nu een laptop kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04-2025
Mijn trouwe toshiba is na 3.5 jaar onverwacht overleden :-(. Tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe laptop dus. Ik zat zelf de denken aan iets van regen de 1000 euro, maar minder is beter.

Na wat rondkijken mijn oog laten vallen op de BenQ joybook 2600 (lekker klein) of iets uit de serie van HP (bijvoorbeeld).

Maar als ik dan wat verder lees en rond kijk dan zijn de reviews van de joybook al uit juni 2004 en lag een soortgelijke HP maanden terug voor een lagere prijs al in de aanbieding. Is het op dit moment gewoon een slechte tijd om een laptop te kopen (ik kan nog wel even wachten) of is de laptop-markt gewoon eentje die langzaam voortkruipt en waar de prijzen nauwelijks zakken ?

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik heb de dell inspiron 6000 net binnen, 840 euro, best een mooi ding. Zeer tevreden.

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:33
Binnenkort weer laptop bij Lidl, is dat niks?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
En een 2e hands goede laptop? Zoiets als dit: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/33157 is dat niets voor je? *prijst hier stiekem zijn eigen koopwaar aan*

En sja, laptopmarkt gaat inderdaad allemaal gewoon langzamer dan de pc-markt..

En natuurlijk ook afhankelijk wat je wilt.. wil je performance (dikke pentium M of Solo of Duo Core, 7200RPM disk, 1024MB RAM, etc), wil je DVD's branden, etc..

[ Voor 26% gewijzigd door axis op 21-03-2006 23:21 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:37
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.20060323.index

Dat is de Lidl aanbieding, is ongeveer even groot met INTERNE DVD brander. Bij de BenQ staat externe..

Verwijderd

Kijk eens op Ahtec(www.ahtec.net), daar staan leuke notebooks voor volgens mij goede prijzen.
Ik ben er zelf ook mee bezig.

• Ruben314199
Lidl en Ahtec zijn idd best mooie bakjes, maar is een turion geen stroomvreter? Tweedehands laptops doe ik na deze ervaring met mijn eigen even niet.
Toch denk ik dat ik nog maar even een poosje rond blijf kijken, nadeel van die $%^#-laptops is dat je nooit kunt vinden wat je precies wil. Aan de ene kant zo weinig mogelijk geld uitgeven omdat alles toch troep is en na twee jaar stuk gaat, en aan de andere kant wil je niets iets kopen dat gelijk morgen verouderd is. Wachten op een mooie aanbieding lijkt toch de beste strategie (als ik de prijzen uit aanbiedingen vergelijk met de pricewatch).
Zou het niet zo zijn dat de centrino's binnenkort enorm in prijs gaan dalen vanwege de komst van de duo-core's?

Verwijderd

axis schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:20:
En een 2e hands goede laptop? Zoiets als dit: http://tweakers.net/aanbod/advertentie/33157 is dat niets voor je? *prijst hier stiekem zijn eigen koopwaar aan*
Jeetje voor dat geld koop je gewoon een nieuwe laptop. Medion laptops zou ik ook zowie zo links laten liggen, aangezien hun toetsenborden er brak type.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 07:35
nieuwe ibook g4 12" heb je al voor minder dan 1000 en als je studenten korting krijgt, nog minder.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

arjoderoon schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:11:
nieuwe ibook g4 12" heb je al voor minder dan 1000 en als je studenten korting krijgt, nog minder.
Volgens mij had ie niet gezegd dat ie wil overstappen naar een Mac...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:06
Mijn vriendin heeft gisteren de Compaq Presario m2406 gekocht bij Mycom voor €699.
http://www.mycom.nl/MyCom...ctID=107570&productType=1

Deze heeft een Sempron 3000+ CPU en 512 MB RAM.
Alleen de HDD is maar 40GB en 4200rpm.
Video is een Radeon Xpress 200m, maar heb nog niet getest hoe de spellen zullen draaien (Guild Wars en De Sims 2).
Het scherm is 15 Inch, dus niet zo klein als de anderen.

Verwijderd

Ruben314 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 09:27:
Lidl en Ahtec zijn idd best mooie bakjes, maar is een turion geen stroomvreter?
Nee dat zijn nieuwe AMD64 mobiles. De ene serie zit op 35W en de andere op 25W. Met de search is er genoeg over te vinden.

• procyon
  • Laatst online: 15:57
ik gebruik nu een dell d400 en ik vind het lage gewicht echt een zeer groot voordeel.
Elke dag weer zie ik mensen met zware laptop's kijken naar hoe klein en fijn de mijne is :)
Heb geen dvd rom drive, die is extern maar ik mis hem nooit..
PM.1.4Ghz 3 uur accu, bijna 4 met scherm donker.

Ik vind gewoon dat een laptop klein en mobile moet zijn maar dat komt omdat ik thuis een snelle normale computer heb staan.

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-02 07:35
Exirion schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 10:13:
[...]

Volgens mij had ie niet gezegd dat ie wil overstappen naar een Mac...
Tis maar een suggestie. Als je daarvoor al expliciet moet aangeven dat je wil overstappen....

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

^^
Hij vraagt naar een laptop, naar mijn weten is een "Mac" en "12 inch" 2 maal iets afwijkend.....

@TS
Ik zou ook nog even op de site van Acer kijken(en vervolgens de Pricewatch). Goede prijs/kwaliteit verhouding, ze zijn niet voor niks marktleider!

Verwijderd

@SSH: Ik zie niet in wat er verkeerd zou zijn aan 'Mac' en '12"', wat zou hier afwijkend aan moeten zijn?
Hij vraagt advies over een draagbare computer, ik zie niet in wat er dan fout is met een draagbare
iBook 12".

• Exirion
  • Laatst online: 20:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:44:
@SSH: Ik zie niet in wat er verkeerd zou zijn aan 'Mac' en '12"', wat zou hier afwijkend aan moeten zijn?
Hij vraagt advies over een draagbare computer, ik zie niet in wat er dan fout is met een draagbare
iBook 12".
Zucht... Hij heeft een PC laptop met Windows. Hem dan out of the blue een Mac aanpraten is een beetje krom, niet waar?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Zo vreemd vind ik dat niet, ligt er aan voor wat hij de draagbare computer gaat gebruiken, maar dan nog. Als hij een paar weken geduld heeft zou hij een intel (i)Book kunnen aanschaffen en sindskort draait windows daar ook op.

Niet dat ik het hem wil aansmeren, ik wil gewoon maar zeggen dat er blijkbaar meteen wordt geschoten op iemand die een Apple voorstelt terwijl ik dat niet zo vreemd vind.

Verwijderd

Ik zou een HP aanraden.

• Ruben314199
Die hp staat hier voor 699. Het is een prima bakje met een mooi simpel zakelijk zwart uiterlijk (gejat van ibm natuurlijk). Echter, die bak was een half jaar terug ook al voor die prijs te krijgen, dus er moet toch iets beters te vinden zijn inmiddels lijkt mij....
De BenQ lijkt mij nog steeds de meest relaxte bak, vooral omdat 'ie zo lekker licht en klein is. Het echte zware werk doe ik thuis wel op de desktop.

Over die appeltjes:
maar dan nog. Als hij een paar weken geduld heeft zou hij een intel (i)Book kunnen aanschaffen en sindskort draait windows daar ook op.
Misschien wel de moeite van het wachten waard, maar echt goedkoop zullen ze niet zijn lijkt me.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
Een computer kopen is een moment. Kijk ik vind zelf het nu een prima tijd om een Laptop te kopen. Misschien heb je dan niet de super aanbiedingen, maar kijk naar het plezier wat je ervan hebt omdat je hem nu nodig hebt. Je kan het nog wel even uitstellen, maar ik denk dat dat toch irritatie opwekt.

Van de week was er inderdaad bij de Makro nog een super aanbieding, nou zelfs als je het geweten had was de kans klein dat je er eentje had, overal zo vroeg uitverkocht.

Verder Dell heeft echt wel goede aanbiedingen, daar kan je eens kijken. Ik zelf vond HP erg mooi strak zakelijk uiterlijk, maar dat is persoonlijk.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
En heeft de TS geen eisen ofzo? Er is vast wel ergens een nieuwe centrino te vinden voor <500 euro.. maar of je daarop wilt werken..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Ruben314199
ik ga vanavond even naar de compushop naar zo'n HP kijken, als dat niets wordt dan blijf ik gewoon nog een poosje op de desktop werken

Pagina: 1