a8n-e bios flashen mislukt

Pagina: 1
Acties:

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 19:37
Ik ging mijn a8n-e "even" flashen naar bios 1011. het flashen begon en halverwege gaf mijn pc 2 piepen en startte opnieuw op, sinsdien loopt mijn pc vast in het groene start up scherm. ik weet dus bijna zeker dat mijn bios naar de knoppen is. kan ik nu mijn bios eruit halen en op sturen naar asus zodat zei hem opnieuw flashen oid? of weten jullie andere oplossingen. dat hot swapping ofzo kan niet werken omdat ik geen meerdere a8n-e heb liggen.

alvast bedankt voor de moeite en het lezen van mijn topic!

Groeten joost

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 23:50
In het handboekje van het moederbord, (dat dikke boekje) staat precies uitgelegd hoe het moet. Veel succes!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 18:30
De winkel wil hem vaak wel voor je hotswappen. Als je hem bij een pc zaak vandaan hebt.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• jostefa
Jape1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:13:
In het handboekje van het moederbord, (dat dikke boekje) staat precies uitgelegd hoe het moet. Veel succes!
euhm mijn bios is gewoon verneukt hoor. daar kan je zelf niks meer aandoen B)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Als je nog kan booten van de asus-cd of floppy met bios, kan je het via die weg opnieuw proberen te flashen. Wat ook kan is tijdens de POST op alt+F2 drukken en dan via floppy flashen. :)

Als dit allemaal niet meer mogelijk is, kan je terug gaan naar de winkel of anders via Flashbios.org regelen.

[ Voor 30% gewijzigd door _the_crow_ op 28-03-2006 21:19 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• jostefa
hij loopt al vast voordat je op alt f2 kan drukken haha

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 23:50
jostefa schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:16:
[...]

euhm mijn bios is gewoon verneukt hoor. daar kan je zelf niks meer aandoen B)
In het boekje staat precies uitgelegd hoe je je bios kunt herstellen bedoelde ik. Misschien moet je op een andere pc even een opstartdiskette maken.

Even opgezocht: Het staat in hoofdstuk 2 de 1e paragraaf.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ga toch maar eens vragen of je het deel 'BIOSflash mislukt' in de PMG FAQ heb gelezen.

ARME AOW’er

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Jape1985 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:20:
In het boekje staat precies uitgelegd hoe je je bios kunt herstellen bedoelde ik. Misschien moet je op een andere pc even een opstartdiskette maken.

Even opgezocht: Het staat in hoofdstuk 2 de 1e paragraaf.
Tsja, als hij al geeneens tijdens de POST (als die überhaupt al komt) op alt-f2 kan drukken, betwijfel ik of er floppy-activiteit mogelijk is. ;)

Sowieso handig om even door te nemen jostefa: FAQ: Bios-flash mislukt

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• jostefa
jep dat is cker handig maar ik kan nooit me floppy gaan bereiken :)

oja wie er nog een doorgefikte a8n-e heeft liggen wil ik hem kopen _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door jostefa op 28-03-2006 21:52 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Komen er eigenlijk nu nog beep-codes?

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 28-03-2006 22:07 ]

ARME AOW’er

• jostefa
nope geen beepjes niks hij blijft meteen bij het begin scherm hangen, hij haalt de post etc niet

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-05 11:14

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Komt er wel iets op het beeld te staan of blijft deze totaal zwart (het is toch zo dat als hij de post niet inkomt dat je ook geen beeld hebt).
Ik zie wel dat je het over groen scherm hebt, maar wist niet zeker wat je ermee bedoelde.

Ik heb namelijk ook ooit een BIOS flash gedaan en kreeg het effect dat hij alles goed deed bij het flashen (dus geen errors). Ik dus opnieuw opstarten blijft me beeld zwart geen piepjes, hij kreeg alleen stroom. Verder kwam hij niet in de post enzovoorts.

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRedbeard op 28-03-2006 22:24 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 18:05
levert Asus niet bij hun Mobos een CD.
op die CD staan naast drivers en tooltjes ook een Bios waarmee mits de PC ver geneog boot. je via DOS gewoon de bios kunt herstellen.
of vergis ik me nu flink?

• jostefa
als je alles op standaard instellingen hebt staan dan zie je zeg maar een groen beeld met je moederbord en daar staat asus a8n-e fast stable and riliable oid :P (let niet op mijn engels)
en er staat rechtsonder press dell to enter bios. maar dan is mijn pc al vastgelopen

Ik ga niet moeilijk doen om 9,95 ik stuur hem wel ff op naar flashbios 8)7

bedankt voor de moeite om mij te helpen

alleen wat is bioschip type?

[ Voor 23% gewijzigd door jostefa op 28-03-2006 22:51 ]

• jostefa
Ik heb 2 dagen geleden een email gestuurt naar flashbios en nog steeds geen reply valt mij een beetje tegen. Ik heb gister bios opgestuurt en geld overgemaakt ik hoop dat het allemaal goed komt 8)7
Pagina: 1