[Gezocht] Lowbudget aanbiedingen van kwaliteitsmerken

Pagina: 1
Acties:

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop voor rond de 750 euro, met als maximum 1000 euro. Opzich geen probleem, maar ik wil daarvoor wel een "merk" laptop van IBM/Lenovo, HP/Compaq of Dell.

Toshiba is bij mij gedegradeerd naar B-Merk gezien de support en kwaliteit van de laptops de laatste jaren echt heel erg slecht is geweest.

Nu kwam de superaanbieding van de HP NX6125 bij de Makro voor mij helaas te laat, maar ik zoek wel soortgelijke aanbiedingen. Dus gewoon het instapmodel van een degelijke lijn van één van dit soort merken.

Eigenlijk dus een soort verzameltopic voor low-budget laptop aanbiedingen.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat noem jij lowbudget? Als je een verzameltopic wilt gaan starten is het natuurlijk wel de bedoeling dat je een uitgebreide startpost maakt ;)

Maar heb je verder ook naar laptops van Acer, en Asus bekeken?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Dell is goed en goedkoop 8)

Voor spellen niet zo snel, maar voor kantoorwerk zeer goed!

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Kijk ook is naar alienware (tegenwoordig overgenomen dor dell )
fuijitsu siemens is HEEL goed! als ik jou zou zijn, neem een fuijitsu siemens!!!

• Sander
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:13:
Wat noem jij lowbudget? Als je een verzameltopic wilt gaan starten is het natuurlijk wel de bedoeling dat je een uitgebreide startpost maakt ;)

Maar heb je verder ook naar laptops van Acer, en Asus bekeken?
Zie startpost: 750 / 1000 euro.

Verder weet ik dat een grotere topicstart wel moet, ga ik vanavond ook wel doen als ik tijd heb, maar het ging mij nu meer om een beetje een inventarisatie van aanbiedingen van laptops etc te krijgen.

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-02 08:35

InSanex

serenity now!

Die NX is nog te krijgen bij Paradigit/Computerland voor € 799,-

Het weer in Halfweg

• Sander
  • Niet online
InSanex schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:11:
Die NX is nog te krijgen bij Paradigit/Computerland voor € 799,-
Jup, op sommige andere plaatsen ook wel voor 750, vind het prijsverschil alleen nogal fors: 499 ex BTW bij makro (600 inc dus) of 750/800 elders voor exact hetzelfde product.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:04
DarthPlastic schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:15:
Dell is goed en goedkoop 8)

Voor spellen niet zo snel, maar voor kantoorwerk zeer goed!
en je krijgt veel serviceals je het service pakket extra deluxe neemt a 350 euro
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:18:
fuijitsu siemens is HEEL goed! als ik jou zou zijn, neem een fuijitsu siemens!!!
goede onderbouwing :)
(uit de search blijkt men echter niet zo tevreden over hun service)

[ Voor 40% gewijzigd door marteltor op 27-03-2006 15:30 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:18:
Alienware lijkt mij een beetje prijzig voor de TS 8)7

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:45

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

marteltor schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:27:
[...]
en je krijgt veel serviceals je het service pakket extra deluxe neemt a 350 euro
[...]
goede onderbouwing :)
(uit de search blijkt men echter niet zo tevreden over hun service)
Hoe kom je daar bij? Zowel ik als mijn broertje gebruiken al 4 a 5 jaar laptops van Dell deze werken uitstekend goede performance voor een redelijke prijs. Ook een paar maal contact gehad met suppurt van Dell wat altijd uitstekend verloopt. Nu heb ik de pech dat mijn laptop uit een serie komt waar wat problemen mee geweest zijn met de scharnier punten van het scherm. (deze konden verkeerd geplaatst zijn waardoor het scherm heel zwaar loopt). Opzich rekening ik Dell dat niet aan elke fabrikant heeft wel eens een slechte serie. (Acer bijvoorbeeld heeft veel meer last van scheurende behuizingen). In iedergeval na 3 1/2 jaar zijn er scheuren ontsaan in de behuizing. Ik heb contact met Dell support opgenomen, mijn laptop is opgehaald en na precies een week weer afgeleverd waarbij de gescheurde onderdelen zijn vervangen. Ook zijn er nieuwe scharnieren in gezet welke veel beter functioneren. (helaas waren ze 1 punt vergeten, maar na weer contact opgenomen te hebben met Dell support wordt wederom kosteloos mijn laptop morgen opgehaald). Nee echt klagen heb ik niet over de support van Dell. Het is alleen jammer dat ze nu deze laatste keer niet alles in één keer gedaan hebben.

Maar zonder problemen bijna een half jaar na de garantie periode van 3 jaar doen ze helemaal niet moeilijk. Dat kom je niet vaak tegen. Dit is overigens wel een bekend probleem, maar dan toch, er zijn genoeg bedrijfen die nog moeilijk kunnen doen... Dell in iedergeval niet.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:04
ok dat is netjes, maar blijkbaar heb je dus wel een garantiepack van 3 jaar afgesloten (voor veel geld). De afkeur die ik heb ten op zichte van Dell is dat ze adverteren met lage prijzen, en bij wet verplicht zijn 2 jaar garantie te bieden, maar je die lage prijs geven als ze je proberen af te schepen met 3 maanden garantie. Ik heb hier toen contact mee gehad met Dell (voordat ik een laptop kocht) en het lijkt erop dat ze zich boven de wet voelen staan. Met dat soort bedrijven doe ik geen zaken (overigens ging het hier om een particuliere aankoop, de wet omtrent de 2 jaar garantie gaat dus gewoon op).
(en inderdaad, zoals je zelf al zegt; als het zo duidelijk een produktiefout is dan maakt het niet uit of het binnen of buiten die garantieperiode is)

[ Voor 12% gewijzigd door marteltor op 27-03-2006 15:54 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

marteltor schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:53:
ok dat is netjes, maar blijkbaar heb je dus wel een garantiepack van 3 jaar afgesloten (voor veel geld). De afkeur die ik heb ten op zichte van Dell is dat ze adverteren met lage prijzen, en bij wet verplicht zijn 2 jaar garantie te bieden, maar je die lage prijs geven als ze je proberen af te schepen met 3 maanden garantie. Ik heb hier toen contact mee gehad met Dell (voordat ik een laptop kocht) en het lijkt erop dat ze zich boven de wet voelen staan.
(en inderdaad, zoals je zelf al zegt; als het zo duidelijk een produktiefout is dan maakt het niet uit of het binnen of buiten die garantieperiode is)
Ja ik heb inderdaad 2 jaar extra garantie genomen, ik weet niet precies wat de meer prijs daarvan was. Standaard was in iedergeval 1 jaar, ik vond het wel waard om er 2 jaar bij te nemen. Aangezien reparatie van een latop vaak meer kost dan het extra bedrag dat ik moest betalen voor de 2 jaar extra garantie. Daar kun je Dell verder niet op aankijken, volgens mij, je gaat gewoon een soort service contract aan. Ik/je had ook voor de standaard 1 jaar garantie kunnen kiezen.

Zelf heb ik ook nooit begrepen hoe ze bij aanbiedingen b.v. maar 3 of 9 maanden garantie geven. Dit gaat nooit werken, omdat wettelijk je al minimaal 1 jaar garantie hebt en misschien via Europese richtlijnen 2 jaar, daar kan Dell niet onderuit komen. Verder heb ik geen klagen.

Overigens is dat niet de enige keer dat contact met Dell heb gehad. Ook in mijn werkzaamheden kom ik wel Dell machines tegen, nooit echt problemen mee gehad. Ze functioneren minstens zo goad als Toshiba of HP/Compaq.

Ik denk dat Dell overall ook niet echt heel veel goedkoper is dan een ander A-merk, ze hebben alleen soms wat scherpere aanbiedingen. Het mooiste van Del vindt ik dat gewoon veel meer zelf kunt bepalen welke componenten er in je laptop/desktop (of server) worden geplaatst.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 27-03-2006 16:03 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Dell adverteert inderdaad met 1 jaar garantie, maar in hun algemene voorwaarden staan dus 2 jaar garantie.

http://www1.euro.dell.com...c=be&l=nl&s=gen&~lt=popup

8.1 Dell garandeert dat Producten, gekocht door Consumenten, op het moment van levering in overeenstemming zijn met de overeenkomst. Iedere afwijking van de overeenkomst, welke bestaat vanaf het moment van levering van de Producten en welke binnen twee jaar na de levering van de Producten wordt ontdekt, zal door Dell gratis, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de Consument worden gerepareerd of vervangen. Consumenten dienen binnen 2 maanden na ontdekking of binnen 2 maanden vanaf het moment waarop zij de afwijking redelijkerwijs had moeten ontdekken, Dell op de hoogte brengen Na een periode van 6 maanden na levering rust de bewijslast van de afwijking bij de Consument. De Return Policy is van toepassing.

Ik denk dus dat het eerder een truckje is om de mensen toch geld te laten betalen voor dat zwaarder contract, ze denken namelijk 2 jaar meer te betalen. Wettelijk zijn ze volledig in orde, staat hier boven duidelijk aangegeven.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:06:
Dell adverteert inderdaad met 1 jaar garantie, maar in hun algemene voorwaarden staan dus 2 jaar garantie.

http://www1.euro.dell.com...c=be&l=nl&s=gen&~lt=popup

8.1 Dell garandeert dat Producten, gekocht door Consumenten, op het moment van levering in overeenstemming zijn met de overeenkomst. Iedere afwijking van de overeenkomst, welke bestaat vanaf het moment van levering van de Producten en welke binnen twee jaar na de levering van de Producten wordt ontdekt, zal door Dell gratis, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de Consument worden gerepareerd of vervangen. Consumenten dienen binnen 2 maanden na ontdekking of binnen 2 maanden vanaf het moment waarop zij de afwijking redelijkerwijs had moeten ontdekken, Dell op de hoogte brengen Na een periode van 6 maanden na levering rust de bewijslast van de afwijking bij de Consument. De Return Policy is van toepassing.

Ik denk dus dat het eerder een truckje is om de mensen toch geld te laten betalen voor dat zwaarder contract, ze denken namelijk 2 jaar meer te betalen. Wettelijk zijn ze volledig in orde, staat hier boven duidelijk aangegeven.
Dit is dus die Europese richtlijn die ik bedoelde.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Overigens TS, wat wil je met de laptop gaan doen? Waar heb je hem voor nodig? Met deze info. kunnen we je misschien ook helpen in de keuze welke laptop te nemen voor jouw butget. Overigens voordat butget kun je best een leuke laptop vinden dacht ik.

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Elwood Blues

87167191

ikbensander schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:19:
[...]

Jup, op sommige andere plaatsen ook wel voor 750, vind het prijsverschil alleen nogal fors: 499 ex BTW bij makro (600 inc dus) of 750/800 elders voor exact hetzelfde product.
Als je goed kijkt kom je erachter dat dat níet exact hetzelfde product is, maar dat HP verschillende versies met dat typenummer heeft.. Niet handig van HP... Verschil zit o.a. in het scherm, andere dingen weet ik niet zo uit mijn hoofd.

• Sander
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:18:
Overigens TS, wat wil je met de laptop gaan doen? Waar heb je hem voor nodig? Met deze info. kunnen we je misschien ook helpen in de keuze welke laptop te nemen voor jouw butget. Overigens voordat butget kun je best een leuke laptop vinden dacht ik.
Opzich basic office spul, beetje serverbeheer en af en toe wat scripting etc. Heb thuis twee goeie desktops en een Xbox staan dus gamen etc kan daar wel. Ik wil gewoon een leuke laptop voor onderweg en op mijn studie/stage.

Op dit moment heb/had ik een Centrino 1.5Ghz met 512geheugen en een Geforce FX GO kaart. 2 jaar geleden kostte dat 2.000 euro. Gelukkig niet zelf betaald, maar nu achteraf wel zwaar te duur en overkill.

Eisen zijn simpel:
- 512 Ram, minimaal.
- Liefst 14/15 inch
- Stevige behuizing
- Dell/HP/IBM geniet voorkeur vanwege kwalitatief betere behuziingen en producten.

GFX etc boeit me niks. DVD brander etc ook niet, als hij maar dvd's kan lezen. Breedbeeld is voor mij ook echt overbodige luxe. Het is dus puur voor office achtige toepassingen en af en toe een DVD in de trein.

Gewoon een degelijke laptop, waarbij ik zelf wel een verzekeringetje kan fixen zodat ik zeker weet dat ik in ieder geval 2 jaar gewoon normaal kan werken op dat ding.

[ Voor 10% gewijzigd door Sander op 27-03-2006 16:43 ]

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dan zou ik bij Dell voor een Latitude gaan, deze zijn over het algemeen net iets degelijker dan de Inspiron (vanwege de zakelijke markt) of misschien een IBM. IBM heeft laptops daar kun je volgens mij nog met een tank over heen rijden. :)

• InSanex

InSanex

serenity now!

Niet elke NX is hetzelfde hoor!
Die van de Macro heeft een aanzienlijk minder kwaliteit scherm, de nx6125 van de Makro heeft slechts een XGA scherm met 1024x768 pixels, tegen de nx van para/compu die een stuk hoger aankan, dus helemaal hetzelfde zijn ze niet.

Het weer in Halfweg

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04-2025
Wat vond je van de HP82?? aanbieding van vorige week bij de mediamarkt voor E 888 ? Die komt vast nog wel een keertje ergens denk ik

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

• Sander
  • Niet online
InSanex schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:12:
Niet elke NX is hetzelfde hoor!
Die van de Macro heeft een aanzienlijk minder kwaliteit scherm, de nx6125 van de Makro heeft slechts een XGA scherm met 1024x768 pixels, tegen de nx van para/compu die een stuk hoger aankan, dus helemaal hetzelfde zijn ze niet.
Helaas leert de ervaring uit dit topic: forum 1122106 dat de mensen die em bij de makro weggehaald hebben ook gewoon keurig een SXGA scherm hebben.
Ruben314 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:33:
Wat vond je van de HP82?? aanbieding van vorige week bij de mediamarkt voor E 888 ? Die komt vast nog wel een keertje ergens denk ik
Welke doel je precies op? Mediamarkt heeft geloof ik altijd wel laptops in aanbieding, zal daar binnenkort ook eens langs gaan.

In mijn ogen is het probleem in deze categorie, dat een goeie aanbieding er al voor kan zorgen dat een leuke centrino laptop ook binnen mijn budget gaat vallen.

Dell Latitude begint bij 1000 en dan heb je echt bagger garantie, niet echt een aanrader in mijn ogen. Verder super dingen dat wel. De NX lijn van HP vind ik persoonlijk heel goed. En van IBM uiteraard die hele lijn met die standaard IBM behuizingen die je bij wijze van ook als hamer kan gebruiken. Gewoon lekkere degelijke behuizingen.

De NX lijn is wat dat betreft nog het mooist aangezien die al met hele aantrekkelijke prijzen beginnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Sander op 27-03-2006 17:50 ]

• InSanex

InSanex

serenity now!

Je zou Acer ook nog kunnen overwegen, ik snap wel waarom je het niet 123 zou doen, maar wel 3 jaar garantie voor 99€ meerprijs.
Misschien de 3613 een optie?

Het weer in Halfweg

• Sander
  • Niet online
Ik vind die behuizingen altijd zo plasticerig aanvoelen. En ik hoor hele wisselende verhalen over de garantie van acer, zelfs met die 3 jaar garantie....

• InSanex

InSanex

serenity now!

Sja, snap de terughoudendheid naar het merk wel ja, die behuizingen moeten ze ook echt eens wat aan doen. Het lijken wel notebook's uit een poolse wehkampgids van 1984, maarja, wel aardige "bang 4 the bucks".
Weet wel dat Acer erg bezig is om die slechte naam qua garantie goed te maken, maarja, je zal over elk merk wel slechte verhalen horen....

Het weer in Halfweg

• Sander
  • Niet online
Tuurlijk, ik had over toshiba ook weinig slechts gehoord en gezien, totdat ik er zelf 1 had. 1 grote ramp. Maaruh ik heb een hoop mensen met acers om me heen en als ik zie hoe vaak die terug gaan met scheuren in de behuizingen etc... No go wat mij betreft. Liever wat minder prestaties voor me geld en een HP ofzo dan dat gedonder elke keer. Dat heb ik nu met toshiba ook 2 jaar lang gehad.

• Ruben314199
Deze van HP is nu in de aanbieding

Intel® Centrino™ Mobiele technologie Intel® Centrino™ mobile technology

- Intel® Pentium® M processor 740 (1,73 GHz)

- Intel® Pro/Wireless LAN (802.11 b/g)
• Microsoft® Windows® XP Professional
• 512 MB werkgeheugen
• 40 GB harde schijf
• 15” XGA-kleurenscherm
• Dvd-/cd-rw

Adviesprijs 750 ex -> E 890,- inc
Welke doel je precies op? Mediamarkt heeft geloof ik altijd wel laptops in aanbieding, zal daar binnenkort ook eens langs gaan.
Sorry, het ging om dit draadje

p-m 1.73, 512mb, 15.4", 60gb, dvd fikkert, x600-64mb, wifi, xp pro licentie etc...
voor maar 888,-

Is intussen geloof ik dus niet meer in de aanbieding, maar komt vast binnenkort ergens nog wel een keertje langs.

Verder weet ik niet of je BenQ een 'merk' vind maar deze vond ik persoonlijk wel ok:
-Intel Centrino M Processor 725 model (1,6Ghz. 2MB cache) processor
-12.1 TFT scherm WXGA 1280x800
-512MB DDR RAM
-Windows XP Home NL volledig geinstalleerd
-60Gb harddisk
-Externe DVD-rom/CD-ReWriter
-Intel Extreme Graphics 2 Video
-Interne Wifi wireless netwerk adapter
-2x USB2.0 connectors
-Monitor en SVHS uitgang
-Interne 10/100 Mbps LAN ethernet adapter
-1x PCMCIA TypeII
-ZV Port & Cardbus ondersteuning
-AC-DC adapter 110-220V
-Smart Li-ION 4 uurs batterij
-Touchpad
-Gewicht: 1,28Kg Excl. batterij

voor 950 inc.

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 19:54

Yuco

Womanizer!

Nergens een leuk aanbiedinkje? Liefst 1 met een 64bit processor.

• Ruben314199
Ik had deze ook al gepost in het Aldi/Lidl/AH/.... topic, maar heb het idee dat hij hier beter staat.

Bij de mediamarkt in Rijswijk:

Fujitsu siemens Amilo M 1450
Centrino 1.6
15.4 WXGA
512 Mb DDR II
80 Gb hd

voor E 900,-

• Steefph
  • Laatst online: 02-02 10:38
Ik ben eigenlijk benieuwd wat jouw problemen zijn met een Toshiba. Ik heb zelf een a40 die vorige maand 2 is geworden en die is afgelopen kerst naar de service desk van toshiba verstuurd omdat deze kuren vertoonde met de Harddisk. Ik heb ook gelijk gevraagt of het scherm waar een paar dode subpixels iets aan gedaan kon worden en ook gelijk de scharnieren.

Dit alles dus Harddisk, Scherm en Scharnieren zijn kosteloos vervangen. En ook dat ze hem lieten ophalen en thuis brengen door DHL vond ik super.

enige minpunt is de prijs van 50c/p voor de servicedesk telefoon.

Alles is terug te redeneren naar 4

• Sander
  • Niet online
Ik heb mijn laptop opgestuurd (1e keer) met als klachten: ratelende fan, geluid dat het maar half deed en soms echt keihard begon te kraken, scheuren in rand van scherm en een setje dode subpixels. Laptop teruggehad met nieuwe fan en verder niks. Volgende keer opsturen rnad van scherm gefixed en verder niks. En zo ging het verder...

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
En Asus ?

Zoals onderstaande;

A6VM-Q005H

Kenmerken:

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800 Color Shine
Intel Centrino
Processor: Mobile Intel Pentium Dothan 740 (1.73GHz)
Bussnelheid: 533Mhz
L2 Cache: 2MB
Chipset: Intel 915PM
Geheugen: 512MB DDR2 PC4300 (max 2GB)
Videokaart: GeForce 7300 256MB with TurboCache Memory
Harddisk: 60GB Ultra DMA 100
Optische drive: DVD-/+RW Dual Layer
Modem 56K V.90
LAN 1000Mbit
WLAN 54Mbit
1x PCMCIA II, Parallel, Microfoon-in, IrDA
4x USB2.0