Nieuwe budget flitser

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:20
Ik ben opzoek naar een nieuwe flitser. Ik heb nu een non TTL flitser (Philips p536) en heb gister gemerkt dat dat toch écht niet handig werkt.

Ik hoef niet per sé een Canon flitser, liever wat goedkoper. Rond de 150 euro zou fijn zijn.

Mogelijke keuzes:

Sigma EF-500 DG ST Canon AF
Sunpak PZ 40x Canon, zwart
mecablitz 44 AF-4 / 44 AF-4i
Tumax DPT 386 AFZ C voor Canon

belangrijk vind ik recycle times, draaibare kop, en dat ze nog vrij redelijk flitsen. Ik vind 't zelf niet zo enorm erg als ik de ISO wat moet opkrikken, dus ik hoef niet zo'n enorm sterke flitser, zolang ie maar netjes TTL flitst en kan inflitsen, daar wil ik 'm vooral voor gebruiken :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Ervaring leert dat TTL bijna nooit volledig wordt ondersteund of lekker wil werken met een 3rd party flitser. Ik heb daarom zelf toch gekozen voor echte Canon flitsers.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik ook koraks.... liefst alles van Canon, en je betaald wat meer maar die kwaliteit heb je dan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga met Koraks mee, betaal die paar euro extra voor een tweedehands 420EX en voorkom een hele hoop gezeur. Zowel nu als in de toekomst :)

Ik heb even met de Sigma variant gespeeld van de 550EX, maar het werkt allemaal niet zo lekker als de Canon-only spullen. Qua bediening niet en ik kreeg er soms weirde shots uit die ik zelf niet had. Ik heb ook een 300D + Mecablitz 54 aan het werk gezien en ook die samenwerking verliep niet helemaal vlekkeloos; soms vage lichtmetingen van de flitser leek wel...

Al met al zou het mij die vijftig euro extra wel waard zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Hi Simon,
Ik heb een Sigma EF-500 DG ST Canon AF.
Ben er zeer tevreden over, ik zie dat je niet meer gaat naar Burgers Zoo, jammer anders had je hem even kunnen testen :) Je ziet de zoomstand door middel van LEDs aan de achterkant, heeft een defuser. (oja doet niet aan pre-flash) verder is wel de hardheid van de flits in te stellen op de camera.

[ Voor 13% gewijzigd door EEKthecat op 15-03-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmm, nog anderen met ervaringen?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Heb net m'n 550EX verkocht voor 150 euro... maar daar heb je nu niets meer aan :/

Anyway, ook ik heb slechte ervaringen met Sigma flitsers, zowel op een 300D, 350D als 20D. een FEC die niet mee wil werken, raar AF-hulplicht etc etc. Ik zou zeggen spaar nog even door voor een 420EX en probeer anders even te kijken op Marktplaats/Speurders voor 2dehands spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Hmm, welke sigma flitser was dat mee? De non-DG versie? D'r schijnt 't een en 't ander gewijzigd te zijn met de DG en de niet DG versie :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Simon schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 16:29:
Hmm, welke sigma flitser was dat mee? De non-DG versie? D'r schijnt 't een en 't ander gewijzigd te zijn met de DG en de niet DG versie :)
ST SUPER DG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb een Sigma 500DG Super in combinatie met een 20D. Ik heb hem ook op mijn 300D gebruikt en ben best tevreden. De Canon varianten voelen wat degelijker aan, de bediening is wat sneller (bij de Sigma moet je het hele menu door om een instelling te veranderen) en de recycletijd is iets korter als ik het goed heb. Daarintegen heeft de DG Super wel bijna alle mogelijkheden van een 580EX voor veel minder van de prijs. Je kan bijvoorbeeld master/slave flitsen (wel met de flits op de camera ook afgaande).

Voor meer info over de Canon flitsers kan je dit draadje nog even doorlezen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1