[Dolby Digital] REAL Time Encoder Bestaat!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=90887

Ja het werkt. Voor MP3, voor radio, voor ALLE audio in AC3.

Processing power valt me zeer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ooh dat is top!, met welke geluidskaart gebruik jij het?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 10:18

houthakker

Poehé

Was ook al hier te vinden:

[rml][ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.[/rml]

Is echter eigelijk alleen geschikt voor creative kaarten (live / audigy) icm kx drivers. Het schijnt bij sommige kaarten ook te werken met de creative driver. Ik heb het zelf werken met een sblive! CT4760, maar iets gaat er nog mis met m'n fronts.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:17
Nou ik zit dit door te lezen maar begrijp er geen ene **** van :).

Zou iemand in normaal nederlands kunnen uitleggen hoe het nou precies werkt, zelf gebruik ik de normale creative drivers maar vind het niet erg om kxdrivers te gaan gebruiken als het alleen daarmee goed werkt.

Voor de rest heb ik die 4 bestandjes (redocnexk_v1.01.zip,redocnexk_v1.02.zip etc...) + die creative test, gedownload en er maar op geklikt :P.

Er verschijnt een menu er gebeurt van alles en vervolgens moet je op Q van quit drukken, maar wat is er nou werkelijk gebeurt? Ik hoorde wel klein gekraak, als dit zou moeten werken neem ik aan dat er op mijn pod van z5500 moet staan:

Input: Coax
Effect: Digital (zoals ook bij SPDIF bij DVD's)

Voor de rest is alles goed ingesteld. Het lijkt er wel op dat het geluid ineens voller is geworen (betere verdeling over de speakers en vollere bass) maar heb geen idee of het hier door komt.

Er staat namelijk nog steeds:

Input: Coax 96-24
Effect: PLII Musc

Ik heb hem nu nog een keer gestart redocnexk_v1.01, daarmee start je dus de 3 console applicaties op. Op mijn POD kwam te staan, Detecting.... No digital data. Daarna drukte ik op Q van quit en kwam er weer hetzelfde te staan als hier boven PL2 music.

Er staat wel ASIO driver succefely installed.

Dit is met alle 4 de bestanden zo.

/edit

Aha, je start de applicatie zodra je 5.1 hebt. Bijvoorbeeld HL2 daarmee wordt het gedecodeerd naar Digital :) nice, helaas heb ik ook last van happerend geluid met de orginele drivers.

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-03-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Yes!!! Heb het eindelijk aan de praat :D

Doel:
Real Time Dolby Encoding met Creative Audigy ZS + Creative drivers (dus zonder KX drivers).

De onderstaande stappen heb ik daarvoor uitgevoerd:

Creative Software/driver settings:
-Schakel "SPDIF Passthrough" AAN met Creative's software (Audio HQ of Audio Console). Gebruik dus NIET de Built-in Decoder. Ookal krijg je geluid als de Built-in decoder aan, de kans is dan dat het via analoog gaat ipv SPDIF.
-Schakel "Digital Output Only" aan in de Creative speaker settings. (Niet altijd vereist, afhankelijk van het apparaat wat aan de soundcard hangt.)
-Bij SPDIF I/O staat de "Digital Output PCM Sampling Rate Settings" op 48 KHz. Misschien dat 96 KHz ook werkt.
-Als je zuiver en puur geluid wilt moet je uiteraard CMSS (upmixing) uitschakelen.

Latency instellen:
1) Download AsioCaps (om te latency in te stellen) van: http://otachan.com/ASIO%20caps_009.7z
Extract/pak-uit deze file met bijv. Winrar.
2) Start AsioCaps. Kies als Device "Creative ASIO", en stel via "Control panel..." de latency in op 4ms (default is 50ms). Misschien dat deze waarde afhankelijk is van de reciever (heb zelf een Yamaha AV Receiver). Op default 50ms krijg ik iig geen geluid.
Misschien moet dit ook herhaalt worden voor de andere devices ("SB Audigy 2 ZS ASIO 24/96 [..." en "SB Audigy 2 ZS ASIO [A400]"). Dat is misschien afhankelijk van welke device Windows standaard gebruikt, of welke device je software players standaard gebruiken.

Realtime encoder instellen:
1) Download en pak-uit/extract: http://pages.globetrotter...Files/redocneXk_v1.04.zip
2) Ga naar de uitgepakte redocneXk_v1.04 directory/map (via een DOS-venster), en start:
redocneXk.exe -i 4 5 6 7 8 9
De onderstaande output verschijnt dan bij mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
I:\redocneXk_v1.04>redocneXk.exe -i 4 5 6 7 8 9

redocneXk version 1.04
The avcodec library is licensed under the LGPL.  See the included lgpl.txt file for a copy of the LGPL license.
ASIO Interface Technology by Steinberg Media Technologies GmbH

*** Settings ***
Driver = 0 (Creative ASIO)
Bitrate = 640000
FL  = asio4
FR  = asio5
SL  = asio6
SR  = asio7
C   = asio8
LFE = asio9
Renderer = 0
Output Device = -1 - Microsoft Sound Mapper
Frequency of SPDIF Output = 48000

*** Information ***
asioVersion:   0
driverVersion: 2
Name:          SB Audigy 2 ZS ASIO [A400]
ErrorMessage:  No ASIO Driver Error
ASIOGetChannels (inputs: 22, outputs: 20);
ASIOGetBufferSize (min: 96, max: 65536, preferred: 192, granularity: 4);
ASIOGetSampleRate (sampleRate: 48000.000000);
ASIOOutputReady(); - Supported
ASIOGetLatencies (input: 292, output: 192);

*** Status ***
ASIO Driver started successfully.

Press Q to quit.

De receiver zal nu meteen al een Dolby Digital signaal ontvangen, ookal speel je nog geen geluid af.

Geluid Testen:
-Stereo (PCM) > DD test:
Bij het afspelen van een MP3tje, zou je nu geluid moeten horen. Het geluid wordt nu via SPDIF over een Dolby Digital signaal naar de receiver gestuurd, wat voorheen niet mogelijk was. Voorheen was namelijk alleen geluid via SPDIF over een PCM signaal naar de receiver mogelijk.

-DirectSound 3D test (+eax):
Als het in deze test werkt, zal het ook bij veel games werken.
1) Download en installeer RightMark RM 3DSound 2.2: http://audio.rightmark.or...mark-3dsound-2.2-xram.exe
2) Start "RightMark 3DSound Positioning Accuracy test"
3) Bij "Device" staat "SB Audigy 2 ZS Audio [A400] (ctaud2.sys" als enigste, en is dus geselecteerd.
4) Zet "System" op "DirectSound3D Hardware" of hoger ("DirectSound3D + EAX....").
5) Zet "Movement" op "Rotate XY" en druk op de play-knop rechtsonderin het scherm. Je zou nu geluid rond horen draaien en ook achter geluid moeten horen.

Met "Movement" op "manual" kan je zelf het geluid positioneren door met de muis de slepen in de cirkel waar dat ventje staat.

Als totaal geen geluid in de DirectSound test te horen is, dan proberen de latency stappen te herhalen voor andere Devices.

De settings zijn verder niet ge-fine-tuned. Het kan zijn dat sommige kanalen brak klinken of niet volledig aanwezig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyb op 27-03-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Houd er rekening mee dat als er "ASIO Driver started successfully" staat, en je geluid krijgt, het nog NIET wil zeggen dat het via een Dolby Digital signaal gaat.

Verder is Real Time Encoder eigenlijk alleen leuk voor mensen die een receiver hebben. Op receivers is namelijk meestal analoge multichannel bassmanagement niet op mogelijk. Gezien Bassmanagement bij Creative brak is, is deze Real Time encoder een leuke oplossing :)

Als je wel een analoge multichannel bassmanagement receiver/versterker hebt, zoals bij veel Creative en Logitech speakertjes, dan boeit Real Time Encoding niet echt. Je kan dan namelijk gewoon analoog gebruiken, waar amper verschil in zit met digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Dude thnx werkt hier ook _/-\o_ ziet er wel strak uit als er digital staat ;).

Bij een wat stiller moment hoor ik af en toe wat gekraak, zachtjes, dus aantal ms verhogen?

Hmm de achterspeakers werken niet met het afspelen van MP3's, alleen als ik CMS(2) of Streosurround inschakel en deze op bijvoorbeeld 80% zet.

[ Voor 69% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-03-2006 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169750

sorry, had een probleem, is al opgelost. Toch niet..

Alles werkt, alleen heb ik een kleine echo in mijn geluid bij afspelen van MP3's. Daar komt bij dat mijn Logitech Z-5500 pod geen digitaal signaal aangeeft.

(Creative Audigy 2 ZS, Logitech Z-5500, SPDIF Coax, WinXP SP2)

[ Voor 170% gewijzigd door Anoniem: 169750 op 27-03-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Heb je wel bij CreativeHQ aangegeven dat je een externe decoder gebruikt en niet de ingebouwde van de Audigy2ZS?

Daarbij is het geluid in games overigens wel 5.1 digitaal alleen loopt het net 0,5s achter op het orgineel... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

STIMPPYYY schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:21:
Heb je wel bij CreativeHQ aangegeven dat je een externe decoder gebruikt en niet de ingebouwde van de Audigy2ZS?
Als je bedoelt bij de THX settings, Digitale uitgang selecteren, jep.
Als je bedoelt bij de Speaker settings, alleen digitale uitvoer selecteren, jep.

Andere opties om de externe decoder van me set zijn er volgens mij niet :?

(heb overigens de sample rate van digitale uitvoer op 96 khz staan)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 169750 op 27-03-2006 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Afbeeldingslocatie: http://img85.imageshack.us/img85/3954/shizzleaudigy2qm.th.jpg

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:24
Ik begrijp hier net zoveel van als wiskunde, waar gaat het over? :?

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img157.imageshack.us/img157/6170/creativeaudioinstellingen4us.th.jpg

Nou ik bedoel eerder dit.

Of zit ik nu compleet fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Anoniem: 169750 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:34:
[afbeelding]

Nou ik bedoel eerder dit.

Of zit ik nu compleet fout?
Cyb schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:55:
[...]
-Schakel "SPDIF Passthrough" AAN met Creative's software (Audio HQ of Audio Console). Gebruik dus NIET de Built-in Decoder. Ookal krijg je geluid als de Built-in decoder aan, de kans is dan dat het via analoog gaat ipv SPDIF.
-Schakel "Digital Output Only" aan in de Creative speaker settings. (Niet altijd vereist, afhankelijk van het apparaat wat aan de soundcard hangt.)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Denizz schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:02:
Ik begrijp hier net zoveel van als wiskunde, waar gaat het over? :?
Het gaat over een manier hoe de geluidskaart geluid over brengt naar een speakersysteem die zowel analoge als digitale signalen kan verwerken. De meeste speakersystemen kunnen alleen analoge geluidssignalen verwerken, sommige daarnaast ook digitale geluidssignalen.
Analoge geluidssignalen kunnen probleemloos werken met het apart aansturen van meer dan 2 speakers. Bij digitale geluidssignalen is dat lastiger. Vaak kan je daar alleen maar 2 speakers aansturen ookal heb je meer dan 2 speakers. D.m.v. de Real Time Encoder, waar dit topic over gaat, kan je OOK bij digitale geluidssignalen meer dan 2 speakers aansturen.

In principe is het bijna alleen nuttig voor mensen met een HiFi Receiver, omdat:
1) Het verschil in kwaliteit tussen analoog en digitaal vrij klein is
2) HiFi receiver dan hun eigen bass kunnen beheren (hiermee bedoel ik niet het bass volume), wat anders via Creative software zou moeten gaan waar wat ontwerp bugs in zitten. De meeste PC-speakersetjes kunnen standaard al hun bass beheren, onafhankelijk of het geluidssignaal analoog of digitaal is, dit i.t.t. HiFi receivers die meestal alleen bass kunnen beheren bij digitale signalen.

Toch willen veel mensen zonder HiFi Receiver vaak het signaal digitaal ontvangen. Dit meestal omdat het woord "digitaal" vaak spannender klinkt :)

(Misschien niet helemaal volledig wat ik zeg, maar anders wordt het iets gedetailleerder en ingewikkelder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja sorry, dom.

Nog nooit AudioHQ gebruikt, ik wist niet eens dat het er in zat, was alleen maar met audio console in de weer 8)7

Nu werkt alles naar behoren, bedankt!

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 169750 op 27-03-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Cyb schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:57:
HiFi receivers die meestal alleen bass kunnen beheren bij digitale signalen.
Ja ? Vertel eens.

Veder is upmixen naar 5.1 niet intersant voor mensen met een av receiver aangezien die het zelf ook perfect kunnen. Het enige waarvoor het zinvol is tijdens het games met 5.1 geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 27-03-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 10:06
Is dit ook met nforce2 werkend te krijgen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Valt niet veel over te vertellen :)
Bij de meeste HiFi receivers is de eigenschap (bassmanagement op de multichannel analoge inputs) simpelweg niet ingebouwd. Meestal moet je in de handleiding duiken om te zien of deze eigenschap aanwezig is. Bassmanagement op de analoge stereo inputs kan vaak weer wel, en uiteraard ook op de digitale inputs.
Veder is upmixen naar 5.1 niet intersant voor mensen met een av receiver aangezien die het zelf ook perfect kunnen. Het enige waarvoor het zinvol is tijdens het games met 5.1 geluid.
Upmixen is zowieso een optie die ik altijd uit heb staan. Vooral in games hoor je upmixing uit de schakelen als het gaat om 3D positioning. Je wilt namelijk niet dat je geluid van achter hoort terwijl er achter niks is.

Upmixing is alleen zinvol voor mensen die persee meer kanalen willen horen dan het aantal dat de makers van de bron ingebouwd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hmm, ik heb een externe harman kardon ac3 decoder. Hij kan geen dts decoden.

Als ik nu op me pc een dvd afspeel met dts geluid, kan ik dat dan via deze software omzetten in ac3 en dan via een toslink kabeltje naar me HK ac3 decoder sturen die het ac3 signaal correct omzet naar 6 aparte kanalen die weer me 6 kanaals receiver ingaan ? :)

Voor ac3 werkt dat perfect... maar voor dts? Of is dat werkelijk niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Simon schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:24:
Is dit ook met nforce2 werkend te krijgen?
Je kan wel alles via Coax op een nForce2 chipset direct forwarden. Dit heb ik toen getest met UT2004 -> SPDIF -> Z5500 maar volgensmij leverde dit geen volledig DD (5.1) geluid op. Jammer maar waar werkt dus alleen de 6ch direct met UT2004 en HL2, maar dan ook supergoed. Kheb toen de zoektocht hiernaar opgegeven toen ik mn Z5500 voor bij mn tv+bank wilde gaan gebruiken ivm films enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Laatst online: 14-05 10:48
Gaaf he :D

Ja ik heb Audigy 2. En omdat ik alles met muziek doe uhm en nog steeds deze kaart zo goed mogelijk wil gebruiken heb ik dus gekozen voor die perfect kx drivers.
Veel beter voor audio dan Creative's eigen drivers.

Het is heel simpel, je moet dus even asio0 tot ik dacht 7 aansluiten op de surrounders's uitgangen.
Dan sla je dit gewoon op als kx standard settings.

En dan zet je die dll en de exe in 1 mapje. Wil je nu alles in DD horen op je externe amp. dan start je die exe das alles :)

Als je nu op je versterker kijkt zie je dus als het goed is als Dolby 3/2 (3 voor, 2 achter) en natuurlijk eventueel subwoofer (mocht je die hebben)

Wat echt het grote voordeel hier van nu is ben ik nog niet uit, maar ik heb het vermoeden dat het geluid digitaal via SPDIF naar de huiskamer versterker gaat, en dat je versteker dus _zelf_ het geluid mag gaanb omzetten naar audio.

Als dit waar is, is het dus veel beter dan dat er audio via line out naar je versterker gaat.

Ik 'ken' de maker van dit project een beetje. Zo heb ik ook gevraagt of hij een een versie zou kunnen compilen voor gebruikers die wel de creative drivers willen gebruiken (Dit is met versie 4 nu ook mogelijk)

Jammer is alleen dat de oude versie van KX (KX Audio 3534-F) die bekend staat om beste ASIO performance tenopzichte van alle nieuwe releases, niet goed werkt met dit programma.

Ik weet ook niet waarom, zou kunnen liggen aan mijn versterker (NAD T770) Maar ik krijg alleen white noise en geen signaal.

However, de nieuwe KX doet het dus prima :)

Mijn latency en cpu is zeer laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Fonk_ schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 01:06:
[...]

Wat echt het grote voordeel hier van nu is ben ik nog niet uit, maar ik heb het vermoeden dat het geluid digitaal via SPDIF naar de huiskamer versterker gaat, en dat je versteker dus _zelf_ het geluid mag gaanb omzetten naar audio.

[...]
Eigenlijk is het alleen nuttig zodra je meerdere kanaals PCM zooi op je PC gaat draaien. Oftewel multichannel anders dan DTS of DD. Dat is dus meestal games, of WMV-HD filmpjes etc.

Bij het draaien van MP3's en DVD's heb je er geen voordeel mee, maar eerder een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Is dit soms ook handig voor xvid/divx films die stereo of maar 2 kanaals surround zijn "opgenomen". Ik kan nmlk dit signaal niet via mijn spdif op dolby digital zetten en ben dan dus genoodzaakt om stereo te luisteren.

Mmm een aantal dingen doen het alweer niet bij mij, jammer.

Allereerst ziet het progje om je latency mee te testen/veranderen mijn sounkaart niet.
Ten 2e krijg ik als ik "redocneXk.exe -i 4 5 6 7 8 9" doe, alleen het bovenste stukje, en dus niet de info over mijn soundcard.

Ik heb een audigy LS, zou die zeker weer niet kunnen :(

Hoe kan je trouwens zo'n mooie interface krijgen als bij die site (de screenshots)

edit:
Lama, heb al et een en ander geovnden en de Audigy LS wordt weer eens niet ondersteund :(. Argh ik begin steeds meer te balen van dit kaartjes, maargoed.

offtopic:
tis al laat, ik ga slapen :P, ik stel nutteloze vragen zie ik :+

[ Voor 75% gewijzigd door B_FORCE op 30-03-2006 04:39 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:15
Bartjuh schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:43:
Hmm, ik heb een externe harman kardon ac3 decoder. Hij kan geen dts decoden.

Als ik nu op me pc een dvd afspeel met dts geluid, kan ik dat dan via deze software omzetten in ac3 en dan via een toslink kabeltje naar me HK ac3 decoder sturen die het ac3 signaal correct omzet naar 6 aparte kanalen die weer me 6 kanaals receiver ingaan ? :)

Voor ac3 werkt dat perfect... maar voor dts? Of is dat werkelijk niet mogelijk?
Op een normale retail dvd uit de winkel staat altijd een dolby digital spoor, naast een eventuele dts, dus kun je beter dat spoor gebruiken. Anders krijg je twee keer een compressie, eerst naar dts en dan naar DD, ipv direct naar DD zoals het op de dvd staat.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
ac3filter (ac3filter_1_01a_rc5.exe) doet ook aan dolby digital encoding. Als je het dus puur voor video wil gebruiken, dan is dat dus ook een optie.

In het geval van B_FORCE moet je 'spdif' aanvinken bij 'main' en by 'system' 'PCM' aanvinken.

In het geval van Bartjuh moet je bij system DTS passthrough uitvinken, vergelijkbaar met wat in dit topic gebeurt: s/pdif - analoog op Z-5500, wat is wijsheid/mogelijk

[ Voor 8% gewijzigd door cool_zero op 30-03-2006 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 19:44
Goed, ik denk dat ik me hier in het juiste topic bevind.

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb net een nieuwe laptop aangeschaft (acer aspire 5672) met een spdif poort. Nou heb ik de kabels gehaald en alles netjes aangesloten. Nou werkt het geluid over de spdif poort alleen maar als ik een dvdtje afspeel. Al het windows geluid, dus games, mp3 en andere meldingen hoor in niet via de spdif.

Wat moet ik doen om al mijn geluid via de spdif uitgang te laten gaan?

Geluidskaart: realtek hd audio
Speakerset: logitech z-5400

Ik moet dus een softwarematig iets vinden die het geluid omzet in een digitaale indeling. denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 28-05 05:59
Waarschijnlijk in je Windows-mixer even het vinkje bij 'digital output only' aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 19:44
Marco schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 18:26:
Waarschijnlijk in je Windows-mixer even het vinkje bij 'digital output only' aanzetten.
Is nergens in de windows mixer in te stellen. Nergens kan je een vinkje zetten. Heeft het niks met codecs/filters te maken? Ik kan echt nergens in de software iets vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door vanWalsum op 05-01-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjkewl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-03-2022

jjkewl

Computer problems?!

Hmm ik heb een MaxData laptop van een eeuw geleden als Remote Desktopt MP3 speler aan m'n surround set hangen (Harman Kardon). Zonder instellingen werkte de Digital Out (mini Tos-link).
Er bestaat ook geen instelling in de Windows Audio Mixer om digitaal uit te sturen.

Dit zou in de software van je audio kaart (onboard laptop) moeten zitten. Kijk of je deze kan identificeren en downloaden of updaten.

Back on topic:

Snap niet dat mensen kunnen zeggen dat de onboard DA conversie (line out) soms beter is dan die van je surround set. Dan heb je wel een erg crappy surround systeem.

Ik ben nog altijd opzoek naar een fatsoenlijke EAX5 kaart die DD of liever nog DTS uitstuurt (DTS is nml 192kbs MP3 vs 128kbs voor DD). Maar lees ik nou goed dat het met een Audigy/kxdriver kan maar een latency opleverd van 0,5 sec op je beeld?????? Dat is niet te harden dus bij gamen.

[ Voor 3% gewijzigd door jjkewl op 06-01-2007 17:10 ]

Ruger GP100 SE 5" .375 - muzzle velocity: 442m/s

Pagina: 1