[kpn/speedtoch 716] beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb sinds een dag direct adsl van KPN. Ik kreeg van hun de speedtoch 716 met VoiceIP

Het werkt allemaal perfect. Alleen zit er in de modem een wifi (dus wifi router eigenlijk)

Dit werkt ook allemaal perfect. Alleen nu kan iedereen inloggen die maar wil. Dat betekend ook de buren. DAt wil ik niet. In de meeste routers kan ik filteren op MAC adres. Kan ik dat hier ook doen? Ik kan het niet vinden in de modem 8)7 Ik snap het niet meer. hoe kan ik het modem beveiligen tegen ongewenste gebruikers |:(

Weet iemand een oplossing?

Jochemmol

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nergens vinden??

Staat gewoon onder [Home Network] en dan zie je daar "Wireless" staan.

En anders handleiding downloaden, vanaf de kpn of speedtouch site

[ Voor 33% gewijzigd door Br@m op 19-03-2006 20:41 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-03 11:15

MeNTaL_TO

The future is not set

WPA key en broadcasting uitzetten om te beginnen?
Staat gewoon in de handleiding volgens mij, anders kan je altijd nog de online hulp gebruiken in de router zelf.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Jochemmol
apart. Ik kijk onder [home network] en daar staat geen wireless. Alleen [interface] en [devices].

Verder niks. Ik begrijp er niks van. Maar kan ik niet gewoon mac adressen filteren? :?

Jochemmol

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je moet eerst Opties of Configuratie ofzo aanclicken en dan kan je weer interfaces/devices instellen ... heel de web interface is super vaag vergeleken met de good old 510 :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:55
Je kunt het beste met de Configuratie Wizard installeren. Deze zijn er speciaal voor ontwikkeld en dan staan meteen de firewall instellingen goed.

http://www.speedtouch.nl/...T585_R5x_config_nl_v7.exe

Je krijgt hier meteen de draadloze opties: Geen, WEP of WPA.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 10:47

EXX

EXtended eXchange

Op MAC adres filteren kan, je moet dan bij je wireless aangeven dat een nieuwe client zich moet registreren.

* Wireless Client PCs aanzetten
* ST 716 naar clients laten zoeken
* Er verschijnt een lijst met gevonden clients
* Aangeven welke client er op het netwerk mag

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Jochemmol
Oke dus als ikd at doe dan kan niet de buurman inloggen op het systeem/internet.

De modem laat dus alleen weer mensen toe die allowed zijn op die modem? En is het mogelijk om een netwerksleutel in te stellen waardoor het een beveiligd netwerk wordt.

Als dus eigenlijk iedereen geblokt wordt behalve de mensen die ingesteld staan die wel rechten hebben. Wil ik dan iemand toevoegen (nieuwe pc) dan moet ik met een andere pc inloggen en die pc ook rechten geven?

Jochemmol

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-03 10:47

EXX

EXtended eXchange

Het werkt zo:

* Alle clients die op het network mogen moeten actief zijn
* Je laat het modem scannen naar actieve clients
* De modem komt dan met een lijst van gevonden clients
* Je geeft dan aan welke clients op het netwerk mogen. Zou de PC van de buurman in de lijst staan, vink je die gewoon niet aan in de lijst.

Het modem onthoudt dan welke clients toestemming hebben om op het netwerk te mogen. Andere clients kunnen er niet op, ze worden door de modem geweigerd.

Om nieuwe clients te kunnen toevoegen moet je de procedure opnieuw doorlopen.

edit:

Om deze procedure te kunnen doorlopen, moet je al toegang hebben op het netwerk. Dus vanaf een PC die via draad verbonden is.

[ Voor 12% gewijzigd door EXX op 20-03-2006 16:49 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik wil dit ook gaan toepassen inclusief een wep-key. Geen WPA omdat ik 1 apparaat heb dat geen WPA aankan, dus moet het wep.

Echter de key die standaard onderop de modem staat is een 8 cijferige code voor wep. En er is maar 1 plek om in te voeren. Meestal hebben andere apparaten 4 mogelijkheden om in te voeren en zijn dat 26 cijferige hexa-decimaal codes. Hoe stel ik nu dus die wep-key in? Gewoon toch die 26 cijfers invoeren op die plek? Of moet ik iets omrekenen? De handleiding vind ik aardig onduidelijk hierover.

(ellende apparaat die speedtouch)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:01

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb hier de ST780WL staan, als ik daar bij de wireless instellingen kies voor WEP ipv WPA dan verandert de dropdownbox van WPA (WPA/WPA2/WPA+WPA2) ook naar WEP 64bit of WEP 128bit. De code wat jij bedoelt (26 karakters) is de 128bit versie.
Geen idee of het bij de 780 weer compleet anders is, maar als ik het goed heb zou de interface voor de meeste ST types hetzelfde moeten zijn (behalve de oudere types dan).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:35
Cyberpope schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 21:17:Echter de key die standaard onderop de modem staat is een 8 cijferige code voor wep. En er is maar 1 plek om in te voeren. Meestal hebben andere apparaten 4 mogelijkheden om in te voeren en zijn dat 26 cijferige hexa-decimaal codes. Hoe stel ik nu dus die wep-key in? Gewoon toch die 26 cijfers invoeren op die plek? Of moet ik iets omrekenen? De handleiding vind ik aardig onduidelijk hierover.
vaak kun je zelf een asci (normale leters) invoeren, en rekend de router 4 passende hexidecimale uit, waarvan je er standaard 1tegelijk kunt gebruiken. Bij de speedtouch moet je 1 asci óf 1 hexidecimale string invoeren. Als je 128 bits kiest, moet je een 26 hexadecimale karakters invoeren.

(ps, als je iets fout intoets, krijg je een duidelijke foutmelding hoe het wel moet)
(ellende apparaat die speedtouch)
Top apparaten :) , alleen niet hetzelfde als de grootste meuk.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

canonball schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 10:42:
vaak kun je zelf een asci (normale leters) invoeren, en rekend de router 4 passende hexidecimale uit, waarvan je er standaard 1tegelijk kunt gebruiken. Bij de speedtouch moet je 1 asci óf 1 hexidecimale string invoeren. Als je 128 bits kiest, moet je een 26 hexadecimale karakters invoeren.

(ps, als je iets fout intoets, krijg je een duidelijke foutmelding hoe het wel moet)
Dus gewoon 26 hexadecimalen invoeren. Duidelijk. En dit dan ook bij de eerste key van de rest van de apparaten.
Top apparaten :) , alleen niet hetzelfde als de grootste meuk.
[/quote]
Zeg maar rustig van ALLE anderen en niet alleen de meuk. En afwijkende standaard is nooit fijn. Ik heb gewerkt met Asus, Zyxel, Senao, Linksys, 3com, Drectec en daarin weet je dan feilloos je weg te vinden.

Daarbij is bij de speedtouch het bereik duidelijk minder, kan hij geen WPA en WEP tegelijk, geeft een verdomt slechte webinterface (moet via configuratieprogramma), moet alles zeer omslachtig (b.v mac filtering), kun je hem niet standaard extern ondersteunen. Neuh, geef mij maar een andere. Helaas kom ik bij mensen die hem standaard in de maag gesplitst hebben gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 01-10-2006 19:06 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1