[CSS] Vreemde lag bij Skype

Pagina: 1
Acties:

• sTeVuu
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik heb sinds kort een probleem met Skype wanneer ik deze in combinatie met Counter Strike: Source gebruik. Het probleem is als volgt:

Ik begin een Skype-gesprek, ik heb geen lag en alles loopt goed. Start ik daarna Counter Strike: Source op, heb ik meteen èrg veel lag op Skype, denk hier aan ongeveer 5 tot 7 seconden. Dit is zowel in het menu als in het spel. Sluit ik Counter Strike: Source weer af, dan is de lag meteen voorbij. Deze lag komt niet voor bij andere spellen (getest met Call of Duty 2 en The Elder Scrolls 4: Oblivion)

Ik gebruik Windows XP helemaal up-to-date, mijn systeemspecificaties:
MSI-moederbord met KT400-chipset,
AMD Athlon XP 2200+,
512MB geheugen,
ATi RADEON 9800 PRO,
Soundblaster Live 1024

Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. Ik heb een nieuwe CSS-configuratie geprobeerd en nieuwe versie van Skype geïnstalleerd, beide zonder resultaat. Weet iemand waar ik zou kunnen zoeken, of nog beter, een oplossing? _/-\o_

• j86
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

Kick

Verwijderd

Hmm kijk even in je CS config. waarje mic. op ingesteld staan. hoe hard enzo. ook kijk even in je skaip config waar die daar ingesteld staat.

Wat ook een issue kan zijn en ik had hetzelfde bij CS dat cs gewoon teveel vraagt van je sound card... btw. weet je zeker dat je niet al in een laggy server zat?

maar waarom gebruik je geen TS? werkt stukken beter ;)

En eff offtopic: Skaip stinkt zowiezo }:O

• j86

j86

Hmm kijk even in je CS config. waarje mic. op ingesteld staan. hoe hard enzo. ook kijk even in je skaip config waar die daar ingesteld staat.
Hier valt alleen het volume in te stellen. Dit zou verder ook geen invloed moeten hebben op een lag van enkele seconden.
Wat ook een issue kan zijn en ik had hetzelfde bij CS dat cs gewoon teveel vraagt van je sound card... btw. weet je zeker dat je niet al in een laggy server zat?
Het lijkt me sterk dat CSS teveel vraagt van je geluidskaart, dat kan elke geluidskaart nog wel bijhouden.
De lag begint meteen als CSS gestart wordt, dus dan zit je nog niet in een server.
maar waarom gebruik je geen TS? werkt stukken beter ;)

De kwaliteit van het geluid bij TS is stukken lager dan bij Skype.
Google talk werkt wel goed, maar daarmee kun je dan weer geen groepsgesprekken houden.

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-12 19:11

Phreak

KTM SuperDuke

Volgens mij moet je skype op high priority zetten in windows of in het programma zelf.
Zodat skype voorrang krijgt op je processor tijdens het gamen.
Zo zou skype direct moeten reageren en zou de lag weg moeten zijn.

Noobmeter WoT: Froekie

Verwijderd

joswillems86 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 01:16:
[...]

Hier valt alleen het volume in te stellen. Dit zou verder ook geen invloed moeten hebben op een lag van enkele seconden.

[...]

Het lijkt me sterk dat CSS teveel vraagt van je geluidskaart, dat kan elke geluidskaart nog wel bijhouden.
De lag begint meteen als CSS gestart wordt, dus dan zit je nog niet in een server.

[...]

Google talk werkt wel goed, maar daarmee kun je dan weer geen groepsgesprekken houden.
Klopt heb je enig gelijk in. maar ik heb het wel eens eerder gezien? BTW hoeveel Ram geheugen heb je? vergeet niet dat je STEAM gebruikt heh... en dat is van zichzelf al zwaar ragbagger. waar staan je geluids instellingen van CSS op ingesteld? probeer anders een andere geluidskaart drivers te downloaden. miss. dat dat help
NC_Phreak schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:32:
Volgens mij moet je skype op high priority zetten in windows of in het programma zelf.
Zodat skype voorrang krijgt op je processor tijdens het gamen.
Zo zou skype direct moeten reageren en zou de lag weg moeten zijn.
Als je je skaip op high proiority zet dan gaat zen CSS alleen maar laggen misschien. vergeet niet dat skaip best wat van je verbinding wegzuigt. :X

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

joswillems86 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 01:16:
TS met Speex is net zo goed als http://www.voiperized.net met Speex.
Alleen voor TS heb je Server en Client gedoe en met VoiPerized niet ** HINT ** ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• sTeVuu
Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat dit aan mijn specs of prioriteit van Skype ligt, want zoals ik al zei is het idem bij The Elder Scrolls 4: Oblivion, en die neemt heel wat meer resources in beslag tov Counter Strike: Source.

/Edit: NC_Phreak: Skype heeft dit automatisch al gedaan, hij staat standaard op Above Normal

[ Voor 18% gewijzigd door sTeVuu op 31-03-2006 16:45 ]

Verwijderd

Sykpe is nou niet bepaald een programma om tijdens een game te gebruiken.

Daarvoor is b.v Teamspeak vee beter |:( .Skype neemt teveel van je verbinding af,tijdens het gamen,wat lag veroorzaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2006 10:46 ]

• sTeVuu
Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 10:46:
Sykpe is nou niet bepaald een programma om tijdens een game te gebruiken.

Daarvoor is b.v Teamspeak vee beter |:( .Skype neemt teveel van je verbinding af,tijdens het gamen,wat lag veroorzaakt.
*kick*
Oh, ik zie net dat ik dat ben vergeten aan te geven, in Counter Strike: Source is er geen enkele lag, gewoon een ping van 15-20. Het is dus alleen in Skype (in combinatie met Counter Strike: Source, geen enkele andere spellen)

• BHQ
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

Verwijderd schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 17:42:
*zucht, 25 postjes, beredeneren homaar..

Ik heb dit ook gehad (in iets andere vorm), maar toen was m'n processor erg langzaam. Driverupdate hielp hier dacht ik.

• j86

j86

sTeVuu schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 16:45:
[...]

*kick*
Oh, ik zie net dat ik dat ben vergeten aan te geven, in Counter Strike: Source is er geen enkele lag, gewoon een ping van 15-20. Het is dus alleen in Skype (in combinatie met Counter Strike: Source, geen enkele andere spellen)
Wat je ook vergeet te vertellen (of ik lees eroverheen), is dat ie het ook wel eens normaal heeft gedaan.
Pagina: 1