Voeding : -5V vereist als onboard sounds DISABLED is?

Pagina: 1
Acties:

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:51

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Momenteel ben ik op zoeken naar een nieuwe voeding aangezien mijn huidige overleden is. De Cooler Master RS-550-ACLY is één van de opties die ik wel zie zitten maar mijn moederbord is al een paar jaartjes oud : Gigabyte GA-8IHXP
Motherboard Manual : link
In de manual staat de ATX stekker *MET* de -5V lijn.

GOT Search heeft me al een aantal oudere threads opgeleverd :
link 1 link 2 link 3 link 4

Voor zover ik begrepen heb wordt die -5V lijn hoogst waarschijnlijk gebruikt voor On-Board Sound (Creative CT5880) maar deze staat bij mij in de BIOS op DISABLED aangezien ik een PCI geluidskaart gebruik.

Probleem : de meeste van de wat zwaardere voedingen hebben geen -5V lijn meer (e.g. Chieftec) en ik ben opzoek naar een 450+ Watt voeding.

Vraag: On-Board Sound wordt niet gebruikt dus zou dan toch kunnen werken met een voeding die geen -5V lijn heeft of is het niet eens het proberen waard ? Graag jullie ervaringen hieromtrent ... :P }:O

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:51

Ravefiend

Carpe diem!

Topicstarter
Ondertussen dit nog gevonden op de site van Gigabyte (link) :

Q: My new ATX power supply unit does not provide -5V power. Does this PSU can work with my motherboard without problem?

A: The -5V power is designed for legacy ISA bus devices. If your motherboard does not come with ISA bus slot or you do not use ISA interface devices, your PC system does not need -5V power

Misschien dus *toch* het proberen waard ? ... ik weet het niet meer .... :+