Welk DVD +R merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• Goatrider
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2025
Dames en heren, jongens en meisjes,

Met mijn nieuwe BenQ brandertjes fik ik films en software momenteel op MMORE 8x DVD+R's. Deze kunnen echter slechts 4.38GB bevatten terwijl er 4.7GB op de verpakking staan. Erg vervelend, want de meeste te branden dingen zijn nét iets groter. Bovendien weet ik niet hoe lang deze MMORE DVD's meegaan. Met welk merk hebben jullie de beste ervaring qua duurzaamheid en prijs? Alvast bedankt voor jullie hulp!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05
Als je nou eens begint met de search te gebruiken, daar zijn wel wat topics te vinden over dvd media. Dan probeer je er een paar en als je dan nog vragen hebt dan kan je ze stellen.

Ik zelf gebruik platinum dvd's +/- R en heb daar geen klachten over.

[ Voor 3% gewijzigd door urk_forever op 15-03-2006 16:15 ]

Hail to the king baby!

Verwijderd

En ja hoor, daar gaan we weer... :) Je haalt MB's en GB's door elkaar!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:15:
offtopic:
Waarom komt dat hele Gb/GB gemiereneuk toch ineens vandaan? Echt rete irritant

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Mmore CD's waren toen de tijd erg slecht, ik heb daarom nooit meer mmore gebruikt. Met het merk platinum heb ik tot nu toe nog niet meegemaakt dat er eentje heeft begeven bij goed gebruik waardoor ik me niet ben gaan verdiepen in andere merken.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:53

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:15:
das nie waar

hij vergeet dat fabrikanten met 1000 rekenen terwijl het met 1024 zou moeten

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Gunner schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:16:
[...]

offtopic:
Waarom komt dat hele Gb/GB gemiereneuk toch ineens vandaan? Echt rete irritant
Wat is daar irritant aan? Ik vind het persoonlijk juist heel irritant als mensen het door elkaar halen aangezien er een flink verschil in zit.

Het is een veel voorkomend misverstand om te denken dat 1GB precies 1000MB is. Hier komt het verschil uit de TS dan ook vandaan. Een GB is namelijk 1024MB.

[ Voor 10% gewijzigd door Lawrentium op 15-03-2006 16:20 ]

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 07:12

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Jongens, jongens, jongens, leg het dan een beetje uit voor de TS ipv gelijk te gaan schelden :9

Het verschil tussen 4,7 en 4,38 GB ligt aan de definitie van giga -> mega -> kilo, etc. Fabrikanten werken met vermenigvuldigingsfactor 1000 terwijl je computer door binaire rekenkunsten gebruik maakt van een vermenigvuldigingsfactor van 1024 (2^10).

Dus als je 4,7 drie keer achter elkaar deelt door 1024 en vervolgens weer drie keer achter elkaar vermenigvuldigt met 1000, dan kom je.....surprise surprise.... precies op 4,377en een beetje.

Hier hebben alle DVD-/+R's last van, ander merk gaat je dan niet helpen.

En tja over de kwaliteit van Mmore heb ik niets te zeggen. Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid Philips, maar Mmore zal ook best prima zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
4.700.000.000 Bytes = 4.589.843,8 KiloBytes = 4.482,2693 MegaBytes = 4,3772161 GigaBytes.

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 15-03-2006 16:22 ]

The devil is in the details.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lawrentium schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:19:
Het is een veel voorkomend misverstand om te denken dat 1GB precies 1000MB is. Hier komt het verschil uit de TS dan ook vandaan. Een GB is namelijk 1024MB.
Ik weet wel dat 1GB 1024MB is, maar om nu te gaan zeuren dat er MB moet staan i.p.v Mb of mb; dat is IMHO gewoon miereneuken

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Naja, de vraag was welk merk wij gebruiken, en * DarthPlastic gebruikt al vrij lang Sony DVD's.
Ze zijn mooi neutraal wit van boven, met een héél klein SONY-logo'tje.

Daarvoor had ik Maxell DVD's, die waren ook wel goed, maar hadden een oranje/groen bedrukte bovenkant vol tekst :X

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Lees dit forum (en bijbehorende topics) maar eens door, dan heb je wel een idee wat goede media zijn:
http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?f=33

De MID code (al dan niet in combinatie met het merk) is hetgene waar je op moet letten.

Heb zelf pasgeleden deze daar besteld:
http://shop.cdfreaks.com/index/1/2/57/579

[ Voor 43% gewijzigd door Ruzor op 15-03-2006 16:36 ]

[This is what you get when you mess with us]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
Gunner schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:25:
[...]

Ik weet wel dat 1GB 1024MB is, maar om nu te gaan zeuren dat er MB moet staan i.p.v Mb of mb; dat is IMHO gewoon miereneuken
Volgens mij doelde Tosti Ham-Kaas helemaal niet op het GB/Gb gebruik, maar op het verschil tussen 1000 MB en 1024 MB (= 1 GB). Jij maakt er dan weer van dat er gemierenneukt wordt, maar daar is denk ik helemaal geen sprake van.

The devil is in the details.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

December schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:29:
[...]

Volgens mij doelde Tosti Ham-Kaas helemaal niet op het GB/Gb gebruik, maar op het verschil tussen 1000 MB en 1024 MB (= 1 GB). Jij maakt er dan weer van dat er gemierenneukt wordt, maar daar is denk ik helemaal geen sprake van.
Ok sorry dan, maar ik wordt helemaal kriebelig als ik het gb/GB/mhz/MHz gezeur zie in sommige andere topics

Verwijderd

December schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:29:
[...]

IDD, thx! Anyway: het was ook niet kwaad bedoeld, vandaar de smiley. On-topic dan maar: ik gebruik al jaren Philips naar volle tevredenheid.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Goatrider: Wat December zegt, met die berekening, is waar. Een 200GB harddisk is ook niet 200GB.
Wat de fabriekanten doen is: het aantal bytes pakken, en daar een deling van 1000 op losgooien, terwijl ze het eigenlijk door 1024 moeten delen. Die 4.37 klopt. In de FAQ van IO staat een mooie berekening die dus ook opgaat voor DVD±R: Klik het 1000 vs. 1024 verhaal.

Ey!! Macarena \o/

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
www.cdfreaks.com ga naar forum

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:42:
[...]

IDD, thx! Anyway: het was ook niet kwaad bedoeld, vandaar de smiley. On-topic dan maar: ik gebruik al jaren Philips naar volle tevredenheid.
Philps en Verbatim hier inderdaad ook geen problemen mee :)
En dan? :? Lekker nutteloze post

[ Voor 22% gewijzigd door Gunner op 15-03-2006 19:27 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

"Welk ... moet ik kopen" topics zijn nooit echt de bedoeling op GoT. Laat staan in verkeerd subforum als dit, Overige Hardware is geen dumpbak :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.