[MSI k8 NEO4 Plat.] Zowel geluid voor als achter, kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:51

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik stel mijn vraag naar opvolging van het reglement betreffende topics als deze: MSI K8N Neo Series .
Naar mijn idee stel ik een basisvraagje die een eigen topic verdiend, mocht ik hier compleet naast zitten en past dit topic prima in eerder genoemde thuis, verplaats hem dan maar mocht het mogelijk zijn.

Wel nu, mijn vraag. Ik ben in het bezig van het MSI k8 NEO4 Platinum moederbord. Dit moederbord is geplaatst in een Antec Sonata 2 kast. Het moederbord ondersteund 7.1 audio. Volgens het boekje wat bij het moederbord komt is het mogelijk om via de achterkant van de kast je boxen op de geluidsingang aan te sluiten maar het kan ook aan de voorkant. Het is dus of-of.

Ik heb gekozen om het geluid vanuit de achteruitgang te regelen wat me wel zo makkelijk leek. Nu las ik in het MSI K8N Neo Series dat Aight! het was gelukt om zowel uit de voor als uit de achterkant van de kast geluid te krijgen. De aansluiting achter is geregeld via het moederbord. Het geluid voor is te regelen via een snoertje die "ergens" (weet nog niet precies waar) aangesloten kan worden op het moederbord.

In het topic word gesproken over het omzetten van een jumper of zowel geluid via de voor als de achter te krijgen. Anders gezegd mocht je je geluid via de voorkant willen aansluiten dan zou dat zo kunnen.
Ik heb deze vraag in compacte vorm gesteld in het forum maar bedacht me later (te laat waarschijnlijk) dat zulks beter in een nieuw topic kan. Er is tot nu geen reactie gekomen op mijn vraag. Google bracht me alleen de specificaties met de melding dat er support was voor front and back audio. Niets over een combinatie daarvan.

Mijn vraag aan jullie dus: is het mogelijk met mijn specificaties om zowel voor als achter het audio geldeelte werkend te krijgen?

Hopelijk is mijn verhaal duidelijk, zo niet dan ben ik bereid wat duidelijkheid te geven.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je de frontheader op de daarvoor bestemde plaats aansluit dan zou het gewoon moeten werken. Dat is eigenlijk met iedere plank die ik hier heb gehad het geval geweest, dus vraag me af waarom dat ineens anders zou zijn.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:51

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:01:
Als je de frontheader op de daarvoor bestemde plaats aansluit dan zou het gewoon moeten werken. Dat is eigenlijk met iedere plank die ik hier heb gehad het geval geweest, dus vraag me af waarom dat ineens anders zou zijn.
Omg |:( ik heb mijn pc nog eens los gehaald en wat gepield op het moederbord. De oplossing was om de 2 groene jumpertjes op de jaud aansluiting te verwijderen en daarop de frontheader op te plaatsen. Waarom kwam ik daar niet eerder achter :X

Terw_Dan, bedankt voor het schopje in de goede richting.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs