Gamepad gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-10 21:56
Ik ben op zoek naar een goede gamepad.

- Doel ervoor zijn spellen spelen via NES/SNES/N64 emulator.
- Trillfunctie hoeft niet.
- Mid-range prijsklasse
- Goede kwaliteit en stevig en goed in de hand liggend :)

Ik heb de pads van logitech bekeken maar die bevielen mij niet echt. Trouwens hebben ze blijkbaar nogal veel knopjes en meer een playstation look.

SNES/ N64 controller clones voor de pc heb ik voor gezien maar helaas niets gevonden. Wel een adapter gezien die je SNES controller kan koppelen aan de computer maar dan heb je natuurlijk nog de orginele controller nodig en die heb ik helaas niet meer :'(

De vraag is dus, weet iemand misschien of zo een clones bestaan en waar ze leverbaar zijn zodat ik het eventueel kan bestellen. Of weet iemand goede alternatieven die zich goed lenen als vervanger voor deze controllers op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:36
Gravis heeft volgens mij wel een paar fijne budget gamepads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Gravis heeft vrij behoorlijke controllers, ik heb er 3 (verschillende) maar die zijn al oud en hebben een gameport-aansluiting (als je een gameport op je PC hebt werkt dat overigens feilloos, nog steeds).
Maakt het uit als ie een beetje PSX-achtige is qua uiterlijk?
http://www.marktplaats.nl...r70s9A%253D%253D%26df%3D1
Dat is een fijne pad, ik heb 'm zelf ook, kwaliteit is er goed van. :)

Deze heb ik ook nog: http://www.marktplaats.nl...r70s9A%253D%253D%26df%3D1
Vrij spartaans (alleen 4 knoppen en een D-pad) maar je kunt 'm omdraaien en een knopje omzetten, dan werkt ie ook gewoon, dat is misschien handig voor als je de D-pad rechts wil hebben. :P
Van de Gravis controllers met GrIP is het wel fijn dat je er 2 aan kan sluiten op 1 gameport (iig met de gamepad pro en exterminator bijvoorbeeld).

Oeh ik kom ook deze nog tegen: http://www.marktplaats.nl...r70s9A%253D%253D%26df%3D1
Dat is helemaal interessant als je graag USB wil.

Nou make your pick. ;)
Sowieso is het aanbod niet gek op marktplaats, kijk er even rond zou ik zeggen.

[ Voor 54% gewijzigd door Cyphax op 31-03-2006 11:16 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een printerpoort?

Koop een een snes controller voor 5 euro.

Dan dit schema uitvoeren
http://www.hardwaresecrets.com/article/76

Er is nog een andere maar kan ik de link niet 1,2,3 van vinden.

Daarna jsnes downloaden en spelen maar. Zo doe ik t al een tijdje en bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GEEN GRAVIS KOPEN !!! Ik heb er 3 in 2,5 maand versleten gewoon :X Blijkbaar niet op zweethandjes berekend |:(

Koop gewoon een Thrustmaster/Logitech ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
nero355 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:20:
GEEN GRAVIS KOPEN !!! Ik heb er 3 in 2,5 maand versleten gewoon :X Blijkbaar niet op zweethandjes berekend |:(

Koop gewoon een Thrustmaster/Logitech ;)
Nou nou nou :P
Zweet je echt zo erg? ;) Die van mij doen het na vele jaren nog steeds (alledrie). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Ja op gravis had ik ook gezocht omdat ik dat bedrijf nog kende van vroeger, maar volgens mij is het bedrijf een beetje dood, als ik zo op google kijk, vind ik enkel oude links enzo.

Trouwens heb ik liefst gewoon een nieuwe controller en om een idee te geven over de prijs 20-35euro is geen probleem, mag gewoon geen controller zijn ala draadloos en 80-90 euros :p

Thrustmaster was ik net aan het bekijken trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 13-10 15:36
Emu schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:25:
Ja op gravis had ik ook gezocht omdat ik dat bedrijf nog kende van vroeger, maar volgens mij is het bedrijf een beetje dood, als ik zo op google kijk, vind ik enkel oude links enzo.

Trouwens heb ik liefst gewoon een nieuwe controller en om een idee te geven over de prijs 20-35euro is geen probleem, mag gewoon geen controller zijn ala draadloos en 80-90 euros :p

http://www.dixons.nl/De_o...s+XP.7064370/default.aspx

dit niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb van hun een goeie draadleze gamepad die me erg goed bevalt, heeft ook twee analogen pas maar heeft alleen geen forcefeedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Een Xbox 360 controller ligt in je prijsklasse en je kan NES en SNES spellen prima qua knoppen of de emulator's het willen weet ik niet maar ik denk van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 21:28
Ik vind de Thrustmaster Dual Analog persoonlijk erg fijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.thrustmaster.com/eng/images/products/big/pc_dual_analogv3.gif

Ze hebben ook een digitale vesie zonder analoge sticks als je die toch niet gebruikt...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het beste zijn natuurlijk nog steeds de originele controllers. Of als je dat een beetje gortig vindt kan je natuurlijk ook met een N64 joypad volstaan die je op je PC aansluit met een USB convertor. Hiermee kan je prima alle NES en SNES spellen spelen.

Ik heb zelf een XFX Xgear en de Thrustmaster Dual Analog die Hankey noemde. Beide werken ze erg prettig voor NES en SNES spellen. Voor de N64 hebben ze voor sommige spellen(Zelda, Starfox64) niet genoeg knoppen of een ongeschikte layout. Maar daar hebben bijna alle PC joypads last van. En als ze wel genoeg knoppen hebben dan hebben ze vaak een gare layout die niet past bij het N64 gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door Blorgg op 31-03-2006 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Cyphax schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:23:
Nou nou nou :P
Zweet je echt zo erg? ;) Die van mij doen het na vele jaren nog steeds (alledrie). :)
Mja deze :
Hankey schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:35:

[afbeelding]

Ze hebben ook een digitale vesie zonder analoge sticks als je die toch niet gebruikt...
heb ik ook en die doet het nog hoewel ik hem amper gebruik omdat ik dus ook de 13 button heb zonder sticks en die is wel redelijk versleten enzo maar doet het nog perfect B) _O_

Verder is er ook een PlayStation 1 achtige die je voor ik dacht 8 € ofzo kan kopen. Die lijkt dan weer op de Gravis.

Moet je wel waarschuwen dat buiten Emulators je niks aan je gamepad zult hebben :| Zoo weinig games die het 100% ondersteunen wat betreft de Analog Sticks / vibratie enz. :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

[afbeelding]

idd, die heb ik ook (dual shock versie). Is tenminste lekker groot en ligt goed in de handen. Met die playstation-achtige gamepads (bijv. van logitech) krijg ik meteen kramp in mn handen.
Enige nadeel van die thrustmaster is dat het rechter pookje gebruik maakt van een afwijkende as, waardoor die as in sommige (brakke) spellen niet in te stellen is. Maar voor nintendo emulators ben je die volgens mij sowieso niet nodig. De versie zonder shock en pookjes kost volgens mij maar een tientje ofzo, en met pookjes iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb overigens ook een gewone PS2 dual shock controller via een USB adapter, dat is ook aan te raden vermits je de Playstation (zowel 1 als 2) controllers fijn vindt. Dat werkt zeer goed, ook de rumble functie (die is zelfs te regelen of uit te zetten)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 01-04-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Zeker een aanrader,
Ligt heerlijk in de hand, goede drivers voor windows (duh :P), en is makkelijk weer door te verkopen als hij niet meer gebruikt wordt / niet bevalt. Ik heb hem zelf ook gebruikt als gamepad en is echt super.

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 15:40

Zeror

Ik Henk 'm!

PSX. PS2 & N64 USB converter

Zoek dan nog op marktplaats voor een leuke n64 controller en je hebt maanden plezier :P
En niet geheel onbelangrijk. Door een n64 controller te kiezen heb je altijd geneog knoppen om alle spellen te kunnen spelen ;)

EDIT:
@ blorgg,
Waarom heb jij die link eerder gepost dan ik 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Zeror op 31-03-2006 12:52 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Microsoft spul komt mijn huis niet in :r

Zo een convertor lijkt me wel leuk, ga ik zeker eens bekijken of ik nog aan degelijke orginele controllers kan geraken, anders ga ik voor de Logitech Dual Action Gamepad ziet er degelijk spul uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Rakkerzero schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:31:
PSX. PS2 & N64 USB converter

Zoek dan nog op marktplaats voor een leuke n64 controller en je hebt maanden plezier :P
En niet geheel onbelangrijk. Door een n64 controller te kiezen heb je altijd geneog knoppen om alle spellen te kunnen spelen ;)
Dat zei ik een paar posts hierboven toch al? :)

Zeker voor het nostalgische gevoel heeft een orginele controller bij mij toch wel de voorkeur. Moet ze nog steeds aanschaffen, maar ben tot nog toe geen PC joypad tegengekomen die prettiger is dan zo'n N64 controller. Met name voor SNES spellen hebben de 4-way dpads op PC gamepads er nog wel eens last van dat je moeite hebt met 2 richtingen tegelijk(schuin omhoog/laag) te gebruiken. Dit is dan weer erg vervelend als je net een 32 hit combo in Killer Instinct wilt gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 12:41

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ik heb een hele simpele trust thuis, van 4 jaar oud, werkt perfect dat ding :P koste me toen 25 euro geloof ik :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10 21:28
Emu schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:37:
Microsoft spul komt mijn huis niet in :r

Zo een convertor lijkt me wel leuk, ga ik zeker eens bekijken of ik nog aan degelijke orginele controllers kan geraken, anders ga ik voor de Logitech Dual Action Gamepad ziet er degelijk spul uit.
Microsoft hardware is (in tegenstelling to veel van hun software) heel degelijk hoor...

[ Voor 3% gewijzigd door equationunequal op 31-03-2006 12:51 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Kan best maar ik steun geen ene monopolist.

[ Voor 3% gewijzigd door Galactic op 31-03-2006 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lol, net of ze enige monopolie hebben op de hardwaremarkt :z

[ Voor 91% gewijzigd door Palomar op 31-03-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Ik heb dus de draadloze versie zonder feedback, werkt erg fijn.
Blorgg schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:35:
Het beste zijn natuurlijk nog steeds de originele controllers. Of als je dat een beetje gortig vindt kan je natuurlijk ook met een N64 joypad volstaan die je op je PC aansluit met een USB convertor. Hiermee kan je prima alle NES en SNES spellen spelen.
:? Thrustmaster heeft zelfs 12 knoppen, en ligt ook veel lekkerder in de hand dan die ouw controllers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heb 2 van deze (draadloos dan)

Afbeeldingslocatie: http://ec1.images-amazon.com/images/P/B0002XJBG4.01.PT01._SCLZZZZZZZ_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B0002XJBG4.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

ja deze dus
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareshop4u.de/catalog/images/56502Kopie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.valcenter.ch/images/grandes/log_rumblepad2c.jpg

superwapen voor elke game,
er zit dan wel Force Feedback op, maar dat kan je uitzetten.

Ding voelt zeer solide aan, je hebt echt iets in je hand, voelt goed aan, sublieme controllers. vooral de optie om te kiezen tussen besturen met 4 (8) punts stuurkruis of met het linker knuppeltje bied voor mij iig perspectieven.

Met N64 games is dit dan een uitkomst, je kan de gevoeligheid, als met de n64 controller simuleren (als in langzaam lopen met mario64)
Vechtspellen heb ik er niet mee gedaan. wel veel racespellen, en voetbal natuurlijk

kosten 34 euro per stuk voor de cordless
http://tweakers.net/pricewatch/94494?Landfilter=

En 24 euro voor degene met draad
http://tweakers.net/pricewatch/94495?Landfilter=

[ Voor 15% gewijzigd door HyperTrophy op 31-03-2006 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

Emu schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:25:

waarom koop je niet gewoon de XBOX 360 Controller? Deze is echt fantastisch om mee te spelen..

ik gebruik 'm voor de 360 én voor de pc.. je hoeft niets te modifien ofzo.. gewoon driver downloaden, de controller inpluggen en rammen maar :)

http://www.xbox.com/nl-BE/hardware/x/xbox360controller/

[ Voor 23% gewijzigd door bogy op 31-03-2006 19:08 ]

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:47:
:? Thrustmaster heeft zelfs 12 knoppen, en ligt ook veel lekkerder in de hand dan die ouw controllers.
Dat jij die misschien lekkerder in de hand vindt liggen, dat kan.
Maar het is nagenoeg onmogelijk om bijvoorbeeld Zelda Ocarina of Time er lekker mee te spelen. Je mist namelijk de 4 actie knoppen boven je standaard A B knoppen. Wat je eigenlijk wil is 6 knoppen voor je rechter duim, een trekker knop voor je linker en rechter wijsfinger, analoge pook, start knop en een extra trekker knop die je tegelijk kan gebruiken terwijl je de analoge pook en je 6 actieknoppen gebruikt. De enige controller die dit kan is de originele N64 controller. En in tegenstelling tot jou vind ik het wel een fijne joypad ;)

Nintendo heeft zich met de N64 controller een beetje uitgeleefd denk ik. 10 actieknoppen, analoog pookje en een 4-way dpad. Er zijn maar weinig PC joypads die je als goede vervanging kan gebruiken vanwege die 6 knoppen die je met je rechterduim hoort te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de PCM Magazine van deze maand worden 17 gamepads getest. Heb het artikel niet bij de hand ff nu. Dus scoor 'm even de in winkel ergens...
Gamepads
Ben je een gamefreak, dan weet je als geen ander dat spelplezier staat of valt met de bediening van een game. Nu er steeds meer consolegames worden uitgebracht voor de pc, is een goede gamepad onmisbaar. Wij testen er 17.
(bron: http://www.pcmweb.nl/magazine.jsp)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 17:10

SD5k

>4&X

Blorgg schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:35:
[...]

Dat jij die misschien lekkerder in de hand vindt liggen, dat kan.
Maar het is nagenoeg onmogelijk om bijvoorbeeld Zelda Ocarina of Time er lekker mee te spelen. Je mist namelijk de 4 actie knoppen boven je standaard A B knoppen. Wat je eigenlijk wil is 6 knoppen voor je rechter duim, een trekker knop voor je linker en rechter wijsfinger, analoge pook, start knop en een extra trekker knop die je tegelijk kan gebruiken terwijl je de analoge pook en je 6 actieknoppen gebruikt. De enige controller die dit kan is de originele N64 controller. En in tegenstelling tot jou vind ik het wel een fijne joypad ;)

Nintendo heeft zich met de N64 controller een beetje uitgeleefd denk ik. 10 actieknoppen, analoog pookje en een 4-way dpad. Er zijn maar weinig PC joypads die je als goede vervanging kan gebruiken vanwege die 6 knoppen die je met je rechterduim hoort te bedienen.
Kan makkelijk, bij Ocarina of Time op de Gamecube gebruik je het rechter pookje (c-stick) om die 4 gele knoppen van de N64 te gebruiken, dit zou je op een PC joypad dus wel met de rechter analoge stick kunnen doen als je die kan instellen dat hij 'digitaal' reageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-10 11:14
ik zou de xfx gamepads aan willen raden ..

2 van gekocht voor 13 euro per stuk.. layout is precies hetzelfde als de ps2+ rumble en is het goedkoopst vergeleken met de logitechs.

ook is er een draadloze versie voor 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blorgg
  • Niet online
-Sander schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:56:
Kan makkelijk, bij Ocarina of Time op de Gamecube gebruik je het rechter pookje (c-stick) om die 4 gele knoppen van de N64 te gebruiken, dit zou je op een PC joypad dus wel met de rechter analoge stick kunnen doen als je die kan instellen dat hij 'digitaal' reageerd.
Zou kunnen, maar is ernorm onhandig. Je hebt namelijk je linker duim nodig om rond te lopen terwijl je wapens wisselt en met je inventory bezig bent. Was vanmiddag even in de MediaMarkt in Utrecht en ben daar ook even langs de afdeling met joypads gelopen. Ben er slechts 1 tegen gekomen die 6 actieknoppen heeft die je met je rechter duim kan bedienen, maar die had dan weer geen trekker knoppen en geen analoog pookje. Er zullen vast wel joypads voor de PC zijn die als goede vervanger voor de N64 controller kunnen dienen in alle spellen, maar ik ben ze tot nog toe helaas niet tegen gekomen.

Ow, and op de Gamecube is toch helemaal geen Zelda Ocarina of Time? Dacht dat je daar alleen Zelda Windwaker op hebt. De controls van dat spel zijn een stuk eenvoudiger en minder uitgebreid dan die van Ocarina of Time. Met vechten bv hoef je alleen maar op 1 actieknop te rammen om Link de meest fantastische moves te laten doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Blorgg op 01-04-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

bogy schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:06:
[...]

waarom koop je niet gewoon de XBOX 360 Controller? Deze is echt fantastisch om mee te spelen..

ik gebruik 'm voor de 360 én voor de pc.. je hoeft niets te modifien ofzo.. gewoon driver downloaden, de controller inpluggen en rammen maar :)

http://www.xbox.com/nl-BE/hardware/x/xbox360controller/
Ja, maar dat ding wordt nog niet helemaal 100% ondersteunt in spellen. Zo doet de trilfunctie het niet en doen de 2 triggers het niet, worden gezien als 1 trigger :?
Maargoed, de TS gaat em gebruiken voor NES games enzo, dus zal hij hierr geen hinder van hebben

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 17:10

SD5k

>4&X

Blorgg schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:34:
[...]

Zou kunnen, maar is ernorm onhandig. Je hebt namelijk je linker duim nodig om rond te lopen terwijl je wapens wisselt en met je inventory bezig bent. Was vanmiddag even in de MediaMarkt in Utrecht en ben daar ook even langs de afdeling met joypads gelopen. Ben er slechts 1 tegen gekomen die 6 actieknoppen heeft die je met je rechter duim kan bedienen, maar die had dan weer geen trekker knoppen en geen analoog pookje. Er zullen vast wel joypads voor de PC zijn die als goede vervanger voor de N64 controller kunnen dienen in alle spellen, maar ik ben ze tot nog toe helaas niet tegen gekomen.

Ow, and op de Gamecube is toch helemaal geen Zelda Ocarina of Time? Dacht dat je daar alleen Zelda Windwaker op hebt. De controls van dat spel zijn een stuk eenvoudiger en minder uitgebreid dan die van Ocarina of Time. Met vechten bv hoef je alleen maar op 1 actieknop te rammen om Link de meest fantastische moves te laten doen.
Zelda heeft altijd redelijk simpele controls, OoT is hierop geen uitzondering. En er zijn een paar bonus discs voor de Gamecube waar OoT opstaat. En die is daarop erg goed te besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:35

jasjenl

Liab A Tymo

YellowNeck schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:38:
[...]

Ja, maar dat ding wordt nog niet helemaal 100% ondersteunt in spellen. Zo doet de trilfunctie het niet en doen de 2 triggers het niet, worden gezien als 1 trigger :?
Maargoed, de TS gaat em gebruiken voor NES games enzo, dus zal hij hierr geen hinder van hebben
Je kunt voor de Xbox360 controller op de pc ook alternatieve XBCD drivers gebruiken (zie hier), dan kun je de controller net zo instellen als je wilt (o.a. kun je dan een deadzone instellen, wat bij de xbox360 controller geen overbodige luxe is) en werkt rumble wel in heel veel spellen. Ik gebruik 'm ook met deze drivers op de pc en dat werkt meestal prima (veel spellen die ik met de officiële drivers van Microsoft niet goed kon spelen kan ik met XBCD wel spelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

jasjenl schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 22:00:
[...]
Je kunt voor de Xbox360 controller op de pc ook alternatieve XBCD drivers gebruiken (zie hier), dan kun je de controller net zo instellen als je wilt (o.a. kun je dan een deadzone instellen, wat bij de xbox360 controller geen overbodige luxe is) en werkt rumble wel in heel veel spellen. Ik gebruik 'm ook met deze drivers op de pc en dat werkt meestal prima (veel spellen die ik met de officiële drivers van Microsoft niet goed kon spelen kan ik met XBCD wel spelen).
offtopic:
Hm, ik heb even XBCD gedownload, en alles op de juiste manier geinstalleerd. Alleen krijg ik nog steeds geen rumbleeffect. Hoe werkt dat dan, want volgens mij is die XBCD Setup Utility een beetje gaar. Ik load dan een .xgi config file die ervoor zorgt dat de triggers digitale knoppen worden. En dan ga ik naar de tabblad "Rumble", dan doe ik de slider van de link- en rechterrumblemotor op de helft. De controller begint dan al te trillen. Ik klik op apply en save ik em. Ik exit de setup utility en start Onimusha 3 (PC) of Godfather op, geen rumble. Ik open de setup utility weer, open de zojuist opgeslagen .xgi config file, en die sliders van de rumblemotoren staan weer doodleuk op off (helemaal links)

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blorgg schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 19:35:
Wat je eigenlijk wil is 6 knoppen voor je rechter duim, een trekker knop voor je linker en rechter wijsfinger,
Die trekker knoppen zijn dubbel uitgevoerd, op deze manier heb onder je wijs vingers 4 knoppen en onder je rechter duim ook 4 knoppen wat ik veel pretigere verdeling vind.
analoge pook,
Heeft er zelfs 2 die een dubbel functie hebben doordat je ze ook nog kan indrukken.
start knop en een extra trekker knop
Onder de joypad zitten bij beide midde vingers ook een trekker die je dus elktijd erg makelijk kan indrukken. (In tegenstelling tot de start select knop die bij de meeste joypads die onhandig in het midde zijn geplaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekoeman
  • Laatst online: 19-03 16:34

[afbeelding]

Die heb ik ook. Is wel een aanrader. (heb er nog maar 2 bijgekocht)

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oud topicje, even een kickje.

Ik zoek dus ook een basis controller voor MAME met 2 of 4 buttons. Maar dan in het NES/Famicom/PC Engine formaat, dus lekker klein en basis. Ik heb al een Gravis Gamepad Pro (die zwarte PSX/PS1 joypad op USB) maar ik vind hem net niet goed genoeg.

Waar zou ik dit nog nieuw kunnen vinden?

Afbeeldingslocatie: http://i5.ebayimg.com/06/i/000/aa/be/22a8_1.JPG

Dit is dus ideaal (2e hands op ebay).

Iemand enig idee of je dit zelf kunt maken of nog nieuw kopen?
Pagina: 1