Hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:00
Hey all,

Ik ben van plan een nieuwe computer te gaan bouwen, maar door alle nieuwe ontwikkelingen, kan ik door de bomen het bos niet meer zien:(

Even wat info:

Ik gebruik mijn computer alleen om mee te gamen. (bf2, far cry, etc)

mijn budget is 800-1000 euro, hoewel ik alleen een moederbord, cpu en grafische kaart nodig heb.

Wat mijn vragen eigenlijk zijn:

-is crossfire/sli het nou echt waard?
-is het beter om een X2 of een fx-60 te nemen? Een fx-60 is namenlijk veel duurder:(
-moet ik nog met bepaalde dingen rekening houden?

Alvast bedankt!

ps, ik woon in nieuw zeeland, dus ik kan helaas niet bij nederlandse winkels kopen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Met jouw budget zou ik crossfire/sli links laten liggen. Dit lijstje zal wel lekker presteren:
-X1900XT
-AMD Athlon X2 4200+
-Asus A8N-E

Bied jouw huidige voeding wel genoeg vermogen voor dit setje?
Minimaal 1GB RAM is ook aan te raden i.c.m. de spellen die jij opnoemt. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SLI en Crossfire zijn leuk als je gaat gamen.. maar ik zie mezelf bijvoorbeeld (als eenvoudige gamer) echt geen sli/crossfire setup aanschaffen gezien de prijzen nogal hoog zijn ervan.

een FX60 is leuk, maar niet noodzakelijk tenzij je het duurste van het duurste moet hebben. Koop dan gewoon een wat goedkopere, bijvoorbeeld een X2 die 1 stapje langzamer is. Dat merk je toch niet (behalve in je portomonnee).

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Tja...je zou eens kunnen kijken in de Tweakers Best Buy gids, staat een redelijk gamesysteem in.

Daarnaast is het natuurlijk lastig om eens te kijken wat onderdelen moeten kosten in die regio (Nederlandse Pricewatch gaat niet werken). of eens kijken wat je in NL zou bestellen, en wat het daar moet kosten...

-is crossfire/sli het nou echt waard?
Kenners die ik hier lees geven aan dat het in framerate heel wat kan schelen....kijk anders even bij Tomshardware bij de VGA testen...

-is het beter om een X2 of een fx-60 te nemen? Een fx-60 is namenlijk veel duurder:(
Ga je overclocken (of doe je dat al).....zo ja....kies dan de fx-60.... zo niet....dan zou een X2 ook kunnen volstaan

-moet ik nog met bepaalde dingen rekening houden?
Goede voeding....Zallman, Enermax etc
Goed stabiel geheugen....OCZ etc...
Koop een moederbord met PCI express ipv AGP...
Koop een goede kast met goede airflow voor koeling.....
Neem een goede videokaart {bij voorbeeld met dual DVI] en kijk of je huidige beeldscherm en toekomstige beeldschermwensen hierop aangesloten kunnen worden

Je zou natuurlijk eens kunnen kijken bij de naamgenoot Tweakers in Australie (ligt ernaast :+ ) wat vergelijkbare onderdelen moeten kosten....

Mooooooeeeee......

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-05 12:23
Geen van de spullen die je opnoemt kan je echt kopen met jou budget. Ik heb niet echt het idee dat je ook naar de prijzen heb gekeken. De fx-60 alleen al kost al 1000,-. Ik zie niet in hoe je dat gaat betalen met jou budget. Ook sli/crossfire zijn met jou budget niet te betalen.

Het is ook over het algemeen zo dat wij op dit forum slechts adviezen geven en geen hele pc voor je samen gaan stellen. Je kan beter eerst zelf meer rondkijken en een voorlopige setup maken en dan vragen wat wij er van vinden. Goede hulpmiddelen die je hier bij kunt gebruiken zijn de bbg, de pw en natuurlijk got zelf en google om voor het zoeken van de nodige benchmarks en reviews.

Er is toevallig net een draadje over een gast die ook een stevige gamebak wil voor het zelfde budget. klik.

(Ik ga er vanuit dat je alle onderdelen nieuw wilt kopen en het hier dus niet om een upgrade gaat.)

• Basekid
Bedankt voor alle hulp.

ik heb al 1 gig ram, dus die hoeft nog niet echt geupgrade te worden gelukkig. Een nieuwe voeding heb ik inderdaad wel nodig:(

Waarschijnlijk ga ik jouw setje kopen prutz0r, maar dan een 1800xl inplaats van een 1900 omdat ik nog een voeding nodig heb.

dan wordt dat ongeveer 1500 dollar = 800 euro

Bedankt! kan niet wachten tot ik alles bij elkaar gesprokkelt heb:)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Basekid schreef op zondag 19 maart 2006 @ 06:26:
Bedankt voor alle hulp.

ik heb al 1 gig ram, dus die hoeft nog niet echt geupgrade te worden gelukkig. Een nieuwe voeding heb ik inderdaad wel nodig:(

Waarschijnlijk ga ik jouw setje kopen prutz0r, maar dan een 1800xl inplaats van een 1900 omdat ik nog een voeding nodig heb.

Bedankt! kan niet wachten tot ik alles bij elkaar gesprokkelt heb:)
Eerlijk gezegd; als je dan toch een X2 koopt, is de 4400+ een betere keuze vanwege 2x1MB cache ipv de 2x512KB voor de 4200+. Verder is de upgrade naar 2GB RAM aan te raden want anders heb je een bloedsnel systeem wat constant loopt te swappen naar je HDD; BF2 is niet echt lief qua geheugengebruik en je harde schijf is altijd het langzaamste onderdeel van je PC.

Hou er rekening mee dat je hier zeker een goede voeding op aansluit; rond de 450W zit je goed zolang het niet van een budget-merk is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Basekid schreef op zondag 19 maart 2006 @ 06:26:

1500 US$ = 1 231.8305 Euro

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-05 07:56

SeatRider

Hips don't lie

Cozm0 schreef op zondag 19 maart 2006 @ 07:56:
[...]

1500 US$ = 1 231.8305 Euro
Ik denk dat hij NZD (Nieuw Zeeland Dollar) bedoelt:

Nieuw-Zeeland, DOLLAR, NZD, 1.83 aankoop, 1.96 verkoop

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Basekid
NZ dollars inderdaad, die zijn een stuk minder waard gelukkig:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Je hebt het over een budget van 800-1000 Euro en stelt vervolgens vragen over SLI, Crossfire en FX60 cpu's? Dat is allemaal een compleet ander niveau (Alleen de FX60 cpu vreet jouw hele budget al op!).

In feite heb je het vreselijk makkelijk; je hebt een duidelijk doel over ogen (spelen van die specifieke games), waat wat je wilt upgraden (alleen moederbord, cpu en grafische kaart) en hebt een duidelijk budget voor ogen (800-1000 Euro). Er zijn namelijk veselijk veel reviews te vinden over de restaties van de nieuwste grafische kaarten met die game's, hetzelfde geldt voor de cpu's. Als je daar uit bent, iets wat zeker niet lang hoeft te duren, kies je daar een leuk moederbord bij uit en klaar is kees :)

Deze gaat op slot wegens makkelijk te vinden, zie ook: PMG FAQ

Nog een tip: denk ook aan je psu wanneer je een veel snellere cpu en vga kaart neemt ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.