Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik kon zo gauw geen topic vinden waar ik me vraag kan plaatsen vandaar een nieuwe.

Wat zou je op een gesprek kunnen antwoorden op de vraag wat je slechte eigenschappen zijn, het moet wel zo zijn dat het bedrijf je daardoor niet afwijst.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Gewoon eerlijk zijn, daarmee laat je merken dat je weet wat je eigen zwaktes zijn, en dat is juist een sterk punt

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

altijd je slechte eigenschappen ombuigen naar goede.
dus niet zeggen: ik ben een luie lamzak
maar juist: afwachtend, om zo de tijd te nemen voor goede beslissingen
of zoiets. :P

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Outerspace
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik neem aan dat je ooit wel eens een reflectieverslag heb moeten doen? En
"ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel"
;)

ik zou eerlijk zijn

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 14:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

spontaan zijn, op een open manier laten blijken dat je kennis van zaken hebt, in de ogen kijken.

¯\_(ツ)_/¯

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
beschuitfluiter schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:27:
spontaan zijn, op een open manier laten blijken dat je kennis van zaken hebt, in de ogen kijken.
Dat snap ik, maar ze vragen altijd wat zijn je slechte punten.

• Eskimootje
  • Laatst online: 07:42
Het beste kun je ze als valkuilen omschrijven dus een positief punt pakken dat als je het te veel doet het negatief is. Bijvoorbeeld ik werk graag nauwkeurig ombuigen naar: ik heb de neiging om teveel in details te treden oid.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

je slechte punten... tja, gewoon eerlijk doch genuanceerd lijkt me de beste oplossing.
Geef anders eens wat voorbeelden van je slechte eigenschappen

¯\_(ツ)_/¯

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
beschuitfluiter schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:30:
je slechte punten... tja, gewoon eerlijk doch genuanceerd lijkt me de beste oplossing.
Geef anders eens wat voorbeelden van je slechte eigenschappen
Die kan ik zo niet noemen vandaar dat ik er wat vroeg

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-11 17:05

TwoR

Gekleurde stippen

Slechte punten zou ik gewoon noemen, maar dan wel op zo'n manier dat het niet in je nadeel is.

Bij mij zou het iets zijn van mijn planning klopt niet altijd helemaal, maar dit gaat ondertussen al een stuk beter waardoor ik 9/10 keer wel uitkom met de tijd.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

racoon schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:31:
[...]

Die kan ik zo niet noemen vandaar dat ik er wat vroeg
wij kunnen je slechte punten toch niet beoordelen? dat is iets wat je aan iemand moet vragen in je eigen omgeving, of gewoon zelf jezelf evalueren.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

ja, dat bedoelde ik; als jij je slechte punten ongenuanceerd hier neerzet, kunnen wij misschien een mooie manier van brengen voor je verzinnen ;)

¯\_(ツ)_/¯

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

McKaamos schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:24:
altijd je slechte eigenschappen ombuigen naar goede.
dus niet zeggen: ik ben een luie lamzak
maar juist: afwachtend, om zo de tijd te nemen voor goede beslissingen
of zoiets. :P
Iemand die vaker sollicitaties afneemt prikt daar direct doorheen. Gewoon eerlijk zijn is het beste.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik heb er een, ik ben nogal ongeduldig, ik wil op elke vraag/probleem zo snel mogelijk een goed antwoord/oplossing hebben

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

racoon schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:07:
Ik heb er een, ik ben nogal ongeduldig, ik wil op elke vraag/probleem zo snel mogelijk een goed antwoord/oplossing hebben
op een genuanceerde manier heet zoiets: actiegericht werken :P

Verwijderd

Je moet gewoon altijd denken met de filosofie van mijn meerwaarde in de vacature voor het bedrijf. Neem op voorhand de tijd om met die filosofie een eigen antwoord te verzinnen op de meest gestelde vragen in een sollicitatiegesprek zoals "Wat zijn je positieve/negatieve eigenschappen?" "Hoeveel wenst u te verdienen?"

Antwoord ook steeds zo compleet mogelijk, zodat de kans op een extra vraag beperkt wordt. En zeker een bezoekje brengen aan de website van het bedrijf, dit is ook steeds een extra troef om uit te spelen.

Op het internet zal je wel een lijst vinden met meestgestelde vragen ;) Succes !

/me vind sollicitaties te gek :)

Verwijderd

je moet altijd slechte dingen vertellen, maar in zo`n manier dat de ander denkt van "ow dat valt best wel mee" je meot jezelf niet de hemel in prijzen want dat zal iedereen doen.

probeer:
-duidelijk praten
-goed oogcontact
-goede lichaamstaal
-goed verzorgd uiterlijk (geschoren, haar netjes, nette kleding)
-frisse adem, dus geen shoarmarol met een kilo knoflooksaus eten voor het gesprek

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-11 23:43

Ardana

Mens

Hier kun je erg goed je sollicitatiegesprek oefenen. Ik heb alle vragen voor mezelf hardop doorgenomen, ja, je bent er 'n paar uur mee bezig, maar je wordt wel gedwongen om over alle standaard vragen na te denken en alvast een atnwoord te formuleren. Als je hardop antwoord, merk je ook precies waar je gaat haperen, en waar je onzin gaat lopen blaten, terwijl als je het in je hoofd opsomt, je alsnog kan lopen blunderen tijdens het gesprek zelf.

Imo heb ik mede hierdoor me glansrijk door vrijwel alle sollicitaties geslagen, en ben ik slechts één keer afgewezen.

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 29-03-2006 16:13 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
Eskimootje schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:28:
Het beste kun je ze als valkuilen omschrijven dus een positief punt pakken dat als je het te veel doet het negatief is. Bijvoorbeeld ik werk graag nauwkeurig ombuigen naar: ik heb de neiging om teveel in details te treden oid.
Jah, idd. Zo krijg je een goed en eerlijk gesprek terwijl er toch punten over jezelf naar buiten komen. Zowel positief als negatief.
Dan nog de tips van de anderen de bij pakken en je hebt je best gedaan.
Beetje net kleden en fris uitzien + aankijken...etc.

Verwijderd

Buiten de standaard vragen om. Probeer zelf veel (wel goede) vragen te stellen. Vooral over de functie en het bedrijf. Daarmee toon je interesse en leergierigheid. En je kan het gesprek een beetje naar je hand zetten, vooral punten die bij jouw passen kan je dan nog benadrukken.

Voorbeeld:
Je vraagt naar de werksfeer: ze vertellen dat het erg informeel is. Dan kan jij erop in gaan door te zeggen dat dat goed bij jouw manier van werken past. Is dit niet zo laat je ze gewoon verder lullen.

• racoon

racoon

mooowwww

Topicstarter
Kan je ook vragen wat voor soort problemen er voor kunnen doen, gaat om een functie als helpdeskmedewerker

Verwijderd

Ik denk dat juist een hele goeie vraag is. Je kan dan verder gaan over de manier van problemen oplossen, waar je verstand van hebt en wat je nog wilt leren etc. Maar ik weet niet hoe het normaal bij die gesprekken gaat, ik zit niet in de ICT.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 16:33 ]

Pagina: 1