Toon posts:

probleem tijdens installatie windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds een tweetal maandjes een nieuwe pc (waarvan ik de onderdelen had besteld bij alterate)

setup is als volgt
mobo: asus a8n5x
1 gig kingston geheugen pc 3200 (1 latje)
amd s939 x2 3800
xfx geforce 6800gs
seagate 250 gig 7200 rpm

de installatie ging vlekkeloos en ik was tevreden over mijn systeem.
Nu de laatste dagen kreeg ik regelmatig het probleem dat mijn pc er tergend lang over doet om te booten, ook liep hij soms vast... ik dacht mss eff ede nieuwste driver van mijn video kaart, mobo enz... installeren. na de instal van mijn mobo drivers flipte hij totaal, hij wou dus niet meer opstarten.
er zat dus niks anders op dan windows opnieuw te installeren. daar ben ik dus deze avond mee begonnen, maar terug vormt er zich een probleem, de kopie van de instalfiles naar de hd duurt immens lang, helft van de tijd is het alsof de cd niet gelezen wordt.
weet iemand raad?

Mvg
Glenn

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Harde schijf gaar. Al eens een HD test gedaan?

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 16-03-2006 22:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
zonder windows kan ik waarschijnlijk niet veel testen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:59:
zonder windows kan ik waarschijnlijk niet veel testen?
Heb je dat al geprobeerd dan? Er zijn zat live-cd's en andere floppy-based e.d. oplossingen om dat prima te kunnen zonder windows. Kijk anders hier eens?

Als ik daar namelijk kijk, en de link naar seatools volg (je hebt een seagate schijf) dan lees ik vervolgens daar weer:
Download this file to your hard drive then execute to create a bootable diskette or ISO CD-ROM image.

Intel-compatible system with at least 8MB of RAM, a floppy or CD-ROM drive and VGA graphics or better. OS independent

Download now!

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 17-03-2006 00:10 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Hey dit lijkt heel erg op een probleem wat ik 3 jaar terug had de pc werd traag windows wou niet instaleren bij mij was het volgende aan de hand namelijk de voeding was kapot gegaan ik zocht het daar ook niet in ben wel een week aan het kloten geweest voordat de voeding uiteindelijk helemaal niks meer deed.

Veel succes ermee

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We zien nergens de merk/type en de specs van de voeding. Post deze eens :) De symptomen kunnen ook in de richting van een gare voeding wijzen. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Verwijderd

atapi cd rom probleem resultaat --> pc boot extreem traag.

had je kunnen zien in het logboek want dan staat er een rood kruis bij.

ik zou gewoon een andere drive proberen.

Verwijderd

Topicstarter
de voeding zelf zat bij men kast, arctic silentium t1, en dat is nou net het jammere eraan, die valt niet te verwisselen.

ik ga zeker is proberen met die hd test, en met een andere drive...

bedankt al voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een andere schijf in mijn systeem gestoken (waar windows xp al opstond, en waarvan ik zeker wist dat ze werkte) maar het resultaat is hetzelfde, hij start windows op, maar tergend traag...
zou het dan de voeding zijn, of dan eerder het mobo, graf kaart? (de twee ram latjes heb ik afwisselend al is in en uit het moederbord gehaald en tenzij ze beiden toevallig stuk zijn, werkt alles).

iemand die misschien kan helpen?

Verwijderd

De voeding is gewoon niet goed meer als die geen voldoende stroom meer kan leveren zullen de prestatie's achter uitgaan.

Probeer eerst eens een andere voeding dan weet je het zeker maar ga er maar van uit dat dat oorzaak is.

P.S. ook een te lichte voeding kan hiervan eventueel een oorzaak zijn doordat de voeding op bijvoorbeeld 110% werkt zal deze eerder kapot gaan een zwaardere voeding is niet altijd noodzakelijk.
Minimaal 350 watt bijvoorkeur 400 of hoger.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik nu ook merk, is dat tijdens het tergend traag opstarten de CPU constant op 100% blijft werken!!
Kan het zijn dat de oorzaak dan niet ligt bij de cpu?

Ik zal in ieder geval eerst eens een andere voeding aansluiten.

Verwijderd

een harde schijf waar al windows op staat kan je niet zomaar in een andere computer duwen :P dat gaat natuurlijk niet werken zonder dat alles een jaar duurt. ik zou idd even een andere voeding proberen als ik jou was :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat lukt wel als die schijf in een gelijkaardige configuratie gezeten heeft he, btw had ik toch voor de zekerheid de drivers gedeinstalleerd... het opstarten met de nieuwe schijf ging even traag als met mijn seagate...

nu ben ik vollop op zoek naar een voeding dat ik van iemand mag gebruiken (wat blijkbaar toch niet zo evident is)

Verwijderd

Topicstarter
voila, getest met andere voeding maar helaas nog steeds geen vooruitgang?
wat blijft er nu nog over?

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

HDD vervangen voor verse (echte nieuwe lege)

Bios-instellingen nakijken of instelling aangaande FSB/ memspeed zijn aangepast.

En, niet om lullig over te komen, probeer eens een sterkere voeding van een A-merk, heb zo niet kunnen afleiden wat je nu gebruikt, hebt gebruikt voor je tests.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Topicstarter
de voeding zelf is is van een a merk (coolermaster) 450 watt
er zit vrees ik niks anders op dan gans de config terug te sturen :( :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:47:
een harde schijf waar al windows op staat kan je niet zomaar in een andere computer duwen :P dat gaat natuurlijk niet werken zonder dat alles een jaar duurt. ik zou idd even een andere voeding proberen als ik jou was :)
Dat werkt prima zolang je in veilige modus opstart.... en vanuit daar uninstalleer je alle andere drivers.

Verwijderd

Topicstarter
als ik de bios update, zou dan het probleem opgelost kunnen zijn?
en hoe doe ik dat zonder floppy drive?
ik weet dat het een risico is natuurlijk maar misschien toch het proberen waart

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 20:47:
de voeding zelf is is van een a merk (coolermaster) 450 watt
er zit vrees ik niks anders op dan gans de config terug te sturen :( :'(
Dat waag je niet voordat hier alles doorgenomen is ;)

Opstarten is 1 van de meest CPU tergende handelingen. en als ie er bij ook nog zoveel moeite bij heeft gaat hij vanzelf wel 100% denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
wonder boven wonder, alles werkt terug perfect...

gisteren na alles een weekendje te laten rusten steek ik mijn originele schijf terug in mijn systeem en ik boot, nog steeds traag... ik leg mijn pc is op zijn zijkant om te zien of alles toch goed inzit (had wel al 5 miljard keer gekeken maar soit...), alles zat goed...
ik probeer nog een laatste keer te booten, en opeens... alles gaat terug vlot!

heel bizar als je het mij vraagt... ik weet dus nog steeds niet wat het probleem was, het is alsof de pc terug goed werkt met hem op zijn zij ff te leggen, mss maakte één of ander kabeltje slecht contact ofzo...

hopelijk ben ik er van verlost nu, van de problemen.

beankt voor de suggesties en de hulp!
Pagina: 1