Momenteel ben ik op zoeken naar een nieuwe voeding aangezien mijn huidige overleden is. De Cooler Master RS-550-ACLY is één van de opties die ik wel zie zitten maar mijn moederbord is al een paar jaartjes oud : Gigabyte GA-8IHXP
Motherboard Manual : link
In de manual staat de ATX stekker *MET* de -5V lijn.
GOT Search heeft me al een aantal oudere threads opgeleverd :
link 1 link 2 link 3 link 4
Voor zover ik begrepen heb wordt die -5V lijn hoogst waarschijnlijk gebruikt voor On-Board Sound (Creative CT5880) maar deze staat bij mij in de BIOS op DISABLED aangezien ik een PCI geluidskaart gebruik.
Probleem : de meeste van de wat zwaardere voedingen hebben geen -5V lijn meer (e.g. Chieftec) en ik ben opzoek naar een 450+ Watt voeding.
Vraag: On-Board Sound wordt niet gebruikt dus zou dan toch kunnen werken met een voeding die geen -5V lijn heeft of is het niet eens het proberen waard ? Graag jullie ervaringen hieromtrent ...
Motherboard Manual : link
In de manual staat de ATX stekker *MET* de -5V lijn.
GOT Search heeft me al een aantal oudere threads opgeleverd :
link 1 link 2 link 3 link 4
Voor zover ik begrepen heb wordt die -5V lijn hoogst waarschijnlijk gebruikt voor On-Board Sound (Creative CT5880) maar deze staat bij mij in de BIOS op DISABLED aangezien ik een PCI geluidskaart gebruik.
Probleem : de meeste van de wat zwaardere voedingen hebben geen -5V lijn meer (e.g. Chieftec) en ik ben opzoek naar een 450+ Watt voeding.
Vraag: On-Board Sound wordt niet gebruikt dus zou dan toch kunnen werken met een voeding die geen -5V lijn heeft of is het niet eens het proberen waard ? Graag jullie ervaringen hieromtrent ...