers gebruikt die na 81.98 komen (ook alle beta versies, allemaal een lage score.

laatst las ik dat deze driver alle problemen van de 7800GS oplosde:
NGO NVIDIA Optimized Driver v1.8425

dus ik proberen en ik had weer een normale score van ~5800

alleen ik ging weer gamen en de artifacts kwamen weer...

specs:
P4 3.0ghz
P4S800D
1GB DDR ram
XFX 7800GS Extreme Edition 440/1300 (V1.0 01/2006 Bios: 5.70.02.33.05)
Mercury 400W (17A op +12V) (zelf die voeding er niet ingezet dus ik weet niet zoveel over de kwaliteit)

ik hoop dat jullie een oplossing weten,

Bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door tjtristan op 10-04-2006 20:08 ]

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt al brakke videogeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Drie letters :) RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06 00:17
kan dit geen voeding probleem zijn?

hier is trouwens een screen van speedfan (voor voltages kijken of die wel goed zijn)
Afbeeldingslocatie: http://img316.imageshack.us/img316/4893/voeding0hx.jpg

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
XanderDrake schreef op maandag 10 april 2006 @ 18:53:
[...]

Het prijs-probleem heb ik al behandeld, ook moet je weten dat zowel de CPU als GPU niet de berekeningen kan doen zoals de PPU dat kan. Je kan dan wel een betere videokaart of processor kopen, maar de nieuwe übervette features die je in Cellfactor kan zien, kunnen huidige systemen gewoonweg niet produceren!

Verklaar me maar gek, maar weet dat gekken deze argumenten niet kunnen opsommen ;)
We weten ondertussen al dat je altijd wel voor iets nieuws te vinden bent :) maar hiermee zou je toch echt wel nog beter wat wachten op dit moment is het echt een nutteloze investering.

Hoe zit het trouwens met de games die er echt gebruik van zullen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Tja, ik blijf nog steeds bij het oordeel van de 'looks' van mijn casemod. :P

Daarnaast is het eerste wat ik sowieso doe, de concurrentie afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van de Club3D 7800GS gevonden dat je daar Collin McRae 2005 bij krijgt, weet iemand wat voor games je bij andere 7800GS kaarten krijgt? Bijvoorbeeld bij die van EVGA en Point of View?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Renegade! schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:33:
We weten ondertussen al dat je altijd wel voor iets nieuws te vinden bent :) maar hiermee zou je toch echt wel nog beter wat wachten op dit moment is het echt een nutteloze investering.

Hoe zit het trouwens met de games die er echt gebruik van zullen maken?
Natuurlijk ga ik wachten, hah, ik wacht meestal totdat ik een ons weeg :+
Maar het principe kan zo ontzaggelijk gaaf worden, bedenk je bijvoorbeeld dit: de natuurkundige berekeningen die worden toegepast op de spieren van de characters in games, de bostings en wrijvingsenergie die er voor zorgen dat een metalen balk buigt en breekt, de kracht die berekend wordt zodra een solide object kaatst en een deuk achterlaat op een aluminium oppervlak.
Of bijvoorbeeld een muur die uit individuele stenen is gebouwd, die allemaal los rondvliegen en hun omgeving beschadigen zodra er een zware explosie plaats vind. In Cellfactor (hebben jullie dat filmpje nou al gezien :P ) zijn al zéér veel features toegepast. Kijk maar eens aan het kleed dat aan die paal hangt, die kan gewoon serieus in willekeurige stukken schuren!

Edit:
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:34:
Ik heb van de Club3D 7800GS gevonden dat je daar Collin McRae 2005 bij krijgt, weet iemand wat voor games je bij andere 7800GS kaarten krijgt? Bijvoorbeeld bij die van EVGA en Point of View?
Alvast bedankt!
Ik kreeg Painkiller bij mn Sparkle :) nog niet gespeeld, maar het blijkt een gave game en kost 20€ in de winkel. De PowerDVD 6.0 CD die er ook bij zat, kost legaal 10€. dus 30€ er gratis bij gekregen!

[ Voor 19% gewijzigd door XanderDrake op 10-04-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
XanderDrake schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:38:
[...]

Natuurlijk ga ik wachten, hah, ik wacht meestal totdat ik een ons weeg :+
Maar het principe kan zo ontzaggelijk gaaf worden, bedenk je bijvoorbeeld dit: de natuurkundige berekeningen die worden toegepast op de spieren van de characters in games, de bostings en wrijvingsenergie die er voor zorgen dat een metalen balk buigt en breekt, de kracht die berekend wordt zodra een solide object kaatst en een deuk achterlaat op een aluminium oppervlak.
Of bijvoorbeeld een muur die uit individuele stenen is gebouwd, die allemaal los rondvliegen en hun omgeving beschadigen zodra er een zware explosie plaats vind. In Cellfactor (hebben jullie dat filmpje nou al gezien :P ) zijn al zéér veel features toegepast. Kijk maar eens aan het kleed dat aan die paal hangt, die kan gewoon serieus in willekeurige stukken schuren!
Eerlijk gezegd had ik nog niet echt naar de mogelijkheden ervan gekeken en moet ik nu wel zeggen dat het idd wel indrukwekkend is, mij schrikt het gewoon af dat je pc nu weer een 200 euro duurder wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:14
kan dit geen voeding probleem zijn?
Met 400W kan dat toch geen voedingprobleem zijn? RMA denk ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Alsjeblieft zeg.

Er zijn maar weinig voedingen die effectief 400 Watt leveren dus dat kan wel degelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
Alsjeblieft zeg.

Er zijn maar weinig voedingen die effectief 400 Watt leveren dus dat kan wel degelijk.
Er staat hier eerder in de topic iemand die deze kaart met een 200W voeding heeft draaien. Nu ik veel op tweakers heb gelezen valt me op dat wel erg veel problemen worden verwezen naar de categorie 'slechte voeding'. Ik neem zondermeer aan dat je slechte en goede voedingen hebt, maar kan me niet voorstellen dat een 'slechte' 400W voeding effectief maar 200W draait.

Zou het geheugen op die kaart niet gewoon een beetje misselijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik zeg niet dat het onmogelijk aan het geheugen kan liggen.

Maar er zijn zelfs genoeg A-merk voedingen die claimen 400 Watt te zijn en het bij de 250 al opgeven.

Er zijn maar zeer weinig merken waarvan het aangeprezen vermogen ook echt klopt.

Zover ik weet ging het bij die 200 Watt voeding om een Asus barebone voeding.

Nou weet ik dat Asus voedingen zeker goed zijn, maar voor hun socket775 barebone serie hebben ze ook ontiechelijk goede voedingen en zijn ze niet misselijk om gewoon eerlijk het vermogen neer te zetten.

Dus ja er zit inderdaad zo ontiechelijk veel gesjoemel in al dat vermogen en dat is heel simpel...

Er is ergens een regel in de auteursrechten die vergelijkbaar is met 'onjuiste prijsvermeldingen onder voorbehoud' , dit geeft fabrikanten de mogelijkheid om gewoon lekker het schijnbaar vermogen op te geven.

Dit gebeurt ook met speakers ook al zie je de laatste jaren steeds meer fabrikanten die er eerlijk bijzetten wat het PMPO vermogen is en het RMS vermogen.

Dat sluit echter nog steeds niet uit dat consumenten ontiechelijk voor de gek gehouden worden.

Sommige mensen verkrijgen gelukkig hun kennis door hun werk en weten dat ze op fora zoals deze moeten zijn, maar er zijn er genoeg die dat niet weten. (ie. de zogeheten leken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_mnk
Er zijn maar zeer weinig merken waarvan het aangeprezen vermogen ook echt klopt.
Is daar een goed overzicht van?
Bedankt voor de goede voorlichting verder. Ik staak mijn kritiek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
r_mnk schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:39:
[...]

Nou neem in het vervolg een Tagan of een OCZ voeding, die garanderen wel kwaliteit :) Sterker nog, mijn ocz 420 watt voeding zou effectief zelfs nog meer leveren dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Dames en Heren, ik introduceer;

De Nederlandse release van de BFG Ageia PhysX 128MB DDR3!
Als je het over de duivel hebt, zie je zn staart })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

duuur :'(

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade!
Hopelijk dalen de prijzen vlug, want dit is idd wel duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Jezus idd. :\
Renegade! schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 01:24:
Hopelijk dalen de prijzen vlug, want dit is idd wel duur :(
Ik zie nog geeneen spel wat er gebruik van kan maken, dus ik zou me niet druk maken en alle concurrenten hun gang laten gaan. :)
r_mnk schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:39:
[...]

Als ik me goed herinner zweeft er hier of op Techzine.nl een topic over voedingen.

De allerbeste voedingen zijn zonder twijfel OCZ voedingen.
Beide het product en de service zijn uitmuntend.

Daarnaast krijg je Tagan, ook zeer goede voedingen maar heb al verschillende mensen meegemaakt die gewoon een instabiele voeding recht van de leverancier kregen.
(Waardoor je misschien je twijfels kan trekken over hun kwaliteits controle).

Ik heb zelf een OCZ Modstream 450 Watt.
Echt 450 Watt levert zoals staat aangegeven en 520 Watt peak vermogen.
Verder is hij doodstil, heeft hij EZmod cable management en 3 jaar 'geen gezeik gelijk nieuwe voeding' garantie. :)

[ Voor 106% gewijzigd door Da_maniaC op 11-04-2006 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

XanderDrake schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 00:45:
Dames en Heren, ik introduceer;

De Nederlandse release van de BFG Ageia PhysX 128MB DDR3!
Als je het over de duivel hebt, zie je zn staart })
beetje laat, bij salland staat ie al voor 301 :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
Even een snel vraagje aan andere 7800GS bezitters,

Wat zijn jullie temps onder load en idle:
Mijn temp under load (gemeten met de luna demo, en het nvidia controlpanel op de voorgrond, dus meten tijdens het renderen en niet door weg te alt-tabben) 73 gr C (na 30 minuten continu lopen)
Idle: 49 grC
Clocksnelheden 486/1440.
Kamertemperatuur: 21/22 grC
Is dit te hoog?

Nog een andere vraag, kan alleen Riva Tuner de GPU fanspeed tijdens 3D harder laten draaien of zijn er ook andere applicaties die dat kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ik heb nu een 6600GT, heb ik er nog wat aan om een 7800GS te halen,
Is het de 300 euro waard met andere woorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

PeeGee81 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:30:
Even een snel vraagje aan andere 7800GS bezitters,

Wat zijn jullie temps onder load en idle:
Mijn temp under load (gemeten met de luna demo, en het nvidia controlpanel op de voorgrond, dus meten tijdens het renderen en niet door weg te alt-tabben) 73 gr C (na 30 minuten continu lopen)
Idle: 49 grC
Clocksnelheden 486/1440.
Kamertemperatuur: 21/22 grC
Is dit te hoog?

Nog een andere vraag, kan alleen Riva Tuner de GPU fanspeed tijdens 3D harder laten draaien of zijn er ook andere applicaties die dat kunnen?
Mijn temps zijn:
Idle: 48 Graden
Stressed: 56-58 Graden.
Kamertemperatuur: 19 - 20 Graden

73 Graden is redelijk hoog inderdaad, ik zou eens kijken of je de airflow in je kast wat kan verbeteren. (Extra inlaat koelertje doet vaak wonderen, al helemaal handig als je toch al een voeding hebt met 120 mm fan).

Een vraagje aan jou toch wel:
Hoe kom jij op die 1440 geheugen snelheid?

Is dat je max. of heb je met benchen gemerkt dat daar de meeste prestatiewinst inzit?
Metalbuster schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:07:
Ik heb nu een 6600GT, heb ik er nog wat aan om een 7800GS te halen,
Is het de 300 euro waard met andere woorden?
Ja dat is zeker een wereld van verschil.
Een letterlijke verdubbeling in prestatie zelfs. (Kijk maar naar 3Dmark05 scores).
De 6600GT is ook een 128 Bits kaart he, de 7800GS 256 Bits.
De 'lifespan' van zo'n kaart is dus veel langer.
Daarnaast ondersteund de 7 serie HDR en SM3.0 hardwarematig en dat is wederom een verbetering voor je 'gaming experience'.

[ Voor 25% gewijzigd door Da_maniaC op 11-04-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Als je de 78000GTX 512mb pre-release bestelde was je ook 750€ kwijt :) Op pre-release is alles duur... Ik vind het vooral gaaf dat we em NU al kunnen gaan bestellen.
Maar eerlijk is eerlijk, als je em nu koopt, ben je behoorlijk fout bezig :/ Het enige spellen die deze kaart gebruiken zijn Half Life 2: Source en de andere Source aanhang. Voor de rest niets.

Toekomstige games die gebruik gaan maken van de PPU: Unreal Tournament 2007, Rise of Nation 2, Bet on Soldier, Fable 2, Crysis/Cry2 engine games (FarCry 2 dus, via patches), Ghost Recon Advanced Fighter, Sacred 2 en natuurlijk Cell factor.
Ik zou nog wel Battlefield 2142 er tussen willen zien. Die game in combinatie met RoN2, FC2 en Cell Factor is voor mij voldoende om er geld voor opzij te leggen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ_The_SP schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:38:
[...]
Daarnaast ondersteund de 7 serie HDR en SM3.0 hardwarematig en dat is wederom een verbetering voor je 'gaming experience'.
Is dat zo? De serie 6 ondersteunT geen hardwarematige HDR en SM3? Lijkt me sterk als dat net de key features waren van de 6 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Geforce 6 series:

NVIDIA® CineFX™ 3.0 Technology
Powers the next generation of cinematic realism. Full support for Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3.0 enables stunning and complex special effects. Next-generation shader architecture delivers faster and smoother gameplay.

64-Bit Texture Filtering and Blending
Based on the OpenEXR technology from Industrial Light & Magic, NVIDIA’s 64-bit texture implementation sets new standards for image clarity and quality through floating point capabilities in shading, filtering, texturing, and blending.

SM3.0 heeft ie idd wel, ik haal dat altijd door elkaar met die domme DX9 en DX9+ benamingen.
Maar er zijn talloze features die te 7 serie wel heeft te opzichte van de 6 serie.

Geforce 7 series:

NVIDIA® CineFX® 4.0 Engine
Delivers advanced visual effects at unimaginable speeds. Full support for Microsoft® DirectX® 9.0 Shader Model 3.0 enabling stunning and complex special effects. Next-generation shader architecture with new texture unit design streamlines texture processing for faster and smoother gameplay.

True High Dynamic-Range (HDR) Rendering Support
The ultimate lighting effects bring environments to life for a truly immersive, ultra-reailstic experience. Based on the OpenEXR technology from Industrial Light & Magic (http://www.openexr.com/), NVIDIA’s 64-bit texture implementation delivers state-of-the-art high dynamic-range (HDR) visual effects through floating point capabilities in shading, filtering, texturing, and blending.

Bron: http://www.nivida.com

En zo zijn er nog wel meer verschillen die ik niet heb opgenoemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 11-04-2006 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

XanderDrake schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:49:
[...]
Als je de 78000GTX 512mb pre-release bestelde was je ook 750€ kwijt :) Op pre-release is alles duur... Ik vind het vooral gaaf dat we em NU al kunnen gaan bestellen.
Maar eerlijk is eerlijk, als je em nu koopt, ben je behoorlijk fout bezig :/ Het enige spellen die deze kaart gebruiken zijn Half Life 2: Source en de andere Source aanhang. Voor de rest niets.

Toekomstige games die gebruik gaan maken van de PPU: Unreal Tournament 2007, Rise of Nation 2, Bet on Soldier, Fable 2, Crysis/Cry2 engine games (FarCry 2 dus, via patches), Ghost Recon Advanced Fighter, Sacred 2 en natuurlijk Cell factor.
Ik zou nog wel Battlefield 2142 er tussen willen zien. Die game in combinatie met RoN2, FC2 en Cell Factor is voor mij voldoende om er geld voor opzij te leggen :) !
nog even offtopic, weet niet hoe je er bij komt dat half life 2 van deze kaart gebruikt maakt maar dat is dus niet zo.
dit is de enige echte lijst van de site zelf:
Title Developer Publisher
Available From Now Throughout Spring 2006
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter GRIN Ubisoft
Rise of Nations: Rise of Legends Big Huge Games Microsoft Games Studios
Bet on Soldier: Blood Sport Kylotonn Entertainment Take Two Interactive
CellFactor Artificial Studios Not Announced
City of Villains Cryptic Studios NCSoft
Gunship Apocalypse FAKT Software Novitas

Coming Soon
Unreal Tournament 2007 Epic Games Midway Games
Sacred II ASCARON Take Two Interactive
Loki Cyanide Focus
Dogtag DiezelPower Studios Not Announced
Fallen Earth Icarus Studios Icarus Studios
Crazy Machines 2 FAKT Software Novitas
Arena Online Game Consulting Not Announced
Infernal Metropolis Software Playlogic International
Warhammer MMORPG Mythic Entertainment Mythic Entertainment
Eye of the Storm Yager Development GmbH Not Announced
KARMA Quantic Dream Atari
Vanguard: Saga of Heroes Sigil Games Microsoft Games Studios
Alpha Prime Black Element Software Not Announced

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hubert schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:44:
nog even offtopic, weet niet hoe je er bij komt dat half life 2 van deze kaart gebruikt maakt maar dat is dus niet zo.
Die lijst die je hebt geplaatst zijn games die zijn gemaakt o.a met Ageia´s software. Wat je vergeet is dat er twee physics engines in gebruik/ontwikkeling zijn op dit moment, Havok FX (icm nVidia) en Ageia´s software; NovodeX. Die laatste is de physics engine die de Source graphics engine gebruikt! Deze is vrij bruikbaar, een API zoals DirectX. Alleen is ie in Source wat beperkt, en veel minder zwaar.
Ik quote de T.net frontpage:
Volgens PC Perspective kan de PPU via de NovodeX-API van Ageia worden aangesproken. Deze API wordt onder andere in de Reality Engine en Unreal Engine 3.0 gebruikt. Als een PhysX-processor in het systeem aanwezig is, zou de NovodeX-API automatisch van deze processor gebruik maken. Spellen als Half-Life 2 zouden dus meteen kunnen profiteren van de extra rekenkracht die de PhysX biedt. Dit vertaalt zich in een hogere framerate, maar de echte kracht van de processor blijft onbenut.
Voor de rest heb ik redelijk wat plaatsen gelezen dat er patches uitkomen voor de Crysis engine, omdat deze zéér veel profijt zal hebben aan een PPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
DJ_The_SP schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 10:38:
[...]

Mijn temps zijn:
Idle: 48 Graden
Stressed: 56-58 Graden.
Kamertemperatuur: 19 - 20 Graden

73 Graden is redelijk hoog inderdaad, ik zou eens kijken of je de airflow in je kast wat kan verbeteren. (Extra inlaat koelertje doet vaak wonderen, al helemaal handig als je toch al een voeding hebt met 120 mm fan).

Een vraagje aan jou toch wel:
Hoe kom jij op die 1440 geheugen snelheid?

Is dat je max. of heb je met benchen gemerkt dat daar de meeste prestatiewinst inzit?

[...]

Ja dat is zeker een wereld van verschil.
Een letterlijke verdubbeling in prestatie zelfs. (Kijk maar naar 3Dmark05 scores).
De 6600GT is ook een 128 Bits kaart he, de 7800GS 256 Bits.
De 'lifespan' van zo'n kaart is dus veel langer.
1440 omdat dat eigelijk wel een mooie waarde is. Heb gemerkt als je precies op 3 zit tussen de verhouding geheugen/core dat dat net niet helemaal een lekkere waarde is.
Coolbits gaat niet verder dan 1440 en heb niet zo'n zin om rivatuner te installerren (aangezien die programmaatjes constant op de achtergrond moeten meedraaien om effect te hebben)

Maar hoe heb jij die temperaturen gemeten DJ_the_SP? Vind de verschillen under load zo groot!
Heb zelf 1 x 80mm intake fan, 2 x 80mm exhaust en 2x80mm fans in m'n voeding zitten dus opzich wel een redelijke airflow... Ook zakt de temperatuur niet veel als ik de zijkant van de case eraf haal.

(Misschien toch is met rivatuner de fan harder laten draaien under load, kan ik de mem meteen op 1450 zetten...)

[ Voor 22% gewijzigd door PeeGee op 11-04-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

XanderDrake schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:28:
[...]

Die lijst die je hebt geplaatst zijn games die zijn gemaakt o.a met Ageia´s software. Wat je vergeet is dat er twee physics engines in gebruik/ontwikkeling zijn op dit moment, Havok FX (icm nVidia) en Ageia´s software; NovodeX. Die laatste is de physics engine die de Source graphics engine gebruikt! Deze is vrij bruikbaar, een API zoals DirectX. Alleen is ie in Source wat beperkt, en veel minder zwaar.
Ik quote de T.net frontpage:

[...]

Voor de rest heb ik redelijk wat plaatsen gelezen dat er patches uitkomen voor de Crysis engine, omdat deze zéér veel profijt zal hebben aan een PPU.
ah mijn fout _/-\o_ dat had ik nog niet gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

PeeGee81 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 13:30:
[...]

1440 omdat dat eigelijk wel een mooie waarde is. Heb gemerkt als je precies op 3 zit tussen de verhouding geheugen/core dat dat net niet helemaal een lekkere waarde is.
Coolbits gaat niet verder dan 1440 en heb niet zo'n zin om rivatuner te installerren (aangezien die programmaatjes constant op de achtergrond moeten meedraaien om effect te hebben)

Maar hoe heb jij die temperaturen gemeten DJ_the_SP? Vind de verschillen under load zo groot!
Heb zelf 1 x 80mm intake fan, 2 x 80mm exhaust en 2x80mm fans in m'n voeding zitten dus opzich wel een redelijke airflow... Ook zakt de temperatuur niet veel als ik de zijkant van de case eraf haal.

(Misschien toch is met rivatuner de fan harder laten draaien under load, kan ik de mem meteen op 1450 zetten...)
Mijn temperatuur meet ik met een Coolermaster Aerogate II.
Ik weet dat deze 12 graden afwijkt (Omdat de sensor niet precies bij de core zit) en ik kan aan de hand hiervan dus gewoon de kaart gaan belasten en kijken hoe warm hij word.

En of je je Fan harder kan laten draaien weet ik niet, want volgens mij draait ie met 3DMode al op 100%.
Mijn koeling is echter wat anders dan die van jou.
Ik heb voor een 120 mm Coolermaster Blue LED fan intake en achter ook een voor outtake.
Daarnaast heeft mijn OCZ Modstream ook een 120mm koeler.

[Edit]
Mijn kaart draait nu ook zonder arties @ 488 / 1440.
Ik blijf het vreemd vinden dat die drivers het overclock potentieel gewoon verhoogd hebben. :*)

[Edit2]
Nou het is idd bevorderlijk voor de score. :D O+
http://members.home.nl/dj...RIVER_CORE488_MEM1440.jpg
En dit nog steeds met een proc die bottlenecked, hoogstwaarschijnlijk zit ik met een Pentium M @ 2,8GHz wel over de 7K grens. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Da_maniaC op 11-04-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:04:
[Edit]
Mijn kaart draait nu ook zonder arties @ 488 / 1440.
Ik blijf het vreemd vinden dat die drivers het overclock potentieel gewoon verhoogd hebben. :*)

[Edit2]
Nou het is idd bevorderlijk voor de score. :D O+
http://members.home.nl/dj...RIVER_CORE488_MEM1440.jpg
En dit nog steeds met een proc die bottlenecked, hoogstwaarschijnlijk zit ik met een Pentium M @ 2,8GHz wel over de 7K grens. :)
Het is al wel een stuk beter ja :) netjes. Maar bijna 600 punten omhoog door een switch naar Pentium M? ik hoop het maar het is wel veel gevraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Ik ben van een overclock van 600 mhz ook al 1000 punten omhoog gegaan, dus ik verwacht wederom een flinke boost.
In ieder geval de 6800 grens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Iemand al de nieuwe Forceware 84.30 drivers geprobeerd met deze kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okay! die ngo drivers deden eerst wat mij onmogelijk leek... getuned op 505-1490 en geen artifacts in atitool, maar sinds gisteren clockt zelfs coolbits niet hoger als 490-1390!! en dan ziet t ook nog eens geel van de artifacts in atitool!! Hoe kan het dat die drivers na enkele dagen al niet meer werken?? Lijkt me toch onmogelijk... of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Wow, mssn dat je kaart toch een of andere opdonder heeft gehad dan. :S

Hmm, de mijne vind 488 / 1440 nu ook niet meer goed. :\

488 / 1390 (Zoals coolbits detecteerde) gelukkig nog wel. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Da_maniaC op 12-04-2006 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
DJ_The_SP schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:27:
Wow, mssn dat je kaart toch een of andere opdonder heeft gehad dan. :S
Of meer een tijdelijk hoogtepunt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Nou ik ben dus blij dat mijn kaartje nog leeft... :P

Blijkbaar liet het aanspreken van de kaart door de Beeldscherm eigenschappen > Clock freq. settings de Fan wel harder draaien maar liep de kaart niet op 3D snelheden.

Pas toen ik een spel opstartte en ging scannen op Arties kwam Atitool ineens voor de dag met het gezeik. :\

Jammer van de magische overclock dus, maar wellicht valt de scan kwaliteit van Atitool voor nVidia kaarten te betwijfelen aangezien mijn kaart nog in prima staat is.
(Andere mensen kunnen het echter zonder arties dus ik ga het risico niet lopen).

Daarnaast heb ik van Alternate na flink aandringen met e-mails eindelijk antwoord terug gehad en te horen gekregen dat ze de kaart (Gainward 7800GS Bliss) nu ineens niet kunnen bestellen.
Zeer jammer dus en ze zeiden zelfs dat ze wilde weten wie van de werknemers het me had verteld omdat ze er even achteraan wilde gaan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:36
Als ik een persoon op alternate.de moet geloven komt er ook nog een Golden Sample uit van de 7800GS Bliss Edition:
(...) Es kommt nämlich noch ne BA78GS512 Golden Sample raus, die hat dann sogar 24 Pipes!!!! Die wird der Hammer und das schnellste, was es für AGP gibt... Bin gespannt auf den Preis!

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Haha, ik wil niet eens weten wat een goldensample gaat kosten...

599 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik voel mij noodgedwongen om een 7800GS aan te schaffen :7 .
Nu ben ik alleen aan het tweifelen. Ik kan namelijk kiezen tussen de Club3D en de PNY 7800GS. Maar nu kan ik van beide kaarten maar weinig info vinden. Iets meer over de Club3D dan de PNY. Nu zou ik alleen daarom al voor de Club3D kiezen, ware het niet dat deze niet direct leverbaar is, en de PNY wel. Plus dat je er gratis een 128MB memstick bij krijgt :z .

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Hey,

man man man, dat ik dit niet eerder gezien heb....die gainward BLISS 7800GS is echt de oplossing voor iemand met een AGP systeem... naar het schijnt zou deze variant sneller zijn dan de PCI-E variant.

Ik wilde me sowieso een nieuwe PC kopen eind van het jaar ofzo (AMD en PCI-E), maar ik moet nog een nieuwe auto, samenwonen, dus ik denk niet dat ik ff 2000 euro kan ophoesten.
De AGP-variant van de 7800GS van Gainward (7800GT chip?)zou een goeie overstap zijn van gainward 6800GTGS.

maar ik moet nog eens goed de voordelen in kaart brengen waarom ik zou kiezen voor de overstap van 6800GTGS AGP naar 7800GS AGP. Ik kan misschien toch beter wachten op DX10 en dan in 1x die overstap maken.
Maar ik begin nu toch wel te merken dat de 6800GT het zwaar krijgt....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Timlog schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:03:
Nu ben ik alleen aan het tweifelen. Ik kan namelijk kiezen tussen de Club3D en de PNY 7800GS. Maar nu kan ik van beide kaarten maar weinig info vinden. Iets meer over de Club3D dan de PNY. Nu zou ik alleen daarom al voor de Club3D kiezen, ware het niet dat deze niet direct leverbaar is, en de PNY wel. Plus dat je er gratis een 128MB memstick bij krijgt :z .
Ik weet bijna zeker dat ze nagenoeg identiek zijn. Je keuze maakt dus niet echt uit, maar ik ben wel pro-geheugenstick dus ik raad die PNY bundel aan :Y)
Deathchant schreef op donderdag 13 april 2006 @ 13:17:
Hey,

man man man, dat ik dit niet eerder gezien heb....die gainward BLISS 7800GS is echt de oplossing voor iemand met een AGP systeem... naar het schijnt zou deze variant sneller zijn dan de PCI-E variant.

Ik wilde me sowieso een nieuwe PC kopen eind van het jaar ofzo (AMD en PCI-E), maar ik moet nog een nieuwe auto, samenwonen, dus ik denk niet dat ik ff 2000 euro kan ophoesten.
De AGP-variant van de 7800GS van Gainward (7800GT chip?)zou een goeie overstap zijn van gainward 6800GTGS.

maar ik moet nog eens goed de voordelen in kaart brengen waarom ik zou kiezen voor de overstap van 6800GTGS AGP naar 7800GS AGP. Ik kan misschien toch beter wachten op DX10 en dan in 1x die overstap maken.
Maar ik begin nu toch wel te merken dat de 6800GT het zwaar krijgt....
De Bliss 7800GS is een ruime verbetering tegenover je 6800GT, dat wel! Zeker inclusief de 7800GT core en de 512mb kan je op hogere resoluties flink doorgamen! Hij zal niet goedkoop zijn, maar als je ff wacht dan is het zeker de moeite waard.
Wat DX10 betreft; tja, de G80 kaarten laten nog wel even op zich wachten. Bedenk ook dat game developers echt niet meteen DX10 ondersteunen, dat duurt nog wel een jaartje geloof ik. Ook zijn huidige high end kaarten al zwaar CPU limited, dus als je echt alles eruit wil halen, dan moet je AFAIK wachten tot Conroe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khad een tijdje geleden vermeld dat ik problemen had mijn mijn XFX 7800GS XT. (v1)
Tijdens bepaalde spellen op een zwarte scherm springen.

Nou, na een tijdje twijfelen toch maar opgestuurd naar Informatique. Een weekje later kreeg ik een nieuwe kaart terug. Dit keer een v 1.3
Gelijk getest etc.

Nu draait alles hoe het hoort :) Geen rare zwarte schermen meer.

Edit:
Vergeten te melden,

De visualisatie in mediaplayer 10 liep soepel met mijn oude 9800pro, nu ik een 7800GS XT heb in mijn systeem loopt de visualisatie enooorm traag. Spellen etc doen het wel normaal.

Ik dacht misschien mijn windows, dus ff een schone windows installatie eropgezet. Blijkt dat het nog steeds zo traag is.

Waardoor komt dit ? :?

Ik erger me niet zo aan, maar zou wel fijn zijn als dat ook verholpen wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

XanderDrake schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:43:
Ook zijn huidige high end kaarten al zwaar CPU limited, dus als je echt alles eruit wil halen, dan moet je AFAIK wachten tot Conroe.
* Da_maniaC werpt een blik op zijn Asus ct-479... :7

[ Voor 42% gewijzigd door Da_maniaC op 13-04-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

De Bliss 7800GS is een ruime verbetering tegenover je 6800GT, dat wel! Zeker inclusief de 7800GT core en de 512mb kan je op hogere resoluties flink doorgamen! Hij zal niet goedkoop zijn, maar als je ff wacht dan is het zeker de moeite waard.

ja misschien moet ik maar even wachten...ze zijn ook niet te krijgen nu. Komplett gebeld, alternate duurde nog ff (maar daar koop ik nooit meer iets), lokale pc boer ook niet....
Alternate duitsland is een optie, maar ik koop niks meer daar.

Er schijnt nog een GoldenSample model uit te komen van deze kaart met 24 Pipes....Ben benieuwd wat dat gaat worden....

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Club3D, geen klachten over, ik heb 6990 punten gehaalt in 3Dmark05 ermee.. binn maar is voor de 7000 gaan met bettere drivers!

edit : die visualaties ofzow van MP10 loopt hier perfecto

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:57
Tsja, ik ben ook nog aan het twijfelen. gister is mijn 6800Gt overleden en MOET dus eigenlijk wel die 7800Gs aanschaffen.
Nog niet nagedacht over mjn voeding. Check ik zometeen op mn pc'tje, zit nu niet op mn eigen:)

volgende post weet ik meer.

[ vervelend zeg als je je ouders uit moet leggen dat je wel een 7800GS MOEt kopen om nog een beetje bij te lopen en dat het met dit mobo neit beter kan.. :X ]

ze snappen er niks van.. Stomme generatie zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeeh
  • Laatst online: 29-03 12:34
Ik neem aan dat je deze aanbieding van PNY 7800gs + usbstick van alternate.nl hebt? Denk er wel aan dat het hier een Light-retail kit betreft. Dit houdt dus in dat je een witte doos met videokaart + drivercd erin krijgt.

Ik dacht er namelijk laatst aan om ook deze kaart aan te schaffen. Na eventjes mailen over die Light-retail heb ik me maar bedacht.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Na het denken over mn voltages toch even aan het checken geslapen.. Heb wel verstand van computers maar niet van voedingen :)

die geeft speedfan:

Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/9343/voltage1zr.th.jpg
Standaard Paradigit voeding 350..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Tomino schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:04:
Na het denken over mn voltages toch even aan het checken geslapen.. Heb wel verstand van computers maar niet van voedingen :)

die geeft speedfan:

[afbeelding]
Standaard Paradigit voeding 350..
Ahum..? 13v op je 12v lijn :X Ik zou dat nog es na gaan meten met een multimeter, want das toch echt te hoog! 12.4v is toegestaan, maar jij zit daar ruim boven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Wat raar?!
Waar kan dat aan liggen? Wat is er mis?

Kan iemand dit even wat duidelijker uitleggen svp? :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nuj begin ik ook te twijfelen over me voltages, ik heb gewoon goed verstand van computers, behalfe voedingen en netwerk 8)7

dit zegt mijn speedfan :

Afbeeldingslocatie: http://img55.imageshack.us/img55/4947/speedfannem7ew.th.jpg

edit: het is een Enlight 420 Watt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Tomino schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:16:
Wat raar?!
Waar kan dat aan liggen? Wat is er mis?

Kan iemand dit even wat duidelijker uitleggen svp? :/ :)
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:41:
nuj begin ik ook te twijfelen over me voltages, ik heb gewoon goed verstand van computers, behalfe voedingen en netwerk 8)7

dit zegt mijn speedfan :

[afbeelding]

edit: het is een Enlight 420 Watt
De goude regel is:
de 12v lijn is het belangrijktst en tussen 12.6v en 11.4v (een afwijking van 5%) is het voldoende/stabiel. Hieronder of hierboven KAN je instabiliteit krijgen. Het is mogelijk, het hoeft niet, dus is er niets aan de hand, dan hoef je ook niet bang te zijn.

Over die Enlight 420watter gesproken, jij zit goed, ook al zegt speedfan 11.19v. De Enlight beschikt over 18A op de 12v lijn, dat moet voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
kan het er aan liggen dat ik er voor het eerst een 9800Xt in gestopt heb omdat mn 6800Gt kapot is?

iig, ik laat mn voedin glekker zo en bestel volgende week mn Gs..

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedfan is zo onnauwkeurig,dat programma valt niet te vertrouwen,kijk liever in bios,of download everest,die is veel nauwkeuriger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb 28A op de 12V lijn en altijd stabiele voltages. Meestal zit ik rond de 12.1V.
Ik heb nu een 6800GT GoldenSample van Gainward en maakt nogal herrie. Schijnt de luidruchtigste te zijn van allen, maar ik hecht meer waarde aan koeling dan aan lawaai. De 7800GS BLISS van Gainward zal in iedergeval een stuk stiller zijn, maar of ie nou zoveel meer trekt van mij voeding dan een 6800GT betwijfel ik....

Misschien moet ik nog ff wachten op de GoldenSample model met 24 pipes...nog meer overclockbaar :)

Maar heeft iemand trouwens al wat reviews van die Gainward 7800BLISS? Ik kan niet echt wat vinden. Laat staan de beschikbaarheid van de kaarten.

[ Voor 27% gewijzigd door Deathchant op 14-04-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Everest gedownload. Nog nooit met het programma gewerkt.
Waar kan ik mijn voltages terugvinden? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:41:
Everest gedownload. Nog nooit met het programma gewerkt.
Waar kan ik mijn voltages terugvinden? :D
Computer--> Sensor--> onderaan staan de voltages. (weet niet of alles wordt weergegeven bij een trial versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
zucht..

kijk maar,
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/4821/zucht2pt.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hehe, Everesthome had ook altijd een freeware editie, waar ze helaas mee gestopt zijn deze te updaten.

Maar als je zoals mij alles bewaard dan heb je die install lekker nog. :P
(En daarnaast staat hij ook op mijn CD die bij mijn Corsair XMS Xpert 3200XLL modules kwam :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het is met Everest home, die is namelijk gratis dus geen beperkingen.

http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Maar bij mij geven Everest en Speedfan geven beide precies dezelfde voltages aan.

Terwijl als ik het met AsusProbe uitlees k de waardes krijg die ik normaal in bios ook zie.
Ik weet niet wat MSI voor programmatje meelevert anders kan je daarmee het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 19:00:
Maar bij mij geven Everest en Speedfan geven beide precies dezelfde voltages aan.
En daar sla je de spijker op zn kop. Speedfan en Everest en tig andere progsels gebruiken dezelfde 12v sensor. Het gebeurt vaak dat die sensoren NIET nauwkeurig/correct de voltages aflezen. Daarom raad ik aan om met een multimeter even de losse kabels van een molex plug te checken. Dan weet je het tenminste zeker.

En nu weer On Topic :D. Ga naar het Voedings topic in Overige Hardware voor verdere vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Okej,. ontopic dan maar weer:) thnx dat je me er even op wijst.

Ik ben er zeker van dat ik een Gs ga kopen ( moet wel als je zonder videokaart zit)
Als ik niet genoeg geld heb voor de XFX extreme versie welke raden jullie mij dan aan? Sprakle? POV? Zit er veel verschil tussen al die merken of maakt het allemaal niks uit.Graag wat hints

OF zeggen jullie, werk nog 5 uurtjes meer door en koop WEL die Xfx Xtreme versie??
grtz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Tomino schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:59:
Okej,. ontopic dan maar weer:) thnx dat je me er even op wijst.

Ik ben er zeker van dat ik een Gs ga kopen ( moet wel als je zonder videokaart zit)
Als ik niet genoeg geld heb voor de XFX extreme versie welke raden jullie mij dan aan? Sprakle? POV? Zit er veel verschil tussen al die merken of maakt het allemaal niks uit.Graag wat hints

OF zeggen jullie, werk nog 5 uurtjes meer door en koop WEL die Xfx Xtreme versie??
grtz :)
Het blijkt, ironisch genoeg, dat het extra betalen voor een XFX XT geen garantie op overclocken biedt. Zoek maar es in de vorige delen naar het verhaal van DJ The SP. Ikzelf heb gewoon de cheapste gehaalt, en die doet het prima :) geen overclock records maar 500/1450mhz is voldoende voor mij.
Ik ga dit trouwens ook in de volgende startpost zetten; Er is nagenoeg geen verschil tussen verschillende merken bij de 7800GS kaarten. Ben je geen overclocker; koop dan een OCed editie. Ben je wel een overclocker, koop dan een stock editie met bundel naar keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al waar die Gainward Bliss editie te krijgen is in Nederland? (of kent iemand een winkel in de buurt van Kleef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venator
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 00:02
Gisteren een PNY 7800GS gehaald, 3197 punten in 3Dmark 06 out of the box (non geoptimaliseerde drivers, standaard Global Settings).

Kan echter geen 1280x1024 als resolutie slecteren, beetje vreemd..

[ Voor 47% gewijzigd door Venator op 15-04-2006 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Verbruikt zo'n oc'ed 7800gs een stuk meer vermogen?
Ik heb dus die p4 1,8ghz dell 8200 geupgrade naar een p4 2,8ghz northwood (wie beweerd dat dat niet kon :P), dus qua cpu power zit het wel goed nu.

Waarom ik dat vermogen wil weten, er zit nu een 9800pro in (ben beetje aan het stress testen om te kijken of de boel het helemaal houd) dus die gebruikt redelijk wat, dus de 12v 14A houd die 7800gs misschien ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Venator schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:39:
Kan echter geen 1280x1024 als resolutie slecteren, beetje vreemd..
Welke resolutie gebruik je nu dan in 3dmark2006?
Vandread schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:27:
Verbruikt zo'n oc'ed 7800gs een stuk meer vermogen?
Ik heb dus die p4 1,8ghz dell 8200 geupgrade naar een p4 2,8ghz northwood (wie beweerd dat dat niet kon :P), dus qua cpu power zit het wel goed nu.

Waarom ik dat vermogen wil weten, er zit nu een 9800pro in (ben beetje aan het stress testen om te kijken of de boel het helemaal houd) dus die gebruikt redelijk wat, dus de 12v 14A houd die 7800gs misschien ook wel
Het kan dus toch! Gaaf :) Dat zag ik niet aankomen. Weet wel dat 2.8ghz nog steeds CPU limiterend is.
Ik denk dat de 7800GS toch net iets meer verbruikt dan die 9800Pro en 14A op de 12v lijn is redelijk risicovol. Maar misschien zit het nét in de foutmarge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venator
  • Laatst online: 30-08 00:02
1024 x 768, maar systeem is zwaar vervuild :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Venator schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:20:
1024 x 768, maar systeem is zwaar vervuild :S
Ah? jij hebt dus 3dmark2006 gekocht of ali illegali ;) . In iedergeval is die score op 1024*768 niet echt hoog. Zeker als je weet dat je geen 1280*1024 kan draaien, zou ik zeker even formatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
XanderDrake schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:56:
[...]

Het blijkt, ironisch genoeg, dat het extra betalen voor een XFX XT geen garantie op overclocken biedt. Zoek maar es in de vorige delen naar het verhaal van DJ The SP. Ikzelf heb gewoon de cheapste gehaalt, en die doet het prima :) geen overclock records maar 500/1450mhz is voldoende voor mij.
Ik ga dit trouwens ook in de volgende startpost zetten; Er is nagenoeg geen verschil tussen verschillende merken bij de 7800GS kaarten. Ben je geen overclocker; koop dan een OCed editie. Ben je wel een overclocker, koop dan een stock editie met bundel naar keuze
bedankt voor antwoorden op mn post maar volgens mij heb je essentie van mn vraag niet helemaal begrepen of ik zit fout :)

Ik ben er in eerste instantie niet op uit om over te gaan klokken. Dat staat niet op 1.
Mijn vraag was, of de prestatieverschillen tussen de Xfxxtreme en de NOrmale Gs'sen( zoiets) Erg groot waren of dat het aantal Mhz te verwaarlozen was.

indien ik WEL ga overklokken, dan is het inderdaad slimmer om de goedkoopste variant te kopen want zoals ik aan jouw resultaten zie kan je die dan Veel verder overklokken dan de Xfx Stock.

Dus even om te herhalen,
Zit er veel verschil in prestatie tussen de Xfx Xtreme en de "normale" 7800 op STOCK!
:)

[edit] Ik moet mn vragen over voeding afsplitsen naar het goede topic. Ik kan nergens vinden WAAR ik mn vraag dna kwijt kan, welk onderdeel/ topic ik dit kwijt kan..

[ Voor 7% gewijzigd door Tomino op 15-04-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

Tomino schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:35:
[...]
Dus even om te herhalen,
Zit er veel verschil in prestatie tussen de Xfx Xtreme en de "normale" 7800 op STOCK!
Lees de firstpost ?!

[ Voor 3% gewijzigd door k1n9_n01z3 op 15-04-2006 17:00 ]

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNEP
  • Laatst online: 26-07 09:51

HENNEP

Just Someone

Dus als ik het goed begrijp verkoopt Hardware Discount dus deze Gainward? deze heeft 20 pipelines... :9~

http://www.gainward.net/products/product.php?products_id=29

http://hd.nl/product_info...-7739&prod_brand=GAINWARD

Afbeeldingslocatie: http://www.gainward.de/webshop/images/products_8945023.jpg

review : http://www.theinquirer.net/?article=30502

[ Voor 9% gewijzigd door HENNEP op 15-04-2006 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1n9_n01z3
  • Niet online

k1n9_n01z3

gewoon KNz dus

ja dat heb je goed begrepen, alleen kost hij wel 440 euro daar, wat veel te duur is.

Steam Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Tsja, wat zou jij doen als je de beste Agp kaart hebt, beter komt er ook niet uit lol :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Die Hardware Discount link komt in de startpost :) dank voor melden.
Tomino schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:35:
Dus even om te herhalen,
Dit is een typische Startpost vraag, inderdaad. Daarom ga ik deze vraag niet beantwoorden. Het antwoord is zeer simpel te vinden in de tientalle reviews en wordt ook meegenomen in een van de 3dmark tabellen in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Hmm

* Da_maniaC hoopt op meer concurrentie.

Wellicht wil ik hem op deze manier toch wel hebben.

Alternate beloofe me eerst dat ze hem konden bestellen en nu kon het opeens niet. :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
oeps, toch met iets te veel enthousiaste vragen losgebarsten..

*Tomino zal voortaan beter opletten
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.