24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
dus niet zeggen: ik ben een luie lamzak
maar juist: afwachtend, om zo de tijd te nemen voor goede beslissingen
of zoiets.
"ook al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald hem wel"
ik zou eerlijk zijn
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
¯\_(ツ)_/¯
Dat snap ik, maar ze vragen altijd wat zijn je slechte punten.beschuitfluiter schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:27:
spontaan zijn, op een open manier laten blijken dat je kennis van zaken hebt, in de ogen kijken.
Geef anders eens wat voorbeelden van je slechte eigenschappen
¯\_(ツ)_/¯
Die kan ik zo niet noemen vandaar dat ik er wat vroegbeschuitfluiter schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:30:
je slechte punten... tja, gewoon eerlijk doch genuanceerd lijkt me de beste oplossing.
Geef anders eens wat voorbeelden van je slechte eigenschappen
Bij mij zou het iets zijn van mijn planning klopt niet altijd helemaal, maar dit gaat ondertussen al een stuk beter waardoor ik 9/10 keer wel uitkom met de tijd.
wij kunnen je slechte punten toch niet beoordelen? dat is iets wat je aan iemand moet vragen in je eigen omgeving, of gewoon zelf jezelf evalueren.racoon schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:31:
[...]
Die kan ik zo niet noemen vandaar dat ik er wat vroeg
¯\_(ツ)_/¯
Iemand die vaker sollicitaties afneemt prikt daar direct doorheen. Gewoon eerlijk zijn is het beste.McKaamos schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:24:
altijd je slechte eigenschappen ombuigen naar goede.
dus niet zeggen: ik ben een luie lamzak
maar juist: afwachtend, om zo de tijd te nemen voor goede beslissingen
of zoiets.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
op een genuanceerde manier heet zoiets: actiegericht werkenracoon schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:07:
Ik heb er een, ik ben nogal ongeduldig, ik wil op elke vraag/probleem zo snel mogelijk een goed antwoord/oplossing hebben
Verwijderd
Antwoord ook steeds zo compleet mogelijk, zodat de kans op een extra vraag beperkt wordt. En zeker een bezoekje brengen aan de website van het bedrijf, dit is ook steeds een extra troef om uit te spelen.
Op het internet zal je wel een lijst vinden met meestgestelde vragen
/me vind sollicitaties te gek
Verwijderd
probeer:
-duidelijk praten
-goed oogcontact
-goede lichaamstaal
-goed verzorgd uiterlijk (geschoren, haar netjes, nette kleding)
-frisse adem, dus geen shoarmarol met een kilo knoflooksaus eten voor het gesprek
Imo heb ik mede hierdoor me glansrijk door vrijwel alle sollicitaties geslagen, en ben ik slechts één keer afgewezen.
edit: typo
[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 29-03-2006 16:13 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Jah, idd. Zo krijg je een goed en eerlijk gesprek terwijl er toch punten over jezelf naar buiten komen. Zowel positief als negatief.Eskimootje schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 14:28:
Het beste kun je ze als valkuilen omschrijven dus een positief punt pakken dat als je het te veel doet het negatief is. Bijvoorbeeld ik werk graag nauwkeurig ombuigen naar: ik heb de neiging om teveel in details te treden oid.
Dan nog de tips van de anderen de bij pakken en je hebt je best gedaan.
Beetje net kleden en fris uitzien + aankijken...etc.
Verwijderd
Voorbeeld:
Je vraagt naar de werksfeer: ze vertellen dat het erg informeel is. Dan kan jij erop in gaan door te zeggen dat dat goed bij jouw manier van werken past. Is dit niet zo laat je ze gewoon verder lullen.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 16:33 ]