Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pc loopt steeds helemaal vast

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008

• Roland_EM25
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Roland_EM25

Steek 'r een infuus in!

Topicstarter
Ik weet niet precies in welk subforum dit moet, omdat ik geen idee heb waaraan mijn probleem gerelateerd is...

Sinds vanmiddag loopt m'n pc steeds vast, dit gaat op de volgende manier:

- Ik ben een taak aan het uitvoeren, bijvoorbeeld de virusscanner
- Pc begint te scannen totaan (voorbeeld) 400 bestanden
- Pc loopt vast
- Zwart scherm
- Pc gaat weer even door
- Pc loopt vast
- Zwart scherm
- Pc gaat weer even door
- zwart scherm
..... Dit gaat zo even door, totdat:
- Pc loop vast
- Zwart scherm
- (No signal) Hierbij loopt echt alles vast, het is niet meer mogelijk om caps-lock aan/uit te zetten, na een aantal toetsen ingedrukt te hebben begint de pc te piepen.

Een verse reboot zorgt ervoor dat ik in windows kom, de pc een paar seconden kan gebruiken, en dan loopt alles weer vast. Ook zijn er bij de vastlopers voordat het scherm zwart wordt, soms misplaatste delen in het scherm te zien, ik zie bijvoorbeeld dezelfde windows 2x.

Aan m'n scherm ligt het niet, die heb ik al succesvol op meerdere pc's getest.

Het draaien van memtest is niet mogelijk, omdat m'n pc gewoon lekker vastloopt.

Het zou m'n videokaart kunnen zijn, maar ik denk niet dat hierdoor de hele pc vast kan lopen???

Even m'n volledige specs:

AMD Athlon Xp 2700+
1024mb DDR ram (MDT)
Asus A7n8x-e deluxe
1x Hitachi deskstar 250gb IDE harddisk (systeem HD)
1x Samsung 80gb IDE harddisk
1x Asus 16x dvd-rw drive
Asus Nvidia 5700LE videokaart AGP
Coolermaster 450 watt voeding (realpower)

Ik heb de systeem harddisk in een andere pc gehangen en zo op virussen gescanned, dit gaf geen resultaat.

Heeft iemand dit wel is vaker gehad, of heeft iemand enige tips hoe dit op te lossen???

Alvast heel erg bedankt. Ik heb gelukkig al m'n files kunnen backuppen via de andere PC, maar financieel gezien kan ik nu niet even heel veel nieuwe hardware aan gaan schaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door Roland_EM25 op 17-03-2006 17:28 ]

Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4

Verwijderd

Hallo,

Ik heb windows XP een lite editie en deze loopt regelmatig vast. Hij doet dan helemaal niks meer. Enige oplossing is de startknop lang in te drukken zodat ie opnieuw opstart.

Kan iemand mij helpen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 13:55:
Hallo,

Ik heb windows XP een lite editie en deze loopt regelmatig vast. Hij doet dan helemaal niks meer. Enige oplossing is de startknop lang in te drukken zodat ie opnieuw opstart.

Kan iemand mij helpen?
Het beste kan je even een nieuw topic maken. Geef dan wel aan wat je al geprobeerd hebt, en alle andere info die je kan geven, zoals je PC specs.

Met de info die je nu geeft kunnen we hier helemaal niets. Net zoals als zeggen: mijn auto start niet, vertel mij nu graag waar het probleem zit. Zonder meer info is er geen antwoord op te geven.

Verwijderd

oke doe ik

waar vind ik m`n pc specificaties (mijn computer -eigenschappen)?

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:18
Test anders je componenten even met Hirens BootCD (HDD test, Memtest)
En anders een reinstall van je OS lost vaak ook problemen op omdat je weer een verse install hebt:$.

[ Voor 11% gewijzigd door mklcln op 30-01-2009 14:11 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Doorloop anders eerst de volgende troubelshooter.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Daar staat veel in dat je kan proberen. Let er ook op dat een topic zonder voldoende info, en eigen inzet dicht zal gaan.

Verwijderd

dpz schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 14:10:
Test anders je componenten even met Hirens BootCD (HDD test, Memtest)
En anders een reinstall van je OS lost vaak ook problemen op omdat je weer een verse install hebt:$.
bedankt voor je reactie,

maar dit zegt me weinig. hoe kan ik die test uitvoeren? En wat is een OS? En hoe reinstall ik deze?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:22

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:27

Thandor

SilverStreak

Zie dus de pc loopt vast :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.