HP nx8220 aanbieding

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 20:58
ik zie geen algemeen aanbieding topic meer :?
dus open ik maar wat.
zag deze in het krantje van de mediamarkt in rijswijk (pagina1)
http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/54/

p-m 1.73, 512mb, 15.4", 60gb, dvd fikkert, x600-64mb, wifi, xp pro licentie etc...
voor maar 888,-

Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/nx8220_190x170.jpg

volgens mij een heeeel net prijsje ;)

http://h10010.www1.hp.com...43-12114966-60524759.html

[ Voor 23% gewijzigd door sharkzor op 18-03-2006 16:07 ]

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Heel leuk :) alleen de resolutie van 1200 x 800 WXGA WVA vind ik wat tegen vallen.
Had dat wat hoger verwacht !! gezien de NX6125 met een resolutie van 1400x1050
Voor de rest weer een mooije van HP en een leuke prijs >:)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat is echt geen geld. Dit zijn echt puike laptops. Is dit een landelijke aanbieding, of alleen voor Rijswijk?

edit: ik denk dat dit alleen voor Rijswijk geldt, bij almere en Amsterdam zie ik heel andere of geen aanbiedingen online staan

[ Voor 76% gewijzigd door Gunner op 18-03-2006 17:09 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25

mr_petit

opperprutser

Volgens mij is 1400x1050 een 4:3 scherm, dit is 16:9 (of 16:10)
Een hogere resolutie is natuurlijk (bijna) altijd beter, zolang je die resolutie ook kan benutten.
Ik vind het een zeer nette prijs, zeker ok netjes met wxp pro.
het algemene topic staat hier: Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 2

"man is not truly one, but truly two,"

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Dit zijn echt geweldige laptop's ik heb er zelf ook 1 en me collega's ook ze bevallen zeer goed.

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 21:19
Nou, als jij er niet tegen op ziet om naar de mediamarkt te gaan op zaterdag (zeer druk + het zou mij niet verwonderen als de verkopers betaald worden per verkoop ipv per uur), dan zou ik zeggen, halen die zooi, hier in België is hij veel (zo'n 500 euro) duurder (in een andere winkel, dus niet bij de mediamarkt)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LievenD schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:10:
hier in België is hij veel (zo'n 500 euro) duurder (in een andere winkel, dus niet bij de mediamarkt)
Tsjah, zo kan ik over meer dingen liever in Belgie kopen dan in Nederland. Huizen en auto's enzo, zo gaat dat nu eenmaal. Deal with it

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 18-03-2006 17:11 ]

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17
Balen dat ik het niet eerder wist, anders was ik wel even gaan kijken.

• eviltweaker
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

eviltweaker

DDPEEKIW

Die zijn een paar weken geleden ook bij de Mediamarkt in Eindhoven in de aanbieding geweest voor 888. Nu kost ie 949 euro bij Mediamarkt Eindhoven.

DDPEEKIW

• hetnet
mr_petit schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 17:08:
Volgens mij is 1400x1050 een 4:3 scherm, dit is 16:9 (of 16:10)
Een hogere resolutie is natuurlijk (bijna) altijd beter, zolang je die resolutie ook kan benutten.
Ik vind het een zeer nette prijs, zeker ok netjes met wxp pro.
het algemene topic staat hier: Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 2
Het is een 15,4 inch 16:9 is zou hij minimaal 1600x1050 moeten zijn 8)
In vergelijk met de 15 inch 4:3 die 1400x1050 heeft.
Dat is een scherm met dot van boven de 0.30, dat kijkt niet lekker, en heeft ook geen lekkere inkijkhoek ook. dus geen leuke aanbieding ................

• sharkzor
hetnet schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 21:51:
[...]

Het is een 15,4 inch 16:9 is zou hij minimaal 1600x1050 moeten zijn 8)
In vergelijk met de 15 inch 4:3 die 1400x1050 heeft.
Dat is een scherm met dot van boven de 0.30, dat kijkt niet lekker, en heeft ook geen lekkere inkijkhoek ook. dus geen leuke aanbieding ................
gewoon een standaard 15.4" scherm heeft dat ding als de meeste breedbeeld flaptops. en als je naar de specs en de prijs kijkt vond ik het eigenlijk een super aanbieding (wat ik het starten van een topic waard vond). wil je een hoge resolutie, dan kom je vrijwel altijd bij laptops uit die boven de 1000eurie liggen.
een huisgenote heeft hem gekocht, zie vd week wel live of het echt een goed apparaat is.

• hetnet
sharkzor schreef op zondag 19 maart 2006 @ 08:34:
[...]

gewoon een standaard 15.4" scherm heeft dat ding als de meeste breedbeeld flaptops. en als je naar de specs en de prijs kijkt vond ik het eigenlijk een super aanbieding (wat ik het starten van een topic waard vond). wil je een hoge resolutie, dan kom je vrijwel altijd bij laptops uit die boven de 1000eurie liggen.
een huisgenote heeft hem gekocht, zie vd week wel live of het echt een goed apparaat is.
Natuurlijk is deze een topic waard, ik zeg alleen op een laptop met Breedbeeld en dan maar 1280x800 veel te klein is. Een breedbeeld resolutie van 1280x 800 is niet meer van deze tijd.
Ik en vele met mij, vinden dat veel te klein je scrol je gek.

Voor de rest is het een leuk machientje dat is zekerssssss.

• Maeslant
Hier ben ik het dus echt niet helemaal mee eens.

Ga eens kijken naar de TFT monitor, allemaal 17" met 1280 x 1024. Snij de onderkant er af en je heb een breedbeeld scherm.

Ik vind het juist een prettige resolutie om mee te werken, maar de tweaker hier wil alles beter mooier sneller. Dus daarom is hier het niet meer de standaard.

• hetnet
Ja dat jij WXGA 1200x800 lekker vind, dat is jou keuse :O en dat is jou meening ! gelukkig maar dat zulke mensen zijn. Anders werden ze niet verkocht.......

Maar de meerderheid kiest toch voor WSXGA 1650x1050 dat kijkt veel beter >:)
Als je daarmee gewerkt hebt wil je echt niet meer terug hoor, neem dat maar van mij aan !!

En ze zijn er in WSXGA uitvoering van de NX8220 dat is nog mooier dus, lees link maar ff 8)
http://h20195.www2.hp.com/V2/pdf/4AA0-1969NLE.pdf

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25

mr_petit

opperprutser

De meerderheid kiest helemaal niet voor 1650x1050...(er worden veel meer laptops met wxga verkocht)

Je hebt dan overigens bijna altijd een probleem met games. Zeker een x600 is absoluut niet krachtig genoeg om op native wsxga resolutie het beeld aan te sturen, dus dat wsxga beter is, is absolute bullshit. Het hangt helemaal af van wat je ermee gaat doen. Tevens worden iconen enz op je scherm een stuk kleiner. Niet iedereen vind dat prettig, en neemt wat extra scrollen dan op de koop toe.

"man is not truly one, but truly two,"

• sharkzor
klopt. veel mensen vinden zo'n resolutie te klein (letter, pictogrammen). 1280*800 is meer dan groot genoeg voor de meesten. misschien als je met grafische programma's aan de gang gaat ofzo, maar voor de rest heb je het niet echt nodig.

ik heb ook 1280*800 op mn acer 1692 en dat voldoet prima

• hetnet
Naha dan moet je topic van NX6125 klikken, en kijk de reacties op de resolutie van SXGA+1400x1050 inplaats van XGA 1024x768 >:) op een 15Inch

Dat gaat in dit topic ook gebeuren, als blijkt dat de resolutie van WSXGA+ 1680x1050 erin zit.
En dat zal me niets verbazen.............

Edit : lees deze eens door, hij komt uit ultieme tft
http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0218729/resolutie2.htm

[ Voor 18% gewijzigd door hetnet op 19-03-2006 20:21 ]

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04-2025
enig idee wat voor schijf het is (4200 rpm of 5400 rpm) ? Met een 5400 rpm lijkt het mij een prima dingetje.

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

• Maeslant
Zit een 5400 rpm harde schijf in

• sharkzor
ik heb er net even mee mogen spelen. super apparaat is het!
tenminste geen spiegelend kut scherm, en hij heeft bluetooth.
geluid was ook prima wat eruit kwam.

• Maeslant
Geluid was beter als de Toshiba met harman kardon speakers. Echter super goed voor een laptop. Verder zag hij er degelijk uit, en niet dat irritante spiegelende scherm

• hetnet
sharkzor schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:41:
ik heb er net even mee mogen spelen. super apparaat is het!
tenminste geen spiegelend kut scherm, en hij heeft bluetooth.
geluid was ook prima wat eruit kwam.
En wat voor resolutie had hij ???

• Maeslant
Gewoon WXGA .. 1280x800 ..

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:27
Heb hem sinds maandag :) Mediamarkt Eindhoven, wel iets duurder als in Rijswijk maargoed nog steeds een mooie aanbieding.

Super ding ! Mooi scherm, ziet er degelijk uit, 5400rpm schijfje, videokaart draait nog redelijk games, alleen jammer dat er standaard 512MB inzit, binnenkort even 1GB erbij prikken :)

• Maeslant
Ik vind het ook een prettige machine .. doet alles perfect.

Vooral de zakelijke "look" vind ik prettig.

Ik heb nog niet gekeken of er werkelijk 1 x 512 mb in zit. Ga er vanuit van wel. Zodra mijn financiën op orde zijn koop ik een reepje van 1 gb erbij.

• Ruben314199
Ze zijn nu voor 849 in de aanbieding bij de mediamarkt in Arnhem

Pentium M 730 (1.6 Ghz, 2mb L2 cache 533 fsb)
512 mb DDR
60 Gb HD
ATI X600

dus hetzelfde als boven alleen dan een wat langzamere processor. Ik denk dat ik d'r zo maar eentje ga halen de reacties hierboven lezend

• Ruben314199
er zijn er nu nog drie over .... :-)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ruben314 schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:32:
Ze zijn nu voor 849 in de aanbieding bij de mediamarkt in Arnhem

Pentium M 730 (1.6 Ghz, 2mb L2 cache 533 fsb)
512 mb DDR
60 Gb HD
ATI X600
Ati X600, is dat de videokaart? Dan is het geen centrino laptop

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tuurlijk wel..

Centrino bestaat uit:
- Pentium M/Core Duo/Solo processor
- Intel 855/915/945 chipset
- Intel wifi kaart

En dus niet de videochip. ;)

Mooie laptop trouwens, strakke aanbieding.

[ Voor 100% gewijzigd door Frietsaus op 30-03-2006 20:44 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Of was het nu alleen de combo van CPU, chip en wireless? :?

* Gunner heeft zich blijkbaar vergist :X

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ga morgenochtend gelijk even bellen naar MM Arnhem, is vanuit hier wel een flink uurtje rijden, maar voor zo'n aanbieding heb ik dat wel over.

Zetten ze bij MM ook dingen apart? Want beetje lullig als ik er kom en hij is al op :(

• sharkzor
Gunner schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:41:
[...]

Ati X600, is dat de videokaart? Dan is het geen centrino laptop
dit was vroeger wel het geval, maar door intel is de centrino specificatie aangepast zodat er ook mooie ati en nvidia kaarten gebruikt mogen worden ;)

• Ruben314199
Ga morgenochtend gelijk even bellen naar MM Arnhem, is vanuit hier wel een flink uurtje rijden, maar voor zo'n aanbieding heb ik dat wel over.

Zetten ze bij MM ook dingen apart? Want beetje lullig als ik er kom en hij is al op
Aan het begin van donderdagavond (koopavond in arnhem) waren er nog drie stuks over. Ik hoop voor je dat ze nieuwe binnen krijgen (ps: ze zijn niet zo snel met de telefoon opnemen).

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

sharkzor schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 23:44:
[...]

dit was vroeger wel het geval, maar door intel is de centrino specificatie aangepast zodat er ook mooie ati en nvidia kaarten gebruikt mogen worden ;)
Aha. Er stond me idd iets bij dat het toch wel iets met VGA te maken had. Mijn bijna 2 jaar oude centrino lappie (nx5000) heeft wel alles van Intel.

* Gunner had toch wel een beetje gelijk :P

• Sander
  • Niet online
Ruben314 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 00:17:
[...]

Aan het begin van donderdagavond (koopavond in arnhem) waren er nog drie stuks over. Ik hoop voor je dat ze nieuwe binnen krijgen (ps: ze zijn niet zo snel met de telefoon opnemen).
Spijtig :( Heb ze net gebeld en ze hadden er nog 2... Maar ze mogen ze niet opzij zetten. Beetje te groot risico om uur gaan rijden met dikke kans dat ze hem niet meer hebben :(

Verwijderd

Sinds dat centrino bestaat is het al een combi van intel moederbord + pentium m + wireless. Ik heb een van de eerste centrino's en daar zat al een ati kaart in. Dus gunner heeft geen gelijk :P

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maakt me niet uit. Nu weet ik dat de VGA er iig niets mee te maken heeft. Weer wat geleerd.

• Maeslant
ikbensander schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:47:
[...]

Spijtig :( Heb ze net gebeld en ze hadden er nog 2... Maar ze mogen ze niet opzij zetten. Beetje te groot risico om uur gaan rijden met dikke kans dat ze hem niet meer hebben :(
Ik zou gewoon nog een keer bellen en echt vriendelijk verzoeken of ze dit willen doen. Soms helpt het wie je spreekt!

• Sander
  • Niet online
Maeslant schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 11:04:
[...]

Ik zou gewoon nog een keer bellen en echt vriendelijk verzoeken of ze dit willen doen. Soms helpt het wie je spreekt!
Tja, heb ik ook al geprobeerd, heb ene tijdje aan de lijn gehangen met medewerker daar en verteld dat ik nu kapotte laptop had en dat ik nieuwe wilde komen halen, maar dat ik uur heen en uur terug moest rijden en dat mijn mondelinge toezegging tot koop over de telefoon toch genoeg moest zijn. En dat ik utieraard gelijk in de auto zou stappen, maar niks hielp :( HIj mocht het niet wegens bedrijfspolicy. Is dat soms net een nieuwe MM daar in Arnhem dat ze zich allemaal strikt aan de regels houden?

• Ruben314199
ik begreep uit de posts hierboven dat ze wellicht in Eindhoven (voor een wat hoger bedrag, maar wel met de beter processor) nog wel beschikbaar zijn. Misschien de moeite waard?

• Sander
  • Niet online
Ruben314 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 18:55:
ik begreep uit de posts hierboven dat ze wellicht in Eindhoven (voor een wat hoger bedrag, maar wel met de beter processor) nog wel beschikbaar zijn. Misschien de moeite waard?
Ben nu ook de trotse bezitter van een NX8220... Zo eerst eens een windows XP Pro CD vinden en em opnieuw installeren ;)

Hoe schakel je bluetooth eigenlijk uit vanaf het tobo?

[ Voor 23% gewijzigd door Sander op 01-04-2006 18:38 ]

• hetnet
ikbensander schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 14:51:
[...]

Ben nu ook de trotse bezitter van een NX8220... Zo eerst eens een windows XP Pro CD vinden en em opnieuw installeren ;)

Hoe schakel je bluetooth eigenlijk uit vanaf het tobo?
Knopje wireles indrukken ;) staat in je handleiding trouwens

• Maeslant
De bijgeleverde software is goed. Je moet gewoon de instalatie cd die bij de laptop geleverd zit even opnieuw instaleren. Niks hp zooi erop, er zit een extra cd bij. Hierbij kan je netjes selecteren welke drivers en software je er op wil hebben

• Sander
  • Niet online
hetnet schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:20:
[...]

Knopje wireles indrukken ;) staat in je handleiding trouwens
Is wifi ook gelijk weg :)

Maar, is er al een ervaringentopci voor deze laptop?

en hebben jullie hem met 512 of 1gb ram? Want ik overweeg eigenlijk wel om hem op korte termijn te upgraden naar 1gb... Iemand dat al gedaan?

Zit geloof ik 533Mhz DDR2 in toch?

• Maeslant
Er is geen ervarings topic. Maar daar is denk te weinig animo voor. Misschien de HP nx-serie kan nog wel. Verder heb ik nu nog 512, maar ik zag dat er al 1 gb te verkrijgen is voor minder dan 100 euro. Dus dat is mijn overweging. Verder werkt het zo snel genoeg nog, dus niet echt behoefte.

• Sander
  • Niet online
Heb trouwens zojuist de laptop verzekerd via de ABN.... 30 euro per jaar tegen diefstal en schade. Is wel een stukje beter dan de verzekering va Mediamarkt lijkt me zo :)

Verder denk ik dat er bij mij wel binnen afzienbare tijd 512 of 1GB bij komt, ik ben nogal een actieve gebruiker met veel zooi open etc.

• Maeslant
ikbensander schreef op zondag 02 april 2006 @ 17:51:
Heb trouwens zojuist de laptop verzekerd via de ABN.... 30 euro per jaar tegen diefstal en schade. Is wel een stukje beter dan de verzekering va Mediamarkt lijkt me zo :)

Verder denk ik dat er bij mij wel binnen afzienbare tijd 512 of 1GB bij komt, ik ben nogal een actieve gebruiker met veel zooi open etc.
Zo, dat is inderdaad niet duur. Ik zat net even te kijken, maar ik kan dus niet zien of dat voor meer dan 1 jaar is. Ik ben ook geen ABN lid, dus al helemaal onzinnig want speciaal lid worden ga ik toch echt niet doen.

• Sander
  • Niet online
Maeslant schreef op zondag 02 april 2006 @ 18:34:
[...]

Zo, dat is inderdaad niet duur. Ik zat net even te kijken, maar ik kan dus niet zien of dat voor meer dan 1 jaar is. Ik ben ook geen ABN lid, dus al helemaal onzinnig want speciaal lid worden ga ik toch echt niet doen.
Is een doorlopende verzekering die per jaar doorloopt. Dus gewoon kwestie van op tijd stilzetten als je hem niet meer gebruikt.

• Ruben314199
Ben nu ook de trotse bezitter van een NX8220... Zo eerst eens een windows XP Pro CD vinden en em opnieuw installeren
was het de moeite waard om windows opnieuw te installeren?

• Sander
  • Niet online
Ruben314 schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:03:
[...]

was het de moeite waard om windows opnieuw te installeren?
Mijn oude laptop die ik ernaast gebruikte en die half dood was begaf het dezelfde middag (lader kapot), dus moest snel alles overzetten en heb nog niet de tijd gevonden om hem te reinstallen. Gelukkig zijn de hp tools niet diepgeworteld en zijn het niet echt rotzooi progsels. Ik laat em lekker zo, misschien nog keer reinstallen als ik echt performance dingen wil doen. Dan is elke % performance meegneomen. Voor nu is ie prima :)

Iemand al geheugenupgrades gedaan? Wil beetje weten hoe en wat. Heb er zelf weinig ervaring mee met laptops. Oude laptop is dus nu al gestorven voor ik het kon doen :P

• Maeslant
Nee ik wacht nog even, vind hem zo snel genoeg. Wou gister even kijken of er echt 1 x 512 mb in zit, maar het schroefje zit aardig vast en is een priegel ding. Dus kreeg hem niet zo snel los.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maeslant schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:18:
Nee ik wacht nog even, vind hem zo snel genoeg. Wou gister even kijken of er echt 1 x 512 mb in zit, maar het schroefje zit aardig vast en is een priegel ding. Dus kreeg hem niet zo snel los.
Waarom gebruik je niet een programma als AIDA32/Everest? Zonder openschroeven alle hardware zien waaronder het aantal RAM modules?

• Sander
  • Niet online
Maeslant schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:18:
Indien dat er bij mij overigens niet in zou zitten zou ik wel terug zijn gegaan, maar volgens de bekende programma's zit het er keurig in :)

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zou iemand misschien voor mij willen kijken of er een optie in de bios is waarbij je bijv bluetooth kan in of uitschakelen. want ik wil namelijk een bluetooth modeule in mijn nx6125 gaan bouwen, er is daar ook al een voorbereiding voor maar ik weet dus niet of de bios er ook voor geschikt is want ik zie nu niks over bluetooth staan misschien dat de bios een beetje vergelijkbaar is.

• Sander
  • Niet online
zit niks in bios... Gaat gewoon driverlevel.

Ik draai inmiddels trouwens op 1GB ram... had er voor 38e inclusief verzenden 512 bij :) en plaatsen gaat nog sneller als bij een PC :P

[ Voor 62% gewijzigd door Sander op 20-04-2006 16:40 ]

• Sander
  • Niet online
Vannacht heeft mijn NX8220 het helaas begeven... Gisteravond in slaapstand gezet, gewoon op tafel laten liggen (aan netstroom) en vanochtend doet ie helemaal NIKS meer... Misschien blikseminslag/overspanning?

• Maeslant
ikbensander schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:39:
zit niks in bios... Gaat gewoon driverlevel.

Ik draai inmiddels trouwens op 1GB ram... had er voor 38e inclusief verzenden 512 bij :) en plaatsen gaat nog sneller als bij een PC :P
Nou ik krijg de laptop schroeven dus echt niet los :s

Ik wil eigenlijk kijken hoe de bluetooth (stick??) erin zit. Want ik wil eigenlijk wel bluetooth 2.0 (muis en telefoon kunnen aansluiten:s)

• Sander
  • Niet online
Maeslant schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:43:
[...]

Nou ik krijg de laptop schroeven dus echt niet los :s

Ik wil eigenlijk kijken hoe de bluetooth (stick??) erin zit. Want ik wil eigenlijk wel bluetooth 2.0 (muis en telefoon kunnen aansluiten:s)
Ik kan je sowieso vertellen dat dat GEEN stick is, is gewoon een soort klein plug-in chipje wat in het moederbord gedrukt wordt. Daarnaast moet je wel ff zo'n setje van die extra kleine schroevendraaiers hebben. En even iets wrikken.

Ik ben trouwens inmiddels 2 mobo's verder voor die laptop... 1 dood moederbord, vervolgens een brak moederbord ervoor terug en nu na 4 weken RMA (met 1 dag thuis tussendoor) eindelijk weer goeie laptop.
Pagina: 1