[email]Automatisch opslaan email attachments

Pagina: 1
Acties:
  • 484 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lmax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:20
Hallo,

Ik ben op zoek naar een programmatje die een pop3 box checked elke X minuten en van de emails met attachment dan automatisch de attachments lokaal opslaat. Ik heb gekeken bij de filter opties van outlook en thunderbird, maar beiden hebben geen automatisch opslaan optie(gevaar van virussen etc?!).
Nu zijn er wel wat commerciele plugin's voor outlook die dit kunnen doen, maar ik was eigenlijk op zoek naar een zo klein mogelijke applicatie. Ik heb gegoogled, tucows en zdnet bekeken, maar weinig gevonden

Op die pop box komen dus alleen mails met attachment binnen die automatisch gesaved moeten worden. Bij voorkeur wordt de email daarna gedelete, maar dat is niet het belangrijkste.
Iemand een idee??
Bij voorbaat dank,

Alexander

Edit: Ik zag ook deze topic
Automatisch bijlage opslaan van Email na ontv.
Maar dat is niet helemaal wat ik zoek. Exchange installeren is wat veel werk.

[ Voor 11% gewijzigd door Lmax op 16-03-2006 14:37 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Kan dat niet met een berichtregel in Outlook? En anders kun je het vast met een Macro (VBS) doen, toch?

"Deze regel nadat het bericht wordt ontvangen
met een bijlage
en alleen op dit systeem
een script uitvoeren"

Of anders misschien "voer een aangepaste actie uit" of "toepassing starten". Lijkt me dat met 1 van die dingen toch wel zoiets te bereiken met zijn (met wat scriptwerk of devwerk misschien)

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 16-03-2006 14:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Lmax
Zoals ik zei werken de filter/berichtregels van outlook niet. Die kunnen wel verwijderen/markeren etc, maar niet automatisch opslaan van attachments.

En script zou misschien wel werken, maar ik weet niet hoe ik dit moet doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Lmax op 16-03-2006 14:38 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kan met telnet inloggen, de mime encoded data opslaan en decoderen.
Dit is eenvoudig te scripten.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je zou een macro moeten schrijven met iets als:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
Public Sub SaveAttachments()
    Dim oAtt As Attachment

for each oAtt in ???
        oAtt.SaveAsFile "C:\SomeFolder\"
    Next
End Sub

Alleen moet je dan even kijken hoe je op de plaats van ??? het huidige mailitem opvraagt... En dan die macro instellen als aangepaste actie ofzo...

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 16-03-2006 14:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Lmax
Even voor mensen die een search doen en hier terecht komen.
Ik heb zelf een oplossing gevonden.
Ik heb de eudora email client geinstalleerd. Deze slaat attachments automatisch op. Dit lost het probleem dus op. Met wat filters kan het bericht ook nog direct gedelete worden zonder dat de attachment verwijderd wordt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mail mag in Officesuites en -software

SA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1