Ik begrijp het nu helemaal niet meer.
al eerder postte ik op tweakers mijn probleem van vastlopers. zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1116575
allereerst dacht ik aan temperaturen die te hoog werden. maar ook met extreem lage temperaturen blijft het systeem crashen indien ik grafische applicaties draai. ook heb ik last van crashes indien ik bijvoorbeeld iets als Firefox open terwijl ik al meerdere applicaties heb draaien.
Ik heb in navolging van het eerdere topic dingen gedaan als:
Memtest draaien; komt tot 6800 % in een uur of 10 zonder errors.
HDTune Draaien; geen errors, drive is fit
Perfect Disk draaien; rond zijn taak af in 24 uur en 35 minuten, geen fouten, systeem geoptimaliseerd
CPU-Burn In Draaien; Na 9 uur en 30 minuten nog steeds stabiel aan het draaien en klaar voor een lekker potje Tactical-Ops.
Pc Buiten geplaatst na WEER een vastloper. volgende statistieken gemeten:

Zoals je kunt zien wordt de Temp van de HD verkeerd uitgelezen en zijn er twee keer waardes van 125C maar die hebben bij mij altijd die waarde, dus zijn ook foute metingen.
waar het volgens mij op neer komt is dat het niet aan de temperatuur ligt.
Dus, heb ik dingen opgezocht over voedingen en dergelijken. daarna mijn Vid-kaart een eigen voeding cable gegeven. vervolgens cd rom afgekoppeld. Vervolgens videokaart verwijderd. toen alle Case Fans op 5V gezet ( 4 stuks) en met alle situaties heb ik vastlopers tijdens het draaien van Ati Tool.
Mijn specs:
Asus a8V
AMD athlon64 3200 MHZ @ 2000 mhz Met Zalman AlCu 120 mm koeler
Nvidea 6600 GT AGP 128 MB ram @ stock speeds+ zalman VF700
1Maxtor 120 GB hd 7200 RPM
1 80 Mm fan @ 5 volt
1 92 mm fan @ 5 volt
300 Watt voeding
en ik blijf vastlopers houden. wat kan ik hier verder nog aan doen?
al eerder postte ik op tweakers mijn probleem van vastlopers. zie: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1116575
allereerst dacht ik aan temperaturen die te hoog werden. maar ook met extreem lage temperaturen blijft het systeem crashen indien ik grafische applicaties draai. ook heb ik last van crashes indien ik bijvoorbeeld iets als Firefox open terwijl ik al meerdere applicaties heb draaien.
Ik heb in navolging van het eerdere topic dingen gedaan als:
Memtest draaien; komt tot 6800 % in een uur of 10 zonder errors.
HDTune Draaien; geen errors, drive is fit
Perfect Disk draaien; rond zijn taak af in 24 uur en 35 minuten, geen fouten, systeem geoptimaliseerd
CPU-Burn In Draaien; Na 9 uur en 30 minuten nog steeds stabiel aan het draaien en klaar voor een lekker potje Tactical-Ops.
Pc Buiten geplaatst na WEER een vastloper. volgende statistieken gemeten:
Zoals je kunt zien wordt de Temp van de HD verkeerd uitgelezen en zijn er twee keer waardes van 125C maar die hebben bij mij altijd die waarde, dus zijn ook foute metingen.
waar het volgens mij op neer komt is dat het niet aan de temperatuur ligt.
Dus, heb ik dingen opgezocht over voedingen en dergelijken. daarna mijn Vid-kaart een eigen voeding cable gegeven. vervolgens cd rom afgekoppeld. Vervolgens videokaart verwijderd. toen alle Case Fans op 5V gezet ( 4 stuks) en met alle situaties heb ik vastlopers tijdens het draaien van Ati Tool.
Mijn specs:
Asus a8V
AMD athlon64 3200 MHZ @ 2000 mhz Met Zalman AlCu 120 mm koeler
Nvidea 6600 GT AGP 128 MB ram @ stock speeds+ zalman VF700
1Maxtor 120 GB hd 7200 RPM
1 80 Mm fan @ 5 volt
1 92 mm fan @ 5 volt
300 Watt voeding
en ik blijf vastlopers houden. wat kan ik hier verder nog aan doen?
Intel Core2Duo E4300 @ 3Ghz, 1024 mb Pc5300 ram, Asus P5N-E SLI, Club3D 7900 GS, 160 gb maxtor raid-0, Terratec DMX 6Fire