Hardware probleem. Games spelen leidt tot crash

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor rond de 550 euro uitgegeven aan een lekker snel monstertje van een Pc. helemaal in elkaar gezet.

AMD Athlon 64 3400+
ATI RADEON X1800XL
ASUS K8N4-E

Ik natuurlijk gelijk even Oblivion testen, binnen een minuut een crash, ik zo van WTF, ff restarten, en weer een crash. Dus ik had van oh, oh, hopelijk alleen bij Oblivion.

Helaas ook bij FEAR.

Beetje in BIOS gespeeld, maar hielp ook niet.

Toen maar Windows 32 bit versie er weer opgedaan.

Anyway, ik spelen, en warempel, ik heb me karakter kunnen maken, ik volgde dialoog van idiote gevanger voor me, koning kwam eraan, kreeg dat gesprek te horen, en damn geen crash, ze deden geheime muur open, ik liep mee, geen crash, toen kwamen de vijanden aanlopen (god wat is het toch mooi en zooi vloeiend) soldaten gingen vechten en toen stond weer even me hart stil...CRASH!!! OMFG!!!

Ik word hier een beetje erg moe van. Ik installeer nu WoW, kijken hoe dat gaat. Vast niet veel beter, anders ERG ironie als dat wel goed gaat.

Welnu, hier paar technische dingen waarmee jullie misschien iets hebben en mij kunnen helpen.

*Windows zelf is stabiel als de pest, alleen met games is het insta freeze
*Voeding is 220v en 550w
*Connecter van PSU is 20 pins en die van moederbord tot mijn verbazing kan tot 24 pins
*Oblivion spelen kon ik langer met 32 bit Windows dan 64 bit.
*Memtest gedaan en vond geen errors.

Heb nieuwste drivers, Audio, video, Mobo, BIOS.

Het viel ons op de floppy drive lampje maar aan bleef staan, dus die hebben we ontkoppeld en toen kwam de C: schijf opspelen, wou niet meer opstarten. Blijkbaar is die kapot, dus heb ik voor de 4e keer Windows geïnstalleerd op een nu nieuwe schijf.

Ik heb een programma die alles laat zien wat draait op mijn Pc. Ik dacht eerst dat CPU fan probleem was want die begint met draaien op 700rpm. maar nu ben ik WoW aan het installeren en fan is omhoog gegaan naar 1400RPM. Dat past zich dus aan, kan geen probleem zijn.

Ik had eerst officiële ATI drivers op Windows XP 64. Ook crash, gebruik nu Omega drivers is hetzelfde verhaal.

Ben naar 4 winkels gewest voor converter van 20 naar 24 pins, niemand had er een en bij een winkel zeiden ze dat niet de reden kon zijn van crashen.

Het zou inderdaad aan de kaart moeten liggen, want in Windows doet me Pc het uber, alleen als me hardware moet gaan zweten dan gaat het fout.

Videokaart kan denk ik niet te warm worden want de fan draait naar behoren.

Ik download nu 3dmark, kijken wat dat doet, en als iemand een link weet die mijn CPU stresstest zou ik dat ook erg leuk vinden. Maar ik hoop dat iemand mij hier kan helpen want wil maar al te graag games spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat voor voeding heb je erin zitten??
een sweex 550w??\

Edit:

oh Qtek ==> probleem ligt dus bij de voeding. zo'n ding trekt dat gewoon niet. die wattages die hun opgeven zijn de piek wattages die zo'n voeding voor een korte tijdsduur kan geven.
Koop nooit meer een qtek of sweex voeding, die dingen zijn levensgevaarlijk en kunnen zelfs exploderen!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Q-tec als ik het goed herinner, 220v en 550w!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:00

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

hop. die is in het echt rond de 250 watt (spreekwoordelijk, of zelfs serieus) dus dat kun je vergeten, die trekt dat niet. koop iets fatsoenlijks zoals men hieronder zal aangeven

*heb zelf een aerocool 450w

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 13:30
ja dan is het niet zo heel gek dat je PC het niet doet. Die voeding zal waarschijnlijk maar echt 300 watt kunnen geven. Ik zou eerst eens een andere voeding proberen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qtec is berucht. Ik weet niet óf het überhaupt aan je voeding kan liggen (denk het wel) maar als het aan je voeding kan liggen kun je je Qtec ervan verdenken. Net zo'n zwervermerk als Sweex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
[edit]

Q-tec. Ja wat moeten we daar nou nog over zeggen. Hier reeds 100.000 maal gepost dat dat bagger dingen zijn en toch zijn er dan nog mensen die ze kopen en hier dan komen vragen waarom hun pc zo raar doet.

[/edt]

[ Voor 84% gewijzigd door Nilco op 30-03-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:58

LordofWhatever

Uuhhh....?

ik gok dat je voeding het niet trekt.
alleen 550 watt zegt niks over een voeding, net als alleen 2 GHz niks over een cpu zegt.
dus: welk merk voeding is het? en wat zijn je voltages? (uitlezen met speedfan)
alle temps in orde?
en heeft die voeding een losse 4-pins stekker? (twee gele en twee zwarte draden) die moet je wel op je mobo aansluiten! anders heb je zowiezo een nieuwe voeding nodig. kijk ook even hier.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MEGATRON schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:27:
Ik neem aan dat je wel een A-merk (Antec, Tagan, enermax, Be-Quiet) voeding hebt en geen bagger merk (Q-tec, Sweex).
Ik zou zalman 400 watt aanraden. Aangezien je het ook al had over 700 RPM op je fan. Je wilt stilte zalman bied je die( heb zelf de 350 watt variant. Bijna onhoorbaar)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 14:17
*Connecter van PSU is 20 pins en die van moederbord tot mijn verbazing kan tot 24 pins

Denk je zelf hier niet een oplossing te hebben gevonden?
Koop een voeding van Tagan oid en gooi die veredelde spanningsadapter de deur uit.
Doe voor de gein maar eens op GoT zoeken op QTec en Sweex voedingen en raadpleeg een van de vele "welke voeding moet ik nemen" topics.

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 14:52

Krizzie

Progressive Music \o/

220V is niet zo heel belangrijk om te vermelden. ;)

Maar een 550Watt Qtec is grote rommel! (voor een highend pc that is) Die 550Watt kan hij 5 seconden vol houden en dan fikt hij door zo ongeveer.

Kijk naar een goede 400Watt voeding dan moet het zaakje zeker weten goed lopen.

Goede merken zijn: Tagan, Zalman, Antec, Coolermaster etc.. :)

Als je Sweex, Qtec en andere B-merken maar mijd. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragfreak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 14:18
Het zal ongetwijfeld aan de voeding liggen. Er komen de laatste tijd alleen maar meer mensen bij die problemen hebben met hun pc met als oorzaak hun voeding (bijna altijd van het merk q-tec of sweex). Ik vind dit echt onbegrijpelijk. Als je veel geld aan een pc uitgeeft, dan koop je daar toch een goede voeding bij.
Ik zou in ieder geval van te voren goed kijken naar reviews van voedingen (en ook andere onderdelen van je computer), zodat je zeker weet dat je een goede voeding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:24:
Q-tec als ik het goed herinner, 220v en 550w!
daar heb je je probleem. wees blij dat ie nog osptart man ahha lolz... x1800xl trekt echt veel en qtec voeding kan misschien 1/100ste miliseconde die 550 watt leveren .

niewe voeidng...

480watt tagan bijvorbeeld ofz een goede chieftec, antec, coolermaste realpower aopen voeding doen eht allemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou toch eens willen weten hoewarm jou grafisch kaartje wordt. laat eens Rivatuner lopen tijdens spel. Zal niet meevallen als het systeem telkens crashed )-;

Zelf heb ik een 300 Watt Aopen voeding en geen problemen dus waarom mensen toch steeds minstens 500 wat aanraden begrijp ik niet. Maar goed; als je systeem aan het werk gaat gaat het ook meer vermogen energie vragen dus zou idd aan de voeding kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je moet eerst eens gaan kijken naar de connectoren aan je voeding. Meestal zit er naast de 20-pins ATX connector nog een losse 4-pins bij die je kunt gebruiken om het geheel op een 24-pins moederbord aan te sluiten. Hierover kan de handleiding van de case (waarbij de voeding waarschijnlijk zat?) of van de voeding je meer vertellen.

Indien deze niet aanwezig is (wat mij sterk lijkt met een recent gekocht systeem) zul je zoals hierboven al voorgesteld is, een nieuwe voeding moeten kopen. Is ie er wel? Dan kun je lekker gamen nu :)

NB: je hoeft dus niet persé je voeding te vervangen ;) (alleen als je de 4-pins connector mist)
edit:
in welk geval je natuurlijk ook een 20-pins naar 24-pins adapter kunt kopen, maar dat lijkt mij minder 'goed' ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 30-03-2006 14:42 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
fragfreak schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:31:
Het zal ongetwijfeld aan de voeding liggen.
Dat weet ik wel zeker. Ik heb ook zo'n kutvoeding gehad. Vervangen door een Tagan en daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Toch jammer dat iedereen over die voeding door blijft gaan, terwijl hij in feite gewoon verkeerd aangesloten is? :?

Het zou de voeding kunnen zijn, mits de problemen ook voortduren op het moment dat de voeding wel correct op het moederbord is aangesloten..

edit:
op TeXiCiTy na dan ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 30-03-2006 14:45 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo! Bedankt voor de vele reply's heren.

Ik had ook al net met mijn vader gebeld en die zei ook dat het inderdaad aan de voeding kan liggen. Dat de mijne niet genoeg ampere en dergelijke heeft. En aan de reply's hier te lezen moet het inderdaad de voeding zijn.

Ja, op mijn voeding zit ook een 4 pins geval, en die is ook aangesloten op het moederbord. Ik zal dan maar eens kijken waar ik hier een voeding kan kopen die het wel overleeft :)

Erg bedankt jongens, hopelijk is dan zo straks mijn probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:47:
Ja, op mijn voeding zit ook een 4 pins geval, en die is ook aangesloten op het moederbord. Ik zal dan maar eens kijken waar ik hier een voeding kan kopen die het wel overleeft :)
Die 4-pins connector is verwarrend genoeg een andere, die zorgt geloof ik voor je CPU (toch?). Sla je moederbord handleiding er anders voor de zekerheid even op na :)

Als het goed is, zit er in aan hetzelfde bosje draden, waar ook de ATX connector aan zit, een los blokje met 4 pinnen, dat nu nog steeds niet in gebruik is. In veel gevallen is hij ook aan de ATX connector vast te zetten, zodat je het geheel in 1 keer in de ATX aansluiting van je moederbord kunt steken :) Die connector heb je dus blijkbaar niet aangesloten, wat kan zorgen voor dit soort exotische problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, die zit in de buurt van CPU aangesloten.

Ik ben nu op www.mycom.nl aan het kijken voor een voeding, aangezien die winkel het dichstbij is en ik nu wel heel snel een voeding wil hebben en wil gamen :P

Kunnen jullie me vertellen welke een goede is?

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=95425&productType=1

Die lijkt me wel ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad niet meer pinnen voor de overige plek.

Bah, altijd problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:57
Ikzelf heb de CoolerMaster 430 en de 450 (beide in 1 pc draaien).
Maar denk at de Asus ook wel goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:56:
Ik heb inderdaad niet meer pinnen voor de overige plek.
Oke, dan houdt het op :) Dan moet je inderdaad echt een andere voeding hebben. En dan zou ik ook net als de andere mannen hier, een A-Merk voeding aanraden ;)

Asus staat niet als A-merk beschreven, maar ik neem aan dat hun ook goede voedingen leveren, die waarschijnlijk door een van de A-merk producenten gemaakt wordt. Dus die zou prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je floppy drive brand omdat je de kabel verkeerd om hebt gesloten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:55:
Klopt, die zit in de buurt van CPU aangesloten.

Ik ben nu op www.mycom.nl aan het kijken voor een voeding, aangezien die winkel het dichstbij is en ik nu wel heel snel een voeding wil hebben en wil gamen :P

Kunnen jullie me vertellen welke een goede is?

http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=95425&productType=1

Die lijkt me wel ok?
Hbe hier precies dezelfde voeding en met een Opty 146, GF6800 +andere zooi nog geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, duidelijk . . . een hoop "voeding !!~~~ oneone"-gebrul. Maar laten we nu eerst eens terug keren naar de basis: Er was een probleem, en dat moet eerst worden geinventariseerd.

Voordat je je nu laat aanpraten dat je geld moet gaan uitgeven: Heb je deze 3 FAQ's gevolgt ?
1) Windows Operated Systems - FAQ
2) Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
3) Windows XP en 2000 BSOD guide

Mijn eerste vragen:
Hoe zit het met je air-flow in je systeem ? Is dat wel voldoende ?
Je schrijft dat je met je BIOS hebt zitten spelen, heb je ook ervoor gezorgt dat je alles weer juist hebt gezet (of desnoods op default) ?

Want de ervaring leert dat de voeding helemaal niet in veel gevallen de directe oorzaak is. Veel,- en veel vaker is er sprake van iets anders. Dat is ook de reden waarom iedereen wordt geacht om een volledige TopicStart te maken, met alle specs (dus alles, inclusief HD merk/type etc.). Daarnaast moet je altijd vermelden wat je hebt geprobeert, want ook daar kan iets fout gaan (bv. een instelling proberen, en die vergeten terug te zetten).

Dus maak een hele volledige OP, met alle specs (gebruik bv. Everest als info-bron), en luister voorlopig niet naar de voedings-opmerkingen. Want voordat je geld gaat uitgeven is het erg handig om zeker te weten dat je dat geld niet voor niets uitgeeft !

Ik kijk later wel ffies terug in deze post om te zien of we er verder mee komen :)

Succes alsvast !

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-09 00:02

Nox

Noxiuz

powerflux schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:25:
hop. die is in het echt rond de 250 watt (spreekwoordelijk, of zelfs serieus) dus dat kun je vergeten, die trekt dat niet. koop iets fatsoenlijks zoals men hieronder zal aangeven

*heb zelf een aerocool 450w
*heeft ook die voeding, en hij roxt. stil en heeft lekker 26A op de 12v lijn :) (BS line)

Dat is ook de boosdoener, instabiliteit door gebrek aan prik.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Klopt inderdaad, mee eens. Echter was het probleem en ook de oplossing nu wel duidelijk ondertussen. De ATX connector was maar met 20 pinnen aangesloten ipv de benodigde 24 pinnen. Aangezien er op de TS zijn voeding geen 24 pins ATX connector zit, moet deze wel een nieuwe voeding kopen, óf een 20-pin -> 24-pin adapter ;)

offtopic:
je stelt dat de TS iets fout doet, maar ondertussen lees je zelf het hele topic ook niet door? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, voeding is geinstalleerd, toen ik eindelijk de sticker van die q-tec voeding kon zien stond inderdaad 250 max.

Ik heb er nu een van 450 watt, zoals in de link beschreven, 24 pins, alles lekker aangesloten. Mooi ding, levert voldoende power.

Zelfde probleem, nog steeds een crash/vastloper. Weer is reset de enige oplossing. Ik ben nu radeloos, ik heb alles geprobeerd.

Lost Coast ook gespeeld en dat liep even goed, en helaas, alsnog liep ook hl2 vast toen de visser de hek open wou doen.

iemand nog andere ideen?

Toen ik 3dmark 2006 test deed, liep hij deze keer niet vast, maar mijn beeld viel wel uit, maar 3dmark speelde wel de hele demo af aan het geluid te horen. Zeer apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal ook even die 3 topics doorlezen en wat extra info melden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:48:
Nou, voeding is geinstalleerd, toen ik eindelijk de sticker van die q-tec voeding kon zien stond inderdaad 250 max.

Ik heb er nu een van 450 watt, zoals in de link beschreven, 24 pins, alles lekker aangesloten. Mooi ding, levert voldoende power.

Zelfde probleem, nog steeds een crash/vastloper. Weer is reset de enige oplossing. Ik ben nu radeloos, ik heb alles geprobeerd.

Lost Coast ook gespeeld en dat liep even goed, en helaas, alsnog liep ook hl2 vast toen de visser de hek open wou doen.

iemand nog andere ideen?

Toen ik 3dmark 2006 test deed, liep hij deze keer niet vast, maar mijn beeld viel wel uit, maar 3dmark speelde wel de hele demo af aan het geluid te horen. Zeer apart
Verbaast me niets eigenlijk . . . voedingsgebrul is vaak helemaal overbodig omdat de ervaring leert dat de voeding lang niet zo vaak het probleem is als wordt geschreeuwd. Lees eventjes mijn post door, en geef de info waar ik om vroeg; Dan komen we veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D

sorry hoor... maar precies waar dat andere topic over gaat dat uiteindelijk de TS geld uitgeeft aan iets wat helemaal niet het probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
in Windows doet me Pc het uber
Zoals al eerder is opgemerkt:
loop de temperaturen eens na van je cpu en videokaart, waarschijnlijk zijn die te hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Misschien eens naar de temperaturen in het systeem kijken. Met bijvoorbeeld MBM kan dat, maar er zijn ook andere. Als de temperatuur hoog oploopt kun je ook spannende problemen krijgen... Bij videokaarten hangt het van het merk af (sommige fikken nl gewoon door getuige de ervaring van een collega), maar A64 moederborden geven er gewoon (terecht) de brui aan als de temperatuur echt te hoog oploopt.

*twee zielen, 1 gedachte*

[ Voor 42% gewijzigd door Parody op 30-03-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
wolkje schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:11:
[...]

Oke, dan houdt het op :) Dan moet je inderdaad echt een andere voeding hebben. En dan zou ik ook net als de andere mannen hier, een A-Merk voeding aanraden ;)

Asus staat niet als A-merk beschreven, maar ik neem aan dat hun ook goede voedingen leveren, die waarschijnlijk door een van de A-merk producenten gemaakt wordt. Dus die zou prima kunnen.
Asus niet als A-merk beschreven?! Dan is Sweex zeker ook geen B-merk volgens jou?

Voor voedingen weet ik ook niet, maar qua moederborden toch zéker wel hoor!

Voedingen waar je naar zou kunnen kijken zijn die van: Zalman, Tagan, Cooler Master, Enermax, etc.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik denk eigenlijk dat het nog steeds je voeding is. Welke heb je nu eigenlijk gekocht? De Asus? Die voeding is volgens mij niet slecht, maar het is geen Aopen, Chieftec of Tagan.

Je zou ook eens je geheugen kunnen gaan testen met Memtest86 1.26+. Misschien is je geheugen wel kapot. In ieder geval doen reboots bij zware belasting me vaak denken aan voedings- of geheugenproblemen.

Edit:
Hmm, 1.26 is een flink verouderde versie. Google maar ff op Memtest86+, dan kom je vanzelf op de homepage van dat progje uit (huidige versie is V1.65 van 10/01/2005).

[ Voor 37% gewijzigd door AntonH op 30-03-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
ennuh, heeft er eiglijk al iemand gedacht aan een windows herinstall?? Met dat het een nieuw moederbord betreft...

:edit: Heb je windows 32 bit er weer opgedaan, of had je hem al in dualboot?

[ Voor 26% gewijzigd door skelleniels op 30-03-2006 17:02 ]

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Als je dezelfde problemen met twee duidelijk verschillende voedingen hebt, lijkt mij dat de voeding het probleem niet is. Dat het systeem nu net wel blijft draaien zou bijvoorbeeld kunnen komen doordat deze voeding net wat meer warme lucht uit het systeem weet te pompen, waardoor de processor net onder het randje blijft. Maar goed, meten=weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Temperaturen:
Moederbord 41 °C (106 °F)
CPU 19 °C (66 °F)
Aux 38 °C (100 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 712 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.49 V
+3.3 V 3.30 V
+5 V 4.92 V
+12 V 11.71 V
+5 V Standby 5.11 V
VBAT Batterij 3.09 V
Debug Info 5D 00 CE B7 B7 BA 00 BE C1 26 29 13 (F7)

Dit is standaard als ik in Windows zit.

Ik heb Windows 4x geinstalleerd, 2x 32bit versie, en 2x 64 bit, beiden hielpen niet, ook niet met standaard drivers van de CD en van ati zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik mompel ook maar wat in dit superslechte en in het verkeerde forum geplaatste topic vol onzinnige opmerkingen over voedingen mede dankzij een verschrikkelijke starpost.

Door het gebrek aan de volledige specificaties kan er ook nog sprake zijn van een Maxtor/Nforce probleem. Ook de comptabiliteit van het geheugen kan een oorzaak zijn... ASUS is kieskeurig. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 30-03-2006 17:21 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu CPU Burn draaien voor 1 uurtje. Heb niet het idee dat ie het doet ofzo :P Je drukt start en ik zie niks, geen venster met progress ofzo.

memtest had ik gister al eens gedaan voor 20 minuten, zal ik vandaag ook eens een uur laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CPUID CPU Naam AMD Athlon(tm) 64 Processor 3400+
Platform ID CCh (Socket 754)

Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 02/22/2006-NF-CK804-K8N4-EB-00
Moederbordnaam Onbekend

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type AMD Hammer
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz
Effectieve kloksnelheid 200 Mhz

En de videokaart is van ATI zoals reeds eerder vermeld als ik het goed had, een x1800xl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de spam, vergat nog te melden dat de BIOS reeds naar de nieuwste versie is gewijzigd en dat ik de default instellingen heb aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:58
Heb je al geprobeerd zo kaal mogelijk te gamen, dus zonder geluidskaart, 1 geheugenmodule e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door STIMPPYYY op 30-03-2006 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Merk(en) en type(s) geheugen?
Merk(en) en type(s) harddisk?
Merk en type van de overige van belang zijnde componenten?

Rechtsboven je post staat een editknopje om je post te editten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 21:57

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Misschien een te voor de hand liggende suggestie maar: je hebt wel de extra powerconnector op je x1800xl aangesloten, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:34:
Misschien een te voor de hand liggende suggestie maar: je hebt wel de extra powerconnector op je x1800xl aangesloten, neem ik aan?
Ik weet niet of je ooit een ati kaart zonder powerconnector hebt aangesloten, maar die start niet zonder hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 12:49
Ik move dit topic van V&B naar PMG. Het lijkt er sterk op dat het geen software probleem is met zoveel Windows herinstallaties en het is allerminst duidelijk of de grafische kaart de veroorzaker is (dan zou het topic idd in V&B horen).

Ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken dat ik verbaasd ben over het hele voeding verhaal; velen jutten elkaar hier veel te snel op over voedingen en dan met name die van een bepaald merk (Q-tec). Wil je een pc probleem oplossen dan ga je methodisch te werk, niet direct out of the blue een schuldige aanwijzen. Dat blijkt nu wel weer (en dat is niet de eerste keer).

doorgeslagen, pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bij de hand en ga eens fatsoenlijk het een en ander testen en zet al je uitkomsten overzichtelijk in een post. Nu moeten we de informatie uit je trekken en je tip na tip aanreiken waardoor alles voor iedereen een stuk minder overzichtelijk wordt.

Ik stel zelfs voor dat je een nieuwe topicstart maakt met daarin een duidelijke samenvatting van al jouw bevindingen (en dan het deel waar je game crashed een stuk knopter beschreven), op die manier kunnen we je sneller en doelerichter helpen. Nu is er bijna geen doorkomen meer aan. Wel, laat het me weten, dan gooi ik deze evt. dicht met een verwijzing naar je nieuwe topicstart (hint: lees deze ook door: PMG Beleid ) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 21:57

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:54:
[...]

Ik weet niet of je ooit een ati kaart zonder powerconnector hebt aangesloten, maar die start niet zonder hoor :)
Dat heb ik idd nooit geprobeerd :) Ik heb ook maar een oude AGP bak met een old skool 4pins molex op m'n ATI :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke bullshit over die Q-tec!

Mijn Q-tec heeft echt zijn dienst bewezen in mijn pc's!
Ik moest met haast een voeding kopen en had toendertijd niet veel te besteden.
Ik dacht ik hem gewoon, als ie het maar voor een maandje even doet!
Ik heb hem nu bijna alweer 2 jaar en heeft hij 2 specs perfect laten draaien!
1spec:
p4 2.8 ghz
1024 ddr 333 dual channel
80 gig maxtor blah iets :P
ati x800 pro
(nooit een crash of iets)

2 spec:
AMD 64 3200+
2048 ddr 400 dual channel
36 gig raptor 10.000 rpm
200 gig maxtor
geforce 7800GS
(nooit een crash of iets)

In de 1e spec. pc had ik in eerste instantie wel een goede voeding. Antec true powr ofzo iets met 400 of 450watt
Constant crash en heb een nieuwe Tagan voeding gekocht omdat ik ook geadviseerd werd om een nieuwe voeding te kopen.
Nieuwe voeding AH tegen de 100euro!
nog steeds crash freeze en astlopers! maar wel 100 euro verder en geen stap verder gekomen.
had ik een pc winkeltje gespot en die zei, neem onze leen PC mee. en ga alles 1 voor 1 verwisslen.
Alles te hebben verwisselt kwam ik bij het laatste onderdeel. Me CPU!
Ik had toen een 2.4ghz erin en deed hun 2.8ghz en waarempel geen crashes meer!
geen freeze helemaal nix.
Lag het dus gewoon aan me CPU!!!

Ik zou ook willen adviseren, probeer zoveel mogelijk te lenen of te verwisselen als dit uiteraard mogelijk is. Ik heb ook egt aan iedereen moeten vragen of ik iets mocht lenen om mijn eigen pc weer optimaal te laten werken.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

CelestialCelebi schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:00:
Asus niet als A-merk beschreven?! Dan is Sweex zeker ook geen B-merk volgens jou?
&
Voor voedingen weet ik ook niet, maar qua moederborden toch zéker wel hoor!
Daar zeg je dus precies wat ik bedoel te zeggen ;) Ik weet niet of Asus tot de A-merken behoort qua voedingen, rest overduidelijk wel natuurlijk. Hij staat in elk geval niet bij de welbekende lijst van voedingen in het grote voedingen topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi doorgeslagen. Ik heb het net gelezen en het is erg onoverzichtelijk. Hier een beetje info daar weer wat.
Als je wil dat men je hier beter helpt, maak dan aub een nieuw start.
Verdiep je eerst even in de FAQ's.
Geef duidelijk je systeem specs, verdiep je ook in je eigen systeem!
Geef dan ook goed aan wat jezelf al geprobeerd hebt.

En ja dit kost je wel even wat tijd met lezen, zoeken en begrijpen. Je kan niet alles in één keer leren. ;)

Als je een leen PC kunt regelen zou dat helemaal fijn zijn. Het zou best weleens een defect mobo, GFXkaart, geheugen kunnen zijn.
Je speelt in de bios, maar daar hebben we niks aan, Wat doe je dan!? Geef aub zo duidelijk mogelijk wat je verandert of gaat veranderen. probeer in je nederlands ook correct te zijn om misverstanden te voorkomen.
Ik heb je niet horen zeggen wat de crash inhoudt, Crash naar Windows, Freeze, Reboot!! Of meerdere fouten? Ik zeg het nog maar een keer, wees duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey heren,

Ik heb inderdaad begrepen dat ik onduidelijk was. Had ook alvast research gedaan om een topic te maken met duidelijke info, maar toen had ik eerst nog even andere drivers geprobeerd.

Wat ik geprobeerd heb om het te fixen is teveel om op te noemen, en opgelost is het probleem nog niet.

Ik heb wel op google gezocht en ondervonden dat meerdere met mijn setup het probleem hadden.

Het probleem KAN het volgende zijn.

Ik heb

ati x1800xl
en asus k8n4-e moederbord met NVIDIA!!!! Nforce chipset.

Op het internet hadden mensen hetzelfde probleem, en een iemand had zijn videokaart met die van nvidia merk veranderd en toen was het probleem weg. het KAN dus zijn dat er incompatibiliteit is met mijn setup.

Zou eigenlijk niet kunnen maar is wel raar, lijkt erop dat Nvidia het niet leuk vind dat er een ati kaart inzit.

Ik ben dus terug naar de winkel geweest en heb mijn stomme Nvidia nforce moederbord vervangen door een geweldige ATI moederbord van MSI. Op de doos stond zelfs, " optimized for radeon cards."

Ik bid tot de goden dat dit mijn probleem verhelpt, als dat niet zo is is het dus mijn videokaart, moet ik die weer terugsturen en weer wachten op een andere.

Ben ik eens een week vrij, had ik kunnen gamen met een geweldige pc krijg ik deze onzin in mijn gezicht. Ik hoop zo dat dit het fixed. En zo niet, well, I'll be damned!

In ieder geval bedankt voor jullie hulp :) En ook blij dat jullie schreeuwden van vervang de voeding! Vervang de voeding! Ik heb die nu vervangen en me Pc is nog nooit zo stil geweest!

Ik laat straks wel horen hoe slecht mijn Pc het weer deed.

helpen jullie ook bidden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
wolkje schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 10:37:
[...]

&

[...]

Daar zeg je dus precies wat ik bedoel te zeggen ;) Ik weet niet of Asus tot de A-merken behoort qua voedingen, rest overduidelijk wel natuurlijk. Hij staat in elk geval niet bij de welbekende lijst van voedingen in het grote voedingen topic :)
Oke... Zo had ik het niet opgevat. Sorry daarvoor...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok heren, we zijn nu EINDELIJK een stap verder.

Ik speelde Battlefield 2, en WEER liep die vast, ik zuchte, was verdrietig en hey, wat gebeurde er toen? Spel ging verder, werd geminimaliseerd en zag VPU Recover.

Met deze moederbord weten we nu eindelijk dat probleem bij de videokaart licht.

Ik heb Unrealtournament (1999) gespeeld voor minstens een kwartier zonder problemen. Datzelfde ga ik nu doen met Half-Life1 en CS 1.6.

Ik heb het vermoeden dat de problemen liggen bij de grafisch zware programma's. en dus op het moment dat de kaart op volle kracht moet werken.

We zijn nu eindelijk bij het probleem terecht gekomen, als die spellen goed gaan ga ik ook UT2K3 en UT2k4 testen. En natuurlijk ook HL2 Lost Coast en CS:Source.

Welnu we de probleem weten kunnen we misschien samen eruit komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet vpu recover es uit ;)

Dat prog bezorgt toch alleen maar ellende :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
euhm heb je je geheugenlatencys gecheckt?? miss staan die wel verkeerd in je bios. kep hetzelfde probleem gehad in windows gewoon goed maar met gamen kaptie er mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 12:49
Goed, twee dingen. Ik heb jouw bump/kick verwijderd, want kicken binnen een paar uur doen we niet (voor non-informatieve kicks houden we 24 uur aan). Een paar users wezen je hier terecht op, maar om het niet nóg rommeliger te maken heb ik die posts ook weggehaald. Zo zie je maar weer dat overzichtelijkheid bij jezelf begint; wees onvolledig, onduidelijk etc en het topic zal dat ook worden.

Nu het lijkt op je VPU zou ik dit topic weer naar V&B kunnen stuiteren maar dat doe ik niet. Dit topic wordt gewoonweg te bewerkelijk om het overzichtelijk te houden. Daarom maak ik er een eind aan en stel jou voor een nieuw topic in V&B te openen met een _hele_ duidelijke topicstart. Hou het kort en krachtig met alleen de relevante details, zie hiervoor ook de links die ik je in m'n vorige post heb gegeven :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.