Toon posts:

Televisie kan slecht overweg met 3D vanaf de pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ati radeon 9800xt 128mb die via een svideo kabel op mijn tv aangesloten zit (tv-out).
Ik heb nu mijn televisie (Euroline) als 2e monitor dus. Als ik nu een spelletje open, en hem vervolgens naar mijn 2e monitor sleept, dan begint het geluid en het beeld te happeren.
Als ik hem terugsleept dan loopt hij weer vloeiend.
Het vreemde is overigens als ik mijn 1e monitor kloon op mijn 2e, de televisie dus,
dan loopt hij wel vloeiend.

Wat zou een verklaring voor dit probleem kunnen zijn?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:10
Wat voor spelletje is dat dan dat je het kan slepen? Als je een spel fullscreen speelt valt er namelijk weinig te slepen. Ik zou hem gewoon op kloon zetten anders wordt het gewoon te veel van het goeie voor je videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Wannapuf schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:18:
Wat voor spelletje is dat dan dat je het kan slepen? Als je een spel fullscreen speelt valt er namelijk weinig te slepen. Ik zou hem gewoon op kloon zetten anders wordt het gewoon te veel van het goeie voor je videokaart.
Het is een emulator met een N64 game die ik dus op mijn tv wilt spelen.
Ik wil juist niet klonen omdat ik dan teveel met de resolutie moet spelen.

Hoezo is dit teveel van het goeie van mijn videokaart dan?
Hij komt toch op mijn tv, toch niet op mijn eigen beeld.

Verwijderd

standaard kan je videokaart maar op 1 scherm tegelijk 3D acceleratie voorzien. In games waar je een display adapter kan kiezen (en met wat geluk ook in je emulator) krijg je altijd 2 apparaten te zien: 1 voor ieder scherm dat aangesloten is. Verander deze setting naar je ander scherm en het zou vlot op je ander scherm moeten draaien.

Persoonlijk denk ik dat je gewoon makkelijker afbent met de clone modus

*edit*
heeft die emulator geen mogelijkheid om een video overlay te gebruiken? Dan kan je met wat gepruts aan je instellingen meteen je beeld perfect naar je tv doorsturen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:13:

*edit*
heeft die emulator geen mogelijkheid om een video overlay te gebruiken? Dan kan je met wat gepruts aan je instellingen meteen je beeld perfect naar je tv doorsturen
Kan je dit eens verder uitleggen?
Hoezo zou het dan wel moeten goed gaan?

Verwijderd

je moet van je monitor die nus dus nr1 primaire is nummer 2 maken en visa versa met tv. Meestal is het dan wel opgelost. Verder kan je aanraden om even in je settings tekiezen dat je output naar je tv op 50hz staat.
Dit alles vind je in configuratie-sectie en dan beeldscherm.
succes

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, vanavond eens proberen,
overigens staat hij nu op 60mhz is dit niet goed dan?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 14:28 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bij films afspelen is het ook zo trouwens dus gewoon je TV primair maken ;)
En 50 Hz is alleen voor 100Hz TV's dacht ik ?? Bij de rest kan je 60 Hz doen.

Bij PAL tenmiinste... geen idee hoe NTSC dat ziet.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1