Automatisch bijlage opslaan van Email na ontv.

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Situatie: Elke (werk)dag krijgen wij een emailtje met daarin een branchegerelateerde nieuwsbrief (in Word formaat). We hebben een exchange server(5.5) draaien. Nu hebben we een Postvak-in regel ingesteld waardoor het doorgestuurd wordt naar de leidnggevenden, die het al dan niet (automatisch) doorsturen naar de medewerkers die daar behoefte aan hebben.

Maar nu willen we die dingen op ons intranet (php/apache/Winnt40) publiceren. Een pagina'tje klussen die aan de linkerkant alle bestanden geeft, en in het rechterdeel van het scherm de inhoud van de nieuwste laat zie is niet zo'n probleem,dat lukt wel, maar nu komt de vraag:

Hoe kan ik er voor zorgen dat de bijlage opgeslagen wordt zodra het emailtje binnenkomt? (dan wel, zodra door iemand de mailbox geopend wordt.) We hebben nu office97/IE5.0 op de clients.

Verwijderd

Ik ben nog niet thuis is Exchange, maar dat kan de pret niet drukken. Is het niet mogelijk in exchange een stukje vba te hangen dat automatisch de bijlage opslaat...?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

Croga

The Unreasonable Man

Stap over naar Lotus Domino/Notes voor EMail en Intranet, dan kun je er een apparte mailbox in zetten, met een agent die automatisch die EMail naar de Intranet database kopieerd. Eventueel kun je zelfs de agent het Word document laten uitpluizen, en om laten zetten naar een normale Web pagina ;)

Maar ff serieus: in Exchange kun je ook dergelijke "agents" bouwen, alleen heten ze daar anders... Ik heb alleen geen flauw idee hoe dat werkt :(

• Boogie
Is het niet mogelijk in exchange een stukje vba te hangen dat automatisch de bijlage opslaat...?
Tsja, klinkt als een oplossing, maar ik kan me niets bij "een stukje vba in Exchange hangen" voorstellen, iemand?
Stap over naar Lotus Domino/Notes voor EMail en Intranet, dan kun je er een apparte mailbox in zetten, met een agent die automatisch die EMail naar de Intranet database kopieerd. Eventueel kun je zelfs de agent het Word document laten uitpluizen, en om laten zetten naar een normale Web pagina
Ehmm, overstappen naar Lotus is niet echte een optie. Je gaat niet vanwege deze uitdaging de hele automatisering omgooien.
Maar ff serieus: in Exchange kun je ook dergelijke "agents" bouwen, alleen heten ze daar anders... Ik heb alleen geen flauw idee hoe dat werkt
Weet iemand hoe dit moet? Dit klinkt ook een beetje als de bovenste oplossing

• Boogie
*schopje

Ik zit te denken aan een emailclient die wel automatisch de bijlage kan opslaan. Door deze op de intranet server te installeren, en daarvoor een appart accouunt aan te maken op de exchange server kan ik volgens mij een en ander wel regelen.

Weet iemand een emailclient (voor Windows NT4.0) die dit kan?

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

ik vind het wat zonde om een nieuw topic te gaan openen terwijl ik met een soortgelijk dilemma zit alleen dan in een Exchange 2000/ Outlook XP omgeving andere email client is ook geen probleem maar heeft iemand enig idee?
Pagina: 1