[XP64] Geactiveerde windows wil opnieuw activeren

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:04
Ik heb hier nu al een kleine maand win 64bit op de pc draaien en natuurlijk netjes geactiveerd met zo'n code over het internet. Allemaal goed een aardig zou je denken. Maar nu zette ik eergister de pc aan en bij het welkomscherm krijg ik een melding dat ik niet geactiveerd heb en of ik dat nu wil doen. Goed ik klik op ' ja' en dan krijg ik een scherm dat windows al geactiveerd is en moet ik op OK klikken.... 8)7

Hij doet het dus wel, maar nu moet ik bij het opstarten 2x op ok klikken.... k heb betere dingen te doen... (alhoewel..)

Iemand enig idee?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even met Microsoft bellen - die gaan je het snelste kunnen helpen ben ik bang :)

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:39

nhanssen

QVL is non-tweakers

elevator schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:42:
Even met Microsoft bellen - die gaan je het snelste kunnen helpen ben ik bang :)
minus: "kunnen"

Maar idd gelijk ff bellen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door nhanssen op 22-03-2006 16:46 ]

Spec's PC

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
dat is vrij irritant idd..

nog niet gehoord van dit probleem..

laat ons maar ff weten wat ze zeggen enzo, ben wel benieuwd haha

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03 11:16
Heb je misschien hardware veranderd? Schijnt dat je max 2 hardware items mag aanpassen voordat windows denkt dat het een andere machine is en je een andere serial moet gebruiken.

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

• Opperhoof
ja dat kan ik doen, eigenlijk ook niet, maar zou kunnen. Ik wacht nog even 4 dagen en kijk oftie het dan nog steeds doet

• DaFireball
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09-2022
ik zou als ik jou was gewoon ff microsoft bellen..

want ik denk dat dit probleem niet in een keer verdwijnt na nog 4 dagen wachten..

lijkt me sterk iig, maar ja met MS weet je maar nooit :P

• Opperhoof
Goed,.... nu is het helemaal fout...

Ik start windows op, hij zegt dat ik me nu moet activeren voor ik verder kan gaan. Ik klik op OK en hij zegt weer netjes: "you are already registered by microsoft" (ofzo)
ik klik weer op OK en hij meld me af,.. en zegt opnieuw dat ik NU moet activeren....
Zo blijft het in de 'loop' ronddraaien.

Het probleem is dat ik nergens iets kan invoeren ofzo.. Alleen maar op ok klikken. Is er ergens een filetje dat ik kan vervangen zodat hij mij opnieuw om de registratiecode vraagd??
(de tijd in het bios achteruit zetten heeft ook geen zin)

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48

Gé Brander

MS SQL Server

Waarom bel je dan ook niet meteen als je dat probleem hebt met Microsoft?

Je kan nu niet meer kiezen voor handmatig activeren/registreren?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Opperhoof
nope, alleen maar op 'OK' klikken.... :|
ik had eigenlijk wel gehoopt dat het probleem zou oplossen, maar dat valt tegen :/

via het netwerk kan ik wel gewoon over de schijven wandelen als die pc aanstaat...?!

[ Voor 30% gewijzigd door Opperhoof op 28-03-2006 13:24 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:15
Als je Windows XP 64bit legaal hebt, waarom maak je er dan zo'n probleem van om even te bellen? In plaats van 4 dagen af te wachten met veel gekloot, kan je er (door te bellen) binnen een paar minuten vanaf zijn.

The devil is in the details.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hahn schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:24:
Als je Windows XP 64bit legaal hebt, waarom maak je er dan zo'n probleem van om even te bellen? In plaats van 4 dagen af te wachten met veel gekloot, kan je er (door te bellen) binnen een paar minuten vanaf zijn.
Omdat hij niet wil dat ze zijn telefoonnummer weten ?? :) Heb ik ook last van met legale XP x86.

En ja ben achterdochtig en nee zie geen spoken.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

nero355 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:28:
[...]

Omdat hij niet wil dat ze zijn telefoonnummer weten ?? :) Heb ik ook last van met legale XP x86.

Nummer blokkering, mobiel bellen, telefooncel. Overigens vind ik het onzin zo achterdochtig te zijn wanneer je een legale versie hebt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:37
Ik heb zo vaak met die gasten aan de lijn gehangen.
Denk niet dat ze je nummer bij de code houden ofzo.
Je hoeft niet eens een code in te voeren.

Dus bellen en vragen of zij er iets van weten.
Kan best zijn dat het een bekend probleem is.

• elevator
  • Niet online

elevator

Opperhoof schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 13:22:
nope, alleen maar op 'OK' klikken.... :|
ik had eigenlijk wel gehoopt dat het probleem zou oplossen, maar dat valt tegen :/

via het netwerk kan ik wel gewoon over de schijven wandelen als die pc aanstaat...?!
Met PsExec kan je geloof ik ook regedit opstarten en op die manier proberen via het wijzigen van die oobetimer values in je registry om het systeem te laten doen geloven dat je nog niet geactiveerd bent :)

Verwijderd

En als je nu in veilige modus opstart, in windows map zoekt naar het wap bestand (hierin is je activatie in opgeslagen) en die verwijdert) Je start windows opnieuw op, en je kan hem opnieuw activeren. Toch?

• Hahn
  • Laatst online: 19:15
[...]

Het lijkt me heel sterk dat de helpdesk van Microsoft misbruik zal gaan maken van je telefoonnummer...

The devil is in the details.

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 15:26
Dna gaan ze bellen:
"hallo, u heeft windows xp gekocht, toch? nou, omdat het vrij buggy is, kunnen wij u voor 400 dollar volgend jaar de nieuwe vista aanbieden :P"

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• elevator
  • Niet online

elevator

Zullen we serieus blijven? Als iemand z'n telefoonnummer niet aan MS wil geven is dat zijn of haar goed recht en zijn er zat alternatieven als telefooncellen maar dat behoeft geen verdere discussie eigenlijk :)

[ Voor 13% gewijzigd door elevator op 28-03-2006 16:57 ]

Verwijderd

Als het goed is kan je in veilige modus opstarten en dan regedit in, zoek naar WPATIMER en die sleutel exporteren en daarna verwijderen, daarna rebooten.

Mocht je niet in veilige modus kunnen komen, kan je evt proberen om het register van afstand te openen.

• Opperhoof
Wat is het email adres van Microsoft? K heb namelijk alleen een mobile telefoon waar ik die-hard mee sms, maar ik heb geen zin om uren te worden door verbonden en als ik eindelijk aan de beurd ben mn beltegoed op te waarderen...

Ik heb al gezocht naar een email adres, maar ik denk dat ze teveel spam krijgen ofzo...?!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 00:48

job

http://support.microsoft.com/default.aspx?LN=nl
Maar ik zou zeggen bel gewoon lekker microsoft. tis een 0800 nummer, dus je bent alleen wat belminuten kwijt.

[ Voor 125% gewijzigd door job op 28-03-2006 19:58 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:03
Opperhoof schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:53:
Wat is het email adres van Microsoft? K heb namelijk alleen een mobile telefoon waar ik die-hard mee sms, maar ik heb geen zin om uren te worden door verbonden en als ik eindelijk aan de beurd ben mn beltegoed op te waarderen...

Ik heb al gezocht naar een email adres, maar ik denk dat ze teveel spam krijgen ofzo...?!
Ik kan je verzekeren dat je binnen 6min helemaal geholpen bent, en geloof mij maar er word absoluut niets met jou telefoonnummer gedaan, dit word namelijk ook nog eens gezegd door de telefoniste.
En ja ik heb ervaring met bellen naar ze.

• Duinkonijn
  • Laatst online: 19:07

Duinkonijn

Huh?

job schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:55:
http://support.microsoft.com/default.aspx?LN=nl
Maar ik zou zeggen bel gewoon lekker microsoft. tis een 0800 nummer, dus je bent alleen wat belminuten kwijt.
bel minuten? bellen voor activatie is met MS gewoon gratis

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Bor

Bor

Ik heb Microsoft al weet ik hoe vaak gebeld omdat mijn Windows XP Pro te vaak geactiveerd is. Men vraagt nooit iets (zeker niet je telefoonnummer), je bent vrijwel altijd direct aan de beurt en een paar minuten later is jouw probleem opgelost. Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet wanneer je een legale licentie hebt.

De andere mogelijke oplossingen zijn namelijk vrijwel allemaal niet legaal en dat lijkt me, met een legale Windows versie, niet de bedoeling.

Verwijderd

Mja het vreemde is een kennis van me waar ik laatst de pc installeerde had zo ongeveer het zelfde probleem, die heeft een legaal WinXP Prof met meegebakken SP2, vreemde is hij heeft al vaak een Windowsupdate gedaan op dit bestaande en geinstalleerde OS, ook is deze Windows allang geactiveerd want heeft altijd al kunnen updaten.

Tot enkele dagen geleden kreeg die het gezeur van windowsupdate.com dat hij moest valideren, ik dacht nah moet geen probleem zijn, maar kwam er lekker neit door heen. Het runt wel en heb het op een andere manier opgelost maargoed, dit zal eigenlijk niet mogen.. 8)7

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:16:
Mja het vreemde is een kennis van me waar ik laatst de pc installeerde had zo ongeveer het zelfde probleem, die heeft een legaal WinXP Prof met meegebakken SP2, vreemde is hij heeft al vaak een Windowsupdate gedaan op dit bestaande en geinstalleerde OS, ook is deze Windows allang geactiveerd want heeft altijd al kunnen updaten.

Tot enkele dagen geleden kreeg die het gezeur van windowsupdate.com dat hij moest valideren, ik dacht nah moet geen probleem zijn, maar kwam er lekker neit door heen. Het runt wel en heb het op een andere manier opgelost maargoed, dit zal eigenlijk niet mogen.. 8)7
Bedoel je hier valideren als in genuine advantage ? Ook in dat geval zou ik met een legale versie gewoon Microsoft bellen hoor!

• Sebbie2006
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-12-2025
Om een lang verhaal kort te maken.... waarschijnlijk is de illegale versie geinstalleerd, waarna de activatieprocedure omzeilt is door gebruikte maken van een tooltje dat eigenlijk is gemaakt voor windows 2003 (server). Hoewel dit in eerste instantie lijkt te werken, is dat dus niet zo. Toen XP64 net nieuw was heb ik dit ook geprobeert om te kijken of het een upgrade waard was. Na een maand is ie dus onbruikbaar. Enige oplossing die ik gevonden heb is:
C:\format C:
are you sure? Y

en dan je legale XP32 weer installeren.

Persoonlijk vond ik het de upgrade niet waard trouwens.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48

Gé Brander

MS SQL Server

[...]

Als dat het zou zijn, dan zou hij zijn topic niet onder zijn naam moeten posten, want in zijn profiel staat genoeg informatie om te achterhalen waar hij woont....

[sarcastic mode]
Ik denk ook dat Microsoft je achter je broek aan komt als jij Windows illegaal hebt hoor. Voor je het weet staan ze achter je met de politie ernaast, na een inval... Ze struinen onder andere got.tweakers.net af voor aanwijzingen over personen dat ze illegale versies hebben. In hun profiel staat vaak genoeg informatie om ze aan te kunnen klagen.
[/sarcastic mode]

Denk nou eens na. Microsoft kan zijn tijd wel beter gebruiken dan tweakertjes achterna zitten... Doe niet zo paranoide!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.

edit:
lezen BtM909, Lezen

[ Voor 96% gewijzigd door BtM909 op 29-03-2006 11:36 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 10:18:
[...]

Bedoel je hier valideren als in genuine advantage ? Ook in dat geval zou ik met een legale versie gewoon Microsoft bellen hoor!
ja die bedoel ik idd, maar normaliter registreer ik gewoon na de installatie en heb er nooit meer last van. Maar laasts moest ik dus valideren, snap dus niet dat ik alsnog weer moest gaan bellen
Pagina: 1