Zwarte kaders om Flash filmpjes

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 00:24
Ik heb een site gemaakt met daarop flashfilmpjes. Voor de herinstallatie van mn computer deed die site het prima.
Na de herinstallatie krijg ik zwarte kaders om de flash animaties wanneer ik er over heen ga met de muis. De flash filmpjes lijken er wel "op" te liggen.
De animatie werkt wel, maar ik er niet in klikken. Ik kan de animatie dan ook niet gebruiken. Wanneer ik er op klik, "integreert" ie zichzelf in de site en kan ik de animatie normaal gebruiken.

Bij anderen doet de site het prima. Logisch ook want ik heb niet veranderd. Het probleem zit zich in mijn computer.

Rara hoe kan dit. :?

( - Macromedia flash player 8 geinstalleerd zoals door activex aanbevolen)
( - Macromedia Studio 8 wel en niet geinstalleerd mocht ook niet baten)
( - IE6, WINXP SP2 net als voor de herinstallatie)

[ Voor 23% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 23-03-2006 09:04 ]

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 12:03
Het lijkt meer op een fout van je driver van je videokaart
Probeer eens de laatste drivers te installeren

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

• fRiEtJeSaTe
sailor_ej schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:06:
Het lijkt meer op een fout van je driver van je videokaart
Probeer eens de laatste drivers te installeren
De laatste drivers zijn geinstalleerd. Nvidia 84.21.

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

heb je het probleem alleen op je eigen pagina, of ook op die van anderen?

larixk

• fRiEtJeSaTe
Larixk schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:11:
heb je het probleem alleen op je eigen pagina, of ook op die van anderen?
Dit probleem doet zich ook voor op andere sites.

Onderstaande link geeft een voorbeeld van het probleem:
http://www.mqube.nl/na.jpg

Ik moet volgens het tekstballonnetje het besturingselement eerst activeren.

[ Voor 11% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 23-03-2006 09:17 ]

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wellicht is er bij de herinstallatie een extra patch voor Internet Explorer gebruikt.

Voor meer informatie wat deze patch doet verwijs ik je graag naar een ander draadje, misschien is dit wat er bij jou gebeurt.(zie nieuws: Microsoft brengt IE-patch uit om Eolas-patent te omzeilen )

edit: Na het lezen van je vorige post weet ik het zeker dat het met de patch te maken heeft.

[ Voor 16% gewijzigd door purge op 23-03-2006 09:17 ]

• fRiEtJeSaTe
purge schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:16:
Wellicht is er bij de herinstallatie een extra patch voor Internet Explorer gebruikt.

Voor meer informatie wat deze patch doet verwijs ik je graag naar een ander draadje, misschien is dit wat er bij jou gebeurt.(zie nieuws: Microsoft brengt IE-patch uit om Eolas-patent te omzeilen )

edit: Na het lezen van je vorige post weet ik het zeker dat het met de patch te maken heeft.
Ok thnx. Dat lijkt inderdaad het probleem te zijn. Brengt me bij het volgende probleem. Hoe zorg ik ervoor dat mn gebruiken niet op de flash animaties hoeven te klikken?

--EDIT-- Negeer deze post maar --EDIT--

[ Voor 4% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 23-03-2006 09:23 ]

• purge
  • Niet online
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:22:
[...]

Ok thnx. Dat lijkt inderdaad het probleem te zijn. Brengt me bij het volgende probleem. Hoe zorg ik ervoor dat mn gebruiken niet op de flash animaties hoeven te klikken?
Voor het gemak quote ik even een stukje tekst uit het nieuwsbericht waar ik de link van heb gepost.
Op de MSDN-site heeft Microsoft instructies voor webdevelopers neergezet om uit te leggen hoe zij op hun beurt weer om de patch heen kunnen werken.
In het kort komt het erop neer dat je de (flash) objecten via javascript kan integreren in de html in plaats van een object-tag (o.i.d.)

edit: oops toch niet genegeerd :P

[ Voor 3% gewijzigd door purge op 23-03-2006 09:27 ]

• fRiEtJeSaTe
purge schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 09:26:
[...]

Voor het gemak quote ik even een stukje tekst uit het nieuwsbericht waar ik de link van heb gepost.

[...]

In het kort komt het erop neer dat je de (flash) objecten via javascript kan integreren in de html in plaats van een object-tag (o.i.d.)

edit: oops toch niet genegeerd :P
Toch bedankt ;)
Voor de gebruikers die met hetzelfde probleem zitten hier de workaround.
http://aspadvice.com/blog...ive/2006/03/08/15653.aspx

Suc6 ermee, en bedank Microsoft en Eolas maar voor deze onzinnige patch die er voor zorgt dat miljoenen mensen ter wereld weer aan hun site kunnen gaan sleutelen. |:( |:( |:(

• sanderb
  • Laatst online: 20:51
Microsoft kan hier weinig aan doen. Het ligt aan dat achterlijke patent. Ik denk dat het laatste woord hierover nog niet gesproken is.
Andere browsers als Firefox zouden hetzelfde probleem met Eolas kunnen krijgen, hoewel het schijnt dat ze bij opensource projecten minder moeilijk doen over een licentie.
Het gaat dus niet alleen om activeX, maar een enorm vage beschrijving van embedded applicaties die in 98 al gedeponeerd is.

Een workaround is embedden via javascript. Als je er dan meteen een flashdetectie voor zet, zoals bijvoorbeeld flash object, dan zou het probleem verholpen zijn. Blijft het natuurlijk wel een probleem dat developers dan heel wat uurtjes kwijt zijn om oude projecten te gaan updaten.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Macromedia Adobe is een grote speler.. kan me niet voorstellen dat die hiermee zonder slag of stoot accoord gaan.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

In de verwijzing van FrietjeSate staat een commentaar dat verwijst naar een mogelijke fix, die mijns inziens het makkelijkst toepasbaar is voor alle doctypes. In alle eenvoud makkelijk over het hoofd te zien en derhalve hier even de speciale aandacht voor B). Deze fix van de andere fixes(zie "[IE/ActiveX aanpassing] Consequenties?" en Eolas topics) tot best practice verheffen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

crisp

Devver

Pixelated

Mwa, vertrouwen op de huidige implementatie van defer in IE (de behaviour hiervoor is niet expliciet gedefinieerd in de specificatie) is nu ook niet je-van-het. Wat is er mis met good-old window.onload of een functie-call aan het eind van je body?
Verder zitten embeds (overigens deprecated in HTML4) meestal genest in object-elementen, dus dit script doet dingen dubbel. applets (eveneens deprecated) zie je in het wild niet zoveel.
Ik hou wel van de manier waarop dit script z'n werk doet; het is unobtrusive dus javascript is geen vereiste voor de client om toch flash-content te kunnen weergeven (zei het dan wel met de gewraakte warning van IE).

Intentionally left blank

Pagina: 1