Apple 30th Anniversary

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
[font color=#fffff]Apple Computers 30 jaar![/fontcolor]
Afbeeldingslocatie: http://www.siste.no/multimedia/archive/00662/iphone4_662592e.jpg
Apple word 1 april a.s. 30 jaar!
En daarom moet er natuurlijk een feestje gevierd worden! 30 Jaar lang genot van computeren zonder enige dreiging van virussen, spyware of andere ongein!
Al lange tijd gaan er verhalen rond dat Apple op of na 1 april aanstaande met nieuwe Intel systemen komt. Vooral de iBook (toekomstige MacBook) wordt regelmatig genoemd, net als een iPhone. Waarschijnlijk zullen we a.s. zaterdag te horen krijgen wat voor moois Steve deze keer aankondigd!

Er is al een reclame spotje uitgelekt hij is hier te bekijken

Over de volgende producten wordt gespeculeerd;
• iBook (MacBook) 13" (Met Intel Core CPU)
• MacBook Pro 17"
• PowerMac (Met Intel Core CPU)
• iPhone
• iPod Video (Met een groot scherm)
• Apple Handheld

En vast nog veel meer...

Een kleine greep uit de producten waarover gespeculeerd wordt...

Afbeeldingslocatie: http://vnunl.typepad.com/photos/uncategorized/iphone1_2.jpg
De iPhone

Afbeeldingslocatie: http://www.theapplecollection.com/design/macdesign/images/upload_165865.jpg
iPod Handheld

Afbeeldingslocatie: http://www.theapplecollection.com/design/macdesign/images/iBookBlack.jpg
iBook (MacBook) Zwart

Afbeeldingslocatie: http://www.theapplecollection.com/design/macdesign/images/upload_73695.jpg
iTablet

Voor meer concept arts, foto's e.d. klik hier!

Algemeen

• Dit topic gaat dicht zodra de keynote (mocht hij komen...) voorbij is, dan zullen er losse topics worden geopend over de aangekondigde producten!
• Hou het ontopic!
• Concept arts e.d. mag je posten, liefst een link (56k warning's! :) ), en anders even resizen!
• Tijd en datum van de keynote zijn (zover ik weet) nog niet bekend, zal ze zo snel mogelijk vermelden waarneer ze bekend zijn!

Tot slot,
Veel plezier met speculeren! :9

[ Voor 4% gewijzigd door JeroenGans op 27-03-2006 20:49 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Dit topic is gestart in overleg met de APL Moderators, veel plezier met de discussie en hou het een beetje gezellig hier :).

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 13:51
Whohoooo wat n moois :P
Een zwarte iBook...een iPhone... :o
Damn wat is zo'n zaterdag dan nog ver weg :D
Ik hoop dat die dingen ook aanstaande zaterdag (1 April) komen want langer houd ik mijn portomonnee niet in bedwang! :9~

• JeroenGans
MacBook met een Core Duo wordt binnen een kwartier na het einde van de keynote georderd door mij.. >:) Het is dat ik niet genoeg centjes voor een Pro heb... Hoop wel dat er een Duo in komt.. in een store vertelden ze dat het probably ook een Solo kan gaan worden... :X

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Hoera 30 jaar :)
Kan niet wachten tot zaterdag, ik hoop op een nieuwe iBook _/-\o_
Ik zou het wel jammer vinden moest hij zwart zijn zoals de concept art, maarja, concept art ... :Y)
Spannend :*)

http://www.noizystudios.net

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Ik denk dat een iTablet niet zal gebeuren: de tablet pc heeft bewezen dat het niet echt succesvol is.
Maar met Steve "one more thing" Jobs weet je nooit.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Iedereen roept wel zaterdag maar er is nog helemaal niks bekend he.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Kan ik uit deze startpost opmaken dat het nog niet zeker is op welke dag het evenement plaats gaat vinden? Op een zaterdag, dan wel vrijdag, dan wel maandag.

/hoopt op een goedkopere iBook 13'' widescreen. Natuurlijk ben ik ook erg benieuwd naar de andere producten :D

• Ruben [NL]
Vimy schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:18:
Hoera 30 jaar :)
Kan niet wachten tot zaterdag, ik hoop op een nieuwe iBook _/-\o_
Ik zou het wel jammer vinden moest hij zwart zijn zoals de concept art, maarja, concept art ... :Y)
Spannend :*)
Ik denk dat als ze hem alleen zwart zouden leveren het Apple gevoel een beetje verdwijnt, aangezien strak en wit een beetje het huidige succes van Apple heeft bezorgt de laaste tijd. Dus misschien kunnen we kiezen tussen een zwarte en witte iBook opvolger?? O-)

Verder als je de reacties onder die "iPhone" link leest uit de topicstart is het misschien idd niet eens zo overduidelijk dat er een iPhone komt ;) Zou enerzijds jammer zijn, maar aan de andere kant denk ik toch niet dat ze een telefoon zo minimalistisch kunnen houden als de iPods, wat mij iig nou net zo aantrekt aan Apple :)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik begreep dat er helemaal geen keynote komt. Normaal zijn de datum en tijd al tijden vantevoren bekend. Maargoed, dat zegt niet dat ze geen nieuwe producten kunnen introduceren :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

ik hoop zo op een intel iBook, zwart zou echt heilig zijn

• JeroenGans
Oef.. zwart zou wel stoer zijn natuurlijk.. maar die vingers.. ik zou hem niet eens durven aan te raken.. :?
offtopic:
Hoe zit dat met die zwarte Nano en G5 iPod? Zijn die ook zo erg?

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

D'r is niet eens een event ..

ping 127.212.23.124

• JeroenGans
Bron? :+

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
JeroenGans schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:37:
Oef.. zwart zou wel stoer zijn natuurlijk.. maar die vingers.. ik zou hem niet eens durven aan te raken.. :?
offtopic:
Hoe zit dat met die zwarte Nano en G5 iPod? Zijn die ook zo erg?
Inderdaad, als je al ziet hoe voorzichtig je met de zwarte iPod moet omspringen om hem mooi te houden (ik heb gelukkig een witte), dan zou ik de zwarte notebook helemaal vermijden. Alleen een optie imho als echte desktopvervanger, dus als je hem ook echt een plaats geeft en laat staan.

Maar als belangrijkste toch wel: gefeliciteerd Apple. :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 27-03-2006 19:45 ]

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik kom ook steeds dichterbij een iBook dus een nieuwe iBook met een intel onder de motorkap klinkt mij wel heel leuk :*)
Btw waarom staat er bij de iPhone twee ongelooflijk lelijke designs terwijl de rest wel mooi is
qua design

En gefeliciteerd Apple _/-\o_

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Inderdaad.. zijn er überhaupt ergens bronnen dat er zaterdag een conference oid is??!

Verwijderd

lol wat een Hype-me-up topic... :P :/ :+ No flame :) maar meestal mogen er geen speculatie topics

• Geen Media event/Pers event bekent.
• Filmpje in de post is natuurlijk een home made filmpje, want af en toe een copyright in beeld en dan weer niet :+
• er is super weinig bekent en de laatste tijd roept iedereen bij ook maar het minste geringste "iBook opvolger!!!!" :P tja en straks teleur gestelt dat er niks is uitgebracht...

Verjaardags producten zijn niet meer hip, zeker niet commercieel ivm alleen echte Apple fans dat kopen, wat moet een normale consument nou met een 30th Apple product dat interesseert hem echt niet.

Nieuwe producten zijn wel logische, maar ik verwacht niet te veel :P en al helemaal geen 30th Mac oid. (iPodje zou nog kunnen)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 20:20 ]

Verwijderd

Nog een spy pic:
Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/4641/ipodtouch6hy.th.jpg
iPod Touch...
Ik hoop vooral op bovenstaande en een een iBook Dual Core of een gewone Macbook.

• HyperioN
Pfft.. die pics zijn zóó fake.. al duizend-en-een keer aangetoont.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik hoop wel dat als er een 13" iets uit komt dat hij in iets anders dan wit te krijgen is. Want tenzij het design anders is dan de huidige ibook, wil ik echt geen wit ding.

Verwijderd

erg mooi filmpje.

Verder ben ik het wel met Qorne eens eigenlijk :)

Waar ik tóch op hoop? Een core duo iBook en een pda achtig iets :D

edit:
@ hieronder. Ik zou niet weten of er een event komt, maar het zou wel een vrij logisch moment zijn. Als ze wat te onthullen hebben zullen ze het wss dan doen.
En over die TAM... die kwam toch 1 maand later? Geen jaar .....

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 21:25 ]

Verwijderd

Waarom gaat iedereen er vanuit dat er iets komt. Bij de 20ste verjaardag is er in eerste instantie ook niets uitgebracht. Pas een jaar later kwam de TAM. Er is voor de duidelijkheid geen event (althans niet bekend) dus als er iets komt dan wordt dit gewoon op de site gezet.

Verwijderd

steve jobs zei zelf in de keynote van 2006 dat ze een paar leuke dingen gingen doen bij het 30 jarig bestaan, ik neem aan dattie zich wel aan zn woord houd :9

_/-\o_

Verwijderd

WAAROM weet ik na het lezen van die bericht dat dit heeeeel slecht is voor me bankrekening... zeker voor de Ibook (heb al een Imac G5, omdat protools en Spark+ NIET draaien onder intel...) en de Iphone...
Please let it be.

LOL het is 1 van de grootste 1april grappen ooit :P let op me woorden!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 22:33 ]

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Hm ik sta bijna op het punt om een iBook 14" te kopen (kost momenteel 1.349,00) is het verstandig om te wachten of zal die nieuwe iBook 13" veel duurder worden? het enige waar ik bij een iBook om twijfel is het scherm... 14" op 1024*768 is hier een beetje moee te werken? (ik ga hem ook gebruiken voor mijn vervolg opleiding; grafisch vormgeven) of heeft die iBook 13" een beter scherm /hogere resultie?

BramBoterham

• HyperioN
LJ LIGHTNING schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:42:
Hm ik sta bijna op het punt om een iBook 14" te kopen (kost momenteel 1.349,00) is het verstandig om te wachten of zal die nieuwe iBook 13" veel duurder worden? het enige waar ik bij een iBook om twijfel is het scherm... 14" op 1024*768 is hier een beetje moee te werken? (ik ga hem ook gebruiken voor mijn vervolg opleiding; grafisch vormgeven) of heeft die iBook 13" een beter scherm /hogere resultie?
Als er nieuwe iBooks (of MacBooks) komen, zullen die vrijwel zeker een hogere resolutie hebben.. De 14" 1024x768 is gewoon outdated.. Vooral als je een grafische opleiding gaat doen, zou ik sowieso even wachten.. Het zou zonde zijn om nu een iBook te kopen als volgende week zijn opvolger er is..

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 22:50

reiker

dan jij!

Aangezien 1 april al bijna is, raad ik je iig aan nog even af te wachten... Dan weet je precies wat je kunt kopen, en tegen welke prijs. In de eerste weken zul je vast nog wel een "oude" iBook kunnen krijgen.

Ik heb twee weken terug nog een 12" PowerBook gekocht; machtig mooi dingetje! Voor het "echte" werk gebruik ik m'n Intel iMac wel.

Zo gezegd, zo gedaan.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je bent in iedergeval dom als je er nu 1 koopt. De intels zullen zeker sneller zijn en windows capable...

Verwijderd

Vroeg me al af wanneer er een topic hier over werd geopend :Y) !
Ben zeer benieuwd wat Jobs ons 1 april allemaal gaat laten zien. Wat mij betreft mag die zwarte iBook wel komen :9~ !

Verwijderd

windows capable? ik dacht dat ze dat nog niet echt voor elkaar hadden...

wat ik op mijn opleiding gehoord heb (ik studeer Industrieel Ontwerpen) is dat een vormgever er het beste aan doet altijd voor een zo groot mogelijk beeldschermoppervlak te gaan. Dat betekent dus dat je bij een beperkt budget wellicht beter een normale laptop met 17" scherm kan kopen dan een iBook met kleinere beelddiagonaal voor dezelfde prijs...

Wat betreft de verjaardag van Apple: als ze nu nog geen uitnodiging hebben verstuurd, zal er wel geen event zijn wel? Ook Apple moet ruim van tevoren mensen melden dat er iets is anders zal er niemand komen opdagen omdat het zo kort dag is. Ik geloof dus niets van een event op de 30e. De verjaardag wordt heus wel een keer gevierd, maar niet aanstaande zaterdag =)
Ik ben ook benieuwd naar de iPhone, iTablet en variaties op de bestaande Apple lijnen, maar ik denk dat we allemaal nog even wat geduld moeten hebben ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 23:35 ]

Verwijderd

ik zeg 1 april grap :+ :P

alhoewel ik het niet op hoop :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zit maar op 1 ding te wachten: een Intel-based Power Mac :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• HyperioN
Aan iedereen die roept: 1 april grap:

Apple heeft nog helemaal niet gezegd dat het op 1 april nieuwe producten op de markt gaat brengen.. Dat is verzonnen door allerlei mensen op logs en fora..

• Type-R
  • Laatst online: 13-02 10:52

Type-R

One Minute Shakin

door dit soort topics worden de verwachtingen altijd te hoog gemaakt, dus ik zou zeggen: ga van niets speciaals uit dan kan et alleen maar mee vallen ;)

maar wat een design die 20th anniversary mac:

Afbeeldingslocatie: http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12710

Had toen ook een prijs waar je U tegen zegt: $7000 ofzo :?
Ik had er zelf nooit van gehoord tot vandaag

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Ik wil voor de zekerheid nog even herhalen, zodat niemand zometeen enorm teleurgesteld is ;)

Er is nog helemaal niets zeker, er is nog niks bekend over een event/keynote o.i.d., en al helemaal niks over eventuele nieuwe producten. Alles wat er hier in dit topic staat, is dus pure speculatie. :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:20
The Evil Brain schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 01:26:
Ik wil voor de zekerheid nog even herhalen, zodat niemand zometeen enorm teleurgesteld is ;)

Er is nog helemaal niets zeker, er is nog niks bekend over een event/keynote o.i.d., en al helemaal niks over eventuele nieuwe producten. Alles wat er hier in dit topic staat, is dus pure speculatie. :)
Om nog een beetje spanning en sensatie in de toko te brengen:

Normaal laatste dinsdag van maart komen er updates van machines.
2 jaar terug nieuwe PowerBook 15" (1,33 en 1,5) en vorig jaar shit vergeten wat het was kwam er net nog op.
Best kans dat er morgen dus opeens wat op komt dagen :D

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat ze zomaar ineens een iPhone of intel iBooks in de shop zullen zetten zonder het aan te kondigen of te demonstreren op een keynote

Ik hoop dat binnenkort een iPhone eraan komt

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Waarom zouden ze dat niet doen ?
Want als je even kijkt, hoeveel mensen kijken er daadwerkelijk een keynote of gaan naar een dergelijk event ?

Dan kan je beter helemaal niks doen en alle online forums en users zoals wij zich helemaal laten opgeilen op nog niet bestaande producten en op die manier een hype creeeren. En dan ineens zonder iets te melden je halve website vol stoppen met nieuwe producten. :)

Verwijderd

@ airwolf. Het zou leuk zijn, maar het lijkt me heeel sterk. Ze willen namelijk de pers eerst een mening laten vormen over de producten.

Ow, ik bedenk ineens. Dat doen ze nooit. Ze pleuren spul meteen in de winkel, dus die presentatie is er eigenlijk alleen maar voor een hele kleine groep mensen inderdaad......
Zou best nog wel eens kunnen dan :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 08:12 ]

Verwijderd

Zover ik zo uit me hoofd weet heeft Apple de mighty mouse (nieuwproduct) gewoon op de site gezet, zonder event.

Alle nieuwe iPod generaties, zijn met een special event/keynote bekent gemaakt, alleen updates bij iPods zoals een 1GB iPod Nano wordt gewoon op de site gezet.

Ook hardware updates van Macs worden vaak niet aangekondigd.

Alleen een nieuwe iBook willen ze toch wel even wat tam-tam voor maken of een iPhone :P en er kijken behoorlijk veelmensen na een keynote, pers zeker want de pers wordt vaak uitgenodigd om ergens in een Apple store naar een satelliet stream o.i.d. te kijken.

zover ik weet is er 1 keer een aankondiging gedaan van een product, dat was de iMac G5 omdat de iMac G4 veel te vroeg uitverkocht was.
Toen hebben ze in zon jaarcijfer toespraakje (alleen gesproken geen beeld) gezegd dat de iMac G5 er aan zou komen.

• ericafterdark
Exirion schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 00:01:
Ik zit maar op 1 ding te wachten: een Intel-based Power Mac :Y)
Ik ook! Alleen wordt het denk ik pas augustus.

Verwijderd

waarop baseer je dat?

(geen flame, ik ben gewoon benieuwd :) )

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Allemaal leuk en aardig, maar dit filmpje móet toch fake zijn? Ik bedoel, die muziek... :X

Toch?

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:17

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 09:54:
waarop baseer je dat?

(geen flame, ik ben gewoon benieuwd :) )
De Conroe processor komt dan ongeveer pas...

Fotonerd

Verwijderd

Wat ik interessanter vind maar ik weet niet of dat hier wel past...

Hoe gaat Apple straks om als de intel Macs een tijdje leverbaar zijn en verouderen... Intel brengt sneller CPUs uit als Apple normaal hardware update.
Wat ik me afvraag hoe gaan ze straks dat aanpakken? prijzen meelaten zakken? netzoals andere intel oem bouwers ook doen? of zeer ferquent Macs updaten qua CPU.

omdat de G4/G5 Apple exclusief was op de consumenten markt (er zijn bijna geen andere merken die die CPU in desktopsbouwen) merkte je hier niet zoveel van en kan je een PB op 1.676Ghz G4 zo een halfjaar in je shoplaten staan.

Maar intel is veel sneller met het ontwikkelen we hebben het al gezien bij de MBP, zou eerst tot 1.83Ghz gaan en is uitgebracht met 2.0 en 2.16Ghz.

Gaan we dit vaker zien? ben heel nieuwsgierig.

• Vimy

Vimy

Gaan met die banaan!

daniel_ev schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:24:
Allemaal leuk en aardig, maar dit filmpje móet toch fake zijn? Ik bedoel, die muziek... :X
Is het ook, is 1 van de vele fan-filmpjes
zoals deze hier :
http://video.google.com/v...23278&q=apple++30&pl=true
Was wel tof om al die oude reclames eens te zien :)

offtopic:
Weet iemand trouwens de naam van dat liedje in het begin van dit filmpje?

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:56
Wat ik interessanter vind maar ik weet niet of dat hier wel past...

Hoe gaat Apple straks om als de intel Macs een tijdje leverbaar zijn en verouderen... Intel brengt sneller CPUs uit als Apple normaal hardware update.
Wat ik me afvraag hoe gaan ze straks dat aanpakken? prijzen meelaten zakken? netzoals andere intel oem bouwers ook doen? of zeer ferquent Macs updaten qua CPU.

omdat de G4/G5 Apple exclusief was op de consumenten markt (er zijn bijna geen andere merken die die CPU in desktopsbouwen) merkte je hier niet zoveel van en kan je een PB op 1.676Ghz G4 zo een halfjaar in je shoplaten staan.

Maar intel is veel sneller met het ontwikkelen we hebben het al gezien bij de MBP, zou eerst tot 1.83Ghz gaan en is uitgebracht met 2.0 en 2.16Ghz.

Gaan we dit vaker zien? ben heel nieuwsgierig.
Zolang er geen nieuwe moederborden nodig zijn lijkt het me vrij makkelijk voor Apple om nieuwe processors sneller een plekje te geven in de line-up; zo vaak switched Intel nu ook weer niet van socket.
Is het ook, is 1 van de vele fan-filmpjes
zoals deze hier :
http://video.google.com/v...p;q=apple++30&pl=true
Was wel tof om al die oude reclames eens te zien :)

offtopic:
Weet iemand trouwens de naam van dat liedje in het begin van dit filmpje?
Bekend liedje uit de 40s/50s ja... geen idee hoe het heet. Het viel me trouwens nu pas op dat het Richard Dreyfus is die de Think Different add insprak.

Die switch reclame is ook humoristisch... dat had mijn Amerikaanse ex kunnen zijn :)

En een paar van die commercials zijn door Jeff Goldblum ingesproken, o.a. iBook en G5.

Ook leuk, die commercial met Kevin Costner.

[ Voor 96% gewijzigd door Dr. Strangelove op 28-03-2006 11:39 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Jaaa, dat filmpje is echt geweldig, het heeft ook een sterkere Apple feeling, wss vanwege al die commercials die erdoor zitten.

Nevertheless, ik verwacht ook nog geen PowerMac in April, een iBook wel, een aangezien de iMac nogsteeds iMac heet denk ik dat de kans er wel in zit dat de iBook ook genwoon een iBook blijft, de i van Intel zit er ook al in :P
Als ze een iPhone uitbrengen dan vrees ik voor m'n portemonee, ik heb nu een P910i (met OSX skin, lol) en die werkt geniaal samen met mn Macjes maar een iPhone, oeh...
een iTablet mag van mij, hoeft niet, ben niet zo fan van tablets, komt wss omdat ik een van de eerste MS tablets mocht reviewen
Verder, mss een iPod upgrade maar die verwacht ik toch later dit jaar...

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 10:56
Jaaa, dat filmpje is echt geweldig, het heeft ook een sterkere Apple feeling, wss vanwege al die commercials die erdoor zitten.
Erdoor? Het is een aaneenschakeling van commercials :D

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 17:48
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:19:
Ik denk inderdaad het laatste. Daarom ben ik nog een klein beetje afwachtend mbt de huidige Intel Macs, omdat ze itt tot de aankomende Intel-generatie geen x86-64 ondersteunen. Mocht Apple snel switchen naar de Conroe/Merom (gedreven door het feit dat concurrenten dat ook snel zullen doen), dan zouden de huidige Core Duo's in de toekomst wel eens tussen de wal en het schip kunnen vallen vwb Apple software support (niet zozeer Apple zelf, maar software van derden).

Desalniettemin hoop ik dat er in april een opvolger voor de iBook komt. Heb erg grote behoefte aan een Apple-laptop en vrees dat ik wachten op Merom toch niet uithou :D Maar wie weet wordt het wel een Turion 64 X2 laptop, zoals The Inquirer suggereert ;)

Het plaatje van TI zegt natuurlijk niets, maar is naar verluidt wel echt. Het systeem in kwestie werd ook op IDF getoond

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Die switch reclame is ook humoristisch... dat had mijn Amerikaanse ex kunnen zijn
Wat? Je bedoelt Apple's eigen stoner Ellen Feiss? :3 Indertijd claimede ze dat ze een zwaar anti-histamine had genomen, wat een verklaring zou moeten zijn voor haar stoner-look.. Jaja!...

Wil je geloven dat er op een moment zelfs een hele fan site voor haar was gebouwd?

EDIT:
Hey, hij bestaat nog -> http://www.ellenfeiss.net/

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Uuh het is jullie toch wel bekend dat 20th ani model ook pas anderhalve maand NA de verjaardag is aangekondigt.

Met andere woorden, je kunt 1 april rustig buiten gaan spelen ipv de apple site the F5'en want de kans dat ze op die dag wat uitbrengen is niet echt groot. Ook omdat het op een zaterdag valt wordt de kans er niet groter op.

• Foxke
  • Niet online
Lol, MacNed heeft een 1 april grap gemaakt: MacNed TV op SBS6 :P
http://macned.nl/news.php?id=2725 en http://www.macnedtv.com/

Mischien dat ze daar de nieuwe producten gaan showen :+

Maar ik denk dat ergens in april wel een keynote ofzo zal komen, al is het maar een kleine net als de vorige waar wat kleine dingen bekend worden gemaakt

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
apple en amd, tuurlijk ;)

• Liegebeest
Overigens: het "Thirty years of Apple" filmpje wat op de vorige pagina werd gelinkt vond ik onroerend mooi :) Het grootste deel van die reclames had ik nog nooit gezien en ik vind het prachtig om te zien wat voor geniale campagnes er ooit zijn gevoerd.

Twee dingen vind ik echter jammer:
1. Dat in het filmpje het "Powermac G4" spotje met de tanks niet word vertoond.
2. Dat we dit soort über-sterke reclame niet in Europa kunnen verwachten van Apple :(

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:40:
Overigens: het "Thirty years of Apple" filmpje wat op de vorige pagina werd gelinkt vond ik onroerend mooi :) Het grootste deel van die reclames had ik nog nooit gezien en ik vind het prachtig om te zien wat voor geniale campagnes er ooit zijn gevoerd.

Twee dingen vind ik echter jammer:
1. Dat in het filmpje het "Powermac G4" spotje met de tanks niet word vertoond.
2. Dat we dit soort über-sterke reclame niet in Europa kunnen verwachten van Apple :(
offtopic:
Powermac G4 reclame filmpje met tanks? :9~

Zou je die ff naar mij willen mailen? pleeeaaaaase? :|

Trouwens idd jammer dat hier nooit reclame op tv is van apple. Het enige spotje dat ik ooit heb gezien is van zo'n gekleurde CRT iMac......

edit:

Geniale reclame ja! "As for pentium pc's...... Wel.... they are harmless" }:O

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 20:30 ]

• Foxke
  • Niet online
Idd, dat is ook de enigste die ik hier heb gezien.
Voor de rest doen ze alleen sluikreclame hier in nl zoals in gtst, jammer eigk.
Vraag me af waarom er hier geen adds op tv zijn van apple. Mischien met budget te maken?

• Liegebeest
Off-topic gedram:

Het spotje met de tanks heb ik helaas zelf niet. Ik heb even gezocht op Google Videos en ook daar is ze niet te vinden.

Het idee achter de reclame verwees naar het feit dat de PowerMac G4 de eerste personal computer was die door de Amerikaanse staat aan export banden was gelegd. Zij was namelijk sterk genoeg om op simpele wijze zaken te doen als simulaties van kernexplosies. De slogan was dan ook "De eerste computer die als superwapen is geclassificeerd".

Eigenlijk een nogal kloterige slogan, omdat niemand de clue snapte! En dat terwijl de reclame zo gaaf is! Je ziet de nieuwe PowerMac G4 vanuit verschillende hoeken, terwijl er onderwijl steeds rupsbanden voorbij rollen. Je ziet ook steeds meer glimpen van tanks die zich om de PMG4 heen opstellen. Het spotje eindigt met een shot van boven, met vijf tanks om de PMG4 heen, met de lopen naar buiten gericht om haar te verdedigen...

Een prachtige commercial :)

EDIT:
Via Google toch nog makkelijk gevonden die commercial. Hierzo. Die site bevat sowieso een heleboel andere commercials!

* Liegebeest trekt die site toch eventjes over :)

[ Voor 14% gewijzigd door Liegebeest op 28-03-2006 20:25 ]

• Foxke
  • Niet online
Iig al een stille update: 30" cinema display update

Verwijderd

Nou, je hebt wel de lelijkste mockups in je topic geplaatst... vooral die iPod die je plaatste is bijzonder lelijk :) Ik heb toch echt mooiere mockups voorbij zien komen die, volgens mij, veel realistischer zijn:

Afbeeldingslocatie: http://guides.macrumors.com/images/thumb/7/7e/3fullipodav.jpg/800px-3fullipodav.jpg
plaatje 1

Afbeeldingslocatie: http://guides.macrumors.com/images/thumb/d/dd/1fullipodav.jpg/800px-1fullipodav.jpg
plaatje 2

Afbeeldingslocatie: http://guides.macrumors.com/images/e/e8/Ipodvidvid2.jpg
plaatje 3

Verder vind ik de mockups van de iPhone ook niet erg realistisch. Als je de patent aanvragen bekijkt dan zie je dat het om een patent gaat van een device met volledig touch screen. Ik denk dat het veel logischer is dat Apple telefoon functies aan de iPod video (met volledig touchscreen zoals hier boven) toe gaat voegen zodat de iPod een alles-in-een device begint te worden. Je hebt nu telefoons die mp3 functionaliteit hebben zoals de Sony Walkman en dus direct concureren met de iPod nano. Apple gaat m.i. nu dus terug concurreren door telefoon functionaliteit toe te voegen aan de iPods. Dat moet haast wel anders verliezen ze de concurrentie slag van de telefoon producenten want waarom zou je nog een telefoon + iPod aanschaffen als je telefoon net zo goed alle muziek kan spelen als een iPod? Scheelt toch weer 1 device extra meesjouwen :)

Dit is een van de images bij de patent aanvraag voor de "iPhone":

Afbeeldingslocatie: http://guides.macrumors.com/images/0/04/iphonepatent1.png
patent image

Overigens betreft dit een interface + type nummer van een bestaande NEC iMode telefoon. Een beetje vreemd waarom apple dat op zijn patent aanvraag zou zetten...

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 18:31 ]

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben ernstig benieuwd moet ik zeggen. Hoop dat ze er wat leuks van maken en in ieder geval in April zelf de nieuwe iBooks aankondigen :).

• ericafterdark
http://happybirthdayapple.com/

Was deze al genoemd? :P

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:21:
[...]

Wat? Je bedoelt Apple's eigen stoner Ellen Feiss? :3 Indertijd claimede ze dat ze een zwaar anti-histamine had genomen, wat een verklaring zou moeten zijn voor haar stoner-look.. Jaja!...
...
Afbeeldingslocatie: http://www.geekculture.com/joyoftech/joyimages/370.jpg

;)

• Vimy

Vimy

Gaan met die banaan!

Damn, een dagje te laat om nog een boodschap te sturen |:(
Niet dat het veel uitmaakt voor Steve :Y)

Een iBook met een amd cpu of gewoon zelfs een apple met amd lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Intel zal daar wel voor gezorgd hebben. Zoals ze dat bij Dell doen...

• Foxke
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:23:
Nou, je hebt wel de lelijkste mockups in je topic geplaatst... vooral die iPod die je plaatste is bijzonder lelijk :) Ik heb toch echt mooiere mockups voorbij zien komen die, volgens mij, veel realistischer zijn:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is een van de images bij de patent aanvraag voor de "iPhone":

[afbeelding]
Alleen jammer dat de images niet werken :|

[ Voor 39% gewijzigd door Foxke op 29-03-2006 12:53 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54

Verwijderd

Foxke schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 12:52:
[...]

Alleen jammer dat de images niet werken :|
Bij mij wel... zou bij jou ook gewoon moeten werken...

• Rox_NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:36:
[...]

Bij mij deden ze het ook niet. Pas als ik elk plaatje in een ander venster geopend had veranderde het plaatje van macrumors in het plaatje dat jij bedoelt.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:36:
[...]

Ze hebben hotlink-beveiliging, dus voor de meeste mensen zal het niet werken. Je moet ze zelf even hosten...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Bij mij doen die plaatjes het ook niet als ik ze apart open. Misschien een linkje naar de macrumors pagina waar ze op staan?

Verwijderd

1april echt er komt geen event, dit is puur zo gehyped geworden ik word er echt gek van.
Prachtig hoe iedereen zich er zo mee bezig kan houden.
Mooiste vond ik dat over 1april gepraat werd en iedereen gelooft gelijk alles van analisten, en dan zeggen ze van "neehoor er komt geen event", en iedereen helemaal over de zeik op ze en ja wat lullen ze en hun weten er niks van, blabla. Ze willen echt alleen het goede nieuws horen.
Tuurlijk de macbook komt eraan en alles word intel ja uiteindelijk wel, maar daar komt echt marketing bij kijken hoor, die gooien ze nooit zomaar in de shop van owja we hebben wat nieuws.

Ook krijg ik meer en meer een idee van apple innovatief? nou valt toch wel mee.
Die update van macbookpro mocht wel eens ja, laptops van 1300euro hebben al webcam die kan draaien, oke geen frontrow afstandbediening, maar ook qua harde schijf, ram etc etc.
Ik weet dit verhaal blijft altijd spelen maar nu ze ook gewoon op intel zitten kan je mij niet wijsmaken dat het nu ook zoveel anders werkt dan een 'gewone' laptop. verschil van PowerPC en Intel of AMD
MacosX doet niks anders met 80g dan XP, 512 blijft weinig voor een grafisch designers laptop, terwijl acer/asus al lang 1gb hebben.
Ja je kan alles bijkopen nee dus daar betaal je bijna 1000euro meer voor dan normaal?
De eerste leveringen vallen slecht uit bij klanten, whine, dode pixels, te heet etc, maar toch blijft iedereen het kopen.
Al was die 3000euro geweest had je nog gezegd van ja maar apple is beter en blabla.

Zelf wil ik dus een ibook(macbook) omdat daar als het goed is alles erop en eraan komt, en zeker lager in prijs zit dan de pro, en dan zeg ik, ja ok die prijs/(kwaliteit?) klasse vind ik te doen, maar niet E2100+ voor een laptop met kuren.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 09:55 ]

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-02 19:39
Nou, ik kan er voornamelijk geen touw aan vastknopen, dus ik zal niet zeggen dat je het daarom niet hoeft te kopen :/

Verwijderd

Moartn schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:39:
[...]

Ze hebben hotlink-beveiliging, dus voor de meeste mensen zal het niet werken. Je moet ze zelf even hosten...
Aha! Ik krijg dat alleen niet te zien; misschien zijn ze bij mij gecached of checkt ie mijn macrumors cookie ofzo... ik zal er even linkjes bij zetten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 18:32 ]

Verwijderd

de vraag blijft natuurlijk of er uberhaupt iets gebeurd op 1 april ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.geekculture.com/joyoftech/joyimages/804.gif

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-02 11:28
Moet je wel opletten dat straks die flat niet helemaal vol staat :Y) (ag gaan ze gewoon na de volgende :Y) )

Verder denk ik niet dat alles er van komt wat in de topic start staat want ik denk alles in een keer uitbrengen niet goed zal doen...

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:33:
de vraag blijft natuurlijk of er uberhaupt iets gebeurd op 1 april ;)

[afbeelding]
Genoeg verdiepingen nog over ;)
En ach, stel dat er echt niets komt...blijven hopen, misschien doen ze wel n feesie bij 50 jaar Apple ;)
Ook al wil ik NU n nieuwe iBook :X

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ammie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 00:10:
door dit soort topics worden de verwachtingen altijd te hoog gemaakt, dus ik zou zeggen: ga van niets speciaals uit dan kan et alleen maar mee vallen ;)

maar wat een design die 20th anniversary mac:

[afbeelding]

Had toen ook een prijs waar je U tegen zegt: $7000 ofzo :?
Ik had er zelf nooit van gehoord tot vandaag
Ik heb er nog eens Linux (Debian of MkLinux, can't recall) op gedraaid ;) 200MHz PPC 603 zat er geloof ik in.

Oh, en die 1984-reklame uit dat filmpje van eerder komt niet uit 1984. Kijk maar eens goed, het is de versie met een kleine aanpassing die vrij recent gemaakt is ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 29-03-2006 19:18 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

dat vrouwtje lijkt een ipod bij zich te dragen :)

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Wuhahahaha, die strip is redelijk geniaal.

Opzich zou het gewoon geweldig zijn, Apple houdt op 1 April een aniversary event en presenteert onwijs gave producten, blijkt het achteraf een 1 April hoax te zijn, dat zou ik pas echt mooi vinden!

• Ruben [NL]
Daenney schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:04:
Opzich zou het gewoon geweldig zijn, Apple houdt op 1 April een aniversary event en presenteert onwijs gave producten, blijkt het achteraf een 1 April hoax te zijn, dat zou ik pas echt mooi vinden!
Nee, dat zou een mooie naaiestreek zijn ;) Maarjah misschien komt het sowieso niet eens tot een event/keynote of wat dan ook :P Dus ej, allemaal duimen en dan komtie wel ;)

Verwijderd

Of misschien is de 1 april- grap gewoon dat er helemaal niks gepresenteerd wordt!
En dan ineens rond de avond... One more thing...
Laten we hopen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:48:
Of misschien is de 1 april- grap gewoon dat er helemaal niks gepresenteerd wordt!
Laten we hopen!
yeah right, keap on dreaming mate ;)

• Ruben [NL]
Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 14:48:
Laten we hopen!
Vraag me af of mensen daar nou zo om kunnen lachen ;)
Denk dat ze wel een iets betere grap kunnen verzinnen, althans dat hoop ik toch :P

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Volgens mij is de ipod HiFi een 1 april grap.

ping 127.212.23.124

• ericafterdark
pjottum schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:24:
Volgens mij is de ipod HiFi een 1 april grap.
Nee hoor en hij klinkt nog best lekker ook!

• JeroenGans
Hahaha.. kom net uit de Apple Store Goede 3 kwartier staan ouwhoeren over de keynote.. of hij komt ja of nee.. enzo enzo! Maar volgens mij goed nieuws... Hij zal komen! Waarschijnlijk dan, de medewerkers hadde van andere store's te horen gekregen dat apple wel wat van plan is.. maar dit pas laat bekend zal gaan maken! Natuurlijk kunnen dit ook gewoon geruchten zijn.. en dat ze elkaar aan het opfokken zijn.. maar toch... You never know :+ Dit zal dan wel op de dinsdag NA a.s zaterdag 1 april zijn, apple heeft al zijn keynotes op een dinsdag gehouden (volgens een vriendelijek medewerker @ de Apple Store)... dus nog een paar nachtjes slapen! :Y)

Verwijderd

Oh and there is one more thing.... 1 april kikker in je bil! :9

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 16:25 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Wel grappig initiatief. Klikte op random messages en kwam dit tegen:
Message sent 26 Mar 2006
From: Steve Savage (United States)

I first met you when I was only 31 myself. We fooled around for 13 years. I finally committed myself to you when I was 44. And we have been working happily together, in business and in life, ever since - 17 years now. Thanks for the all the memories - the RAM, DRAM, SDRAM and all the bigger and better RAMS to come!
Wat een liefhebbende zestiger O+

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

JeroenGans schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:57:
Hahaha.. kom net uit de Apple Store Goede 3 kwartier staan ouwhoeren over de keynote.. of hij komt ja of nee.. enzo enzo! Maar volgens mij goed nieuws... Hij zal komen! Waarschijnlijk dan, de medewerkers hadde van andere store's te horen gekregen dat apple wel wat van plan is.. maar dit pas laat bekend zal gaan maken! Natuurlijk kunnen dit ook gewoon geruchten zijn.. en dat ze elkaar aan het opfokken zijn.. maar toch... You never know :+ Dit zal dan wel op de dinsdag NA a.s zaterdag 1 april zijn, apple heeft al zijn keynotes op een dinsdag gehouden (volgens een vriendelijek medewerker @ de Apple Store)... dus nog een paar nachtjes slapen! :Y)
Is de 'hij' in kwestie een 30th anniversary mac, de MacBook, of het event? :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• JeroenGans
Hertog schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:28:
[...]

Is de 'hij' in kwestie een 30th anniversary mac, de MacBook, of het event? :)
Keynote/event >:)

• Plecky
  • Niet online
Weet je wat pas helemaal gaaf zou zijn?

Op 1 april krijgen alle mensen/organisaties die normaliter uitgenodigd worden voor de keynote een bezoekje van een koerier. Deze geeft ze een pakketje met daarin de nieuwe breedbeeld iPod video met een keynote preloaded.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
eh ''ok''

Verwijderd

Plecky schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 16:40:
Weet je wat pas helemaal gaaf zou zijn?

Op 1 april krijgen alle mensen/organisaties die normaliter uitgenodigd worden voor de keynote een bezoekje van een koerier. Deze geeft ze een pakketje met daarin de nieuwe breedbeeld iPod video met een keynote preloaded.
En als je hem aanzet, heel groot: APRIL FOOLS op het scherm?

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Wat een leuke rumors allemaal; is weer goed voor de stocks van Apple, precies wat ze willen.
De hele hype die rondom Apple is gecreeerd is ongekend groot. :)

1 April een event? Nee, daar zijn ze te laat mee. Ik verwacht eerder iets rond mei/juni. Laat ze eerst maar 'ns wat doen aan de problemen met de MacBook Pro's voordat alle aandacht gevestigd wordt op de nieuwe producten.
JeroenGans schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:57:
Ik denk niet dat store medewerkers iets weten van nieuwe producten, aangezien Apple daarvoor een zeer strict beleid handhaaft.

[ Voor 55% gewijzigd door Blaxje op 30-03-2006 19:05 ]

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 22:53

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

dus ik kan veilig na jaren twijfelen een powerbook kopen zonder dat ik er toch spijt van ga krijgen?

Verwijderd

dat kan je nooit ;)

je kan wel blijven wachten, want er komt altijd een nieuwe, betere versie uit, net voordat jij vindt dat je genoeg plezier hebt gehad van je oude product... maar eens zal je toch iets moeten kopen, dus waarom niet nu? voor hetzelfde geld duurt het nog maanden voor jouw product uit komt, zit je al die tijd te hopen ;)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Eigenlijk doen ze er beter aan geen show op te zetten volgende week. Als je kijkt wat een hippe uitspatting Macworld was, met de overvloed aan nieuwigheden, dan zou het nu alleen maar kunnen tegenvallen.

Als er een nieuwe iBook komt, kan je je afvragen of dat boeiend genoeg is voor de 30th Anniversary; het zou niet de eerste intel Mac meer zijn, en ook niet de eerste iBook of zo. Wat zou er nou in kunnen zitten dat geen "gaap" effect geeft bij de inmiddels verwende Mac-following? Front-row? "gaap - al gezien" iSight? "gaap - al gezien" MagSafe? "gaap - dat was de eerste keer al niet boeiend".

Zelfde met de iPod video. "gaap - de vorige had al video en nu is het scherm groter, so what"...

Een iPhone - nou ja, dat zou boeiend kunnen zijn, als ze het concept "GSM" net zo overhoop weten te gooien als ze met de eerste iPod het concept "MP3 speler" overhoop wisten te gooien. Maar hoe waarschijnlijk is dat? Zou hij tien keer zo handig en logisch kunnen zijn als wat er allemaal al te krijgen is? Misschien. Als dat ze gelukt is, dan kunnen ze daar een dik event aan hangen.

Maar goed, aangezien we toch lekker aan het dromen zijn, hier dan wat ik leuk zou vinden: geen nieuwe dingen die meer van hetzelfde zijn, maar iets dat ontzettend retro is. Een replica van de originele Macintosh bijvoorbeeld, of van de Lisa. Maar dan met OS X onder de kap :P

Terwijl ik dit tik vraag ik me trouwens ineens af: waarom hebben ze nog geen PDA in hun assortiment? Wat doe je als je thuis al een Power Mac hebt en onderweg een Macbook en een iPod, neem je dan een lelijke iPAQ mee als PDA? Hmmmm, dat zou misschien de tweede optie zijn die ik wel wat zou vinden. Dat zou dan een soort iPhone smartphone zijn, die een light-versie van OS X draait.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-02 15:18

ZiegoM

Yammie R1

John_Glenn schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 21:24:
Eigenlijk doen ze er beter aan geen show op te zetten volgende week. Als je kijkt wat een hippe uitspatting Macworld was, met de overvloed aan nieuwigheden, dan zou het nu alleen maar kunnen tegenvallen.

Als er een nieuwe iBook komt, kan je je afvragen of dat boeiend genoeg is voor de 30th Anniversary; het zou niet de eerste intel Mac meer zijn, en ook niet de eerste iBook of zo. Wat zou er nou in kunnen zitten dat geen "gaap" effect geeft bij de inmiddels verwende Mac-following? Front-row? "gaap - al gezien" iSight? "gaap - al gezien" MagSafe? "gaap - dat was de eerste keer al niet boeiend".

Zelfde met de iPod video. "gaap - de vorige had al video en nu is het scherm groter, so what"...

Een iPhone - nou ja, dat zou boeiend kunnen zijn, als ze het concept "GSM" net zo overhoop weten te gooien als ze met de eerste iPod het concept "MP3 speler" overhoop wisten te gooien. Maar hoe waarschijnlijk is dat? Zou hij tien keer zo handig en logisch kunnen zijn als wat er allemaal al te krijgen is? Misschien. Als dat ze gelukt is, dan kunnen ze daar een dik event aan hangen.

Maar goed, aangezien we toch lekker aan het dromen zijn, hier dan wat ik leuk zou vinden: geen nieuwe dingen die meer van hetzelfde zijn, maar iets dat ontzettend retro is. Een replica van de originele Macintosh bijvoorbeeld, of van de Lisa. Maar dan met OS X onder de kap :P

Terwijl ik dit tik vraag ik me trouwens ineens af: waarom hebben ze nog geen PDA in hun assortiment? Wat doe je als je thuis al een Power Mac hebt en onderweg een Macbook en een iPod, neem je dan een lelijke iPAQ mee als PDA? Hmmmm, dat zou misschien de tweede optie zijn die ik wel wat zou vinden. Dat zou dan een soort iPhone smartphone zijn, die een light-versie van OS X draait.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Ik verwacht ook een soort PDA (of misschien meer richting MS' origami), en daar zou natuurlijk ook net zo goed een GSM-functie in kunnen zitten. Misschien ook nog met een gb of 4 erin en toch klein (het kan: zie Nano).

Apple is niet het domste bedrijf en zal zeker een strategisch goed product op de markt zetten, als ze al een product op de markt zetten. Een PDA-achtig apparaat is een van (populaire) de producten die nog ontbreekt, dus waarom niet.

\_Specs_/

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.