Speedtouch 121G USB geen goede verbinding met Speedtouch 716

Pagina: 1
Acties:
  • 1.068 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Hi all,

ik heb een Speedtouch 716 router/modem met WLAN. Daarbij kreeg ik ook een Speedtouch 121G USB stick WLAN.

Zelf werk ik met kabels dus had de USB stick nog niet gebruikt. Nu wil mijn buurman ook graag internetten en ik had voorgesteld dat hij mijn WLAN mocht gebruiken.
Dus ik heb eerst gister zelf de USB stick getest en dat werkte gewoon in 1x.
WLAN aan WPA aan, USB stick erin, WPA invoeren en gaan!

Dus ik die stick aan mijn buurman gegeven met de WPA key erbij, veel plezier!
En dat werkt dus niet.

De USB stick 121G installeert probleemloos. (Windows XP SP2, geen utility geinstalleerd alleen drivers)
Windows scant WLAN netwerken en vindt de Speedtouch 716.
Ga je dan verbinding maken dan staat 'ie een tijd te verbinden en uiteindelijk gebeurt er gewoon niets, er is ook geen verbinding.

Dit hebben we vervolgens op een laptopje geprobeerd met Windows 2000, met behulp van de Speedtouch Utility.
Zelfde verhaal. Hij vindt de Speedtouch, geeft zelfs aan dat de WPA key niet klopt als je hem niet/verkeerd invoert, maar hij verbindt uiteindelijk niet.

Daarna weer op mijn eigen Windows XP SP2 pc geprobeerd en daar werkt het nu ook niet meer op! Zelfde als bovenstaand.

Wat heb ik daarna gedaan:
- beveiliging op WEP (helpt niet)
- beveiliging uit (helpt niet)
- Speedtouch 716 gereset en opnieuw geconfigureerd (helpt niet)
- Speedtouch 716 firmware geupgrade en opnieuw geconfigureerd (helpt niet)
- Nieuwe drivers geinstalleerd voor USB stick 121G (helpt niet)

Het WLAN werkt nu niet op 2 XP pc's en 2 Win2000 pc's.
Op alle pc's vindt de stick de router, probeert te verbinden maar er komt geen verbinding.

Ik ga morgen of overmorgen een andere USB stick proberen van Gigabyte omdat ik de indruk krijg dat de USB stick er nu gewoon geen zin meer in heeft?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

ziet er wel uit als klote probleem, mijn vraag is dan ook je kan hem wel vinden maar je krijgt geen signaal via de 121g.

Als nu naar start/config/netwerk verb/ gaat en je gaat de ip adressen statisch invoeren, daarna klik je via site survey op je Speedtouch SSID. Modem heb je al gereset dus die is sowieso niet beveiligd, security van de wireless client manager ook uit en dan op apply.

Verwijderd

probeer eens of je uberhaupt met die stick wel kan connecten naar een Router. als het nml bij een andere AP ook niet lukt zou het best eens kunnen dat je stick stuq is

niet om te flamen maar speedtouch staat nu niet bepaald bekend om zijn kwaliteit ....

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:11:
niet om te flamen maar speedtouch staat nu niet bepaald bekend om zijn kwaliteit ....
:X Dat is dus echt niet waar he, maar je hebt wel 50% een punt : Ze hadden NOOIT die USB dingen mogen maken.

Als je iets via de USB niet moet doen is het naar mijn mening "netwerken" .

Probeer een "normaal" PCI WLAN kaart te regelen voor de PC's en voor de eventuele laptops gewoon een PCMCIA ding :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:18:
[...]

:X Dat is dus echt niet waar he, maar je hebt wel 50% een punt : Ze hadden NOOIT die USB dingen mogen maken.
Tja, nu ga ik toch op in ... maar ik heb tot nu toe niet al te goede ervaringen met de speedtouch reeks ... het modem is eigenlijk het enige wat ik wel naar behoren vind werken ...

wireless van Speedtouch is pure bagger naar mijn mening, een gipswandje en je bent je signaal kwijt. Zowel bij de 580 al de 716 reeks. Dit zijn echter mijn ervaringen met Speedtouch. het zou ook kunnen dat ik gewoon een aantal maandagochtend routers in handen heb gehad.... maar na een stuk of 20 routers begin ik dan toch wel te twijfelen .....

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:28:
Tja, nu ga ik toch op in ... maar ik heb tot nu toe niet al te goede ervaringen met de speedtouch reeks ... het modem is eigenlijk het enige wat ik wel naar behoren vind werken ...

wireless van Speedtouch is pure bagger naar mijn mening, een gipswandje en je bent je signaal kwijt. Zowel bij de 580 al de 716 reeks. Dit zijn echter mijn ervaringen met Speedtouch. het zou ook kunnen dat ik gewoon een aantal maandagochtend routers in handen heb gehad.... maar na een stuk of 20 routers begin ik dan toch wel te twijfelen .....
Mja ... volgens die logica had ik nooit een DFI moederbord moeten kopen omdat ik bij een vriend er heel veel problemen mee had ;)

Enige slechte aan de SpeedTouch reeks was een serie 510 modellen die een beetje brakke elco's/voedingen kregen na een jaar tijd ongeveer. De serie die daarna kwam werkt perfect. Heb er zelf een onder andere.

Verder laatst nog een 580 bij iemand gezien en een 716 en beide geen problemen met ontvangst. Zelfs met zo'n dom USB ding. Gelukkig had 1 van de 2 een laptop met ingebouwde WLAN dus was dat ding overbodig :)

Over slechte ASUS en MSI moederborden series maar te zwijgen...

Zie het zo : Zolang het geen Sweex en aanverwante zooi is moet het gewoon goed zijn !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Misschien een ander radio kanaal proberen? Uit mijn hoofd, dus wellicht een foutje ergens:

- 192.168.1.254
- Home Network (links)
- WLAN (blauwe letters)
- Configure (rechtsboven)
- Channel Selection --> Manual
- Channel --> kanaal kiezen bv. 13
- Apply

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:42

nFo

Ik kreeg ook die: Speedtouch 121G bij de modem erbij, en werkt goed met de software en driver die je erbij krijgt.
Wel komt de verbinding traag op gang en ontvangst is ook niet echt super. :|
Met de sitecom wl-115 Wireless Network PCI Card 54g heb ik een uitstekende ontvangst.

Settings via: speedtouch.lan:

Afbeeldingslocatie: http://img272.imageshack.us/img272/276/needforspeed9iv.th.png

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Staat misschien je mac-filter aan?

BOINC stats

Pagina: 1