Toon posts:

[HDD] Kraak/piep in geluid tijdens afspelen films/MP3

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Mensen,

Zoals jullie in de titel al hebben gelezen heb ik last van kraken en piepjes in het geluid (via de speakers) tijdens het afspelen van een film. Heb het hele forum al overhoop gezocht en alleen een topic uit 2001 gevonden met IDE schijven en kraakjes, daar kwam ik niet verder mee. Ook op Google me helemaal lam gezocht maar ook niets gevonden. Of jullie mij kunnen helpen?? :?

Sinds 1,5 week heb ik een nieuw systeem en als ik bijvoorbeeld een MP3 ga afspelen en tegelijk vanaf die schijf een film copieer gaat het geluid kraken. (met mijn oude systeem heb ik daar nooit last van gehad, waren dezelfde schijven!) Of als ik een film aan het kijken ben dan gaat het beeld ineens op zwart en loopt het geluid gewoon door, na een paar sec zie ik weer beeld maar dan in 3 of 4x de snelheid (als of het beeld het geluid wil inhalen) ook heb ik last van kraak in het geluid tijdens afspelen van films.

Even mijn systeem specs:
AMD Athlon 64 3700+ op een ASUS A8N-E Ultra moederbord.
Mijn C schijf is een 80 gig maxtor Sata2 schijf en mijn 2 media schijven, waar al mijn mp3's en films op staan zijn 2 samsung spinpoint 250gig sata2 schijven. Deze 2 samsung schijven had ik ook in mijn vorige systeem liggen (P4 2,8 op een MSI 865pe Neo2) en toen had ik echt nergens last van.

Volgens mijn buurjongen ligt het aan de geluidskaart, dit is een X-FI extreme music van Creative die digitaal uitstuurt naar mijn reciever. heb ook een JBL Creature 2.1 setje op de kaart aangesloten.
Ik gebruik de standaard Sata kabels die bij het moederbord in de doos zaten, misschien zijn die het?? :?

Heeft 1 van jullie een oplossing??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 09:38 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sowieso is het niet echt handig om een schijf 2 intensieve dingen tegelijk te laten doen, dan moet de kop als een malle heen en weer om te lezen/schrijven.
Al zal dat dan lag moeten veroorzaken en geen kraak/piep geluiden. :?

Probeer deze link even:
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 08:59:
Sowieso is het niet echt handig om een schijf 2 intensieve dingen tegelijk te laten doen, dan moet de kop als een malle heen en weer om te lezen/schrijven.
Al zal dat dan lag moeten veroorzaken en geen kraak/piep geluiden. :?

Probeer deze link even:
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? :)
De schijf zelf veroorzaakt geen piep of kraak het geluid via de speakers.
Misschien wat onduidelijk in geweest. zal het even aanpassen.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:17:
[...]

De schijf zelf veroorzaakt geen piep of kraak het geluid via de speakers.
Misschien wat onduidelijk in geweest. zal het even aanpassen.
Dat had ik al door ;)

Maar dan weet je in ieder geval of het aan je schijf ligt of niet.
Als je MP3'tjes niet lekker lopen dan moet ergens de datadoorvoer stokken denk ik.
Of zoals je buurjongen zegt dat je geluidskaart een conflict heeft of brak is.

offtopic:
Misschien zorgt hoge schijfactiviteit wel voor een afbuiging van aardstralen die op hun beurt je geluidskaart storen 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 09:56:
[...]

offtopic:
Misschien zorgt hoge schijfactiviteit wel voor een afbuiging van aardstralen die op hun beurt je geluidskaart storen 8)7
Zal ik die aardstralen eens flink op hun fl*kker geven zodat ze mijn pc weer laten functioneren. :D

De geluidskaart is ook net nieuw, zal de pc (weer) eens formateren en opnieuw alles eropzetten kijken of dat werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 10:03 ]

Verwijderd

deelt de ide-controller een irq met je geluidskaart ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:20:
deelt de ide-controller een irq met je geluidskaart ?
Nope

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04

DaRoot

Some say...

Heb je wel de goede drivers geïnstalleerd voor je S-ATA controller en IDE-controller? Ik herken dit van Q-Motion machines, die worden ook afgeleverd met niet-geïnstalleerde S-ATA drivers, waardoor Windows deze schijven laat zien als zijnde draaiend op PIO-mode 4..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:34:
Heb je wel de goede drivers geïnstalleerd voor je S-ATA controller en IDE-controller? Ik herken dit van Q-Motion machines, die worden ook afgeleverd met niet-geïnstalleerde S-ATA drivers, waardoor Windows deze schijven laat zien als zijnde draaiend op PIO-mode 4..
Heb de drivers van de cd geinstalleerd, die zouden goed moeten zijn denk ik dan.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:53:
[...]

Heb de drivers van de cd geinstalleerd, die zouden goed moeten zijn denk ik dan.
Mja, op zich wel ja...
Maybe nieuwere drivers?
Op die machines waarop ik dat tegenkwam, startte XP ook heel langzaam op. En de opstart-sound (als je dus naar je bureaublad gaat) die haperde ook heel erg. Toen die drivers geïnstalleerd, en opgelost..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Toevallig Longhorn/Vista ernaast staan? ;)

Een maat van me had dat namelijk ook, en toen wilde zijn geluid ook niet meer vloeiend spelen 8)7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Topicstarter
DaRoot schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:55:
[...]

Mja, op zich wel ja...
Maybe nieuwere drivers?
Op die machines waarop ik dat tegenkwam, startte XP ook heel langzaam op. En de opstart-sound (als je dus naar je bureaublad gaat) die haperde ook heel erg. Toen die drivers geïnstalleerd, en opgelost..
Heb de laatste Nvidia update gedownload, nu maar hopen dat het werkt.
Pagina: 1