Nee, PAL
Verwijderd
Geen matches
Hi Mede tweakers
Ik wil graag deze tv kopen maar toch denk ik steeds dat waarschijnlijk in Maart/April 2007 Philips met een nieuw model komen, dan is deze al gelijk antique
ik heb Digital TV en een Xbox360 dus ik heb wel een HD bron maar ja zul ik het afwachten of niet ? graag hoor ik jullie mening erover aub ?
Ik wil graag deze tv kopen maar toch denk ik steeds dat waarschijnlijk in Maart/April 2007 Philips met een nieuw model komen, dan is deze al gelijk antique
Verwijderd
Geen matches
Na het lezen van dit gehele topic (het heeft wel even geduurd) en andere reviews op andere sites ben ik behoorlijk enthousiast geworden over de 32PW9551. Ik vraag me alleen af hoeveel ik er op vooruit ga ten opzichte van mijn huidige JVC CRT Breedbeeldbak die 5/6 jaar oud is. Ik gebruik mijn huidige TV in combinatie met een Xbox 360. Hiermee speel ik games en kijk ik regelmatig een 720p serie. Volgens mij downscaled de Xbox 360 de 720p naar 480p en stuurt die dan via mijn RGB Scart aansluiting naar mijn TV. Mocht ik de 32PW9551 gaan gebruiken, dan wordt het via component in 720p naar de TV gestuurd, waarna hij daar gedownscaled wordt wordt naar 576p. In beide gevallen is er spraken van downscalen, maar nu vraag ik me af wie van de twee dit nu eigenlijk het beste kan, de Xbox 360 of de 32PW9551?
De 32PW9551 laat in ieder geval meer beeldlijnen zien, namelijk 576p ten opzichte van 480p nu. Mijn huidige tv ondersteund geen progressive scan, dus wellicht is dit ook een grote verbetering.
Als laatste heb je dan nog het verschil in aansluiting. Scart RGB in mijn huidige situatie ten opzichte van component met de 32PW9551.
Dus levert het volgende een zichtbaar beter beeld op?
- Downscalen door de TV in plaats van de Xbox 360
- 576p in plaats van 480
- Component in plaats van Scart RGB
- Iets wat ik nog niet gemeld had. Huidige tv is 28 inch, de 32PW9551 is 32 inch. 32 inch inplaats van 28 dus.
- Progressive Scan in plaats van Interlaced
De 32PW9551 laat in ieder geval meer beeldlijnen zien, namelijk 576p ten opzichte van 480p nu. Mijn huidige tv ondersteund geen progressive scan, dus wellicht is dit ook een grote verbetering.
Als laatste heb je dan nog het verschil in aansluiting. Scart RGB in mijn huidige situatie ten opzichte van component met de 32PW9551.
- 576p in plaats van 480
- Iets wat ik nog niet gemeld had. Huidige tv is 28 inch, de 32PW9551 is 32 inch. 32 inch inplaats van 28 dus.
Heb je daar misschien ook een bron van ofzo, dat Philips volgend jaar met een nieuwe CRT komt? Ik wil misschien ook binnenkort een nieuwe CRT-tv aanschaffen, maar als Philips volgend jaar daadwerkelijk met een nieuwe komt, dan wacht ik denk ik nog wel even.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:53:
Hi Mede tweakers
Ik wil graag deze tv kopen maar toch denk ik steeds dat waarschijnlijk in Maart/April 2007 Philips met een nieuw model komen, dan is deze al gelijk antiqueik heb Digital TV en een Xbox360 dus ik heb wel een HD bron maar ja zul ik het afwachten of niet ? graag hoor ik jullie mening erover aub ?
Philips heeft, voor zover ik weet, hier nog niets over naar buiten gebracht.Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:53:
Hi Mede tweakers
Ik wil graag deze tv kopen maar toch denk ik steeds dat waarschijnlijk in Maart/April 2007 Philips met een nieuw model komen, dan is deze al gelijk antiqueik heb Digital TV en een Xbox360 dus ik heb wel een HD bron maar ja zul ik het afwachten of niet ? graag hoor ik jullie mening erover aub ?
Sommige zaken hebben zelfs aangegeven dat de productie eind dit jaar/begin volgend jaar wordt beëindigd en dit soort CRTs er uit gaan (weet niet wat hiervan waar is).
Waarschijnlijk bedoel je hier 480i? 480p wordt zelden door TVs over SCART ondersteunt.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:25:
Na het lezen van dit gehele topic (het heeft wel even geduurd) en andere reviews op andere sites ben ik behoorlijk enthousiast geworden over de 32PW9551. Ik vraag me alleen af hoeveel ik er op vooruit ga ten opzichte van mijn huidige JVC CRT Breedbeeldbak die 5/6 jaar oud is. Ik gebruik mijn huidige TV in combinatie met een Xbox 360. Hiermee speel ik games en kijk ik regelmatig een 720p serie. Volgens mij downscaled de Xbox 360 de 720p naar 480p en stuurt die dan via mijn RGB Scart aansluiting naar mijn TV.
Mocht ik de 32PW9551 gaan gebruiken, dan wordt het via component in 720p naar de TV gestuurd, waarna hij daar gedownscaled wordt wordt naar 576p. In beide gevallen is er spraken van downscalen, maar nu vraag ik me af wie van de twee dit nu eigenlijk het beste kan, de Xbox 360 of de 32PW9551?
[…]
- 576p in plaats van 480
- De TV schaalt 720 en 1080 goed naar 576(p). Ik heb geen ervaring met de Xbox360; als de Xbox360 dit goed ondersteunt zou je geen verschil horen te zien.
- 576 tov 480 levert 96 extra beeldlijnen op; het beeld is dus wat scherper. De refresh gaat wel van 60 naar 50Hz terug, dit vinden sommige mensen belangrijker dan de extra scherpte.
- Component maakt het mogelijk progressive scan te gebruiken. Daarnaast is het mogelijk om 720/1080 resoluties te gebruiken. Dit laatste is minder belangrijk als de Xbox goed zelf kan terugschalen.
- De 32" is inclusief de rand. De extra 10cm maakt het beeld niet beter.
- Zie component vraag.
Tip: bij sommige zaken (zoals BCC) kun je vaak eigen apparatuur aansluiten (heb je wel een Xbox component kabel nodig).
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Verwijderd
Geen matches
Nee ik heb geen bron maar het is normal dat elke jaar nieuwe modellen uitkomen, ik heb net gebeld naar Philips en het ook gevraagd en ze zeggen dat het zal best kunnen dat ze stoppen met CRT productie net als Icelus net gepost heeft dus ze gaan het uitzoeken voor mij, ik laat het weten wat ze straks zeggen.RvO_6 schreef op donderdag 30 november 2006 @ 12:41:
[...]
Heb je daar misschien ook een bron van ofzo, dat Philips volgend jaar met een nieuwe CRT komt? Ik wil misschien ook binnenkort een nieuwe CRT-tv aanschaffen, maar als Philips volgend jaar daadwerkelijk met een nieuwe komt, dan wacht ik denk ik nog wel even.
Verwijderd
Geen matches
Philips hebben mij terug gebeld met het mededeling dat deze CRT is het allerlaaste dat gemaakt wordt, er komt geen nieuwe modellen, toch wel een einde van een flinke tijdperk zal je kunnen zeggen, zullen wij ooit in Europa een volledig HD CRT zien van een ander merk, denk van nie
Samsung heeft er ook een. Het toestel heeft echter vrij veel last van geometrieproblemen maar is wel een échte HDTV (qua aantal lijnen).Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:58:
Philips hebben mij terug gebeld met het mededeling dat deze CRT is het allerlaaste dat gemaakt wordt, er komt geen nieuwe modellen, toch wel een einde van een flinke tijdperk zal je kunnen zeggen, zullen wij ooit in Europa een volledig HD CRT zien van een ander merk, denk van nie
Verwijderd
Geen matches
Ja deze heb ik al gehad thuis, was een ramp dat ding, ik heb hem gelijk de volgende dag weer terugestuurd, beeld was zo slecht, ik kon niks lezen aan de zijkanten van het scherm en overall gekleurd vlekken, aller kleuren van het regenboog zat er op, een van de speakers was ook kapot.Icelus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:39:
[...]
Samsung heeft er ook een. Het toestel heeft echter vrij veel last van geometrieproblemen maar is wel een échte HDTV (qua aantal lijnen).
Tsja...B&O is in de jaren 80 ook al snel van terug gekomen. Samsung had beter kunnen weten. Wel een beetje shabby van zo'n fabrikant dat ze dat ding dan toch op de markt zetten. Zo laat je zien dat je in feite scheit hebt aan je klanten. Welliswaar zullen de meeste mensen het niet zien, maar als je toevallig een testbeeld ziet en het beeld is zo krom als een hoepel...Icelus schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:39:
[...]
Samsung heeft er ook een. Het toestel heeft echter vrij veel last van geometrieproblemen maar is wel een échte HDTV (qua aantal lijnen).
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat heel veel TV's (CRT's) out of the box een slechte geometrie hebben. Frank Doorhof van HTforum doet calibraties (aan te bevelen voor iedereen die een beetje fatsoenlijk beeld wil hebben) zei dat bv Sony's gewoon heel zelden 100% te krijgen zijn. Dat is dan wél mierenneuken want je ziet het nauwelijks (je hebt er dus ook geen last van). Doorgaans zijn geometrieproblemen en foute fabrieksinstellingen goed te krijgen door zo'n calibratie. Maar laatst heeft ie er een tijdens een calibratie afgekeurd. De TV vertoonde zulke afwijkingen dat er gewoon geen bevredigend beeld uit te krijgen was. En raad eens: een Samsung...
Philips en Loewe krijgen van hem wél een voldoen. Philips is volgens hem de beste. Sony behoort ook tot de top, maar die maken geloof ik ook al geen CRT's meer.
Ik ga voor de gein de Philips bedrijfwinkel in de gaten houden. Als ze er echt mee stoppen, kan ik misschien nog een el cheapo exemplaar op de kop tikken...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Geen matches
Net even bij BCC binnengelopen waar ze een 32PW9551 hebben staan. Ik heb alleen even gekeken en verder niet gevraagd naar een demo met HD input. Hij staat er eigenlijk een beetje zielig met een slechte kabel aansluiting. Dat heeft me dus niet overtuigd. Maar eigenlijk lees ik overal alleen maar goede berichten over deze TV. Ook deze foto ziet er behoorlijk goed uit: http://img159.imageshack.us/img159/772/p40100092iy.jpg
Tsja...dat is jammer inderdaad. Zo'n buis (en elke LCD/Plasma ook natuurlijk) komt alleen écht tot zijn recht met component of hdmi input met een goede DVD speler waar een mooie demo op staat. Gewoon kabeltv is natuurlijk de beste manier om dat ding niet te verkopen.Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:17:
Net even bij BCC binnengelopen waar ze een 32PW9551 hebben staan. Ik heb alleen even gekeken en verder niet gevraagd naar een demo met HD input. Hij staat er eigenlijk een beetje zielig met een slechte kabel aansluiting.
En dat willen ze ook helemaal niet, want ze hebben liever dat je €2000 voor een plasma komt achterlaten dan €650 voor een mooiere buis...you do the math. ('nee meneer...beeldbuizen zijn helemaal uit. Kijkt u eens naar deze flatscreen...').
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Inderdaad; bij BCC Hoofddorp zag ik toevallig dat ze DVB-C (Casema IIRC) aangesloten hadden. Zag er goed uit.Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:17:
Net even bij BCC binnengelopen waar ze een 32PW9551 hebben staan. Ik heb alleen even gekeken en verder niet gevraagd naar een demo met HD input. Hij staat er eigenlijk een beetje zielig met een slechte kabel aansluiting. Dat heeft me dus niet overtuigd. Maar eigenlijk lees ik overal alleen maar goede berichten over deze TV. Ook deze foto ziet er behoorlijk goed uit: http://img159.imageshack.us/img159/772/p40100092iy.jpg
heeft iemand hier al firmware versie 1.6 op z'n tv,
en zo ja; is het tearing probleem al opgelost?
en zo ja; is het tearing probleem al opgelost?
Daar zit ik wel een heel klein beetje tegenaan te hikken. Mijn DVD speler (Pioneer 757Ai) kan PAL progressive uitpoepen over de component uitgang. Dat zou op zich een verbetering moeten opleveren. Ik heb begrepen dat je dan idd naar 50Hz teruggaat en dat je het beste de double line mode (of hoe heet dat precies) moet inschakelen. Maar nou ben ik nogal gevoelig voor knipperende schermen. Tenminste...met een PC buis die op 60Hz staat wordt ik helemaal naar zeg maar. Ik kan er niet naar kijken, want mijn oog gaat dan gewoon zeer doen (komt denk ik door een soort van oogafwijking die ik schijn te hebben waardoor de lens steeds staat te stuiptrekken oid). Maar bij een TV zit je verder weg en ik heb me ook nooit gestoord aan 60Hz TV beeld, dus ik vraag me af of dit met deze TV ook zo zal zijn.Icelus schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:22:
• 576 tov 480 levert 96 extra beeldlijnen op; het beeld is dus wat scherper. De refresh gaat wel van 60 naar 50Hz terug, dit vinden sommige mensen belangrijker dan de extra scherpte.
Ik ga ervan uit dat het knipper effect minder is, om dat ie progressive is. Komt het knipperen niet omdat het 2 halve beelden zijn en is het progressive beeld niet veel rustiger? Of ben ik nu aan het raaskallen?
Ik ben gewoon weer ouderwets aan het twijfelen geslagen...Enerzijds denk ik dat dit een leuke bak is om de tijd te overbruggen totdat de plasma's of LCD's écht mooi en een stuk goedkoper zijn. Ondertussen kun je dan genieten van een lekker strak beeld. Ik heb nu een Sony 28" van +/- 6 jaar oud en ik vraag me af of er straks een wereld voor me open gaat als ik DVD's progressive via component ga kijken... Het beeld is in ieder geval ietsje groter (scheelt toch weer 10cm beelddiagonaal). En ondertussen zakt de prijs steeds verder...nu al €578...
Ik snap je vraag niet echt.Icelus schreef op vrijdag 24 november 2006 @ 12:43:
[...]
PAL60 is toch altijd composiet (PAL Gamecube heeft geen S-Video) of bedoel je 60Hz RGB-SCART
Zal even testen als ik deze TV binnenkrijg
Edit: zie dat dit niet over de Gamecube ging...
Ik heb in dit geval zelf alleen praktijkervaring met de Gamecube, maar iemand vertelde me dat de tv geen PAL60 ondersteunt. Dit klinkt ook wel plausibel, want ik zou niet weten waarom het alleen met een Gamecube zou zijn en niet met een andere console.
Het is net zo als je een scart RGB kabel/signaal op een scart aansluit die geen RGB heeft, dan wordt het composiet.
Maar ik bedoelde dus 60Hz PAL RGB-SCART ja.
Wat voor JVC CRT tv heb je dan die HD / Progressive Scan kan ontvangen?Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2006 @ 09:25:
Na het lezen van dit gehele topic (het heeft wel even geduurd) en andere reviews op andere sites ben ik behoorlijk enthousiast geworden over de 32PW9551. Ik vraag me alleen af hoeveel ik er op vooruit ga ten opzichte van mijn huidige JVC CRT Breedbeeldbak die 5/6 jaar oud is. Ik gebruik mijn huidige TV in combinatie met een Xbox 360. Hiermee speel ik games en kijk ik regelmatig een 720p serie. Volgens mij downscaled de Xbox 360 de 720p naar 480p en stuurt die dan via mijn RGB Scart aansluiting naar mijn TV. Mocht ik de 32PW9551 gaan gebruiken, dan wordt het via component in 720p naar de TV gestuurd, waarna hij daar gedownscaled wordt wordt naar 576p. In beide gevallen is er spraken van downscalen, maar nu vraag ik me af wie van de twee dit nu eigenlijk het beste kan, de Xbox 360 of de 32PW9551?
- 576p in plaats van 480
HD en PS over scart is trouwens niet mogelijk, dus dat verhaal klopt niet helemaal... (tenzij je een zeldzaam model hebt die component over scart kan ontvangen, maar JVC heeft nooit zulke tv's gehad bij mijn weten). Of bedoelde je dat XBox het omzet naar 480i ipv 480p?
Hoe kijk je trouwens een HD serie? Je hebt al HD DVD's in huis???
Het lijkt mij ook dat als je een PAL spel speelt met je XBox en die downscaled het dan 576p wordt en bij een NTSC spel 480p, of werkt dat bij een XBox360 anders? (of heb je een NTSC XBox360?)
En ik zie net dat Icelus ook al een groot deel van dit verhaal vertelt
Aanvullend aan het verhaal van Icelus. Ik neem aan dat de XBox ook de mogelijkheid heeft om PAL60 te outputten, dus dan heb je ook 576 beeldlijnen met 60Hz refresh rate (iets wat consoles/games van de Dreamcast vaak hebben).
En inderdaad, ga naar een winkel waar je je XBox kunt aansluiten en zie met eigen ogen
Mijn tv maakt van een interlaced signaal al standaard een progressive signaal of zo, want qua scherpte/beeldlijnen zie ik niet echt verschil tussen 576i en 576p. Gisteren toevallig Gran Turismo 4 op 1080i getest op de PS2. Ook dan zie ik niet direct verschil, behalve dat het widescreen is (wat er op zich wel weer vet uitziet) en dat de refresh rate lager is. Dit merk ik alleen als ik het spel pauzeer, dan zie je het beeld wat meer flikkeren dan normaal. Maar wel cool dat 1080i werkte
Nu nog m'n NVidia kaart met hdtv output goed aan de praat krijgen, maar daarvoor moet ik dan blijkbaar met de advanced timing settings klooien waar ik geen weet van heb

Heb het weekend even snel getest: 60Hz RGB-SCART werkt prima. Wil nog PAL60 en NTSC testen.Shadow_Zero schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:05:
[...]
Ik snap je vraag niet echt.
Ik heb in dit geval zelf alleen praktijkervaring met de Gamecube, maar iemand vertelde me dat de tv geen PAL60 ondersteunt. Dit klinkt ook wel plausibel, want ik zou niet weten waarom het alleen met een Gamecube zou zijn en niet met een andere console.
Het is net zo als je een scart RGB kabel/signaal op een scart aansluit die geen RGB heeft, dan wordt het composiet.
Maar ik bedoelde dus 60Hz PAL RGB-SCART ja.
60Hz PAL RGB-SCART bestaat niet; het signaal is óf PAL óf RGB en beiden kunnen op 50 of 60Hz.
PAL60 -- ook wel PAL-M genoemd -- is ‘identiek’ aan NTSC. PAL60 heeft 480 beeldlijnen op 60Hz, echter met PAL-kleursignaal ipv NTSC-signaal. 576/60Hz bestaat (voor TVs) helaas niet.Shadow_Zero schreef op woensdag 06 december 2006 @ 09:25:Aanvullend aan het verhaal van Icelus. Ik neem aan dat de XBox ook de mogelijkheid heeft om PAL60 te outputten, dus dan heb je ook 576 beeldlijnen met 60Hz refresh rate (iets wat consoles/games van de Dreamcast vaak hebben).
[ Voor 26% gewijzigd door Icelus op 06-12-2006 09:43 ]
Ok, even een situatieschets om het goed helder te krijgen.
Ik sluit mijn Nintendo Gamecube aan met een scart rgb kabel.
Ik gooi een PAL spel er in en bij het opstarten kan ik selecteren of ik deze op 50 of 60Hz wil draaien. Doe ik 60Hz, dan krijg ik op MIJN tv een composiet beeld. Doe ik 50Hz, dan krijg wel RGB beeld.
Mij stond bij dat als ik een NTSC spel speelde (dus dat is standaard 60Hz), dat ik dan wel RGB beeld had, maar dat ga ik dan nog even controleren.
Ik was in de veronderstelling dat PAL 60Hz. met 576 beeldlijnen bestond, maar wellicht is die gedachte dus niet correct
Wat bedoel je nu precies met "60Hz PAL RGB-SCART bestaat niet" ???
EDIT:
Op Wiki over PAL60:
Ik gooi een PAL spel er in en bij het opstarten kan ik selecteren of ik deze op 50 of 60Hz wil draaien. Doe ik 60Hz, dan krijg ik op MIJN tv een composiet beeld. Doe ik 50Hz, dan krijg wel RGB beeld.
Mij stond bij dat als ik een NTSC spel speelde (dus dat is standaard 60Hz), dat ik dan wel RGB beeld had, maar dat ga ik dan nog even controleren.
Ik was in de veronderstelling dat PAL 60Hz. met 576 beeldlijnen bestond, maar wellicht is die gedachte dus niet correct
EDIT:
Op Wiki over PAL60:
Dus EIGENLIJK heb je nog nadeel van het spelen van PAL games op 60Hz, aangezien je dan met minder beeldlijnen te maken hebt. En volgens mij worden er nu goede PAL conversies gedaan van games dus zitten we ook niet met vertraagde games. Ik ga dat nog eens testen, anders is het vanuit een bepaald oogpunt beter om PAL50 te spelenThe PAL colour system can also be applied to an NTSC-like 525-line (480i) picture to form what is often known as "PAL-60" (sometimes "PAL-60/525" or "Pseudo PAL").
[ Voor 29% gewijzigd door Shadow_Zero op 06-12-2006 14:44 ]
Verwijderd
Geen matches
Ik bedoelde 480i. Ik vermoed doordat ik mijn Xbox 360 (gewoon in nederland gekocht en dus geen NTSC model of iets) op 60HZ gezet heb, hij alles downscaled naar 480i in plaats van 576i en dan via Scart RGB door stuurt naar mijn JVC TV die 60HZ ondesteund. Dit levert een beter beeld op dan de 50HZ instellingWat voor JVC CRT tv heb je dan die HD / Progressive Scan kan ontvangen?
Of bedoelde je dat XBox het omzet naar 480i ipv 480p?
Series als Lost en Prison Break worden in Amerika uitgezonden in 720p. Hoe ik ze dan weer in mijn bezit krijg is vast iets wat binnen dit forum niet beschreven mag worden.Hoe kijk je trouwens een HD serie? Je hebt al HD DVD's in huis???
Dan zal hij wel met 576 lijnen op 60 Hz werken. Maar als ik het menu van mijn tv laat zien is dit een stuk kleiner en verticaal ingedrukt, waardoor ik vermoed dat hij het met 480 beeldlijnen naar mijn TV gestuurd wordt.Ik neem aan dat de XBox ook de mogelijkheid heeft om PAL60 te outputten, dus dan heb je ook 576 beeldlijnen met 60Hz refresh rate (iets wat consoles/games van de Dreamcast vaak hebben).
Hallo
Heb nu enige maanden de 28pw9551
Werkt prima en heeft mooi scherp beeld ik heb alleen een paar vraagjes:
Aan de zijkanten(rechts en links) heb ik last van zeeer grove pixels of wat het ook zijn. Dit word steeds minder naarmate je meer naar het midde kijkt en zit ong tot 15 cm van de rand
Is dit normaal of alleen bij mijn tv??
http://img180.imageshack.us/img180/9876/dsc02603jw0.jpg

Ook is de geometrie van mijn tv zeer slecht, is dit ook alleen bij mijn tv of bij alle?
http://img526.imageshack.us/img526/1453/dsc02607nt4.jpg

En als ik zap hoor ik plopjes op mijn home cinema set, is ook dit normaal of alleen bij mij?
Gr Maarten
Aan de zijkanten(rechts en links) heb ik last van zeeer grove pixels of wat het ook zijn. Dit word steeds minder naarmate je meer naar het midde kijkt en zit ong tot 15 cm van de rand
http://img180.imageshack.us/img180/9876/dsc02603jw0.jpg

Ook is de geometrie van mijn tv zeer slecht, is dit ook alleen bij mijn tv of bij alle?
http://img526.imageshack.us/img526/1453/dsc02607nt4.jpg

En als ik zap hoor ik plopjes op mijn home cinema set, is ook dit normaal of alleen bij mij?
Gr Maarten
Weet niet precies waar ik nu naar op zoek ben? Als je wat duidelijkere fotos kan plaatsen en dit eventueel even markeren in paint ofzo?maarten22 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:02:
Hallo
Je kan met de geometrie gaan lopen klooien in het service menu, maar schrijf dan wel alle begin instellingen op voor je hiermee aan de slag gaat. Anders krijg je et misschien zelf nooit meer goed.Ook is de geometrie van mijn tv zeer slecht, is dit ook alleen bij mijn tv of bij alle?
Topic even doorlopen op hoe dit in z'n werking gaat.
Durf je dit niet aan, kan je ook een bedrijf dit voor je laten doen. Staat ook in dit of oudere topic.
Heb ik ook, lees dit even door: TV aangesloten op versterker -> kraken bij zappen.En als ik zap hoor ik plopjes op mijn home cinema set, is ook dit normaal of alleen bij mij?
Signature?
Gebruik er minimaal zo'n afstel DVD bij. Kost eventjes wat, maar dan kun je het ook zo goed mogelijk doen. Voor zover dat op het oog kan dan.Mesh schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:25:
Je kan met de geometrie gaan lopen klooien in het service menu, maar schrijf dan wel alle begin instellingen op voor je hiermee aan de slag gaat. Anders krijg je et misschien zelf nooit meer goed.
Als je het écht goed wilt doen, moet je 'm gewoon onder handen laten nemen door Frank Doorhof van HTForum. Hij stelt 'm hardwarematig af zoals ie hoort te zijn. Aangezien de fabrieksinstellingen door hem worden aangepast, blijft ie ook goed. Geometrie, grijstonen (contrast/helderheid) en ook de RGB waarden worden gecalibreerd. Als je je TV onder je arm (*kuch*) neemt naar Emmelloord kost dat slechts €80. Moet ie bij je komen volgens mij iets van €250. Zeker de moeite waard.
Heb je dat er niet voor over, zorg dan in ieder geval dat je de grijswaarden goed hebt. Het bekende wit naar zwart in zoveel stappen trapje. Dit is de belangrijkste instelling. Kleuren enzo is subjectief en persoonlijk, hoewel ik na de afstelling door Frank er niet meer aan gezeten heb. Voor DVD is het dan gewoon goed. Analoge TV wil van zender tot zender nog al eens verschillen.
zal meer foto's maken maar het lukt me niet echt goed op de pc weer te geven

Ook vroeg ik mij af of het uitmaakt op welke resolutie ik mijn pc moet zetten
Is heb verschillende 1080i films en als ik deze afspeel via de pc maakt het dan uit of de resolutie op 720p is 180i staat?
Ik zie zelf namelijk geen verschil behalve dat ik niks kan lezen onder 1080i
Ga van de week de hdtv ontvanger halen voor casema.
Werkt deze goed op deze tv??
Gr Maarten

Ook vroeg ik mij af of het uitmaakt op welke resolutie ik mijn pc moet zetten
Is heb verschillende 1080i films en als ik deze afspeel via de pc maakt het dan uit of de resolutie op 720p is 180i staat?
Ik zie zelf namelijk geen verschil behalve dat ik niks kan lezen onder 1080i
Ga van de week de hdtv ontvanger halen voor casema.
Werkt deze goed op deze tv??
Gr Maarten
Je kan beter voortaan de
knop gebruiken, anders worden de modjes boos. 
Verschil zit em in de resolutie, dus zal de film gedownscaled worden. Dit gebeurt sowieso op de 28PW9551, maar hoe hoger de resolutie hoe beter de kwaliteit van je beeld.

Zie een licht effect nu ja, maar is dit bij alle aansluitingen? (TV, S-Video, Scart, Component, HDMI?)maarten22 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 20:00:
zal meer foto's maken maar het lukt me niet echt goed op de pc weer te geven
[afbeelding]
Aan je verhaal te lezen speel je deze af op je pc? Als je beetje goede videokaart heb kan je tv als 2de monitor op resolutie instellen van 1920x1080.Ook vroeg ik mij af of het uitmaakt op welke resolutie ik mijn pc moet zetten
Ik heb verschillende 1080i films en als ik deze afspeel via de pc maakt het dan uit of de resolutie op 720p is 1080i staat?
Verschil zit em in de resolutie, dus zal de film gedownscaled worden. Dit gebeurt sowieso op de 28PW9551, maar hoe hoger de resolutie hoe beter de kwaliteit van je beeld.
Desktop op je tv is bijna nooit te lezen, zeker op 1080i. Lettertype instellen op 120DPI werkt wel relaxt.Ik zie zelf namelijk geen verschil behalve dat ik niks kan lezen onder 1080i
[ Voor 6% gewijzigd door Mesh op 07-12-2006 09:53 ]
Signature?
Vreemd, ik zou denken dat je TV geen RGB 60Hz ondersteunt.Shadow_Zero schreef op woensdag 06 december 2006 @ 10:55:
Ok, even een situatieschets om het goed helder te krijgen.
Heel ruw kun je een TV-signaal opdelen in een helderheidssignaal (zwart/wit), kleursignaal en refresh. Het kleursignaal kan PAL, NTSC of SECAM zijn en de refresh 50 of 60Hz.Mij stond bij dat als ik een NTSC spel speelde (dus dat is standaard 60Hz), dat ik dan wel RGB beeld had, maar dat ga ik dan nog even controleren.
Standaard zal een console een TV-signaal genereren dat in een land standaard is; in NL dus PAL (PAL50) en in de VS NTSC (NTSC60). Veel consoles bieden tegenwoordig ook PAL60; dit is dus een signaal op 60Hz met PAL-kleursignaal (50Hz is altijd 576 lijnen en 60Hz altijd 480). De GameCube kan ook het zeer zeldzame NTSC50 aan maar er zijn maar weinig TVs die dit ondersteunen.
Naast een ‘normaal’ signaal kun je ook RGB via SCART gebruiken. In dat geval vervalt het PAL-kleursignaal en wordt er gebruik gemaakt van RGB. PAL RGB-SCART is dus niet mogelijk aangezien je dan twee kleursignalen gebruikt.
Als het een goede conversie is — volledige beeld en snelheid — kun je inderdaad beter kiezen voor PAL50. Sommigen menen dat bewegingen e.d. minder vloeiend gaan (en te zien zijn) en kiezen daarom voor 60Hz (met minder resolutie).EDIT:
Op Wiki over PAL60:
[...]
Dus EIGENLIJK heb je nog nadeel van het spelen van PAL games op 60Hz, aangezien je dan met minder beeldlijnen te maken hebt. En volgens mij worden er nu goede PAL conversies gedaan van games dus zitten we ook niet met vertraagde games. Ik ga dat nog eens testen, anders is het vanuit een bepaald oogpunt beter om PAL50 te spelen
Die grove pixels zitten op alle kanalen dus hdmi scart ypbr en normale tv
Ik speel ook inderdaag films af via mijn computer maar het beeld zou dus scherper moeten zijn met 1920 bij 1080?
Gr Maarten
Ik speel ook inderdaag films af via mijn computer maar het beeld zou dus scherper moeten zijn met 1920 bij 1080?
Gr Maarten
Zou dan toch even contact opnemen met winkel waar je em gekocht hebben, want dit hoort dus niet. Dan kunnen ze een afspraak inplannen bij een Philips Service Point. Komt er als het goed is binnen een week een monteur naar kijken.maarten22 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:21:
Alleen als je een 1080i film afspeelt op deze (native) resolutie.Ik speel ook inderdaag films af via mijn computer maar het beeld zou dus scherper moeten zijn met 1920 bij 1080?
Gr Maarten
Download hier maar es verschillende filmpjes in 720i en 1080i en zoek de verschillen.
Signature?
Het is geloof ik een beetje vanuit welk oogpunt je denkt/beredeneert.Icelus schreef op donderdag 07 december 2006 @ 10:51:
[...]
Vreemd, ik zou denken dat je TV geen RGB 60Hz ondersteunt.
[...]
Heel ruw kun je een TV-signaal opdelen in een helderheidssignaal (zwart/wit), kleursignaal en refresh. Het kleursignaal kan PAL, NTSC of SECAM zijn en de refresh 50 of 60Hz.
Standaard zal een console een TV-signaal genereren dat in een land standaard is; in NL dus PAL (PAL50) en in de VS NTSC (NTSC60). Veel consoles bieden tegenwoordig ook PAL60; dit is dus een signaal op 60Hz met PAL-kleursignaal (50Hz is altijd 576 lijnen en 60Hz altijd 480). De GameCube kan ook het zeer zeldzame NTSC50 aan maar er zijn maar weinig TVs die dit ondersteunen.
Naast een ‘normaal’ signaal kun je ook RGB via SCART gebruiken. In dat geval vervalt het PAL-kleursignaal en wordt er gebruik gemaakt van RGB. PAL RGB-SCART is dus niet mogelijk aangezien je dan twee kleursignalen gebruikt.
[...]
Als het een goede conversie is — volledige beeld en snelheid — kun je inderdaad beter kiezen voor PAL50. Sommigen menen dat bewegingen e.d. minder vloeiend gaan (en te zien zijn) en kiezen daarom voor 60Hz (met minder resolutie).
Een collega van mij hier stelt dat de standaard is dat PAL 625 beeldlijnen heeft, ook al is het PAL60. Wel stelt hij zich voor dat de videogameconsole videochip een conversie maakt naar 525 beeldlijnen.
Maar van PAL-M, wat in Brazilie wordt gebruikt en 525 beeldlijnen heeft zegt hij dat ze daar waarschijnlijk eerst NTSC hadden en toen zijn overgegaan op PAL maar het NTSC aantal beeldlijnen hebben behouden. Maar hij stelt wel dat hij niet denkt dat dit met videogame consoles het geval is, omdat weinig tv's ECHT multinorm zijn en PAL60 met 525 beeldlijnen aankunnen...
Nou ja, het wordt er allemaal niet makkelijker op
Maar ik ga er nu toch maar van uit dat PAL60 525 beeldlijnen is.
Nu zit ik alleen even te dubben over de woorden PAL en RGB.
We spreken over PAL/NTSC consoles en videogames. Daar sluiten we een RGB kabel op aan, hoe zie jij dat dan?
Hmmmz, misschien dat deze zin van Wiki het uitlegt:
Dus eigenlijk worden de termen PAL en NTSC onterecht gebruikt. Het zijn echt (kabel)televisie signalen, maar worden in de AV wereld vaak misbruikt om het aantal beeldlijnen en de refresh rate aan te geven.Accordingly, DVDs are labelled as either "PAL" or "NTSC" (referring informally to the line count and frame rate) even though technically neither of them have encoded PAL or NTSC composite colour.
Zeg ik dat zo correct?
PAL is een kleurcodering; deze codering kan op verschillende manieren worden toepast (refresh, positie/frequentie van kleursignaal). In de praktijk wordt PAL meestal alleen toegepast in ‘50Hz landen’.Shadow_Zero schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:37:
[...]
Het is geloof ik een beetje vanuit welk oogpunt je denkt/beredeneert.
Een collega van mij hier stelt dat de standaard is dat PAL 625 beeldlijnen heeft, ook al is het PAL60.
Dat kan maar meestal is de videohardware niet zo flexibel, die reserveert een framebuffer die groot genoeg is voor de resolutie en het is daarom makkelijk voor die resolutie te renderen. Consoles gebruiken daarnaast de refresh voor synchronisatie van het spel.Wel stelt hij zich voor dat de videogameconsole videochip een conversie maakt naar 525 beeldlijnen.
PAL is een ‘nieuwere’ standaard dan NTSC. Brazilië gebruikt een 60Hz electriciteitsnet en heeft uiteindelijk gekozen om PAL-kleurcodering te gebruiken. Zodoende zijn ze het enige land dat 60Hz PAL gebruiken.Maar van PAL-M, wat in Brazilie wordt gebruikt en 525 beeldlijnen heeft zegt hij dat ze daar waarschijnlijk eerst NTSC hadden en toen zijn overgegaan op PAL maar het NTSC aantal beeldlijnen hebben behouden.
PAL60 is per definitie een 525/60Hz signaal.Maar hij stelt wel dat hij niet denkt dat dit met videogame consoles het geval is, omdat weinig tv's ECHT multinorm zijn en PAL60 met 525 beeldlijnen aankunnen...
Dat is zeker. Dit geldt echter alleen voor TV-uitzendingen. (PAL60 en PAL-M zijn niet exact hetzelfde. De positie/frequentie van het kleursignaal is verschillend. Bij gebruik van bijv. een console is er maar één ‘uitzending’.Nou ja, het wordt er allemaal niet makkelijker op
Maar ik ga er nu toch maar van uit dat PAL60 525 beeldlijnen is.
Zodra je RGB (of component) gebruikt heb je een RGB-signaal en is er geen sprake meer van een ‘PAL-signaal’. Als je een NTSC DVD afspeelt via composiet krijg je een NTSC signaal (sommige DVD-spelers converteren dit naar PAL60Nu zit ik alleen even te dubben over de woorden PAL en RGB.
We spreken over PAL/NTSC consoles en videogames. Daar sluiten we een RGB kabel op aan, hoe zie jij dat dan?
Misbruikt niet; als men het over PAL heeft wordt een 50Hz signaal bedoeld en bij NTSC 60Hz omdat dit de meest gebruikte combinaties zijn. Voor TV-signalen heb je dan nog te maken met het lettercircus dat voor ieder land anders is (de reden dat je je land/regio moet instellen als je naar TV-kanalen op de kabel laat zoeken).Dus eigenlijk worden de termen PAL en NTSC onterecht gebruikt. Het zijn echt (kabel)televisie signalen, maar worden in de AV wereld vaak misbruikt om het aantal beeldlijnen en de refresh rate aan te geven.
Zeg ik dat zo correct?
Ok, dan wordt het een lastige discussie met mijn collega, die toch niet de mening deelt dat PAL60 per definitie 525 beeldlijnen heeft
(then again, wanneer spreek je van PAL60, dat is ook nog een vraag die je verschillend kunt invullen)
Maar precies, een DVD via RGB is dus RGB 60Hz en heeft niks met PAL te maken.
Maar jij zegt dat via composiet, dan heb je WEL PAL?
Misbruik in de zin van bij consoles bijv. dat men het over PAL heeft maar het eigenlijk over s-video/rgb/component 50/60Hz gaat
Maar het is inderdaad een regioaanduiding en ingeburgerd. Dus eigenlijk hebben we PAL/NTSC in een "regioaanduiding" context en in een "technische specifiecatie" context en als ik het nu een beetje helder heb wordt het in het laatste geval niet altijd correct gebruikt
(then again, wanneer spreek je van PAL60, dat is ook nog een vraag die je verschillend kunt invullen)
Maar precies, een DVD via RGB is dus RGB 60Hz en heeft niks met PAL te maken.
Misbruik in de zin van bij consoles bijv. dat men het over PAL heeft maar het eigenlijk over s-video/rgb/component 50/60Hz gaat
Maar het is inderdaad een regioaanduiding en ingeburgerd. Dus eigenlijk hebben we PAL/NTSC in een "regioaanduiding" context en in een "technische specifiecatie" context en als ik het nu een beetje helder heb wordt het in het laatste geval niet altijd correct gebruikt
[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Zero op 08-12-2006 11:28 ]
Voor wie er nog in geïnteresseerd in is; NTSC games werken via een console inderdaad niet via de scart/composiet ingang. Heb voor mijn GameCube een zogenaamde component kabel aangeschaft (alleen te gebruiken op oude GameCube modellen), en via de YPBPR ingang van de 28pw9551 werken NTSC games zoals verwacht wel gewoon. (en in 480p
)
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
Kun je omschrijven wat je krijgt als je NTSC games speelt via SCART?
En gaat het om NTSC, of als je PAL games op 60Hz zet, dan werkt het ook niet (goed)?
En gaat het om NTSC, of als je PAL games op 60Hz zet, dan werkt het ook niet (goed)?
Zowel NTSC games als Pal60 games werken via de scart en composiet ingang op de 28pw9551 niet goed. Hiervoor had ik een 28pw8620 en daarop werkte dat wel allemaal gewoon. Op de 28pw9551 zijn de kleuren van deze spellen dan heel erg flets en lopen er rare strepen door het beeld. Waarom het niet werkt is me een raadsel, via de component ingang werkt het allemaal perfect.Shadow_Zero schreef op zondag 10 december 2006 @ 23:05:
Kun je omschrijven wat je krijgt als je NTSC games speelt via SCART?
Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.
PAL60 werkt inderdaad ook niet. Beeld is wel stabiel maar kleuren zijn flets/grauw.
Zie ook: Worldwide TV Standards.
Technisch gezien spreek je van PAL60 indien het signaal 60Hz is met PAL-kleurcodering op een frequentie/positie van 4,43MHz (PAL60 is, zoals ik eerder zei, niet hetzelfde als PAL-M; Pseudo-PAL is wél hetzelfde als PAL60).Shadow_Zero schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:26:
Ok, dan wordt het een lastige discussie met mijn collega, die toch niet de mening deelt dat PAL60 per definitie 525 beeldlijnen heeft![]()
Ja, dat klopt. Bij composiet heb je een helderheidsignaal en een kleursignaal die beiden over één kabel gaan (vandaar de naam composiet).Maar precies, een DVD via RGB is dus RGB 60Hz en heeft niks met PAL te maken.
Klopt. Als, over een aantal jaar, we alleen met HDTVs te maken hebben die alles aankunnen zullen fabrikanten waarschijnlijk overgaan op een regioaanduiding of nummering zoals dat al bij DVDs het geval is.Misbruik in de zin van bij consoles bijv. dat men het over PAL heeft maar het eigenlijk over s-video/rgb/component 50/60Hz gaat
Ok, maar uit niets blijkt dat er ook daadwerkelijk een PAL60 met 625 beeldlijnen bestaat. Of zelfs een (tv) videosignaal van 625 beeldlijen op 60Hz (ik ben het nog niet tegengekomen in ieder geval).Icelus schreef op maandag 11 december 2006 @ 10:41:
Technisch gezien spreek je van PAL60 indien het signaal 60Hz is met PAL-kleurcodering op een frequentie/positie van 4,43MHz (PAL60 is, zoals ik eerder zei, niet hetzelfde als PAL-M; Pseudo-PAL is wél hetzelfde als PAL60).
Het valt me nu op dat het er op lijkt dat alle CRT televisies met component aansluiting 60Hz op SCART niet goed kunnen verwerken. Ik heb de vraag ook nu uit staan in het Samsung topic: Samsung WS-32Z308P SlimFit-TV
Ben benieuwd of het daar ook het geval is.
Of zou het zelfs bij alle televisies met component aansluiting zo zijn? Een vriend van me heeft een 32" LG LCD scherm en daar ziet RGB 60Hz. er ook niet uit. Ik zal eens vragen of het spelen op 50Hz. er wel beter uit ziet
Oh ja Icelus, kun jij nog wat zeggen over PAL optimized videogames?
Want we hadden altijd het probleem dan PAL videogames zwarte balken hadden en vertraagde snelheid door slechte conversies vanuit het NTSC origineel.
Blijkbaar doen ze nu een conversie waardoor het ook echt 625 beeldlijnen worden ipv. 525, alleen dan vraag ik me af hoe ze die 60Hz naar 50Hz. doen. Je hebt een lagere refresh rate, om dat gelijk te trekken moet je met minder frames per seconde werken of iets dergelijks...?
Want we hadden altijd het probleem dan PAL videogames zwarte balken hadden en vertraagde snelheid door slechte conversies vanuit het NTSC origineel.
Blijkbaar doen ze nu een conversie waardoor het ook echt 625 beeldlijnen worden ipv. 525, alleen dan vraag ik me af hoe ze die 60Hz naar 50Hz. doen. Je hebt een lagere refresh rate, om dat gelijk te trekken moet je met minder frames per seconde werken of iets dergelijks...?
Bestaat ook niet; 60Hz is altijd 525 lijnen.Shadow_Zero schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:18:
[...]
Ok, maar uit niets blijkt dat er ook daadwerkelijk een PAL60 met 625 beeldlijnen bestaat. Of zelfs een (tv) videosignaal van 625 beeldlijen op 60Hz (ik ben het nog niet tegengekomen in ieder geval).
2D-spellen waren altijd een probleem; je zou dan alle graphics opnieuw moeten tekenen. 3D is eenvoudiger omdat alles real-time getekend wordt; resolutie maakt dan niet meer uit. Het refresh signaal wordt in (console) spellen gebruikt voor synchronisatie. Door bewegingen gewoon 17% sneller te maken lijkt het voor de speler even snel te gaan. Animaties e.d. worden vaak nog in frames berekend zodat ze toch trager zijn op 50Hz...Shadow_Zero schreef op maandag 11 december 2006 @ 14:32:
Oh ja Icelus, kun jij nog wat zeggen over PAL optimized videogames?
Ok, dus bij 3D videogames maken ze de bewegingen van speelkarakters ed. op 50Hz 17% sneller (waar komt die 17% vandaan?) en dat trekt het recht tov. 60Hz.
Het gaat me nu wat m'n pet te boven, dan zou je geloof ik videogame programmeur moeten zijn of zo
Want wat voor snelheid is dit, wat voor eenheid wordt er voor gebruikt? Is het FPS? En hoe passen ze dat aan? Via programmeer/software of iets dergelijks?
We zouden er haast een nieuw topic voor moeten maken
Het gaat me nu wat m'n pet te boven, dan zou je geloof ik videogame programmeur moeten zijn of zo
Want wat voor snelheid is dit, wat voor eenheid wordt er voor gebruikt? Is het FPS? En hoe passen ze dat aan? Via programmeer/software of iets dergelijks?
We zouden er haast een nieuw topic voor moeten maken
Laatste reply, we dwalen wat afShadow_Zero schreef op maandag 11 december 2006 @ 16:49:
Ok, dus bij 3D videogames maken ze de bewegingen van speelkarakters ed. op 50Hz 17% sneller (waar komt die 17% vandaan?) en dat trekt het recht tov. 60Hz.
Snelheid, 3D en 2D staan los van elkaar. Bij 2D worden de onderdelen op het scherm doorgaans op maat getekend voor een bepaalde resolutie. Als een spel voor 480 lijnen is ontworpen en het wordt direct overgezet dan is er een ‘overschot’ van 96 lijnen; deze worden dan niet gebruikt en blijven zwart (de bekende (?) zwarte balken onder en boven).
Bij 3D-spellen is dit eenvoudiger omdat het beeld real-time wordt getekend; zo kun je dus de volledige resolutie gebruiken.
De refresh wordt als synchronisatie in veel spellen gebruikt. Stel dat een object er 20 frames over doet om zich te verplaatsen over het scherm dan is dit bij NTSC gelijk aan 20/30 = 0,67 seconden. Als PAL-spel doet het object er nog steeds 20 frames over om zich te verplaatsen. Wanneer het PAL-spel echter niet is aangepast zal het object er 20/25 = 0,8 seconden over doen; voor de speler lijkt het spel dus trager! Door het spel aan te passen en alle bewegingen zo'n 19% sneller te maken is het spel even snel (vanuit de speler gezien). (Uiteraard zijn er verschillende methoden om beide ‘problemen’ op te lossen.)
Ik heb een 32PW9551 en ik heb ook "last" van dit verschijnsel. Ik moet zeggen als je een mierenneurke bent (zoals ik) dan ga je er op letten waardoor het bijna irritant is. het lijkt alsof je pixel langs de zijkant van het scherm iets minder dicht op elkaar staan waardoor het beeld aan de zijkant veel minder scherp is.maarten22 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 11:21:
Ik zit er over te denken mijn tv te ruilen omdat er ook inde linkeronderhoek van het scherm een blauw/paarse vlek in het beeld zit wat goed zichtbaar is bij rode beelden. Aan de andere kant is de geometrie op mijn toestel bijna perfect en dat wil ik natuurlijk ook niet kwijt. choises, choises...
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Mijn geometrie is zwaar slecht en is al verandert door technische dienst waardoor het nog slechter is geworden dus hoop op een nieuwe
Ook kijk ik redelijk dichtbij tv omdat ik geen ruimte heb om verderaf te kijken vandaar dat ik er denk ik veel meer last van heb.
Moet wel zeggen dat ik er via hdmi nog geen last van heb gehad wel via scart(digitale tv),ypbpr(dvd) en normale coax tv.
Technische dienst komt deze week zal laten weten wat ze eraan gaan doen.
Gr Maarten
Ook kijk ik redelijk dichtbij tv omdat ik geen ruimte heb om verderaf te kijken vandaar dat ik er denk ik veel meer last van heb.
Moet wel zeggen dat ik er via hdmi nog geen last van heb gehad wel via scart(digitale tv),ypbpr(dvd) en normale coax tv.
Technische dienst komt deze week zal laten weten wat ze eraan gaan doen.
Gr Maarten
Paar dagen terug is 32PW9551 afgeleverd. Ik heb 's in de menu gekeken en zag dat ie bijna 300 bedrijfsuren op had zitten. Een showmodel dus. Dat verklaart ook gelijk het laagje stof, waar ik nu pas achterkom
Dat wordt een bezoekje brengen straks.
Dat wordt een bezoekje brengen straks.
[ Voor 49% gewijzigd door Mandrake466 op 16-12-2006 12:16 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
En €200 teveel betaald. Check Kieskeurig maar eens. Laagste prijs is €577...Mandrake466 schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 06:49:
IK heb dus 750euro voor een showmodel betaald
Ik weet dat je 'm online goedkoper kan krijgen maar ik heb het liever van een dealer in de buurt anders moet ik alles weer gaan opsturen etc mocht ie niet goed zijn. Ik heb netjes mijn geld teruggekregen trouwens.mphilipp schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 07:51:
[...]
En €200 teveel betaald. Check Kieskeurig maar eens. Laagste prijs is €577...
Nou ja, ik ga 's verder kijken.
[ Voor 124% gewijzigd door Mandrake466 op 16-12-2006 12:18 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Heb je hier ook een oplossing voor, want dit probleem heb ik dus ook met de 32pw9551, maar deze heeft geen scart uit maar gewoon rood-wit (ben naam ff kwijt).Mesh schreef op woensdag 06 december 2006 @ 18:25:
[...]
Kraken tijdens zappen op de home cinema set
Heb ik ook, lees dit even door: TV aangesloten op versterker -> kraken bij zappen.
In het topic eindigen ze ook met dat er geen oplossing voor is...
Verwijderd
Geen matches
ik ben van plan een scherm te kopen voor mijne playstation 3 in de toekomst op aan te sluiten
waar doe ik dan volgens jullie het beste aan ???
-een lcd scherm kopen met 720p van +/- 700 € dit is dan waarschijnlijk maar 66cm doorsnee
-of de 32pw9551 van philips aan te schaffen voor iets minder geld en groter opp.
vooral de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid is belangrijk niet dat ik nog weet niet hoe veel moet instellen voor de kwaliteit er is
en bij welk van de twee is de kwaliteit echt beter???
ik hoop dat er een paar mensen hun mening en ervaring hierop kunnen geven
greetz
waar doe ik dan volgens jullie het beste aan ???
-een lcd scherm kopen met 720p van +/- 700 € dit is dan waarschijnlijk maar 66cm doorsnee
-of de 32pw9551 van philips aan te schaffen voor iets minder geld en groter opp.
vooral de kwaliteit en gebruiksvriendelijkheid is belangrijk niet dat ik nog weet niet hoe veel moet instellen voor de kwaliteit er is
ik hoop dat er een paar mensen hun mening en ervaring hierop kunnen geven
greetz
Geen ervaring specifiek maar my best guess is dat de Philips TV het beste beeld gaat geven. Ik heb zelf nog nooit een LCD TV gezien die me echt kon bekoren. Ja, in de hele dure klasse wel, maar een El Cheapo LCD geeft (per definitie zou ik haast zeggen) een kötbeeld. In vergelijking met eeen goede CRT tenminste. Zet ze naast elkaar en zie het zelf. Die Philips is een top-buis.Verwijderd schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:23:
Geometrieproblemen heb je natuurlijk met elke CRT (inherent aan het type) en ze zijn doorgaans goed weg te regelen. Je moet je alleen niet verkijken op testbeelden. Op zo'n testbeeld zie je elke geometrie inperfectie. Vraag is of je dat ook ziet als je een filmpje kijkt of een game speelt. Tenzij het beeld écht zo krom als een hoepel is niet.
Ik ga met mpphilip mee. Als gamen een van je hoge prio's is, zou ik voor een CRT tv gaan, dan wordt je toch nog het gelukkigst
Verwijderd
Geen matches
Ik heb nu uiteindelijk het 32PW9551 besteld, ik ga hem toch een kijkje nemen maar ik probeer een service manual te vinden voor het service menu maar kan nergens vinden, weet iemand waar hij te vinden is of indergeval ergens waar het goed uitgelegd wordt, moet wel effe wat instructies hebben voordat ik daar dingen in gaat veranderen.
Verwijderd
Geen matches
Ik heb de 32 inch nu een tijdje in bezit en het lijkt of hij gemaakt is om op te games. Werkelijk geweldig. Zowel Xbox 360 games als Wii games. Erg blij dat ik dit toestel gekocht heb en niet zo'n 5 keer zo dure plasma of lcd met inferieure beeldkwaliteit.
Verwijderd
Geen matches
nou ik ben blij om dat te horen ik heb juist dat TV daarvoor gekocht, vrijdag heb ik hem binnen, dan zul ik mijn strenge mening uiten.Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 11:04:
Ik heb de 32 inch nu een tijdje in bezit en het lijkt of hij gemaakt is om op te games. Werkelijk geweldig. Zowel Xbox 360 games als Wii games. Erg blij dat ik dit toestel gekocht heb en niet zo'n 5 keer zo dure plasma of lcd met inferieure beeldkwaliteit.
Zijn er mensen die firmware 1.6 hebben op hun toestel of is 1.5 de laatste?
Toest op de afs bediening 123654 en je krijgt zoiets: 00010 L06EF1 1.4
In dit geval is het versie 1.4
Toest op de afs bediening 123654 en je krijgt zoiets: 00010 L06EF1 1.4
In dit geval is het versie 1.4
De laatste versie is Versie 1.5
Zijn er mensen hier die ook ervaring hebben met de 4:3 uitvoering de 29pt9521 ?
Ik ben namelijk van plan om de 4:3 uitvoering te kopen.
Ik heb eventueel het service manual van dit toestel.
Zijn er mensen hier die ook ervaring hebben met de 4:3 uitvoering de 29pt9521 ?
Ik ben namelijk van plan om de 4:3 uitvoering te kopen.
Ik heb eventueel het service manual van dit toestel.
Is gister de monteur langsgeweest terwijl ik er zelf niet was hebben ze aan de geometrie lopen kloten terwijl dit helemaal niet de klacht was.
Kan k weer opnieuw gaan bellen voor een afspraak over 3 weken.
Dus nog steeds geen nieuws wat ze doen aan de grove pixels
Kan k weer opnieuw gaan bellen voor een afspraak over 3 weken.
Dus nog steeds geen nieuws wat ze doen aan de grove pixels
Verwijderd
Geen matches
Ik ben benieuwd dan :-)Verwijderd schreef op maandag 25 december 2006 @ 15:26:
[...]
nou ik ben blij om dat te horen ik heb juist dat TV daarvoor gekocht, vrijdag heb ik hem binnen, dan zul ik mijn strenge mening uiten.
Het enige wat heel even wennen is als je via component kbel speelt, is dat het beeld 50 Herz wordt. Als je dan net naast de tv kijkt dan flikkert het beeld. maar als e gewoon naar het beeld zelf kijkt is het perfect (net als vroeger de tv).
Ik vind het eigenlijk echt de perfecte Game TV, totdat er ooit eens fatsoenlijke HDTV's komen.
Ik ben al tijden aan het kijken naar een HD CRT scherm, en had eigenlijk al besloten voor de Philips 32PW9551 te gaan, gezien de vele positieve verhalen. Het enige alternatief is eigenlijk de Samsung WS32Z409, maar gezien de vele (geometrie) problemen waarover geschreven wordt, wilde ik toch voor de Philips gaan.
Nu zie ik echter zojuist, dat er een nieuwe uitvoering is van de Samsung, en wel de WS32Z419. Is er iemand op dit forum die hier wat meer over weet? Zijn de geometrieproblemen verholpen in deze nieuwe uitvoering?
Googelen levert geen (nuttige) resultaten op. Zelfs op de Nederlandse Samsung site wordt geen melding gemaakt van deze nieuwe uitvoering. Toch is-ie al leverbaar, op kieskeurig.nl staat een (weinig nuttige) review van een gebruiker die hem heeft aangeschaft.
Is er iemand die hier meer van weet? Ennuh, oh ja, nog een gelukkig nieuwjaar allemaal!
Nu zie ik echter zojuist, dat er een nieuwe uitvoering is van de Samsung, en wel de WS32Z419. Is er iemand op dit forum die hier wat meer over weet? Zijn de geometrieproblemen verholpen in deze nieuwe uitvoering?
Googelen levert geen (nuttige) resultaten op. Zelfs op de Nederlandse Samsung site wordt geen melding gemaakt van deze nieuwe uitvoering. Toch is-ie al leverbaar, op kieskeurig.nl staat een (weinig nuttige) review van een gebruiker die hem heeft aangeschaft.
Is er iemand die hier meer van weet? Ennuh, oh ja, nog een gelukkig nieuwjaar allemaal!
@hierboven volgens mij is de 419 dezelfde als de 409 maar dan met een digitale tv ontvanger ingebouwd.
Er is wel een opvolger en dat is de 429
Okee, bedankt alvast voor deze info. Maar is er verder iets bekend omtrent eventuele verbeteringen in deze WS32Z429 t.o.v. de WS32Z409?philippevk schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:11:
@hierboven volgens mij is de 419 dezelfde als de 409 maar dan met een digitale tv ontvanger ingebouwd.
Verwijderd
Geen matches
Ik ben ook een beetje rond aan het kijken voor een nieuwe televisie aangezien mijn oude al een hele tijd geleden gesneuveld is door een blikseminslag.
Nu heeft iedereen het over LCD, maar schijnbaar is PLASMA beter. Kon ik hier concluderen, [TV] Plasma of LCD aanschaffen?. Nu wordt er hier gezegd en op www.kieskeurig.nl dat CRT toch nog beter is. LCD is dus meer een hype.
Nu vind ik persoonlijk een plat beeldscherm wel praktischer aangezien ik een kleine kamer heb en alles in een kast wil inbouwen. Onder TFT van de computer en daarboven de TV. Als ik een CRT neem wordt deze plank nogal groot en komt hij dicht bij mijn hoofd. Lijkt mij dat dit niet fijn 'computeren' is.
Enfin het doel waarvoor ik de TV wil gebruiken is om (s'avonds) te zappen/dvd's kijken/gamen. Het gamen doe ik via twee controllers aangesloten op de PC. De PC wordt vervolgens aangesloten op de TV waardoor het beeld van de PC zichtbaar is op de TV. Vervolgens kan ik alleen of met meerdere vanuit mijn bed lekker gamen. Ik zal vooral race-spellen spelen en first-person-shooters. Dit vooral lokaal en tegen elkaar. Online gamen doe ik niet omdat ik daar simpelweg gewoon niet goed genoeg voor ben
Wat me stoort aan PLASMA is dat de schermen zo duur zijn, dit valt dus af omdat mijn budget zo rond de 500 á 600 euro ligt. LCD geeft de zwarte/donkere vlekken niet goed weer. Misschien de high-budget LCD's wel, maar ik heb hier simpelweg gewoon niet het geld voor en het is maar voor op de slaapkamer (woon namelijk nog thuis). Enige wat me stoort aan CRT is de grote ervan. Voor dezelfde prijs kan ik wel een iets grotere diagonaal pakken (in tegenstelling tot LCD en PLASMA).
Wat ik ook eigenlijk een must vind is dat het een zwarte TV moet zijn. Het liefst hoogglans zwart. Nu komt alles in een kast dus zou het niet zo erg zijn, maar voorkeur gaat toch uit naar zwart. Nu zijn alle Philips modellen dit niet, wat ik jammer vind aangezien ik altijd goede ervaringen heb gehad met Philips.
De hierboven besproken CRT Samsung (WS32Z409) is zwart, maar heeft geometrie prolemen. Op kieskeurig staat wel dat de reviewer deze niet heeft met de Samsung (WS32Z419). De echte opvolger is de Samsung (WS32Z429) alleen is deze nog niet verkijgbaar in Nederland dus valt ook deze af.
Ik dacht zelf aan deze tv's:
LCD
LG 26LC2R 66cm. €539,00
Philips 26PF5321 66cm. €555,00
CRT
Samsung WS32Z419T 81cm. €565,00
Philips 28PW9551 70cm. €467,00
Philips 32PW9551 82cm €570,00
Zouden jullie mij kunnen helpen met mijn keuze en eventueel adviezen geven? Ook als ik een ander toestel/merk moet nemen.
Nu heeft iedereen het over LCD, maar schijnbaar is PLASMA beter. Kon ik hier concluderen, [TV] Plasma of LCD aanschaffen?. Nu wordt er hier gezegd en op www.kieskeurig.nl dat CRT toch nog beter is. LCD is dus meer een hype.
Nu vind ik persoonlijk een plat beeldscherm wel praktischer aangezien ik een kleine kamer heb en alles in een kast wil inbouwen. Onder TFT van de computer en daarboven de TV. Als ik een CRT neem wordt deze plank nogal groot en komt hij dicht bij mijn hoofd. Lijkt mij dat dit niet fijn 'computeren' is.
Enfin het doel waarvoor ik de TV wil gebruiken is om (s'avonds) te zappen/dvd's kijken/gamen. Het gamen doe ik via twee controllers aangesloten op de PC. De PC wordt vervolgens aangesloten op de TV waardoor het beeld van de PC zichtbaar is op de TV. Vervolgens kan ik alleen of met meerdere vanuit mijn bed lekker gamen. Ik zal vooral race-spellen spelen en first-person-shooters. Dit vooral lokaal en tegen elkaar. Online gamen doe ik niet omdat ik daar simpelweg gewoon niet goed genoeg voor ben

Wat me stoort aan PLASMA is dat de schermen zo duur zijn, dit valt dus af omdat mijn budget zo rond de 500 á 600 euro ligt. LCD geeft de zwarte/donkere vlekken niet goed weer. Misschien de high-budget LCD's wel, maar ik heb hier simpelweg gewoon niet het geld voor en het is maar voor op de slaapkamer (woon namelijk nog thuis). Enige wat me stoort aan CRT is de grote ervan. Voor dezelfde prijs kan ik wel een iets grotere diagonaal pakken (in tegenstelling tot LCD en PLASMA).
Wat ik ook eigenlijk een must vind is dat het een zwarte TV moet zijn. Het liefst hoogglans zwart. Nu komt alles in een kast dus zou het niet zo erg zijn, maar voorkeur gaat toch uit naar zwart. Nu zijn alle Philips modellen dit niet, wat ik jammer vind aangezien ik altijd goede ervaringen heb gehad met Philips.
De hierboven besproken CRT Samsung (WS32Z409) is zwart, maar heeft geometrie prolemen. Op kieskeurig staat wel dat de reviewer deze niet heeft met de Samsung (WS32Z419). De echte opvolger is de Samsung (WS32Z429) alleen is deze nog niet verkijgbaar in Nederland dus valt ook deze af.
Ik dacht zelf aan deze tv's:
LCD
LG 26LC2R 66cm. €539,00
Philips 26PF5321 66cm. €555,00
CRT
Samsung WS32Z419T 81cm. €565,00
Ik ben van plan om de 32pw9551 te kopen maar wel met firmware 1.5 (of hoger). Is het mogelijk om aan de produktlabel (sticker op doos) te zien of het een nieuwe model betreft?
Zijn er mensen die deze tv op redcoon.nl hebben besteld?
Zijn er mensen die deze tv op redcoon.nl hebben besteld?
[ Voor 34% gewijzigd door Mandrake466 op 07-01-2007 11:12 ]
Ik zou zeker voor de crt gaan.
Omdat de techiek van lcd gewoon nog niet ver genoeg is en helemaal niet op die schermen van 600 euro. Gamen ziet er echt gelikt uit op de crt en heb dit bijna nog niet zo mooi gezien op een lcd.
Omdat de techiek van lcd gewoon nog niet ver genoeg is en helemaal niet op die schermen van 600 euro. Gamen ziet er echt gelikt uit op de crt en heb dit bijna nog niet zo mooi gezien op een lcd.
Waarom overweeg je niet een grotere (betere) LCD monitor voor je PC aan te schaffen? TV-kaartje in je PC (of een losse tuner box) en je bent ook klaar. Mn. omdat je zegt dat de ruimte ook nog eens beperkt is......
Verwijderd
Geen matches
Ik heb gekeken naar de specificaties van de CRT, maar een diepte van 40 cm vind ik nog wel gaan.
Ik ben bang als ik een LCD pak, dat de kwaliteit van het beeld slecht is en dan met name de zwarte/donkere kleuren. Tevens is LCD duurder als CRT waardoor ik een minder grote diagonaal kan pakken.
Eigenlijk lig ik te twijfelen tussen deze twee toestellen:
Ik denk dat ik voor de laatsgenoemde ga omdat de binnenkant zwart is en hij een 12cm. grotere diagonaal heeft. Tevens kan ik deze misschien makkelijk hoogglans zwart spuiten omdat de binnenste laag, bij de buis, al gedaan is.
Maakt het nog uit welke firmware je pakt, dat werd hierboven besproken...
Ik ben bang als ik een LCD pak, dat de kwaliteit van het beeld slecht is en dan met name de zwarte/donkere kleuren. Tevens is LCD duurder als CRT waardoor ik een minder grote diagonaal kan pakken.
Eigenlijk lig ik te twijfelen tussen deze twee toestellen:
Ik denk dat ik voor de laatsgenoemde ga omdat de binnenkant zwart is en hij een 12cm. grotere diagonaal heeft. Tevens kan ik deze misschien makkelijk hoogglans zwart spuiten omdat de binnenste laag, bij de buis, al gedaan is.
Maakt het nog uit welke firmware je pakt, dat werd hierboven besproken...
Ik zou voor de Philips 32PW9551 82cm €570,00 gaan.
Firmware versie maakt niet veel uit hoor, bovendien wordt deze aan huis geupdate indien nodig!
Firmware versie maakt niet veel uit hoor, bovendien wordt deze aan huis geupdate indien nodig!
Als het niet veel uitmaakt waarom zijn er al 3 firmwares uit dan?Gorefest schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:38:
...Firmware versie maakt niet veel uit hoor, bovendien wordt deze aan huis geupdate indien nodig!
Wanneer is 'indien nodig'?
Ik heb de 32PW9551 vorige week binnen gekregen.
Errug strak beeldje, alleen hij piept idd na een uur aan te hebben gestaan: komen ze voor langs.
Als dat het enige is zou ik vooral mensen aanraden deze te kopen!!! Wat een beeld...
Ik ben me nog aan het verdiepen in de overeenkomsten en verschillen tussen Digital Natural Motion, 100 Hz Digital Scan en Pixel Plus 1 en 2. Ik heb ook wat vragen uitstaan bij wat bekenden bij Philips waarom hun vorige Cineos CRT model (32pw9520) wél PP2 en DNM had...
Ik zag in dit topic al wat discussies hierover... Als ik meer weet plant ik het hier natuurlijk neer
Heeft er iemand nog een werkende link naar de PDF van de service manual? De andere links in dit topic werken namelijk niet meer.
Alvast bedankt!
Errug strak beeldje, alleen hij piept idd na een uur aan te hebben gestaan: komen ze voor langs.
Als dat het enige is zou ik vooral mensen aanraden deze te kopen!!! Wat een beeld...
Ik ben me nog aan het verdiepen in de overeenkomsten en verschillen tussen Digital Natural Motion, 100 Hz Digital Scan en Pixel Plus 1 en 2. Ik heb ook wat vragen uitstaan bij wat bekenden bij Philips waarom hun vorige Cineos CRT model (32pw9520) wél PP2 en DNM had...
Ik zag in dit topic al wat discussies hierover... Als ik meer weet plant ik het hier natuurlijk neer
Heeft er iemand nog een werkende link naar de PDF van de service manual? De andere links in dit topic werken namelijk niet meer.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Geen matches
Iemand een alternatief voor de 32PW9551/12 want hier in België zijn ze einde reeks en dus niet meer in veel winkels te vinden.
Iemand die op de hoogte is van een nieuwe CRT met HD ready en HDMI want ik zit nog met een analoog signaal en ben niet echt te vinden voor LCD/Plasma omdat je nog teveel moet neertellen om een deftig mooi beeld te krijgen.
Iemand die op de hoogte is van een nieuwe CRT met HD ready en HDMI want ik zit nog met een analoog signaal en ben niet echt te vinden voor LCD/Plasma omdat je nog teveel moet neertellen om een deftig mooi beeld te krijgen.
Zou je hier willen melden wat ze ermee gaan doen. Mijn 32PW9551 piept ook na ongeveer 30 minuten. Dit duurt 1 a 2 minuten en dan is het weer de gehele avond over. Ik heb het idee dat iets op temperatuur komt, een bepaalde trilling krijgt en dat die over is als hij nog warmer is geworden.K-o-k-o schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:46:
Ik heb de 32PW9551 vorige week binnen gekregen.
Maar zoals ik al zei, zou je ons op de hoogte willen houiden hoe het langs komen afloopt.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Heb ik ook gehad. Service monteur laten langskomen. Die heeft een spoeltje vastgekit op de printplaat die de hoge piep veroorzaakte. Kwam wel vaker voor zei die, dus denk bij jullie hetzelfde.Napalm schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:21:
[...]
Zou je hier willen melden wat ze ermee gaan doen. Mijn 32PW9551 piept ook na ongeveer 30 minuten. Dit duurt 1 a 2 minuten en dan is het weer de gehele avond over. Ik heb het idee dat iets op temperatuur komt, een bepaalde trilling krijgt en dat die over is als hij nog warmer is geworden.
Maar zoals ik al zei, zou je ons op de hoogte willen houiden hoe het langs komen afloopt.
Signature?
Ik ben om, volgende week ga ik hem bestellen. Algelopen week wezen kijken op een aantal plaatsen en een fatsoenlijke LCD die betaalbaar is op 32" met een dergelijk beeld is niet te vinden.
En ik heb geen probleem met de CRT buis en dus omvang.
En ik heb geen probleem met de CRT buis en dus omvang.
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ok, Merci.Mesh schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:35:
[...]
Heb ik ook gehad. Service monteur laten langskomen. Die heeft een spoeltje vastgekit op de printplaat die de hoge piep veroorzaakte. Kwam wel vaker voor zei die, dus denk bij jullie hetzelfde.
Heeft iemand de 32PW9551 in combinatie met de Philips HDMi DVP5960 dvd speler?
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ze hebben hem dus meegenomen en een nieuwe beeldbuis erin gezet. De reparateur zei dat het meestal trafo's zijn waarvan de kern staat te resoneren, of de beeldbuis waarvan de bleeder resoneert; bij mij was het dus dat laatste...Napalm schreef op maandag 22 januari 2007 @ 19:21:
[...]
Zou je hier willen melden wat ze ermee gaan doen. Mijn 32PW9551 piept ook na ongeveer 30 minuten. Dit duurt 1 a 2 minuten en dan is het weer de gehele avond over. Ik heb het idee dat iets op temperatuur komt, een bepaalde trilling krijgt en dat die over is als hij nog warmer is geworden.
Maar ze hebben hem mooi gemaakt en nu is het gepiep helemaal over.
... En ik heb een nieuwe beeldbuis
[ Voor 4% gewijzigd door K-o-k-o op 24-01-2007 11:55 ]
Ja, die combi heb ik. Ik heb de DVD speler via HDMI aangesloten op de TV. Het beeldformaat heb ik op 720p staan.Apoca schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:34:
Heeft iemand de 32PW9551 in combinatie met de Philips HDMi DVP5960 dvd speler?
Ziet er m.i. errug goed uit. Het enige nadeel is wellicht dat het 50Hz is, maar daarentegen is het wel progressief!
Hoe merk je dat dan? Ik wordt namelijk helemaal scheel als ik achter een PC zit met een CRT die op minder dan 70Hz staat. Kan mijn gebrek zijn, want veel mensen hebben er geen last van. Ik wordt in ieder geval echt scheel. Doet zeer aan mijn ogen.K-o-k-o schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:53:
Ziet er m.i. errug goed uit. Het enige nadeel is wellicht dat het 50Hz is, maar daarentegen is het wel progressief!
Nou dat merk je zeker.
Bij progressief 50 hz wordt 50 keer per seconde het hele beeld neergezet.
Bij 50 Hz interlaced wordt de beeldinformatie opgesplitst in even en oneven beeldlijnen welke om en om worden weergegeven, dus eerst alle even lijnen en dan alle oneven. Dat komt dus neer op 25 keer per seconde de oneven data en 25 keer per seconde de even data. Netto komt dit dus neer op 25 keer per seconde het hele beeld (even+oneven).
Het flikkeren wat je ziet komt vooral omdat de gloei van het fosfor waar de beeld-informatie op wordt geschreven afvalt en weer opnieuw wordt geschreven.
Bij interlaced wordt een willekeurige beeldlijn 25 keer per seconde ververst.
Bij progressief wordt een willekeurige beeldlijn dus 50 keer per seconde ververst...
Bij progressief 50 hz wordt 50 keer per seconde het hele beeld neergezet.
Bij 50 Hz interlaced wordt de beeldinformatie opgesplitst in even en oneven beeldlijnen welke om en om worden weergegeven, dus eerst alle even lijnen en dan alle oneven. Dat komt dus neer op 25 keer per seconde de oneven data en 25 keer per seconde de even data. Netto komt dit dus neer op 25 keer per seconde het hele beeld (even+oneven).
Het flikkeren wat je ziet komt vooral omdat de gloei van het fosfor waar de beeld-informatie op wordt geschreven afvalt en weer opnieuw wordt geschreven.
Bij interlaced wordt een willekeurige beeldlijn 25 keer per seconde ververst.
Bij progressief wordt een willekeurige beeldlijn dus 50 keer per seconde ververst...
[ Voor 31% gewijzigd door K-o-k-o op 24-01-2007 16:04 ]
Goede combi dus 
ps. Thanx voor de mooie uitleg
ps. Thanx voor de mooie uitleg
[ Voor 53% gewijzigd door Apoca op 24-01-2007 17:40 ]
Ja, het verschil tussen interlaced en progressive was me reeds bekend. Laat ik mijn vraag beter uitdrukken: als je 'm op progressive zet, zit je dan tegen een knipperend beeld aan te kijken, of valt het mee? De laatste jaren hebben we natuurlijk de '100Hz' technologie gehad die een beetje op progressive zou moeten lijken.K-o-k-o schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:51:
Nou dat merk je zeker.
Zo, dat is dus een behoorlijke ingreep. Wordt de reparatie dan gedaan door de Philips service afdeling. Met andere woorden is de klacht direct bij Philips neer gelegd of bij de resealer. In mijn geval een internet dozenschuiver.K-o-k-o schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:50:
[...]
Ze hebben hem dus meegenomen en een nieuwe beeldbuis erin gezet. De reparateur zei dat het meestal trafo's zijn waarvan de kern staat te resoneren, of de beeldbuis waarvan de bleeder resoneert; bij mij was het dus dat laatste...
@ k-o-k-o
Heb je een foto van de DVP5960 dvd van voren? Ik heb al wat pics gezien maar krijg nergens een goed beeld van dat ding. Volgens mij is die usb aansluiting voorop, uber lelijk voor het model.
Heb je een foto van de DVP5960 dvd van voren? Ik heb al wat pics gezien maar krijg nergens een goed beeld van dat ding. Volgens mij is die usb aansluiting voorop, uber lelijk voor het model.
De klacht komt altijd bij Philips terecht. Bijna niemand heeft een eigen reparatieafdeling en ik meen zelfs dat Philips maar enkele geautoriseerde reparatiebedrijven heeft in Nederland. Die moeten, om aanspraak te kunnen maken op vergoedingen, een behoorlijk uitgebreid verhaal invullen. Dit dmv codes voor wat betreft de klacht en welke onderdelen ze hebben vervangen. En nu wordt het écht hi-tech: deze info wordt een datawarehouse in gejaagd en er worden analyses over gedaan. Zo kunnen ze vroegtijdig onderkennen of er specifieke problemen zijn met een apparaat. Dan worden de dealers ingeseind dat er een 'epidemic' is en dat iedereen die met dergelijke klachten komt bijvoorbeeld meteen een ruiltoestel moet krijgen (als massale reparatie niet economisch verantwoord is natuurlijk). De kapotte toestellen gaan dan na dan na reparatie (refurbished) naar Polen ofzo.Napalm schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:07:
[...]
Zo, dat is dus een behoorlijke ingreep. Wordt de reparatie dan gedaan door de Philips service afdeling. Met andere woorden is de klacht direct bij Philips neer gelegd of bij de resealer. In mijn geval een internet dozenschuiver.
Verwijderd
Geen matches
Als ik nu in het servicemenu kom versie 1.2
Zie ik onder geometry alleen maar vertical en daaronder 2 opties.
Had van kieskeurig deze waarden er afgehaald.
mdp: Geometry-instellingen af fabriek zijn alsvolgt:
=Horizontal=
HP : 6
HB : 9
HSH: 30
EWW: 24
EWP: 23
EWT: 31
UCP: 16
LCP: 15
=Vertical=
SBL : Off
VS : 38
VSH : 29
VAM : 30
VSC : 21
maar goed betekend dit dat ik met servicemenu 1.2 deze waarden niet kan instellen?
Zie ik onder geometry alleen maar vertical en daaronder 2 opties.
Had van kieskeurig deze waarden er afgehaald.
mdp: Geometry-instellingen af fabriek zijn alsvolgt:
=Horizontal=
HP : 6
HB : 9
HSH: 30
EWW: 24
EWP: 23
EWT: 31
UCP: 16
LCP: 15
=Vertical=
SBL : Off
VS : 38
VSH : 29
VAM : 30
VSC : 21
maar goed betekend dit dat ik met servicemenu 1.2 deze waarden niet kan instellen?
Tjee, wat een vragen
Hierbij de antwoorden:
@mphilipp:
Ja, het beeld knippert idd. wel, maar valt er mee. Ik ervaar het iig. als (veel) minder storend dan PAL-50Hz interlaced flikkering.
@Napalm:
Das op zich wel een seriuze ingreep, ja. Ik heb de klacht bij Philips neergelegd, aangezien ik hem ook bij Philips heb gekocht, dus in mijn geval reseller=Philips. Zij besteden dat uit aan een erkend service bureau. In mijn geval (locatie-afhankelijk) was het Technorep.
@Apoca:
Foto van de DVD speler op de Philips site: Klik
Tja, het is misschien niet de mooiste, maar hij heeft wel alles waar ik naar op zoek was voor een erg leuke prijs.
@Grave:
Ik weet niet precies wat het verschil in service menu is tussen de verschillende FW versies. Bij mij (FW 1.5) staat er iig. onder het kopje Geometry in het servicemenu vertical én horizontal. Zie pagina 60 van het service manual (die ik overigens ergens in Rusland nog heb kunnen downloaden: Philips Service - L06.1E) Als het je echt stoort zou ik overwegen om Philips te bellen om te eisen dat ze de nwe firmware erop komen zetten binnen garantie omdat je geometrie problemen hebt (of rechtstreeks Technorep)
BTW: mijn default instellingen waren wel degelijk anders... en ik heb ze na de vervanging van mijn beeldbuis wel weer zelf aan moeten passen.
En nu: ik ben iig erg tevreden.
Hierbij de antwoorden:
@mphilipp:
Ja, het beeld knippert idd. wel, maar valt er mee. Ik ervaar het iig. als (veel) minder storend dan PAL-50Hz interlaced flikkering.
@Napalm:
Das op zich wel een seriuze ingreep, ja. Ik heb de klacht bij Philips neergelegd, aangezien ik hem ook bij Philips heb gekocht, dus in mijn geval reseller=Philips. Zij besteden dat uit aan een erkend service bureau. In mijn geval (locatie-afhankelijk) was het Technorep.
@Apoca:
Foto van de DVD speler op de Philips site: Klik
Tja, het is misschien niet de mooiste, maar hij heeft wel alles waar ik naar op zoek was voor een erg leuke prijs.
@Grave:
Ik weet niet precies wat het verschil in service menu is tussen de verschillende FW versies. Bij mij (FW 1.5) staat er iig. onder het kopje Geometry in het servicemenu vertical én horizontal. Zie pagina 60 van het service manual (die ik overigens ergens in Rusland nog heb kunnen downloaden: Philips Service - L06.1E) Als het je echt stoort zou ik overwegen om Philips te bellen om te eisen dat ze de nwe firmware erop komen zetten binnen garantie omdat je geometrie problemen hebt (of rechtstreeks Technorep)
BTW: mijn default instellingen waren wel degelijk anders... en ik heb ze na de vervanging van mijn beeldbuis wel weer zelf aan moeten passen.
En nu: ik ben iig erg tevreden.
[ Voor 7% gewijzigd door K-o-k-o op 25-01-2007 18:08 ]
@ K-o-k-o
Thanx voor de link van de foto, had op de philips site reeds goed gekeken maar een dergelijke goede foto ben ik daar niet tegen gekomen.
Maar het valt weer mee moet ik zeggen, had erger verwacht. Maandag ga ik de bestelling de deur uit doen. Bestel ik de TV ( 580 euri * ) en de DvD ( 82 euri * ) online, kan ik der weer zeker een paar jaartjes tegen aan.
Gisteren nog bij iemand geweest met een LCD tv, en dat was echt een mega duur ding. Niks dan fuck beeld naar mijn mening, als het allemaal lekker stil staat is het mooi maar zo snel der voetbal / actie film op staat of zoiets is de lol der vanaf.
* Prijzen zijn toch netjes moet ik zeggen voor een dergelijk product.
Thanx voor de link van de foto, had op de philips site reeds goed gekeken maar een dergelijke goede foto ben ik daar niet tegen gekomen.
Maar het valt weer mee moet ik zeggen, had erger verwacht. Maandag ga ik de bestelling de deur uit doen. Bestel ik de TV ( 580 euri * ) en de DvD ( 82 euri * ) online, kan ik der weer zeker een paar jaartjes tegen aan.
Gisteren nog bij iemand geweest met een LCD tv, en dat was echt een mega duur ding. Niks dan fuck beeld naar mijn mening, als het allemaal lekker stil staat is het mooi maar zo snel der voetbal / actie film op staat of zoiets is de lol der vanaf.
* Prijzen zijn toch netjes moet ik zeggen voor een dergelijk product.
Ik had ook last van die piep en toen ik de monteur (erg eigenwijsK-o-k-o schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:50:
[...]
Ze hebben hem dus meegenomen en een nieuwe beeldbuis erin gezet. De reparateur zei dat het meestal trafo's zijn waarvan de kern staat te resoneren, of de beeldbuis waarvan de bleeder resoneert; bij mij was het dus dat laatste...
Maar ze hebben hem mooi gemaakt en nu is het gepiep helemaal over.
... En ik heb een nieuwe beeldbuis
Ook bij mij is de TV opgehaald en teruggebracht door technorep. Toen de TV stond kwam ik erachter dat de geometrie totaal verkeerd stond en ik rondingen kreeg links en rechts van het beeld als ik geen breedbeeld keek. Dus monteur de dag erna weer langs geweest en alles netjes in het (1.5) service menu ingesteld.
TV werkt nu prima, top dingetje... zoek alleen nog de 'beste' settings voor in het service menu. Ik vroeg de monteur ook nog of het nuttig was om zo een 'mannetje' te laten komen die je TV helemaal calibreert tegen een fikse prijs, hij lachte eens en vroeg wat ik er zelf van dacht... de rest kun je dus wel raden
Verwijderd
Geen matches
Verwijderd in "philips 28PW9551: Dé oplossing voor goed..."
thx zal ff kijken volgens mij zijn de geometrie instellingen wel goed heb helaas geen avia dvd om mee te testen, maar goed op dit moment ingesteld met het thx optimizer van starwars en geeft prachtig beeld.K-o-k-o schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 17:30:
@Grave:
En nu: ik ben iig erg tevreden.![]()
![]()
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:43:
thx zal ff kijken volgens mij zijn de geometrie instellingen wel goed heb helaas geen avia dvd om mee te testen, maar goed op dit moment ingesteld met het thx optimizer van starwars en geeft prachtig beeld.
offtopic:
De avia disk is ook via onofficiële wegen te vinden
De avia disk is ook via onofficiële wegen te vinden
Ik heb de DVE PAL dvd neem aan dat deze ook te gebruiken is he.
Verwijderd
Geen matches
Krijg nu inmddels de avia dvd dus benieuwd hoeveel dat het beeld gaat verbeteren.
Klopt dat de contrast/kleur/brightness via component anders is als rgb?
Dit merkte ik op toen ik de thx optimizer gezamelijk via component en rgb uitvoerde.
over het service menu.
Ik zie nog steeds de geometrie instellingen niet. De opties in het servicemenu pfd vergeleken met mijn opties en die zijn precies gelijk. heel apart want voorheen had ik wel alle opties onder geometrie.
Naja misschien maar goed ook dan weet ik zeker dat ik het beeld niet kan verprutsen
Al met al zeer tevreden levert prachtig beeld
Klopt dat de contrast/kleur/brightness via component anders is als rgb?
Dit merkte ik op toen ik de thx optimizer gezamelijk via component en rgb uitvoerde.
over het service menu.
Ik zie nog steeds de geometrie instellingen niet. De opties in het servicemenu pfd vergeleken met mijn opties en die zijn precies gelijk. heel apart want voorheen had ik wel alle opties onder geometrie.
Naja misschien maar goed ook dan weet ik zeker dat ik het beeld niet kan verprutsen
Al met al zeer tevreden levert prachtig beeld
Ik als 32PW9551 eigenaar meld me ook !mphilipp schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:42:
[...]
Hoe merk je dat dan? Ik wordt namelijk helemaal scheel als ik achter een PC zit met een CRT die op minder dan 70Hz staat. Kan mijn gebrek zijn, want veel mensen hebben er geen last van. Ik wordt in ieder geval echt scheel. Doet zeer aan mijn ogen.
Momenteel heb ik (en een vriend van mij) de Philips SLM5500 op de 32PW9551 aangesloten. Deze SLM5500 hebben we op NTSC gezet (daar is het 60Hz) en vervolgens op HDTV, ook bij HDTV wordt het beeld dan weergegeven in 60Hz (dit is ook volgens de specs ! toch verschillen dus in HD tussen EU en US).
Alhoewel het geen 100Hz is, is het verschil met 50Hz toch wel zeer duidelijk. En het storende effect is wat mij betrefd iig verdwenen.
(De SLM5500 kan films via je draadloze netwerk vanaf de PC streamen, en dus weergeven op je TV/geluid naar versterker.)
Happy Blessings <3
We dachten we doen eens een test !
Voordat ik de resultaten wil laten lezen: We zijn hier op een forum om informatie en ervaringen uit te wisselen. Ik heb absoluut het gevoel dat de test hieronder een significant voordeel ten toon legt ten overstaan van andere niet-HD CRT TV's. Mocht ik toch iets over het hoofd zien of ergens een denkfout maken dan bied ik alvast mijn excuses aan, en hoop ik dat jullie ook meedelen wat dat is. Mochten we (een vriend en ik) goede resultaten hebben laten zien, dan lijkt het mij dat iedereen die dit topic in de gaten houd er alleen maar blij van kan worden.
Het volgende hebben we getest:
Philips 32PW9551 TV <----- YPbPr kabel -----> Philips SLM5500 Multimedia afspeler
In deze herkent de TV automatisch het signaal dat over de YPbPr kabel binnenkomt, dit kan een van de volgende formaten zijn, tevens de geteste formaten:
+ 480i/60Hz (NTSC signaal, SDTV*)
+ 576i/50Hz (PAL signaal, SDTV*), upgraded naar 100 Hz door TV
+ 576p/50Hz (PAL signaal upgraded naar progressive, dus EDTV*), blijft 50 Hz
+ 720p/60Hz** (HDTV*)
+ 1080i/60Hz** (HDTV*)
* SDTV = Standard definition, EDTV = Enhanced definition, HDTV = High definition
** 60Hz = US/NTSC tegenhanger van 'onze' 50Hz EU/HDTV standaard. Dit omdat de TV het 50Hz HDTV signaal niet opvoert naar 100Hz. Bij 60Hz flikkert het beeld niet zo.
Op al deze formaten hebben we verschillende BMP's weer gegeven, 1 met een patroon en 1 met een font, uitgegaan van de volgende basisformaten:
+ 720x576
+ 1280x720
+ 1920x1080
+ 3840x2160
Op alle resoluties was het patroon (om en om zwarte en witte beeldpunten/pixels) niet te herkennen op de TV, het werd één grote grijze massa, al zag het er wel op elke resolutie anders uit.
Het font Arial ("A quick brown fox jumps over the lazy dog.") op verschillende puntgroottes, echter kwam er zeer verschillend uit:
Op 480i was het kleinste formaat font absoluut niet herkenbaar. Tevens was er een vorm van ghosting aanwezig in het menu, waardoor de letters geen duidelijke afkadering meer hadden.
Op 576i en 576p zag het menu er goed uit, maar het font was alleen herkenbaar op de 'grotere' lettertypes.
Tussen 720p en 1080i was er geen (overduidelijk) verschil aanwezig, zowel tussen het menu als de verschillende plaatjes. Wel is het verschil met 576i en 576p DUIDELIJK aanwezig.
Ik wil dus, tegen alle consensus die hier heerst, concluderen dat deze TV MEER dan 576 beeldlijnen tot zijn beschikking heeft. Of beter gezegd: Dat een bron die meer dan 576 beeldlijnen aanbied, een beduidend BETER beeld als gevolg heeft.
(Of dit nou komt omdat het originele 576 beeldlijnen beeld door de TV wordt vernietigd, of dat de TV dus wel meer dan 576 beeldlijnen heeft laat ik even in het midden.)
Al met al: een goede koop, en ook voor HD content zeer de moeite waard. (Waarbij ik de mensen die het geld overhebben voor een FULL-HDTV (als in: 1080p) niet voor de schenen wil trappen. Met de rest ga ik graag de discussie aan.)
Voordat ik de resultaten wil laten lezen: We zijn hier op een forum om informatie en ervaringen uit te wisselen. Ik heb absoluut het gevoel dat de test hieronder een significant voordeel ten toon legt ten overstaan van andere niet-HD CRT TV's. Mocht ik toch iets over het hoofd zien of ergens een denkfout maken dan bied ik alvast mijn excuses aan, en hoop ik dat jullie ook meedelen wat dat is. Mochten we (een vriend en ik) goede resultaten hebben laten zien, dan lijkt het mij dat iedereen die dit topic in de gaten houd er alleen maar blij van kan worden.
Het volgende hebben we getest:
Philips 32PW9551 TV <----- YPbPr kabel -----> Philips SLM5500 Multimedia afspeler
In deze herkent de TV automatisch het signaal dat over de YPbPr kabel binnenkomt, dit kan een van de volgende formaten zijn, tevens de geteste formaten:
+ 480i/60Hz (NTSC signaal, SDTV*)
+ 576i/50Hz (PAL signaal, SDTV*), upgraded naar 100 Hz door TV
+ 576p/50Hz (PAL signaal upgraded naar progressive, dus EDTV*), blijft 50 Hz
+ 720p/60Hz** (HDTV*)
+ 1080i/60Hz** (HDTV*)
* SDTV = Standard definition, EDTV = Enhanced definition, HDTV = High definition
** 60Hz = US/NTSC tegenhanger van 'onze' 50Hz EU/HDTV standaard. Dit omdat de TV het 50Hz HDTV signaal niet opvoert naar 100Hz. Bij 60Hz flikkert het beeld niet zo.
Op al deze formaten hebben we verschillende BMP's weer gegeven, 1 met een patroon en 1 met een font, uitgegaan van de volgende basisformaten:
+ 720x576
+ 1280x720
+ 1920x1080
+ 3840x2160
Op alle resoluties was het patroon (om en om zwarte en witte beeldpunten/pixels) niet te herkennen op de TV, het werd één grote grijze massa, al zag het er wel op elke resolutie anders uit.
Het font Arial ("A quick brown fox jumps over the lazy dog.") op verschillende puntgroottes, echter kwam er zeer verschillend uit:
Op 480i was het kleinste formaat font absoluut niet herkenbaar. Tevens was er een vorm van ghosting aanwezig in het menu, waardoor de letters geen duidelijke afkadering meer hadden.
Op 576i en 576p zag het menu er goed uit, maar het font was alleen herkenbaar op de 'grotere' lettertypes.
Tussen 720p en 1080i was er geen (overduidelijk) verschil aanwezig, zowel tussen het menu als de verschillende plaatjes. Wel is het verschil met 576i en 576p DUIDELIJK aanwezig.
Ik wil dus, tegen alle consensus die hier heerst, concluderen dat deze TV MEER dan 576 beeldlijnen tot zijn beschikking heeft. Of beter gezegd: Dat een bron die meer dan 576 beeldlijnen aanbied, een beduidend BETER beeld als gevolg heeft.
(Of dit nou komt omdat het originele 576 beeldlijnen beeld door de TV wordt vernietigd, of dat de TV dus wel meer dan 576 beeldlijnen heeft laat ik even in het midden.)
Al met al: een goede koop, en ook voor HD content zeer de moeite waard. (Waarbij ik de mensen die het geld overhebben voor een FULL-HDTV (als in: 1080p) niet voor de schenen wil trappen. Met de rest ga ik graag de discussie aan.)
Happy Blessings <3
Feitelijk is de conclusie dat een EDTV of HDTV beeld er een stuk beter uit ziet dan een standaard PAL beeld. Maar dat was toch al bekend? In een van de hier genoemde tests (ik geloof Area DVD) zeggen ze welliswaar dat de echte HDTV resoluties niet gehaald worden, maar het HD materiaal er wél erg puik uit ziet. In een Nederlandse test kwam deze buis voor een aantal mensen van het testpanel nog steeds als beste naar voren in vergelijk met duurdere flatpanels (+/- €2000 categorie).RedSoniq schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 01:08:
We dachten we doen eens een test !
Je zit alleen met een buis van 'slechts' 32". Op zich is dit een prima TV en ik ben er ook nog best wel van gecharmeerd. Gelukkig hoef ik momenteel geen nieuwe TV te kopen (mijn oude doet het nog goed) dus wil ik gewoon eventjes afwachten of dat hele HD gedoe een beetje van de grond komt. Dan kan ik beslissen wat ik doe. Nu deze Philips kopen is (voor mij) een beetje zonde als ik over 2 jaar alsnog een mooie plasma wil.
@ RedSoniq
Erg goede input aan dit topic, en ook duidelijk
Erg goede input aan dit topic, en ook duidelijk
Hmmmz, ik ping pong een beetje heen en weer, maar goed 
Ik heb een JVC HV32P40B hd crt tv met D.I.S.T. (Digital Image Scaling Technology) technologie. Volgens mij is het deze technologie die het interlaced beeld al zo'n beetje progressief maakt, omdat ik weinig verschil zie tussen progressive en interlaced.
Ook als ik de tv-out van de PC met component (dus niet composiet) aansluit dan is tekst op 480/576i al goed te lezen.
Maar als ik dit zo lees heeft de Philips niet zo'n techniek en moet je echt op progressive of zelfs HD kijken wil je een tv-out van je PC een beetje leesbaar krijgen (vraag me af hoe dit bij die Samsung modellen zit).
Heeft iemand daar enig beeld/kennis van om daar een soort vergelijking van te maken?
Ik heb een JVC HV32P40B hd crt tv met D.I.S.T. (Digital Image Scaling Technology) technologie. Volgens mij is het deze technologie die het interlaced beeld al zo'n beetje progressief maakt, omdat ik weinig verschil zie tussen progressive en interlaced.
Ook als ik de tv-out van de PC met component (dus niet composiet) aansluit dan is tekst op 480/576i al goed te lezen.
Maar als ik dit zo lees heeft de Philips niet zo'n techniek en moet je echt op progressive of zelfs HD kijken wil je een tv-out van je PC een beetje leesbaar krijgen (vraag me af hoe dit bij die Samsung modellen zit).
Heeft iemand daar enig beeld/kennis van om daar een soort vergelijking van te maken?