Ik heb laatst een nieuwe videokaart gekocht, een radeon 1600pro. Deze is voor PCI-express. Ik dacht dat mijn pc deze wel kon hebben, aangezien er in de manual van mijn pc staat, dat ik 2 PCI-X poorten heb, naast de normale PCI poorten. Nu blijkt dus dat dat niet hetzelfde is, en nu is mijn vraag: Kan ik op de een of andere manier PCI-express poorten inbouwen, of moet ik dan gelijk aan een nieuw moederboard gaan denken?
PCI-X is iets anders dan PCI-E (of soms PCI-Ex genoemd). PCI-X is een opgevoerde versie van de standaard PCI slots terwijl PCI-E een geheel nieuwe standaard is. Helaas is de enigste mogelijkheid om aan PCI-E te komen een nieuw moederbord kopen.
Wat Freebee zegt klopt als een bus (even ter bevestiging)
kan je hem niet omruilen voor een AGP exemplaar
[Mod-modus] Je geeft zelf al aan dat het een domme vraag is, het is niet echt een domme vraag, maar dit had je best zelf kunnen vinden
[/mod-modus]
Misschien was het ook wel handig geweest om zo'n vraag hier te stellen voor je een videokaart koopt
Misschien was het ook wel handig geweest om zo'n vraag hier te stellen voor je een videokaart koopt
winkelVerwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:50:
iemand een nieuwe, nog nooit gebruikte videokaart?![]()
Welkom op GoT 
Het is een goed idee om in het begin eens wat FAQ's door te nemen.
De PMG FAQ bevat een hoop informatie. Kijk eens onder PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen?
• Tweakers.net Vraag & Aanbod
Het is een goed idee om in het begin eens wat FAQ's door te nemen.
De PMG FAQ bevat een hoop informatie. Kijk eens onder PCI, PCI-X en PCIe, wat zijn de verschillen?
• Tweakers.net PricewatchVerwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:50:
iemand een nieuwe, nog nooit gebruikte videokaart?![]()
• Tweakers.net Vraag & Aanbod
[ Voor 39% gewijzigd door Rone op 26-03-2006 16:53 ]
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
net gekocht op de super-pc-discount beurs in de Ahoy. Moet de winkel maar eens bellen dan (zit in duitsland volgens mij)
Verwijderd
ay.
Dat wist ik niet. ik zocht dus info over een mooie stille video kaart.
en toen werd ik geattendeerd op deze
http://www.asus.com/produ...139&model=953&modelmenu=1
Geen idee of het een beetje goede is. Maar ik zag bij toeval pci-e staan. Dus dat betekent dat hij niet in mijn moederbord past. MS6330LINK
Dat wist ik niet. ik zocht dus info over een mooie stille video kaart.
en toen werd ik geattendeerd op deze
http://www.asus.com/produ...139&model=953&modelmenu=1
Geen idee of het een beetje goede is. Maar ik zag bij toeval pci-e staan. Dus dat betekent dat hij niet in mijn moederbord past. MS6330LINK
Pagina: 1