[Custom Shell] GeoShell anno 2006

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
GeoShell - Calm Your Desktop!
Niet iedereen is er bekend mee, maar ook onder Windows is het mogelijk om je shell te vervangen. Eigenlijk net als wanneer je onder Linux de windowmanager voor je X omgeving kiest, hoewel dat iets anders in zijn werk gaat.

Het fenomeen shell vervangen onder Windows is voor veel mensen nog totaal onbekend.
Met dit topic hoop ik hier een beetje meer aandacht voor te krijgen, immers, waarom zou je de zware teletubbieskin van WinXP gebruiken als je iets mooiers met minder resources voor elkaar kan krijgen?

Naast GeoShell bestaan er nog wel meer vervangende shells zoals LiteStep, BlackBox for Windows, SharpE en LiteShell.
Hoewel dit dus ook hele goede alternatieven zijn, zal dit topic zich puur richten op GeoShell.

OK, heel leuk en aardig, maar wat heeft GeoShell te bieden? :?
Allereerst, GeoShell is een lichte en mooie shell vervanger. Het is erg stabiel en bied veel uitgebreide functies.

Het hele systeem is opgebouwd uit geOBars, welke je zelf kan positioneren en configureren. In plaats van één balk aan een rand van je scherm, heb je hiermee dus de mogelijkheid om overal op je scherm kleine (of grote) balkjes te plaatsen met daarin configureerbare functies. Deze functies worden geladen dmv zogeheten plugins.

Ook zit er in GeoShell ondersteuning voor Alpha Transparency, wat zorgt dat je balkjes kunnen in en uit faden at mouse-over. Ook kan je via GeoShell voor elk programma een transparencylevel opgeven.
Zo kan je bijvoorbeeld door je browser heen je desktop blijven zien, of je chatschermpjes in de gaten houden.

Verder ruimt het je desktop heel erg op, aangezien GeoShell geen desktop icons meer weergeeft.
Alles zit onder de rechtermuisknop. Je startmenu zit er in, MyComputer, ConfigurationPanel, etc etc.
Hierdoor blijft alles lekker overzichtelijk.

Alles samen levert toch maar een erg laag CPU en RAM verbruik op. Erg interessant dus als je resources wil besparen. Of dat nou is omdat je systeem zelf traag is of omdat je omliggende software zoveel resources vreet.
Daarnaast is GeoShell standaard al erg mooi, wat ook een goed argument is om het te gebruiken. Het ziet er gewoon lekker exclusief uit.

Skins:
GeoShell kent de mogelijkheid om zelf skins te plaatsen en te maken. Je kan ze downloaden vanaf de GeoShell websites en enkele 3rd Party websites, maar zelf maken is ook een peuleschil. Skins zijn namelijk in BMP format + een ".reg" bestand met wat instellingen. Paint en Kladblok voldoet in princiepe al om een eigen skin te maken. Meer informatie over het zelf maken vind je in de documentatie van GeoShell.
Standaard worden er twee skins meegeleverd, elk in twee varianten. Deze standaard skins zien er al erg stijlvol uit, maar extra skins erbij hebben of maken is natuurlijk heel cool ;)

Plugins:
Plugins kan je inladen in je geOBars. Zo kan je elke geOBar voorzien van de opties die jij er in wil hebben.
Plugins strekken van de wat meer standaard Windows functies zoals de Start knop, Quicklaunch, Tray icons en klok, tot Winamp controls, Weather Report, en veel System Monitoring plugins.
Eigenlijk alles wat je kan bedenken is te koppelen aan GeoShell.
Bestaat de gewenste plugin niet? Zelf programmeren kan ook! In de documentatie staat alles vermeld over dit onderwerp.

Aha, dat is wel interessant! En hoe configureer ik de shell? :?
GeoShell configureer je voor het grootste gedeelte vanuit de registry. Dat klinkt misschien wel lastig, en in het begin lijkt dat misschien ook wel zo, maar het is redelijk simpel.
Op de website van GeoShell staat namelijk documentatie van elke mogelijke functie voor elke standaard meegeleverde plugin.

Nadat je een (of meerdere) instelling hebt aangepast klik je met de rechter muisknop op je desktop en kiest de optie "Recycle GeoShell". Daardoor worden de instellingen opnieuw gelezen uit de registry en worden ze toegepast, zodat je het resultaat kan bekijken.

Simpel toch?

Zeg, dat klinkt eigenlijk best wel gaaf! Heb je wat voorbeelden? :?
Natuurlijk! Op de GeoShell website staan voldoende screenshots, maar voor jullie gemak zal ik hier ook even wat plaatjes neerzetten. ;)

Kleine sidenote: de eerste 2 shots zijn zoals aangegeven mijn desktop. Hier heb ik FireFox 30% transparantie gegeven. De eerste shot zie je de Winamp visualisation plugin Milkdrop 1.04 die net een nummer switcht en de 2de zie je gewoon mijn desktop op de achtergrond. Dat plaatje komt uit de Binarii Angel pack. Wil je em ook? Zoek met Google Images naar "Binarii Angel" ;)
Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/geoshell/screen01small.png
By McKaamos
Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/geoshell/screen02small.png
By McKaamos
Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/geoshell/screen03small.png
Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/geoshell/screen04small.png
Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/geoshell/screen05small.png
Afbeeldingslocatie: http://mckaamos.nl/geoshell/screen06small.png

OK, ik ben verliefd! Waar download ik deze geweldige shell? :?
Directe Downloadlink:Download!
Officiele website:GeoShell.com
Officiele documentatie:GeoShell.com Wiki
Third Party Skins & Plugins:LotsOfSkins.com
Fragmentized.com
pwd63's GeoShell plugins en skins
Jaykul/Huddled Masses nieuwsbericht met link naar GeoShell SDK
Skinbase.org - GeoShell skins

Notes:
Dit topic is er dus voor discussie rondom de GeoShell shell replacement. Heb je een skin of plugin gemaakt? Houd ons er van op de hoogte!
Ook als je waardevolle resources op het web hebt gevonden, zijn die hier welkom!

Last update: 18-09-2007 - 10:52

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 18-09-2007 10:52 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Oeh, bestaat dat nog :) Ik heb jaren terug GeoShell een tijdje uitgeprobeerd maar het was echt waanzinnig instabiel. Ik ben benieuwd of dat nu beter is :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Reinier schreef op maandag 20 maart 2006 @ 01:39:
Oeh, bestaat dat nog :) Ik heb jaren terug GeoShell een tijdje uitgeprobeerd maar het was echt waanzinnig instabiel. Ik ben benieuwd of dat nu beter is :)
Eind vorig jaar is een nieuwe versie uitgekomen. Die is heel stabiel :)
Een jaar eerder heb ik het nog uitgeprobeerd, maar toen was het nog een tikje instabiel.
Ik gok een geheugenlekje, waardoor je elke paar dagen GeoShell opnieuw moest starten.

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

heb em net geinstalleerd, leuk dingetje, wel wat wennen, zit standaard veel minder aan dan de originele windows shell, maar dat is dus met plugins wel te veranderen ?

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
McDutch schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:28:
heb em net geinstalleerd, leuk dingetje, wel wat wennen, zit standaard veel minder aan dan de originele windows shell, maar dat is dus met plugins wel te veranderen ?
correct. :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hmm... ik heb vroeger weleens iets gedaan hiermee alleen toen was het zooo buggy allemaal :X

Is er ergens een leuke lijst met ALLE alternative Windows Shells ?? Hoewel ik denk ik gewoon voor BlackBox ga dan is mijn leven compleet : Gamen + een 8) shell :Y)

* nero355 ermee heeft gekloot @ FreeBSD, soo sweet maar zie maar is BF2 erop te spelen :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
nero355 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:54:
Hmm... ik heb vroeger weleens iets gedaan hiermee alleen toen was het zooo buggy allemaal :X

Is er ergens een leuke lijst met ALLE alternative Windows Shells ?? Hoewel ik denk ik gewoon voor BlackBox ga dan is mijn leven compleet : Gamen + een 8) shell :Y)

* nero355 ermee heeft gekloot @ FreeBSD, soo sweet maar zie maar is BF2 erop te spelen :/
ShellShocked heeft wel een leuk lijstje met de meest populaire :)

• KingCrash
  • Laatst online: 16-07 23:01

KingCrash

Angry Rabbit

Ziet er grapppig uit. Vorig jaar heb ik het ook even geinstalleerd gehad. Toen was het nog erg instabiel. Maar ik geef het nog een kans; Vanavond even rommelen met wat leuke skins :)

[ Voor 46% gewijzigd door KingCrash op 20-03-2006 14:04 ]

Angry Rabbit

• McDutch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-06-2024

McDutch

[N]ooitgedeugd

hmm net geoshell installed en configured, wil ik een spelletje gaan spelen, krijg ik netjes een errormessage dat t pad niet gevonden kan worden.

skip je n nummer in winamp, schiet ie zomaar n stuk of 10 door, dus ik zit daar een beetje raar te kijken.

open ik explorer, is m'n E:\ niet te zien, ook niet in schijfbeheer.

reboot, bios geeft schijf weer, post ook. terug in geoshell, geen E:\

deinstall van geoshell en n reboot later, E:\ gewoon terug.

ligt dit aan mijn pc, mijn geoshell configuratie of aan geoshell zelf en zijn er meer mensen die dit probleem hebben/hadden, met een mogelijke oplossing hiervoor ?

If I ever meet u, I'll Ctrl + Alt + Del u ! :: A train stops at a trainstation, a bus stops at a busstation. I own a workstation...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
McDutch schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:31:
hmm net geoshell installed en configured, wil ik een spelletje gaan spelen, krijg ik netjes een errormessage dat t pad niet gevonden kan worden.

skip je n nummer in winamp, schiet ie zomaar n stuk of 10 door, dus ik zit daar een beetje raar te kijken.

open ik explorer, is m'n E:\ niet te zien, ook niet in schijfbeheer.

reboot, bios geeft schijf weer, post ook. terug in geoshell, geen E:\

deinstall van geoshell en n reboot later, E:\ gewoon terug.

ligt dit aan mijn pc, mijn geoshell configuratie of aan geoshell zelf en zijn er meer mensen die dit probleem hebben/hadden, met een mogelijke oplossing hiervoor ?
Ik heb in ieder geval nog nooit daarvan gehoord...Heel wazig...
Maargoed, misschien dat je iets terug kan vinden op de forums van GeoShell? Of gewoon ff deinstall/reinstall doen?

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

** Probleem : Ik knal een beetje tegen hetzelfde aan als veel mensen @ Linux/BSD =>

Net als de GTK en Qt applicaties die van elkaar verschillen heb je met een custom shell ook het probleem dat je de default Windows window rendering hebt zoals ik ook bij jouw screenies zie met Firefox bijvoorbeeld.

Valt hier iets aan te doen ?? Anders is het redelijk nutteloos helaas :'(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Interessant topic, ik had nog nooit ervan gehoord dat dit mogelijk is onder Windows. :)

Iets waar ik meteen aan moest denken toen ik de openingspost las though;
Gnome(-clone) (geo)shell for Windows? Bestaat iets dergelijks?
Ik werk voornamelijk op een linux/gnome machine en vind het best lastig om mezelf weer om te schakelen naar de windows layout wanneer ik achter XP zit zoals nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 16:04 ]

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:54:
Gnome(-clone) (geo)shell for Windows? Bestaat iets dergelijks?
Je zou LiteStep kunnen proberen i.c.m. een Gnome-skin.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
nero355 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:52:
** Probleem : Ik knal een beetje tegen hetzelfde aan als veel mensen @ Linux/BSD =>

Net als de GTK en Qt applicaties die van elkaar verschillen heb je met een custom shell ook het probleem dat je de default Windows window rendering hebt zoals ik ook bij jouw screenies zie met Firefox bijvoorbeeld.

Valt hier iets aan te doen ?? Anders is het redelijk nutteloos helaas :'(
Helaas, je schermen blijven windowsrendered. Daar kan je (als je XP draait) wel wat aan doen dmv een XP theme.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoeveel geheugengebruik neemt dit in tov gewoon Explorer? :)

Hoi McKaamos :+

Heb t even geinstalleerd maar moet zeggen dat de eerste indruk in ieder geval niet super is. Vooral erg irritant dat ik m'n dualmonitor setup kwijt ben (taskbar dus, ultramon werkt hier niet mee). Iemand een oplossing daarvoor?

[ Voor 79% gewijzigd door sOid op 20-03-2006 18:09 ]

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:06:
[...]

Je zou LiteStep kunnen proberen i.c.m. een Gnome-skin.
Dank je voor de suggestie. Ik heb de LiteStep website bezocht, maar na het verplicht registreren van een account om alleen al de themes te kunnen bekijken missen ze ook nogeens een zoekfunctie voor de themes. Vervolgens via google op deviantart ( _/-\o_ ) terecht gekomen:

Eerste hit... *kwijl*
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/476/gnomeforls1280x1024themebycorm.jpg

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 15:57
LiteStep was in de dagen van Windows 98 best geinig, alhoewel het op een slomere pc toch al snel ietwat te veeleisend was. Maar aangezien je met Windows XP heel makkelijk themes kan veranderen zie ik de meerwaarde van LiteStep/GeoShell eerlijk gezegd niet helemaal in? Op misschien een wat kortere/anders ingedeelde startbalk na kan ik in ieder geval weinig verschil vinden tussen een XP theme en een skin voor LiteStep/Geoshell.

The devil is in the details.

Verwijderd

December schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:06:
LiteStep was in de dagen van Windows 98 best geinig, alhoewel het op een slomere pc toch al snel ietwat te veeleisend was. Maar aangezien je met Windows XP heel makkelijk themes kan veranderen zie ik de meerwaarde van LiteStep/GeoShell eerlijk gezegd niet helemaal in? Op misschien een wat kortere/anders ingedeelde startbalk na kan ik in ieder geval weinig verschil vinden tussen een XP theme en een skin voor LiteStep/Geoshell.
Bekijk bijvoorbeeld eens het screenshot wat ik hierboven heb geplaatst. Ik kan zelfs geen 'startbalk' meer ontdekken. Zowieso, wat voor verschillen tussen een LiteStep/Geoshell theme en de Windows layout verwacht je? We hebben het hier niet over fundamentele wijzigingen in de kernel, maar over hoe het OS bedient wordt door middel van de desktop, en dat is precies wat dit highly customizable product doet, nietwaar? :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
sOid schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:35:
Hoeveel geheugengebruik neemt dit in tov gewoon Explorer? :)

Hoi McKaamos :+

Heb t even geinstalleerd maar moet zeggen dat de eerste indruk in ieder geval niet super is. Vooral erg irritant dat ik m'n dualmonitor setup kwijt ben (taskbar dus, ultramon werkt hier niet mee). Iemand een oplossing daarvoor?
Naja ik draai geen WinXP, maar W2K, en geloof dat de memusage van de explorer shell ergens tegen de 30MB aan zat, en op dit moment, met 4 geobars, allemaal met alphatransparency gebruik ik met GeoShell maar 4.5MB.
Dat vind ik een behoorlijke besparing :)

Hoi sOid :P

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 20-03-2006 23:07 ]

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik heb nog niet echt op geoshell.com gezocht, maar moet je alle Geobars nog steeds via de registry editor configureren? Of zijn er tooltjes die het configgen wat vergemakkelijker? Ik vond dat destijds (een jaar of zes terug :D ) een groot manco.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Reinier schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:09:
Ik heb nog niet echt op geoshell.com gezocht, maar moet je alle Geobars nog steeds via de registry editor configureren? Of zijn er tooltjes die het configgen wat vergemakkelijker? Ik vond dat destijds (een jaar of zes terug :D ) een groot manco.
Das idd nogsteeds via de registry. PLugins laden en nieuwe bars maken kan wel via de grafische omgeving.
Voordeel tegenwoordig is dat er in ieder geval goede documentatie is voor elke registryoptie.

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

De instellingen via het register zijn wellicht een behoorlijke drempel voor een beginner maar vaak is het zo dat je hem instel en er verder nooit meer naar kijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~erinoe/got/geoscreen-got-tb.png

Hier een screenie van mijn desktop met dual screen. Onderaan een startmenu dat bijna niet gebruikt word en de klok. Dit menu is transparant zodat ik de tijd kan zien en de schermen gewoon fullscreen kunnen blijven. Bovenaan een taskmanager die alleen iconen weergeeft zonder text en rechts daarvan de systemtray. Deze bar's verdwijnen automatisch en dan blijft er slechts een dun randje over.

Deze setup is nogal persoonlijk omdat ik heel veel met hotkey's werk en dit zal dus niet voor iedereen handig zijn.

• sOid
  • Niet online
TG schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 11:49:
De instellingen via het register zijn wellicht een behoorlijke drempel voor een beginner maar vaak is het zo dat je hem instel en er verder nooit meer naar kijk.

[afbeelding]

Hier een screenie van mijn desktop met dual screen. Onderaan een startmenu dat bijna niet gebruikt word en de klok. Dit menu is transparant zodat ik de tijd kan zien en de schermen gewoon fullscreen kunnen blijven. Bovenaan een taskmanager die alleen iconen weergeeft zonder text en rechts daarvan de systemtray. Deze bar's verdwijnen automatisch en dan blijft er slechts een dun randje over.

Deze setup is nogal persoonlijk omdat ik heel veel met hotkey's werk en dit zal dus niet voor iedereen handig zijn.
Weet jij of het mogelijk is om netzo als gewoon explorer met ultramon een taskbar per monitor te maken? (Dus de draaiende software van ene monitor op ene monitor en op andere monitor op andere monitor, alst niet duidelijk is kan ik wel ff screenshot maken)

Oh en nog iets, is het makkelijk om weer hetzelfde te krijgen na een format?

[ Voor 5% gewijzigd door sOid op 22-03-2006 15:23 ]

• TG

TG

Voor de backup: Je kan gewoon het register exporteren van Geoshell (hkey_current_user\software\geo)

De huidige taskmanager plugin (geotasks) bied bij mijn weten geen optie om de taken te scheiden per monitor. http://docs.geoshell.org/display/R4/GeoTasks

voor de volledigheid de link naar de documentatie: http://docs.geoshell.org/display/R4/Table+of+Contents

• TG

TG

Ik zag net dat ultramon 2 mogelijkheden heeft voor de taskbar. Taken verdeeld per scherm (kan nog niet in geoshell) en alle taken op alle taskbar's. Dit laatste is wel mogelijk.

Je maak een extra geobar aan op je 2de scherm en je voeg de geotasks plugin toe.

• sOid
  • Niet online
TG schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:36:
Ik zag net dat ultramon 2 mogelijkheden heeft voor de taskbar. Taken verdeeld per scherm (kan nog niet in geoshell) en alle taken op alle taskbar's. Dit laatste is wel mogelijk.

Je maak een extra geobar aan op je 2de scherm en je voeg de geotasks plugin toe.
Ok bedankt voor je info :) Maar het ging me inderdaad vooral om taken verdeeld per scherm, maargoed i'll give it a try :)

• sOid
  • Niet online
Ben nu m'n eigen skin aan t maken :) Gaat allemaal vrij simpel, maak eerst een 'proefmodel' om alles onder de knie te krijgen, maar tis in ieder geval wel leuk :)

• TG

TG

Als je nog verdere vragen hebt gewoon stellen. de meeste probleempjes zijn zo oplosbaar. De 2 balkjes die ik bovenin heb zitten worden vanuit het midden naar buiten toe vergroot. Voordat je zoiets gepositioneerd hebt ben je wel ff verder maar het is wel een fraai gezicht.

• sOid
  • Niet online
Nou vooruit dan maar ;)

Ik heb geoDateTime geinstalleerd en ook aangepast enzo, ik krijg standaard gewoon tijd+seconden, dag en datum te zien, en als tooltip (dus als ik er met muis overheen ga) heb ik ingesteld dat ik het weeknummer te zien krijg en de uptime van m'n pc. Klinkt allemaal heel mooi, maar die tooltip werkt niet goed. Soms krijg ik niks te zien als ik er op 'rust' met mn muis, en een andere keer is het weer weg in een seconde. Heb je enig idee hoe dat komt? Maakt overigens niet uit op welke plek ik r overheen ga.

Nog even je screenshot bekeken en volgensmij gebruik jij het ook.

[ Voor 8% gewijzigd door sOid op 22-03-2006 22:00 ]

• Palomar
  • Niet online
damn, dit progje heeft net ff mn hele windows install overhoop gehaald :( Ik installeerde het even om te kijken wat het is en het was niet mn bedoeling om de hele avond bezig te zijn met windows te herstellen :( :( Waarschuwing vooraf dus!!!

Na het invoeren van mn wachtwoord krijg ik mn wallpaper nog te zien, maar dan gebeurt er niks meer (geen startbalk ofzo, leeg scherm). Ctrl+alt+del en taskmanager gaat heel langzaam (duurt een minuut). Dan kill ik geoshell.exe. In taskmanager kan ik wel 'run task' doen en bijv. firefox opstarten (zoals ik nu doe), maar ik heb geen startbalk meer. Hoe krijg ik dat geoshell er nu in godsnaam weer af? Ik moe tbij het control panel zien te komen,maar weet het commando daar niet van. Iemand die dit weet?

PS. in safe mode gebeurt exact hetzelfde.

[edit] control.exe dus voor control panel. Ik hoop dat ik het er nu af krijg...

[edit2] Nou, gelukkig is het er weer af na uninstallen. Was ff bang dat de hele boel in de soep was gelopen. Dat kan ik ff niet gebruiken omdat ik nog veel op mn PC moet doen deze dagen ;)
Het probleem was dat Geoshell 99% CPU trok en alles heel traag reageerde. Ik kon dus bijna niks doen om het te fixen.

[ Voor 22% gewijzigd door Palomar op 22-03-2006 22:18 ]

• sOid
  • Niet online
Hehe bovenstaande had ik ook beetje gehad. Hij liep te zeuren over WinEcx (of iets in die richting) die niet runde waardoor heel geoshell niet kon draaien. Ook na een reboot. Toen gewoon ctrl+alt+del gedaan, via daar c:\shell\ en dan dat proggy starten, sindsdien werkt het perfect :P

M'n hele layout is nu compleet overhoop en geen zin meer om verder te gaan, ga morgen wel verder :+

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Heb het ook geprobeerd maar ben er niet echt kapot van. Vind mijn huidige configuratie toch handiger werken/mooier. Zie hier mijn gewone windows shell met uxtheme.dll:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/f.tulden/desktop.jpg

• TG

TG

sOid schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:58:
Ik heb geoDateTime geinstalleerd en ook aangepast enzo, ik krijg standaard gewoon tijd+seconden, dag en datum te zien, en als tooltip (dus als ik er met muis overheen ga) heb ik ingesteld dat ik het weeknummer te zien krijg en de uptime van m'n pc. Klinkt allemaal heel mooi, maar die tooltip werkt niet goed. Soms krijg ik niks te zien als ik er op 'rust' met mn muis, en een andere keer is het weer weg in een seconde. Heb je enig idee hoe dat komt? Maakt overigens niet uit op welke plek ik r overheen ga.
klopt maar hints werken ook niet altijd even goed in bijvoorbeeld de systemtray. zelfs die in explorer!! ik vrees dus dat dit niet te verhelpen is.
Palomar schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:12:
damn, dit progje heeft net ff mn hele windows install overhoop gehaald :( Ik installeerde het even om te kijken wat het is en het was niet mn bedoeling om de hele avond bezig te zijn met windows te herstellen :( :( Waarschuwing vooraf dus!!!
Vermoedelijk veroorzaakt door een foutieve configuratie. als winshellex.exe niet draait kan dit ook optreden. Natuurlijk niet fraai na een verse installatie maar ik ben er niet bij geweest dus ik kan niet exact beoordelen wat er gebeurt is.

Het "prutsen" met een andere shell is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Documentatie lezen is hier heel belangrijk. ook de andere alternatieve shells zoals litestep moet je vooraf netjes configureren. Een tikvoud in je config kan funest zijn en dan moet je dus gaan troubleshooten. Je kan zowiezo geoshell (en de andere shell's) naast de bestaande explorer draaien en achteraf het automatisch laten starten. Het enige dat dan niet kan werken is de systemtray omdat er maar een systemtray tegelijkertijd geregistreerd kan zijn.

[ Voor 86% gewijzigd door TG op 22-03-2006 22:51 ]

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Janssen schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 22:31:
Heb het ook geprobeerd maar ben er niet echt kapot van. Vind mijn huidige configuratie toch handiger werken/mooier. Zie hier mijn gewone windows shell met uxtheme.dll:
[afbeelding]
Welke skin is dat? _/-\o_

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Visual style: Inspirat SE
Styler toolbar: Inspirat SE
Icons: MMX
Rainmeter: Glass & Generic's

Bijna alles komt van deviantart.com

• sOid
  • Niet online
Is er eigenlijk een Nederlandse taal-plugin? Aangezien ik nu de naam van de dag in het Engels heb... Staat zo stom, alles in het Nederlands (bijna dan :P) en dan ineens 'Thursday' er tussen :+

• TG

TG

Dit is mijn "datetime format" uit het register: %#H:%M %p %A, %#d %B
Deze is bij mij het nederlands en dat word bepaald aan de hand van je lokatie instellingen in windows. Ik heb een engels OS en er staat nu keurig "16:20 donderdag 23 maart"

• sOid
  • Niet online
Werkt bij mij niet, heb jouw string gebruikt (alleen nog %S erbij voor de seconden) en dan komt het op '17:19:30 PM Friday, 24 March' terwijl m'n landinstellingen EN locatie in windows gewoon op Nederland staan (net nog gekeken).

Erg vreemd :(

• TG

TG

Ik heb zojuist even voor je getest. Zodra ik mijn lokatie en datetime instellingen verzet naar VS en English verschijnt er in geoshell de dagen en maanden in het engels. Hiervoor is een reboot (of kill-start) noodzakelijk. Een eenvoudige recycle is helaas/vreemd genoeg niet voldoende.

edit:
offtopic gewauwel: sorry dat ik zo laat reageer. ik had je berichtje gister niet gezien

[ Voor 16% gewijzigd door TG op 25-03-2006 21:51 ]

• sOid
  • Niet online
TG schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:38:
Ik heb zojuist even voor je getest. Zodra ik mijn lokatie en datetime instellingen verzet naar VS en English verschijnt er in geoshell de dagen en maanden in het engels. Hiervoor is een reboot (of kill-start) noodzakelijk. Een eenvoudige recycle is helaas/vreemd genoeg niet voldoende.

edit:
offtopic gewauwel: sorry dat ik zo laat reageer. ik had je berichtje gister niet gezien
Zal het morgen even proberen, nu lekker m'n nest in ;)

Maakt niet uit dat je 'laat' reageert hoor, tis ook niet van levensbelang ofzo ;) Vind het sowieso al handig dat uberhaubt iemand het weet :P

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Voor mij was dit de eerste en de laatste keer GeoShell.. ik installeer heb, reboot en bam een blauw scherm :P

Gelukkig kon ik nog in safemode booten en dan uninstallen.. daarna werkte het weer :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

Nakebod

Nope.

Mijn eerste keer shell vervangen in windows was met windows 98 :+ Maar dat is toch anders dan dit.
In boot.ini was dat geloof ik, shell=explorer.exe vervangen voor command.com :P
Alles via command uitvoeren, ook leuk.
En toen eens in VB zelf wat meuk gemaakt met wat snelkoppelingen naar wat apps, en die laten starten, was wel wat makkelijker dan command.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• TG

TG

Sluuut:
Een bsod door geoshell kan voor zover ik weet niet. Het heeft geen drivers of andere zaken die bsod's veroorzaken, Office kan bijvoorbeeld ook geen bsod veroorzaken. Weet jij toevallig nog welke stop melding je had met de (eerste) hex code?

Nakebod:
het werkt hier vergelijkbaar. Alleen staat het shell regeltje niet in win.ini maar in het register op verschillende plekken. Je kan zelfs per gebruiker een aparte shell instellen, alleen kan explorer.exe daar niet zo goed tegen omdat die altijd uitgaat van de shell die voor iedereen geld. Maar goed. ik dwaal af.

[ Voor 4% gewijzigd door TG op 26-03-2006 18:04 . Reden: mijn mening over bsod's afgezwakt voordat ik mensen onnodig tegen het zere been aanschop en voor het geval ik het niet bij het juiste eind heb ]

• sOid
  • Niet online
Ben nu bezig met die hotkeys, erg handig :) winkey+f = foobar200, winkey+s = Opera, winkey+a=afsluiten, winkey+e=totalcomander :D

Nogmaals, erg handig ;) Zo maar verder met m'n skin etc :P

Hoop trouwens wel dat dit alles nog goed blijft werken op Windows Vista (natuurlijk moet er wel wat herschreven worden)

• TG

TG

Als de shell interface niet wijzigt tov XP (buiten de toevoegingen die er uiteraard wel komen) is er niets aan de hand.

Ik zou trouwens wel graag die skin willen zien :) ben wel weer toe aan een verfrissinkje. Huidige setup is ook alweer een jaar oud (denk ik)

• sOid
  • Niet online
Hehe prima, laat hem wel zien als ie af is :) Maarem, weet jij hoe ik die geoMenuLaunch kan skinnen? Ik heb wel op http://docs.geoshell.org/display/R4/Making+Skins gekeken, en daar staat het ook uitgelegd maar ik heb die registersleutels die daar worden genoemd helemaal niet.

HKCU\Software\Geo\GeoShell\ShellUI\Menu Background Skin
HKCU\Software\Geo\GeoShell\ShellUI\Menu Selected Skin
HKCU\Software\Geo\GeoShell\ShellUI\Menu Separator Skin

Die dus.

Ff een screenshotje gemaakt van m'n register met alles uitgeklapt wat met geoshell te maken heeft.
Afbeeldingslocatie: http://www.26fps.nl/jeroen/got/geoshell.jpg
plaatje even geresized, let hier in het vervolg zelf even op ;)

Kan iemand me hiermee helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door pasta op 04-04-2006 21:29 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
als ze er niet staan moet je ze zelf maken.
geld ook voor de winamp plugin, als je daar winamp controls (play,pauze,stop etc) in wil hebben.
moet je keys aanmaken die iets van "controlbutton 1" heten (en dan optellen) en ze een waarde geven (bijv Play, Previous, Stop etc)

• TG

TG

sOid:
nog gelukt met aanwijzingen van mckaamos? en kan je een preview geven?

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:52

Zjemm

...

Is het aanpassen van de shell en het uiterlijk van XP nou uiteindelijk ook sneller dan een theme installeren met de bekende .dll file?

opensecure.nl

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Nee, denk dat het je meer tijd kost, maar wat het oplevert is waar het om gaat ;)
GeoShell is een stuk lichter en beter customizable, en het neemt minder resources dan de windows shell met een theme.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 01-05-2006 17:23 ]

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:52

Zjemm

...

sorry, ik bedoelde dan ook of het systeem uiteindelijk ook sneller is / reageerd.
ik snap dat je met het instellen van geoshell langer bezig bent.

opensecure.nl

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Zjemm schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 16:28:
sorry, ik bedoelde dan ook of het systeem uiteindelijk ook sneller is / reageerd.
ik snap dat je met het instellen van geoshell langer bezig bent.
ja het werkt sneller.
het verbuikt minstens de helft minder resources, en dat merk je.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Schopje!!
ff een linkje toegevoegd aan de startpost :)

Pagina: 1