Toon posts:

Groot Video-In raadsel :(:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Ik zit met het volgende : Ik krijg geen beeld/geluid op mijn PC via mijn Videorecorder, terwijl dat wel zou moeten volgens mij :\'(

De onderdelen :

Videorecorder met scart uitgang
rood-wit-geel tulpstekker kabel
scart-tulp plug (2x)
Hi 8 camera
Radeon met Video in.

Ik krijg het niet voor elkaar om vanaf de videorecorder beeld op de PC te krijgen.

Wat ik doe is : (lees het alsjeblieft goed. Ik zoek echt een antwoord. Dus lees wat ik al geprobeerd heb)

1. scart-tulp plug op scart uitgang van video,
2. rood-wit-geel kabel daar aan,
3. geel in de video in van Radeon, rood en wit in de geluidskaart.

Ik krijg nu geen beeld of geluid. Helemaal niet.

Ik weet dat alle (!!) onderdelen werken, want als ik de Hi 8 aansluit ipv de videorecorder heb ik
wel beeld op de PC, en geluid. Ik heb dus de goede ingang gebruikt en alle kabels/pluggen werken ook.
De Videorecorder heeft geen S-VHS uitgang. Wel tulp uitgangen voor audio, maar niet een voor video.

En als ik de TV aansluit op de scartuitgang van de videorecorder met een scartkabel dan heb ik beeld en geluid op de TV.
Als ik de TV aansluit via de rood-wit-geel kabels en een scart-tulp plug op de Hi 8 camera heb ik ook beeld en geluid op de TV.
Ik heb ook een andere scart-tulp plug geprobeerd.
Als ik de videorecorder op de TV aansluit, niet via de scartkabel, maar via een scart-tulp plug met daaraan rood-wit-geel kabel en
dan weer een scart plug heb ik weer geen beeld en geen geluid.

Wat er dus aan de hand is : de scartuitgang van de videorecorder geeft alleen beeld en geluid als het via een scartkabel
signalen door moet geven. Als het via een scart-tulp plug met daaraan rood-geel-wit kabel moet dan gaat dat niet.
Dat terwijl dus zowel de kabel, alswel de plug dus gewoon goed zijn, want vanaf Hi 8 werken de pluggen en kabels gewoon.

Andersom gaat het vreemdgenoeg wel. Ik kan dus met dezelfde rood-wit-geel kabel + plug via dezelfde scart in/uitgang van de TV
via de video-out films afspelen op TV en opnem plug op de Hi 8 camera heb ik ook ben op tape.

Je zou dus bijna denken dat de Scart-connector op de videorecorder alleen een ingang is. Maar dat is dus niet waar want met een gewone scart kabel heb ik dus gewoon beeld en geluid via die connector op de TV.

Weet iemand waarom dit niet werkt, en vooral : hoe het wel wil werken?

Many thanks,
%0

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 16:25
Een mogelijke oplossing is dat de cart-tulp plug alleen eenrichtingsverkeer is. Ik weet dat die dingen die bij bijv. een Nintendo-64 worden bijgeleverd voor 1 richting is bedoeld.
Je zou een scart-tulp stekker kunnen halen met een schakelaar erop van input en output. Kosten iets van 15,- per stuk bij een willekeurige electronicaboer.

[img]"http://image01.conrad.nl/pix/350/M1/350036M1.JPG[/img]

Als ik het verhaal dus goed heb begrepen heb je dus wel beeld met een 'normale' scartkabel. (zoals hieronder)

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/350/M1/350008M1.JPG

Maar geen beeld met een losse scart-tulp adapter (zoals hieronder maar dan zonder die switch) en bijbehorend snoer.
[img]"http://image01.conrad.nl/pix/350/M1/350036M1.JPG[/img]
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/350/M1/350002M1.JPG

En dat op steeds dezelfde scart uitgang/ingang?

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
yep. En die tulp-naar scart is 2-richting. Als ik 'm namelijk gebruik met de Hi 8 werkt het wel.

Mystery ... :?

Verwijderd

Zelf iets bouwen?

Een scart in je video, die dooroopt naar een scart in je tv, die vervolgens doorloopt in tulpen naar je pc????

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Moet je je TV niet 'vertellen' dattie moet outten?
Met een echte SCART zallie dat wel begrijpen, maar met een scart-tulp misschien niet.
Mijn VCR staat standaart te zenden, todat ik hem op AV zet.
Mischien zoeits bij jou ook?

Suc6
Koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

misschien ligt het gwoon aan je computer...
verkeerde video input van je ATI bv of ntsc ipv pal.

Verwijderd

Klinkt toch als dat je scart -> tulp kabel één riching is.

Alle scart -> tulp kabels zijn dit, TENZIJ ze voorzien zijn van óf een schakelaar op de scartkonnector, of de kabel is voorzien van 2 videokabels voor in EN uit (zelfde voor audio)

Verwijderd

Topicstarter
Yes .. ik heb een plugje gekocht .. met schakelaar .. en ik heb nu beeld.
Pagina: 1