Toon posts:

[Celeron D Processor] Asus P4PE

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bang dat mijn processor stuk is maar ik vraag me af of ik die kan vervangen met een
Intel Celeron D Processor.

Ik heb al gezocht maar kon het antwoord niet vinden.

Ik heb een Asus P4PE moederbord met een 845PE chipset maar dat schijnt ook niet alles te zeggen.

Ik hoop dat iemand het antwoord weet.

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-05 18:48

ADH_ED

Hoogbevaagd

Op de site van Asus (of elke andere moederbordfabrikant) kun je een lijst vandaan halen met CPu's die passen op een type moederbord

http://support.asus.com/c...nguage=en-us&model=P4PE-X

Is eigenlijk wel een simpele opzoekvraag, zeker als je FAQ had doorgelezen, ik ben in een goede bui vandaag :)

BTW: er zijn 4 varianten van het moederbord, dus de volgende keer misschien niet alleen P4PE maar dan ook de rest bv: P4PE-X in dit geval

hier staat het in de FAQ

[ Voor 31% gewijzigd door ADH_ED op 17-03-2006 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok thanks, gelukkig dat je in een goede bui bent _/-\o_ helaas geen celeron d dus ;(

Wordt dus nog lastig om een beetje een goedkope processor erin te zetten.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:41:
Ok thanks, gelukkig dat je in een goede bui bent _/-\o_ helaas geen celeron d dus ;(

Wordt dus nog lastig om een beetje een goedkope processor erin te zetten.
Let wel op dat als je een Intel Celeron 'Northwood' (De voorloper van de Intel Celeron D) koopt je erg weinig performance krijgt. Een AMD Duron 1600 is namelijk sneller dan een Intel Celeron 2,6GHz. Je kunt dus beter op zoek gaan naar een 2de hands Intel Pentium 4 'Northwood' :)

Volgens mij was een Intel Pentium 1,8A (De 'Northwood') ook sneller dan de Intel Celeron 2,6GHz en vergelijkbaar met een AMD Duron 1600 :)

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 17-03-2006 19:48 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Thanks ik wist niet dat dat zoveel scheelde zal er dus op letten.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-05 12:06
Lastig om een goedkope cpu te vinden? Er staan er toch wel een paar op vraag en aanbod. Je moet alleen zorgen dat je een qua celeron er eentje neemt met 400mhz fsb. (Of je pakt een leuke p4 met 533fsb.)

Ik heb hier zelf ook nog een p4pe met een 1.8ghz celly liggen. Staat al een tijd op v&a, maar blijkbaar heeft niemand er interesse in. :D (Ik was zo bijdehand een celly d op de kop te tikken en er pas later achter te komen dat hij het niet deed op m'n p4pe. Achja, gelijk maar een 2e hands i875 bord opgedoken. :P)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1