Hi all,
ik heb een Speedtouch 716 router/modem met WLAN. Daarbij kreeg ik ook een Speedtouch 121G USB stick WLAN.
Zelf werk ik met kabels dus had de USB stick nog niet gebruikt. Nu wil mijn buurman ook graag internetten en ik had voorgesteld dat hij mijn WLAN mocht gebruiken.
Dus ik heb eerst gister zelf de USB stick getest en dat werkte gewoon in 1x.
WLAN aan WPA aan, USB stick erin, WPA invoeren en gaan!
Dus ik die stick aan mijn buurman gegeven met de WPA key erbij, veel plezier!
En dat werkt dus niet.
De USB stick 121G installeert probleemloos. (Windows XP SP2, geen utility geinstalleerd alleen drivers)
Windows scant WLAN netwerken en vindt de Speedtouch 716.
Ga je dan verbinding maken dan staat 'ie een tijd te verbinden en uiteindelijk gebeurt er gewoon niets, er is ook geen verbinding.
Dit hebben we vervolgens op een laptopje geprobeerd met Windows 2000, met behulp van de Speedtouch Utility.
Zelfde verhaal. Hij vindt de Speedtouch, geeft zelfs aan dat de WPA key niet klopt als je hem niet/verkeerd invoert, maar hij verbindt uiteindelijk niet.
Daarna weer op mijn eigen Windows XP SP2 pc geprobeerd en daar werkt het nu ook niet meer op! Zelfde als bovenstaand.
Wat heb ik daarna gedaan:
- beveiliging op WEP (helpt niet)
- beveiliging uit (helpt niet)
- Speedtouch 716 gereset en opnieuw geconfigureerd (helpt niet)
- Speedtouch 716 firmware geupgrade en opnieuw geconfigureerd (helpt niet)
- Nieuwe drivers geinstalleerd voor USB stick 121G (helpt niet)
Het WLAN werkt nu niet op 2 XP pc's en 2 Win2000 pc's.
Op alle pc's vindt de stick de router, probeert te verbinden maar er komt geen verbinding.
Ik ga morgen of overmorgen een andere USB stick proberen van Gigabyte omdat ik de indruk krijg dat de USB stick er nu gewoon geen zin meer in heeft?
ik heb een Speedtouch 716 router/modem met WLAN. Daarbij kreeg ik ook een Speedtouch 121G USB stick WLAN.
Zelf werk ik met kabels dus had de USB stick nog niet gebruikt. Nu wil mijn buurman ook graag internetten en ik had voorgesteld dat hij mijn WLAN mocht gebruiken.
Dus ik heb eerst gister zelf de USB stick getest en dat werkte gewoon in 1x.
WLAN aan WPA aan, USB stick erin, WPA invoeren en gaan!
Dus ik die stick aan mijn buurman gegeven met de WPA key erbij, veel plezier!
En dat werkt dus niet.
De USB stick 121G installeert probleemloos. (Windows XP SP2, geen utility geinstalleerd alleen drivers)
Windows scant WLAN netwerken en vindt de Speedtouch 716.
Ga je dan verbinding maken dan staat 'ie een tijd te verbinden en uiteindelijk gebeurt er gewoon niets, er is ook geen verbinding.
Dit hebben we vervolgens op een laptopje geprobeerd met Windows 2000, met behulp van de Speedtouch Utility.
Zelfde verhaal. Hij vindt de Speedtouch, geeft zelfs aan dat de WPA key niet klopt als je hem niet/verkeerd invoert, maar hij verbindt uiteindelijk niet.
Daarna weer op mijn eigen Windows XP SP2 pc geprobeerd en daar werkt het nu ook niet meer op! Zelfde als bovenstaand.
Wat heb ik daarna gedaan:
- beveiliging op WEP (helpt niet)
- beveiliging uit (helpt niet)
- Speedtouch 716 gereset en opnieuw geconfigureerd (helpt niet)
- Speedtouch 716 firmware geupgrade en opnieuw geconfigureerd (helpt niet)
- Nieuwe drivers geinstalleerd voor USB stick 121G (helpt niet)
Het WLAN werkt nu niet op 2 XP pc's en 2 Win2000 pc's.
Op alle pc's vindt de stick de router, probeert te verbinden maar er komt geen verbinding.
Ik ga morgen of overmorgen een andere USB stick proberen van Gigabyte omdat ik de indruk krijg dat de USB stick er nu gewoon geen zin meer in heeft?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.