Silkroad knijpt mijn verbinding?

Pagina: 1
Acties:

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:29
Zoals in de titel te lezen is heb ik een wat apart probleem met Silkroad, zodra ik de launcher start wordt mijn verbinding ontzettend traag.
Ik heb een Chello Extreme (20mbit/4mbit) verbinding en de snelheden haal ik dan wel niet, 900Kb/s download en 160-170Kb/s upload haal ik er zeker wel uit via speedtest.nl
Als ik de launcher van silkroad aan heb staan om bijv. te updaten en dan dus nog niet eens ingame ben dan stort mijn snelheid in en krijg ik een downloadsnelheid van 110Kb/s down en 20 Kb/s up. Zodra de launcher idle staat *dus klaar om te starten* krijg ik 378.6 Kb/s down en 56,8 Kb/s up.
Zoals al gezegd lijkt het dus alsof Silkroad enorm veel bandbreedte slurpt of mijn verbinding afremt, ik heb het al geprobeerd met ZoneAlarm (nieuwste versie) gewoon aan en ZoneAlarm uitgeschakeld, het maakt geen verschil.
Verder ben ik met een Asus w500g Deluxe verbonden via een 100mbit verbinding (gewoon een kabeltje dus), zodra ik silkroad en/of de launcher afsluit is er niks meer aan de hand.
Gebruikt Silkroad nou zoveel bandbreedte dat ik gewoon niet meer fatsoenlijk kan gamen :( of is er iets mis met mijn pc/verbinding, zijn er bepaalde poorten die ik kan forwarden of is het gewoon een mysterie waarom die dit doet?
Ingame is er dus ontzettende lag en met lagere graphics maakt het niks uit, ik heb gister met iemand staan traden, ik typte iets als whisper en duwde op enter
daarna zag ik het op mijn scherm langzaam, haperend verschijnen wat ik typte om te verdwijnen en dan 40 sec later te verschijnen als berichtje dus.

Hopelijk kan iemand me hier helpen omdat het volgens mij echt alleen bij Silkroad is.

Mijn specs nog:
Athlon XP 2200+
768 MB Ram
Nvidia FX5200
Win XP SP2

Verwijderd

"Asus w500g Deluxe" is dat niet dt brakke extra kaarte van asus wat je bij je mobo kan stauwen? heb je het al met een simpele realtek netwerk kaart geprobeerd? zo'n pci krengetje. daar wilt hte soms ook nog wel eens aan liggen bij aarsus. had het zelfde met mijn Asus A7N8Xe Deluxe. ander netwerk kaartje. Done!

Als dat niet werkt. misschien een keer een update zoeken voor Silkroad... :*)

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:47

CHeff

Allemaal gekkigheid

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:49:
...
Silkroad zal altijd up-to-date zijn als je gaat spelen, is een MMORPG enzo met auto updater :+

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:19
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:49:
"Asus w500g Deluxe" is dat niet dt brakke extra kaarte van asus wat je bij je mobo kan stauwen? heb je het al met een simpele realtek netwerk kaart geprobeerd? zo'n pci krengetje. daar wilt hte soms ook nog wel eens aan liggen bij aarsus. had het zelfde met mijn Asus A7N8Xe Deluxe. ander netwerk kaartje. Done!

Als je geen verstand van zaken hebt, hou dan je mond en loop niet te bashen...Een WL-500g Deluxe is een router en geen vaag kaartje ofzo. daarnaast update silkroad zelf en kan je niet zonder een nieuwe versie spelen. hij check *altijd* of er een nieuwe versie is, tenzij de host file is aangepast

Ik zou eens gaan kijken hoeveel connecties die router aankan. Als je namelijk zegt dat er iets wordt geknepen mag ik aannemen dat je nog een ander programma hebt draaien die gebruik maakt van internet. Aangezien het totaal niet interresant is dat een spel je internet tijdens het spelen knijpt.

Zelf heb ik geen problemen met SRO en andere programma's alleen draaien die wel op een andere pc. dus aan het spel zou het niet moeten liggen.

Daarnaast Nvidia FX5200 is niet een van de snelste in zijn soort, misschien eens opzoek naar een vervanger :? Lag ben ik wel gewend, maar wat jij beschrijft lijkt meer een computer conflict dan een router of internet verbindingsprobleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 30-03-2006 23:23 ]

Verwijderd

cardinal808 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:20:
[...]

Als je geen verstand van zaken hebt, hou dan je mond en loop niet te bashen...Een WL-500g Deluxe is een router en geen vaag kaartje ofzo. daarnaast update silkroad zelf en kan je niet zonder een nieuwe versie spelen. hij check *altijd* of er een nieuwe versie is, tenzij de host file is aangepast

Ik zou eens gaan kijken hoeveel connecties die router aankan. Als je namelijk zegt dat er iets wordt geknepen mag ik aannemen dat je nog een ander programma hebt draaien die gebruik maakt van internet. Aangezien het totaal niet interresant is dat een spel je internet tijdens het spelen knijpt.

Zelf heb ik geen problemen met SRO en andere programma's alleen draaien die wel op een andere pc. dus aan het spel zou het niet moeten liggen.

Daarnaast Nvidia FX5200 is niet een van de snelste in zijn soort, misschien eens opzoek naar een vervanger :? Lag ben ik wel gewend, maar wat jij beschrijft lijkt meer een computer conflict dan een router of internet verbindingsprobleem.
:offtopic: Niet om het 1 of ander. maar een mens mag iets verkeerds hebben. sorry voor het useless info. 8)7

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Pieroman schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 21:07:
Ik heb een Chello Extreme (20mbit/4mbit) verbinding en de snelheden haal ik dan wel niet, 900Kb/s download en 160-170Kb/s upload haal ik er zeker wel uit via speedtest.nl

en

Ingame is er dus ontzettende lag en met lagere graphics maakt het niks uit, ik heb gister met iemand staan traden, ik typte iets als whisper en duwde op enter
daarna zag ik het op mijn scherm langzaam, haperend verschijnen wat ik typte om te verdwijnen en dan 40 sec later te verschijnen als berichtje dus.
Ruikt naar gehackte PC en nu als FTP warez aan het uitwisselen/SpyWare/AdWare/SPAM botje op je PC :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pieroman
Gehackte pc lijkt me sterk, heb opzich altijd ZoneAlarm draaien *ja dit is natuurlijk ook weer te omzeilen maargoed*
Verder laatst nog hitman pro gedraaid en ben er nu achter gekomen dat het vooral 's avonds is, verder als ik ga spelen gaan wel alle downloads op mijn pc uit, misschien toch maar eens kijken of m'n pa niet wat minder kan downloaden:P

@cardinal808, die videokaart is idd brak ben ik volkomen met je eens, ben ook bezig om geld bij elkaar te sparen voor wat upgrades. Maar hoe laag ik de graphics ook zet, het is echt gewoon lag

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:19
Pieroman schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:25:
Gehackte pc lijkt me sterk, heb opzich altijd ZoneAlarm draaien *ja dit is natuurlijk ook weer te omzeilen maargoed*
Verder laatst nog hitman pro gedraaid en ben er nu achter gekomen dat het vooral 's avonds is, verder als ik ga spelen gaan wel alle downloads op mijn pc uit, misschien toch maar eens kijken of m'n pa niet wat minder kan downloaden:P

@cardinal808, die videokaart is idd brak ben ik volkomen met je eens, ben ook bezig om geld bij elkaar te sparen voor wat upgrades. Maar hoe laag ik de graphics ook zet, het is echt gewoon lag
Virusscanner neem ik aan ook gedraaid. Het is altijd lastig om zo'n probleem te vinden. Misschien een idee om de computer eens opnieuw te installeren. Het is omslachtig, maar dan kan je spyware/virussen gelijk uitroeleren.

Dan zou het nog een issue kunnen zijn tussen de performance van je pc of de router.
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 14:33:
:offtopic: Niet om het 1 of ander. maar een mens mag iets verkeerds hebben. sorry voor het useless info. 8)7
Ow, helemaal niet nodig, ik had ook wat liever kunnen zijn :)

• Pieroman
cardinal808 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:31:
[...]

Virusscanner neem ik aan ook gedraaid. Het is altijd lastig om zo'n probleem te vinden. Misschien een idee om de computer eens opnieuw te installeren. Het is omslachtig, maar dan kan je spyware/virussen gelijk uitroeleren.

Dan zou het nog een issue kunnen zijn tussen de performance van je pc of de router.

[...]

Windows er opnieuw op zetten niet, heb hier zo een Ghost image klaarstaan, alleen om dan al m'n games enzo weer te installeren :r

Moet denk ik toch maar eens kijken naar m'n router dan
Iedereen bedankt!:)

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-12 19:29
als je dan eens windows installeerd dan kijk je of het probleem over is, zo niet gooi je die ghost image eroverheen

• Pieroman
Phyth0n schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:01:
als je dan eens windows installeerd dan kijk je of het probleem over is, zo niet gooi je die ghost image eroverheen
Ik heb een schone installatie met basic programma's als Winrar en office geinstalleerd als image;)

Verwijderd

Zet de wan snelheid eens op 100Mbit hald duplex. Full duplex wilt wel eens voor probleme zorgen bij somige modems.

Hier trouwens review met de maximala wan speed van de asus wl500g.
ixbt.com/comm/wrls-asus-wl-500g.shtml

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2006 20:26 ]

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 23:47

CHeff

Allemaal gekkigheid

Er is trouwens ook veel lag in het spel waar ongeveer iedereen wel last van heeft. Vooral de Aege server lijkt er veel last van te hebben. Al zullen dat momenten zijn van ongeveer een 5 à 10 seconden, maar niet de 40 die jij aangaf. :/
En daarbij kan ik wel zonder haperingen mijn tekst typen, dus lijkt het erop dat het probleem toch ergens anders ligt. ;(

Verwijderd

cardinal808 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:31:
[...]

[...]

Haha tjah, tis wel goed tog ;)
Pagina: 1