Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

IDE verlengd: zoek losse stekkers

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb pas mijn pc een beetje gemod...hij was me te hoog, dus de bovenkant eraf, CD-rom en brander eruit en ergens anders gemonteerd. Nu heb ik echter een langere IDE kabel nodig. Langer dan de 90cm die ze maximaal aanbieden.

Nu ben ik naar een aantal computerzaken hier geweest, daar heb ik uiteindelijk een kale lege IDE kabel gekocht. Alleen deze zaak had nog maar 1 stekkertje over. En ik heb dus alle 3 de stekkers nodig. Weet iemand een site of een adres waar ik deze stekkers dus wél los kan kopen? Of heeft iemand nieuwe losse liggen (want de oude hergebruiken is een onbegonnen zaak)? Ik hoor het graag

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ff kijken bij Conrad.nl?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:46

ThaHandy

Discovery Channel

ata 33 (40pin) kabel + connector gat nog wel lukken bij de lokale el.boer maar,
ata 66+ (80pin) weet ik niet zo 1.2.3. en daarbij de passende connector :?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05
ata 66+ is net zo dezelfde stekker. alleen zitten er tussen alle kabeltjes een ongebruikt kabeltje ;)

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Verwijderd

met een beetje gepruts kun je toch de stekkers van een andere kabel afhalen, hierbij moet je wel voorzichtig te werk gaan omdat er anders stukjes afbreken. Maar het is gewoon mogelijk om stekkers van een ide kabel af te halen die je vervolgens op andere kabel terug zet

Verwijderd

Topicstarter
Zover ik heb kunnen zien verkoopt conrad ook alleen maar volledige kabels en geen losse stekkers.... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 13:36:
met een beetje gepruts kun je toch de stekkers van een andere kabel afhalen, hierbij moet je wel voorzichtig te werk gaan omdat er anders stukjes afbreken. Maar het is gewoon mogelijk om stekkers van een ide kabel af te halen die je vervolgens op andere kabel terug zet
nja...voorzichtig heb ik geprobeerd maar de lipjes aan de zijkant braken af waardoor de de stekker dus niet meer loodrecht op de kabel krijgt. Bij monteren buigen dan wat van die mesjes om en dus lukt t niet...daarom zoek ik gewoon nieuwe, zo duur zijn die niet, maar zijn wel moeilijk te vinden :S

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 15:10

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Nog niemand aan gedacht dat ze die kabels voor een reden maar 90 cm lang maken?
Overal kom je maar kabels tegen die 90 cm lang zijn, omdat je meer kans maakt voor storingen op je kabel.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Ik weet bijna wel zeker dat Conrad losse stekkers aanbied... Daarnaast is het loshalen van een bestaande stekker ook een peuleschil... Ik zal even zoeken naar een artikelnr.

EDIT: Kan niet vinden :( Als ik van het weekend thuis ben en je hebt ze nog niet pak ik even de catalogus erbij, ik heb ze er namelijk al eens gekocht.. Ze heten snijklemconnector meende ik...

[ Voor 37% gewijzigd door tafkaw op 23-03-2006 15:38 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Elke elektronicaboer heeft dat soort zaken gewoon op stock. Er is vast wel een elektronica detailhandel bij u in de buurt.

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-11 10:29

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

ik heb van de week eens gehoord dat alleen sATA en SCSI langer dan 90CM te verkrijgen zijn, IDE is helaas beperkt aan 90cm... (heb ik ook al naar gezocht)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

TommelMOD schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:50:
ik heb van de week eens gehoord dat alleen sATA en SCSI langer dan 90CM te verkrijgen zijn, IDE is helaas beperkt aan 90cm... (heb ik ook al naar gezocht)
mjah das omdat je daarnaa teveel storing zou kunnen krijgen.
SCSI is daar beter tegen bestand. is ook iets met bouncende signalen tegen het einde van je kabel. SCSI heeft een terminator, IDE niet, en SCSI kan die stuitersignalen dus netjes opvangen en wegfilteren.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Waarom neem je niet een sata to IDE blokje, dus dat je je IDE hdd op sata kunt aansluiten, dan kun je bv een sata kabel van 150 cm kopen :P

En je dvd/cd speler zou je dan bijvoorbeeld op usb kunnen gooien.

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:14
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:32:
Waarom neem je niet een sata to IDE blokje, dus dat je je IDE hdd op sata kunt aansluiten, dan kun je bv een sata kabel van 150 cm kopen :P

En je dvd/cd speler zou je dan bijvoorbeeld op usb kunnen gooien.
Ja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Nou mijn ervaring is dat je vrij makkelijk een ide stekker van een kabel kan halen. En dan em er weer voorzichtig opzetten. Et is ff wat gekloot maar niet onmogelijk.

Verwijderd

kippy schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:38:
[...]

Ja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan.

Nou mijn ervaring is dat je vrij makkelijk een ide stekker van een kabel kan halen. En dan em er weer voorzichtig opzetten. Et is ff wat gekloot maar niet onmogelijk.
Nou, ik kan je wel verzekeren dat als je een IDE kabel langer dan 90 cm gebruikt, en dan ook nog 1tje die zelf hebt gemaakt, dat de kans op storingen en dataverlies zeer groot is. Dus wat ik aangeef is gewoon een veilige manier, ja misschien iets moeilijker maar dan ben je wel zeker ervan dat het goed gaat.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Misschien ben ik dom maar : Hoe kan het dat als je je kast verlaagt dat je IDE kabel te kort wordt? Lijkt me dan toch dat alles dichter bij komt.

Anyway: Misschien is BTX een oplossing? Dan komen de plaatsen waar je IDE kabels inmoeten hoger te liggen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-11 15:31

Haan

dotnetter

Die 90 cm ligt eigenlijk al boven de specificaties voor ide kabels (18 inch max), laat staan dat je het nog langer gaat maken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

W3lta schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:22:
Nog niemand aan gedacht dat ze die kabels voor een reden maar 90 cm lang maken?
Overal kom je maar kabels tegen die 90 cm lang zijn, omdat je meer kans maakt voor storingen op je kabel.
De standaard schrijft inderdaad voor dat de maximale lengte 18 inch (45,7 cm) is. Uiteraard kun je kabels langer maken en dan moet je maar afwachten of het nog goed werkt. Afhankelijk van je controller zal de kabel terugvallen naar een langzamere sneleheid of datafouten veroorzaken. Dus in ieder geval grondig testen en benchmarken.

ik heb deze alvast voor je gegegoogeld:

http://www.pixmania.be/be...noer-40-pinnen-vrouw.html 1 hele meter.....
90 cm is idd nog makkelijk te vinden, meer moet je denk voor bellen of iemand die voor je kan maken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Van de link hierboven:
€ 4

of 25 € per maand
:P

Ik heb een jaar geleden ook zelf mn ide kabels gemaakt. Verkort dan wel. Het ging niet altijd goed, maar als je een paar keer oefent gaat het daarna meestal wel goed. Het is dus wel te doen.

Stekkers van 40-polige en stekkers van 80-polige zijn trouwens wel degelijk anders. Bij 80-polige wordt elk ongebruikt draadje wel degelijk verbonden met de rest van de ongebruikte draadjes (ze worden dus wel gebruikt, maar niet voor signaal overdracht ;) ).

Casemod: Cubeleon

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:28

rdejongjr

Gnome

http://www.hackaday.com/entry/1234000413073474/

1,5 meter, en bleek het ook nog te doen, heb je meteen een rounded cable :)

Verwijderd

Topicstarter
Dát is interessant,maar ik zie maar 2 stekkers: moederbord en bijv 1 cd drive...maar er moet er 2 op...:S hoe doe ik dat dan???

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:46:
Dát is interessant,maar ik zie maar 2 stekkers: moederbord en bijv 1 cd drive...maar er moet er 2 op...:S hoe doe ik dat dan???
Je kunt er toch gewoon nog een stekker tussen maken? Normale kabels kun je ook gewoon met 2 of 3 stekkers kopen.

Casemod: Cubeleon

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
Gr0wLiThE schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:34:
Ik weet bijna wel zeker dat Conrad losse stekkers aanbied... Daarnaast is het loshalen van een bestaande stekker ook een peuleschil... Ik zal even zoeken naar een artikelnr.

EDIT: Kan niet vinden :( Als ik van het weekend thuis ben en je hebt ze nog niet pak ik even de catalogus erbij, ik heb ze er namelijk al eens gekocht.. Ze heten snijklemconnector meende ik...
Sorry voor de enorme schop, maar deze vraag lag nog open voor me en aangezien de nieuwe Conrad catalogus voor me lag vandaag heb ik het maar even opgezocht.

De connectoren heten "opzetconectoren snijklemtechniek", staan op pagina 774 van de nieuwe catalogus en de 2x20 variant die jij nodig lijkt te hebben heeft bestelnr. 741841-06 en kost €1,79.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-11 11:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 12:49:
ata 66+ is net zo dezelfde stekker. alleen zitten er tussen alle kabeltjes een ongebruikt kabeltje ;)
Die worden wel gebruikt hoor :P Alleen hebben ze geen extra pinnetjes naar het moederbord nodig omdat ze allemaal aan de aarde hangen..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Nou is mijn vraag dus.....hoeveel wil je hem verlengen???
10cm/20/30???

90cm is al het maximum..anders zouden ze echt wel langere kabels verkopen..
Pagina: 1