Aangezien mijn oude pc zwaar ouddated is ben ik van plan een nieuwe pc te kopen. Omdat ik toch zeker wil weten dat alles werkt heb ik eerst hier wat faqs doorgelezen en wat gekeken om de website van de fabrikanten, maar wil toch nog een extra zekerheidje. Ik houd van een spelletje spelen op z'n tijd maar gebruik m'n pc ook voor de normale werkzaamheden.
De onderdelen komen een beetje uit de best buy guide van maart, maar dan wel wat gemixed.
Ik ben van plan de volgende onderdelen te kopen om mijn systeem te upgraden:
Processor: AMD Athlon 64 3800+ Venice
Koeler: Arctic Cooling Freezer 64 Pro
Moederbord: Asrock 939Dual-SATA2
Geheugen: 1GB PC3200 DDR (TwinMos)
Behuizing: Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) 450W lijkt me genoeg
Nu heb ik zelf de andere onderdelen, maar ik ben er niet zeker van of mijn huidige 3d kaart wel zal werken. Ik heb het internet afgespeurd naar de voltage van mijn Geforce4 TI4800SE maar heb nergens echt duidelijke informatie kunnen vinden. M'n kaart werkt op een AGP slot en het moederboard heeft die een AGP slot. Maar omdat hij m'n AGP kaart al wat ouder is en ik veel lees over PCI-express wil ik niet hebben dat ik straks een probleempje heb.
Eigenlijk mijn vraag dus: Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of dit systeem zal werken? Of het een goede keuze is? en dan vooral de 3D kaart met het moederboard!
p.s. mochten jullie iets zien wat ik over het hoofd zie, zouden jullie dat dan willen posten
De onderdelen komen een beetje uit de best buy guide van maart, maar dan wel wat gemixed.
Ik ben van plan de volgende onderdelen te kopen om mijn systeem te upgraden:
Processor: AMD Athlon 64 3800+ Venice
Koeler: Arctic Cooling Freezer 64 Pro
Moederbord: Asrock 939Dual-SATA2
Geheugen: 1GB PC3200 DDR (TwinMos)
Behuizing: Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) 450W lijkt me genoeg
Nu heb ik zelf de andere onderdelen, maar ik ben er niet zeker van of mijn huidige 3d kaart wel zal werken. Ik heb het internet afgespeurd naar de voltage van mijn Geforce4 TI4800SE maar heb nergens echt duidelijke informatie kunnen vinden. M'n kaart werkt op een AGP slot en het moederboard heeft die een AGP slot. Maar omdat hij m'n AGP kaart al wat ouder is en ik veel lees over PCI-express wil ik niet hebben dat ik straks een probleempje heb.
Eigenlijk mijn vraag dus: Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of dit systeem zal werken? Of het een goede keuze is? en dan vooral de 3D kaart met het moederboard!
p.s. mochten jullie iets zien wat ik over het hoofd zie, zouden jullie dat dan willen posten