Toon posts:

Extra geheugen Acer Aspire 5024?

Pagina: 1
Acties:
  • 932 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar,

Ik heb sinds een tijdje een Acer Aspire 5024 laptop. Er zit op dit moment 512 mb intern in, maar dit wil ik een beetje opschroeven omdat ik toch wel veel multimedia-software gebruik. Nu heb ik de klepjes aan de onderkant al open gehad, maar er zit geen open 'slot' meer voor extra geheugen, terwijl ik toch echt had vernomen dat het mogelijk was..

Acer website:
DDR memory, upgradeable to 2 GB using dual soDIMM modules
Hoe zit dit dan precies en kan iemand mij aanraden welk geheugen ik waar het beste kan kopen?
Ik dacht zelf aan 512 mb (Crucial 512MB DDR SODIMM PC3200 400Mhz..?)..

Seaburd

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 15:10 ]

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:03
Zitten altijd 2 modules van 256 mb in, staat in beschrijving.
Dus ja je kan 1 van 1024 kope of 2 van 512.

Verwijderd

Wat je opnoemt is toch goed geheugen..
Wat ik ook weleens gezien heb is dat er meerdere plekken zijn waar je geheugen kan plaatsen behalve de plek waar al geheugen in zit
Zie boven, als er idd al 2x256 in zit kun je 1 module vervangen door grotere of beiden vervangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik gewoon een van 256 eruit gooi en daar 1024 in zet.. dan kom ik op 1280 mb..

Welke 1024 mb 'strip' kan ik dan het beste halen.. welke snelheid etc 8-|

Verwijderd

Topicstarter
1024 MB Kingston DDR-2 SO-DIMM Laptop geheugen

Kan ik dat ipv van een 256 erbij gooien? :)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
DDR != DDR2.

Dit gaat dus niet lukken.

Je kan ook gewoon 2x512mb halen en dit erin vrotten. Het tweede geheugenslot is wel moeilijk te vinden, het zit namelijk tegenover die aan de onderkant van je laptop: onder het toetsenbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag 1024 mb erbij kopen nu, maar heb geen idee welke ik moet kopen. kan iemand iets concreets noemen?

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:57
In Acer notebooks zitten nogmaal gesproken 2x modules.
Voor Acer is dit goedkoper i.v.m. productie.

Ben vorig jaar zelf ook hiermee geconfronteerd (aanschaf Acer 1670 serie).
Was eerst zelf ook een beetje pist omdat ze geen uitbreidmogelijkheid open hielde.
Enigste oplossing 1x module eruit en een grotere module erin.

Haal er maar 1x uit (onderzijde).
Kijk maar eens wat er op staat, DDR1 of DDR2, meestal staan dit als PCXXXX beschreven.
Bij de computer winkel of op internet kan je het juiste zo vinden.

Anders kijk maar eens op verschillende geheugen sites.
Zoek je merk notebook, type enz.. d.m.v. wizards op en deze geeft aan welke allemaal passen. Bijvoorbeeld op http://www.interngeheugen.com/

O'ja 1x TIP haal de stekker en accu eruit, tijdens werkzaamheden aan je notebook.
Heb al meerdere malen mee gemaakt dat klanten (hotswap?) geheugen hebben zitten monteren en terug komen dat het nieuw aangeschafte geheugen defect is!

Succes...

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 21:23
http://www.topproduct.nl/...ouse_%5BAcer%5D_info.html

Het moet So-dimm zijn =klein notebook versie

en DDR. 400MHz, omdat je cpu op 200HTT loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Ok!

Duidelijk, bedankt voor jullie reacties, nu moet het lukken :)

Verwijderd

Topicstarter
http://www.hardwaretotaal...th=64_65&products_id=1409

Kingston ValueRAM 1GB 400MHz DDR

deze kan dus?

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 21:01
Nee deze gaat het waarschijnlijk niet doen. Deze heeft namelijk een spanning van 2,6 V nodig en meestal gaat dat niet goed i.c.m. met deze laptop en 1 GB geheugen. Als je 1 GB op 400 mhz wilt hebben moet je zoeken naar geheugen dat 2,5 V nodig heeft dat gaat meestal goed. Als ik het goed heb heeft MDT en Infineon geheugen dat wel werkt. Maar dat weet ik niet zeker dus kijk het even na zou ik zeggen. Kijk hiervoor ook even in dit draadje: [Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)
Kakulukia schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:30:
http://www.topproduct.nl/...ouse_%5BAcer%5D_info.html

Het moet So-dimm zijn =klein notebook versie

en DDR. 400MHz, omdat je cpu op 200HTT loopt.
Dit is niet juist. Het geheugen is niet direct aan de HTT gekoppeld, maar heeft zijn eigen divider. Het is zelfs zo dat deze laptop officieel geen 400 Mhz modules ondersteunt, al doen alle modules kleiner dan 1 GB het zonder problemen zover ik weet...
Er zijn over het algemeen alleen problemen met 1 GB geheugen op 400 Mhz en op 2,6 V in deze laptop.

[ Voor 52% gewijzigd door boaty op 23-09-2006 21:55 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Pagina: 1