Firefox gaat traag

Pagina: 1
Acties:

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:49

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Topicstarter
hallo ,

Ik gebruik suse 10 , hier stond standaard firefox 1.0.7 op geinstalleerd en natuurlijk wenste ik de nieuwere versie 1.5.

Ik download dus firefox van de site vann firefox , en dan krijg ik een map die ik moet uitpakken (dat staat in de 'help' file op de site) maar dan kan ik firefox 1.5 alleen starten door even naar men console te gaan en cd'n naar deze map en dan ./firefox . (of natuurlijk even naar deze map gaan en daar firefox aanklikken ;) )

Maar dan waren men snelkoppelingen (kde menu , bureaublad en taakbalk) nog steeds 'gelinkt' naar de oude versie. Dus ik kijk even in YAST voor of dat hem een nieuwere versie vindt , maar neen.

Dus dan zoek ik even op google naar een firefox1.5 rpm , die ik redelijk snel vindt en installeer , nu werken al men snelkoppelingen wel :) .

Nu komt het probleem :P , firefox via men snelkoppelingen (dus de rpm install) is merkbaar VEEL trager dan als ik firefox start met (./firefox) ....

Dus hoe kan zorgen dat men zelfgeinstalleerde firefox ook alle snelkoppelingen update of hoe kan ik die rpm versie sneller krijgen ? (vb , tablad sluiten , ik klik op het krijsje ,en pas na een seconde sluit het venster zich , met de 'handmatige install' gaat dit zonder vertraging)

vriendelijke groeten , evert

ps: voor iemand roept : kijk bij de help files ofzo , zie voor de gein maar eens op de site van firefox bij de linux installing help ;) , de readme helpt me ook niet verder ....

Strava

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

zoek gewoon die bin van die rpm firefox op.
verwijder deze en maak iin symlink naar die ./firefox

>.< >.< >.< >.<

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:26

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

1 TIP voortaan : ALTIJD maar dan ook ALTIJD via je distro/packetmanager programmas installeren ;)

Desnoods zelf compilen via de CVS van je distro !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DeadLock

DeadLock

Topicstarter
Ja , dit doe ik ook in 99% van de tijd , maar firefox 1.5 is niet te vinden via YAST (pakketmaneger)....

Dat van die symlink versta ik niet , sry :(

In de map /bin staat er nergens iets van firefox ... Moet ik gewoon de rpm versie uninstallen en hier een shortcut van mijn versie inzetten ?

[ Voor 33% gewijzigd door DeadLock op 27-03-2006 14:48 ]

Strava

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

firefox zal je waarschijnlijk vinden in /usr/bin of /usr/local/bin (waarschijnlijk in beide).
Ik vermoed dat in /usr/local/bin de versie van de mozilla website staat. Als het goed is kan je in de install ook een prefix aangeven. Daarin geef je aan wat de 'root' van je install is. Normaal is dat / of /usr of /usr/local. Dat zal je zelf even moeten na kijken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• DeadLock

DeadLock

Topicstarter
tijdens de install ? Ik heb alleen de map moeten uitpakken .. dus er is geen sprake van een install :P

Ik zal eens even kijken in deze mappen ...

Strava

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb zelf geen YaST maar dat Firefox 1.5 er niet in geloof ik pas als ik het met eigen ogen gezien heb. Dat het niet in de stable tree zit a la. Dat heb ik zelf ook. Maar als je je YaST zo in kunt stellen dat je ook testing versies kunt gebruiken zal Firefox 1.5 er echt wel inzitten. Mogelijk kun je YaST ook handmatig RPM's voeren en van Firefox 1.5 bestaan voor zover ik weet gewoon RPMs

Nogmaals, ik heb zelf geen YaST, maar ik ga er van uit dat YaST op eenzelfde manier werkt als andere packagemanagers. En als ik Google op Firefox 1.5 + Yast vind ik:
http://linuxblogger.dyndn...5-available-for-SuSE.html

En ik vond een forum waar dezelfde vraag wordt gesteld:
http://forums.telenet.be/...hread.php?t=107297&page=2

Ik hoop dat je er iets aan hebt :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:51

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

evert_ schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:39:
tijdens de install ? Ik heb alleen de map moeten uitpakken .. dus er is geen sprake van een install :P

Ik zal eens even kijken in deze mappen ...
Waar heb je die map uitgepakt dan? Daar moet ook je binairy staan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1